Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Primera] Gorące przednie koła

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

zgredi
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2010-05-22, 14:12
Lokalizacja: Krakow

[Primera] Gorące przednie koła

Post autor: zgredi » 2010-05-22, 14:46

Witam,
ostatnio zauważyłem wredny objaw w mojej Primerce. Któregos pięknego dnia zaniepokoił mnie smród gumy. Po krótkim śledztwie odkryłem że gorące (baaardzo) są przednie koła (zwłaszcza lewe)
Byłem u mechanika, sprawdził i mówił że P11.144 maja bardzo blisko osadzone klocki do tarcz i czasem tak się zdarzyć może - w momencie jak sprawdzał to hamulce nie trzymały. Niestety u mnie zdarza się do dość często (choć na za każdym razem - czy to na pewno hamulce ?)
Co z tym zrobić ? Co wymienić ? Czy ktoś miał coś podobnego ? Samochód ma 10 lat i jechanie do ASO mi się nie uśmiecha - nie chce zostawić tak równowartości 1/3 samochodu. Ale... koła czasami są piekielnie gorące i boje się że może mi opona strzelić.
Samochód jest z automatem, tak wiec hamulce używane praktycznie cały czas.

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie,
Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony 2014-01-17, 10:52 przez zgredi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-05-22, 16:16

Po pierwsze trzeba zrobić, żeby opona strzeliła, musi się mocno nagrzać i do tego raczej nie powinno dojść, ale prawdopodobnie załatwisz łożyska w kołach, bo wytopi się smar i je zatrzesz. Jak przegrzejesz tarcze, mogą się powyginać, zaczną "bić" i też będą do wymiany.
Powodem mogą być zapieczone cylinderki, lub pęknięta uszczelka przy tłoczku i dostały się zanieczyszczenia lub nawet rdza( tak miałem), a w dodatku jeszcze jak masz stare tarcze (już wytarte, zużyte) i cienkie klocki może to potęgować objawy, gdyż tłoczek musi się z cylinderka mocniej wysuwać.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-05-24, 13:15

Sprawdź prowadnice od zacisków czy lekko sie przesuwają, klocki czy nie są cienkie i koniecznie sprawdź płyn hamulcowy. Kiedy ostatnio był wymieniany ??
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

Awatar użytkownika
fago2002
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2009-12-25, 11:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: fago2002 » 2010-05-24, 23:01

ciekawe w jakim stanie jest lozysko?Moze nastapic w lozysku zmeczeniowe zniszczenie elementow tocznych lozyska,co powodowac moze blokowanie sie lozyska lub tarcie, co powoduje wytwarzanie sie duzej ilosci ciepla, ktore tez moze powodowac ze kola beda gorace i wsyztsko bedzie gorace
Drifting Nissanem Silvia s14 350HP

Awatar użytkownika
Przem
wiem o czym pisze
Posty: 70
Rejestracja: 2009-12-09, 00:15
Lokalizacja: Szczecin/Dźwirzyno

Post autor: Przem » 2010-05-25, 22:02

mialem cos podobnego...prowadnice zaciskow....nie wystarczy sprawdzic czy sie przesuwaja...-rozbierz i przesmaruj smarem miedziowym albo specjalnym przeznaczonym do zaciskow i odpornym na wysokie temperatury...sprawdz czy oslonki prowadnic sa cale i czy dobrze siedza w tych zaciskach.. i jeszcze trzeba sprawdzic czy cylinderki i uszczelki cylinderow sa w dobrym stanie..nie musisz jechac do aso..jesli sam sobie nie dasz rady kazdy mechanior powinien dac sobie z tym rade...
pozdro

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2010-05-26, 18:56

U mnie też w mojej poprzedniej P10 miałem takie objawy że hamulce blokowały mi przednie koła w czasie jazdy i po chwili odpuszczały.co się okazało była "trafiona" pompa hamulcowa.Po jej wymianie wszystko jak ręka odjął :)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
Bart-qlka2
stały bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: Bart-qlka2 » 2010-06-07, 11:33

Miałem dokładnie to samo niedawno. Najpierw lewe koło się grzało. Potem mechanik mi je zrobił. Po tygodniu zaczęło się grzać prawe. Tym razem sam to robiłem pod okiem mechanika. Sprawa banalna. Po prostu klocki były zapieczone w zacisku i nie chodziły swobodnie. Wystarczyło otworzyć zacisk, wyciągnąć klocek, który nawiasem mówiąc bardzo mocno siedział, wyczyścić szczotką drucianą z rdzy i innych zanieczyszczeń, przesmarować zacisk smarem miedziowym i poskładać wszystko do kupy. Po tym zabiegu śmiga bez problemu.
Pozdrawiam.
Bart

EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4

Awatar użytkownika
polszad
doświadczony forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 2009-12-09, 11:27
Lokalizacja: REDA

Post autor: polszad » 2010-06-08, 10:37

Szybki zabieg oczyszczania zacisków i nasmarowanie tłoczków i po problemie nie zapomnij po wyczyszczeniu pomalować lub popsikać cynkiem lub innym preparatem na temperaturę i rdze co by nie rdzewiało na nowo:) ;-)
Obrazek

START Z KLUBEM 2006r.

