Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Warjujący obrotomierz

Moderator: sergiej

itas22

[N15] Warjujący obrotomierz

Post autor: itas22 » 2010-07-23, 14:42

Witam!!

Mam N15 1.4 SLX rocznik 96 w sedanie, pojawił się następujący problem:
wskazówka obrotomierza skacze sobie jak chce nawet przy wyłączonym silniku, nie zauważyłem żadnych zmian w spalaniu, obrotach itp silnik chodzi jak przed tem, do tego ostatnio po pracy chcę go odpalić a tam pięknie kręci a odpalić nie chce (pierwszy raz mi się takie coś zdarzyło jak go mam 4 lata :-| ) no i zapaliła się piękna pomarańczowa kontrolka CHECK ENGINE pierwsze co mi się rzuciło to wyszedłem zajrzałem pod maskę poprawiłem wszystkie styki no i w szoku naprawiłem AUTO!!! nawet obrotomierz działa niestety radość trwała krótko bo 2 dni i obrotomierz znów warjuje, auto jak na razie odpala. Nie wiem gdzie szukać przyczyn więc proszę o pomoc!!

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 308
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2010-07-23, 16:40

zrób diagnostyke spinaczem jeśli świeci się check to pewnie ci coś wymiga
Obrazek

itas22

Post autor: itas22 » 2010-07-26, 13:04

Wie ktoś kto to robi w poznaniu i okolicach

jamo

Post autor: jamo » 2010-11-17, 03:31

Mialem podobna akcje, skakal obrotomierz jak wsciekly, do tego po uruchomieniu silnika to samo, przerywal mial problemy z zapalaniem na zimno. Okazalo sie, ze czujnik Halla w aparacie zaplonowym padl (czujnik polozenia walka rozrzadu - taki blad wywalal check) , drugi aparat zaplonowy u mnie rozwiazal sprawe.

Szyderca
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2010-11-30, 07:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Szyderca » 2010-11-30, 13:51

Witam.

Mam podobny problem z obrotomierzem, tyle tylko że nie mam żadnych problemów z odpalaniem czy samą jazdą, silnik pracuje równo. Jest momęt że obrotomierz pokazuje prawidłowe obroty a za chwile skacze jak "wściekły" albo odrazu do końca 8 tys. Wymieniałem sam obrotomierz i dalej bez poprawy.

Pozdrawiam Szyderca

Awatar użytkownika
rambo321
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2010-01-03, 20:56
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: rambo321 » 2011-07-29, 18:40

Szyderca pisze:Witam.

Mam podobny problem z obrotomierzem, tyle tylko że nie mam żadnych problemów z odpalaniem czy samą jazdą, silnik pracuje równo. Jest momęt że obrotomierz pokazuje prawidłowe obroty a za chwile skacze jak "wściekły" albo odrazu do końca 8 tys. Wymieniałem sam obrotomierz i dalej bez poprawy.

Pozdrawiam Szyderca
Ten sam przypadek występuje u mojego brata. Czy ktoś rozwiązał ten problem??
Rambo321 ma się dobrze :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

[N15] Skaczący obrotomierz

Post autor: Jastrząb » 2012-06-13, 18:54

Witajcie, przechodząc do sedna sprawy wariuje mi obrotomierz, ale tylko w pewnym przedziale od 2k rpm do 3,5k rpm. Skacze, przeskakuje z 2k rpm na 3k rpm. Silnik chodzi dobrze i brak jakichkolwiek szarpnięć, brak przebicia itp itd.

Znalazłem podobny problem i rozwiązaniem w tamtym przypadku było poprawienie zimnych lutów i wymiana kondensatorka za obrotomierzem.

W almerze nie ma takiego kondensatorka, luty poprawione ale jedynie na samym obrotomierzu. Na płytce od wyświetlacza kilometrów nic nie poprawiałem ponieważ ścieżki od obrotomierza tam nie dochodzą.

Styki, wtyczki i inne takie badziewia potraktowane kontaktolem.

Ktoś ma jakieś pomysły ?? (tylko bez takich jak --> popraw masę lub kabel + przy aku :P )





Nikt nie ma pomysłu ?? gdzie jest czujnik obrotów przy silniku ??

[ Dodano: 2012-06-21, 17:43 ]
??

rafal87xc
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 16:38
Lokalizacja: Zd-Wola

Post autor: rafal87xc » 2012-06-30, 10:49

jak to w almerze nie ma kondensatora? rozbierałem obrotomierz w n15 1,4 96r. i był kondensator, jego wymiana nie pomogła ale przelutowanie lutów scalaka od obrotomierza pomogło. Jesli nie masz kondesnatora to moze jakiś magik przed Tobą go wylutował, ale być powinien.

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-06-30, 16:14

rafal87xc z tego co się zorientowałem do tej pory, w wersjach GTi po lift-cie są nieco inne zegary, brak kondensatorka oraz sam obrotomierz jest przykręcany na 4ry śrubki a nie na 3.

Szukam rozwiązania nadal ale kurcze lipa. Mam gdzieś stare zegary od sunny N14 i tam jest obrotomierz, tylko pytanie na ile śrubek jest przykręcany.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-07-01, 09:28

w gti przed liftem obrotek też jest na 4 śrubki przykręcony mam obrotek na wierzchu jak by ktoś chciał foto bebechów albo czegoś
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-07-01, 09:57

killer2000 wrzuć foto ;)
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-07-01, 10:31

gti przed liftem
Obrazek
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-07-01, 18:56

ilość śrubek się zgadza, różnica tych zegarów od poliftowych jest taka że ma mechaniczne zliczanie kilometrów. Co za tym idzie nie ma "mini komputerka" za prędkościomierzem. Ścieżki lecą nieco inaczej i rozstaw śrubek od obrotomierza jest mniejszy niż w wersji z przed lifta.