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2010-06-09, 06:32

Mi też się zacinały hamulce tylko z tyłu. Czyszczenie dało radę na miesiąc. Kupiłem zestaw naprawczy - czyli zestaw gumek - 25zł na jedno koło, przeczyściłem, wymieniłem i tak dobrze to jeszcze nie było. Dodam że stare gumki wyglądały na dobre, ale widocznie przez jakieś mikroszczeliny dostawała się wilgoć - w końcu gumki miały 13 lat, a 50 zł za oś to nie majątek, a spokój na następne 10 lat.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-06-17, 11:30

Ja, jak kupiłem swoją to przednie hamulce tak trzymały że dwóch chłopa nie dało rady przepchnąć auta a i z górki nie chciało zjechać :)
Po wymianie tarcz i klocków i przesmarowaniu i podpiłowaniu klocków chodzi ładnie już kolejny rok.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

lolusjp2
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2013-06-23, 18:02
Lokalizacja: Rypin

grzanie się hamulców

Post autor: lolusjp2 » 2013-09-12, 18:31

cześć posiadam nissana primere 2.0 td 1999r produkcji grzeją się wszystkie 4 koła tłoczki sprawdziłem suwaki też, wymieniłem pompę hamulcową i tu wszystko jest ok odłączyłem na 15 km serwo czy ma na to jakiś wpływ ABS prosiłbym o podpowiedz bo może czegoś nie wiem może coś jest ukryte . dziękuje.
Ostatnio zmieniony 2013-09-12, 19:02 przez lolusjp2, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-09-12, 21:16

Najprostrzym, sposobem, żeby sprawdzić czy koła grzeją się od "nieodbijających" hamulców jest podnieść samochód na lewarku i zakręcić danym kołem. Jak się nie będzie kręcić swobodnie, tylko od razu się zatrzyma, to masz przyczynę.
Jeśli twierdzisz, że wszystko jest ok, to musisz odpowietrzyć hamulce.

lolusjp2
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2013-06-23, 18:02
Lokalizacja: Rypin

Post autor: lolusjp2 » 2013-09-12, 21:25

Czy odłączony ABS może mieć jakiś wpływ na grzanie się hamulców po przejechaniu 15 km tarcze hamulcowe są gorące

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-09-12, 21:39

Abs nie ma nic do rzeczy
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-12, 21:44

lolusjp2 przegląd hamulców - sprawdzenie jak jak pracują tłoczki i odpowietrzenie.

Tak jak napisał Vixo ABS nie ma tu nic do rzeczy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

lolusjp2
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2013-06-23, 18:02
Lokalizacja: Rypin

Post autor: lolusjp2 » 2013-09-18, 20:21

odpowietrzyłem wszystkie koła od najbliższego do najdalszego przetoczyłem 500ml płynu i dalej jest to samo.Na pracującym silniku pedał hamulca bardzo powoli wpada w podłogę

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-09-18, 20:39

Pompa
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-09-18, 20:57

vixo, w pierwszym poście pisze ze zmienił
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-09-19, 07:20

Może jakaś lipna była
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2013-09-19, 07:55

A czy przypadkiem odpowietrzania nie powinno się zaczynać od najdalszego?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-09-21, 13:48

PrzeRuSco odpowietrzasz zawsze od najdalej położonego koła od zbiorniczka...
tzn. prawe tylne --> lewe tylne --> prawe przednie --> lewe przednie od strony siedzącego :)

lolusjp2 moim zdaniem to sprawdź zaciski czy nie dociskają ci klocków w czasie jazdy i może się dlatego grzeją koła ja tak miałem w p10, rozebrałem nasmarowałem i już koło kręciło się lekko bez żadnych oporów.

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2014-04-18, 22:17

u mnie ostatnio pojawił się problem z tylnymi hamulcami w momencie gdy z tyłu siedziały dwie osoby + bagaże w bagażniku
hamulce do tego stopnia sie rozgrzewały, że chwilami było czuć smród w środku samochodu, kwestia jest też taka, że na luzie samochód idzie bez problemu przepchnąć i gdy jeżdżę samemu (bez obciążenia) problem znika, a tarcze się nie grzeją

coś z korektorami siły hamowania? jeżeli tak to co ?
Obrazek
B13 był :P
P10 było :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”