Ps. o dziwo dzisiaj obrotek działał normalnie..........wtf :-/
Ostatnio zmieniony 2012-07-01, 21:17 przez Jastrząb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-07-01, 21:08

zimne luty jak nic u mnie też raz działało raz nie
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-07-01, 21:16

killer2000 poprawiłem każdy jaki jest i dalej to samo, jedynie dzisiaj w tym upale zegary działały ok.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-07-01, 21:18

ty masz n15 gti po lifcie jak tak to dupa bo zegarów takich nie kupisz zakup graniczy z cudem
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-07-02, 07:50

no niestety dzisiaj zonk, po odpaleniu wskazowka od razu na 3k obr i tak sobie stała. Jutro jeszcze raz je wymontuje, poprawie zimne luty, kontaktolem popryskam. O nowych zegarach nie ma mowy, za droga zabawa. Wskazówka obrotomierza z kąd bierze impuls ?
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-07-02, 08:08

Jastrząb pisze:Wskazówka obrotomierza skąd bierze impuls ?
z cewki

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-07-02, 09:35

bombel pisze:
Jastrząb pisze:Wskazówka obrotomierza skąd bierze impuls ?
z cewki
z cewki to brala w gaznikowcach a tutaj to chyba z ecu ...tak mi sie wydaje przynajmniej ale moge sie mylic

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-07-03, 16:51

no właśnie z cewki to już nie bierze, raczej z ECU, wczoraj profilaktycznie poszedłem się upewnić i cewki takowej nie ma.

[ Dodano: 2012-07-19, 08:29 ]
jakaś dodatkowa pomoc ?
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-04-26, 19:47

Wyciągam trupa z szafy - ale proszę o info skąd brany jest sygnał do obrotomierza w N15
Mam wersję bez obrotomierza i będę zmuszony ciągnąć doń sygnał. Ew może jakiś schemat ?
Moje auto to Almera 1996 1,4 16V 3D
Tuning JTD, TDI, HDI, CDI, HGW :-> tel: 661-104-166
DPF, EGR, IMMO OFF itp.

Moje Nismo

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-04-26, 22:00

Ramzes_II ja do uniwersalnego brałem z cewki

Awatar użytkownika
Ramzes_II
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-03-21, 06:56
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Ramzes_II » 2014-04-27, 00:22

bombel pisze:Ramzes_II ja do uniwersalnego brałem z cewki
Znalazłem. Pin nr 2 ECU to wyjście na obrotomierz.

luki004
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-04-30, 22:32
Lokalizacja: Pabianice

help

Post autor: luki004 » 2014-04-30, 22:38

Witam wszystkich...
Jestem tu nowy .. znalazłem ten temat... bo mam taki sam problem...

Mam nissna n15 1,6 1996 rok... i mój obrotomierz też skacze jak chce..
Ale .. najciekawsze jest to że już kupiłem dwa liczniki i w obu po upływie około 4 - 6 miesięcy problem wraca... tak jak by coś uszkadzało ten nieszczęsny wskaźnik obrotów...

Szukam pomocy jak to zweryfikować .. co wymienić lub co naprawić by było dobrze..

Cewkę w aparacie zapłonowym wymieniłem... nic nie pomogło .. jestem załamany a ta skacząca wskazówka doprowadza mnie do szału!!!!....

Pomocy help ....
Pozdro for all

...Almera N15 1,6 16v 96r. 3d

Awatar użytkownika
parzyh
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2014-05-14, 02:07
Lokalizacja: Wrocław-Ratowice
Kontakt:

Post autor: parzyh » 2014-05-14, 02:28

Każdy ma ten sam problem i nikt nie znalazł rozwiązania, ja już się do tego po prostu przyzwyczaiłem :)

Amroz
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-06-29, 22:06
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Amroz » 2014-06-30, 13:02

w którym miejscu trzeba przylutować te zimne luty?

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2015-11-21, 19:50

Panowie, odświeżę temat bo mnie już ch.... trafia. Zmieniłem kondensator w obrotomierzu i przelutowałem płytkę. Pomogło dosłownie na chwilę. Teraz nie wariuje wskazówka tylko leży na "0". Poświeciłem sporo czasu na diagnozę i zaobserwowałem, że jak docisnę wtyczkę (do dołu) z tyłu do zegarów to pomaga. Podgięcie pinów i przeczyszczenie styków nie pomaga. O co chodzi ??

Awatar użytkownika
Śmiechu
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2015-09-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Śmiechu » 2016-01-17, 21:11

Ktoś coś? Bo zaczął mi wariować też?. :roll:
Toyota Carina E 1.6 - była
Almera GTI - jest

viewtopic.php?t=20386&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2016-01-19, 13:47

Na razie zero konkretów, nawet wymiana na dobrze działające skutkuje po pewnym czasie nawrót wariacji. Trzeba do dobrego speca podjechac aby w końcu ustalić co to jest.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-19, 13:54

To niech ktoś zdemontuje takie wariujące zegary i mi podeśle, zobaczę co tam je boli w środku.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”