[N15] Problem z wolnymi obrotami
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
[N15] Problem z wolnymi obrotami
Po przeczytaniu wiekszości watków odnośnie obrotow nie znajduje rozwiazania swojego problemu, dlatego mam kilka pytań:
1. Jak zachowuje się prawidłowo działający silnik po odpaleniu na zimno, np. całonocnym postoju, tj. na ile obrotów wskakuje?
2. Po rozgrzaniu silnika do 90st na jałowym po przygazaowaniu i przytrzymaniu np. do 3000 ob., po puszczeniu gazu jak schodzą obroty do prawidłowych? Tj. Czy przy jakichś obrotach zatrzymują się i dopiero schodzi na 700-800 czy schodzi idealnie plynnie do konca?
U mnie jest problem ze spadającymi obrotami - na jałowym, po rozgrzaniu silnika do 90st spadaja do ok. 400. Co ciekawe, po wrzuceniu dowolnego biegu normuja sie. Na luzie znowu 400. Moim zdaniem cos powoduje wylaczenie sie (lub utrate sygnalu) silniczka krokowego, poniwaz gdy obroty spadna nie sa podwyzszane przy kreceniu kierownica czy wlaczeniu swiatel itd.
Po diagnostyce komputerowej wyskakuje blad nr 16 - blad czujnika postoju/wrzucenia biegu - nie wiem gdzie sie znajduje zeby ew. go przeczyscic/wymienic i jakie jest jego zadanie.
Przepustnica, silniczek krokowy przeczyszczone.
1. Jak zachowuje się prawidłowo działający silnik po odpaleniu na zimno, np. całonocnym postoju, tj. na ile obrotów wskakuje?
2. Po rozgrzaniu silnika do 90st na jałowym po przygazaowaniu i przytrzymaniu np. do 3000 ob., po puszczeniu gazu jak schodzą obroty do prawidłowych? Tj. Czy przy jakichś obrotach zatrzymują się i dopiero schodzi na 700-800 czy schodzi idealnie plynnie do konca?
U mnie jest problem ze spadającymi obrotami - na jałowym, po rozgrzaniu silnika do 90st spadaja do ok. 400. Co ciekawe, po wrzuceniu dowolnego biegu normuja sie. Na luzie znowu 400. Moim zdaniem cos powoduje wylaczenie sie (lub utrate sygnalu) silniczka krokowego, poniwaz gdy obroty spadna nie sa podwyzszane przy kreceniu kierownica czy wlaczeniu swiatel itd.
Po diagnostyce komputerowej wyskakuje blad nr 16 - blad czujnika postoju/wrzucenia biegu - nie wiem gdzie sie znajduje zeby ew. go przeczyscic/wymienic i jakie jest jego zadanie.
Przepustnica, silniczek krokowy przeczyszczone.
Almera N15 1.6 SR 1996
Obroty reguluje plastikowa duża śrubka na krzyżak po prawej stronie. Spróbuj na rozgrzanym ustawić takie jak chcesz. Na ssaniu podbije je i tak krokowy, który swoją drogą też ma regulację, można go przekręcać po odkręceniu 2 srubek.
Swoją drogą obroty będą też wyższe jeśli przyśpieszysz zapłon, kręcąc aparatem w stronę kabiny, co też wpłynie na dynamikę autka:)
Swoją drogą obroty będą też wyższe jeśli przyśpieszysz zapłon, kręcąc aparatem w stronę kabiny, co też wpłynie na dynamikę autka:)
Była Micra był Quest jest Almera
Na spadajace obroty i ich podbijanie po wrzuceniu biegu pomogla wymiana czujnika wrzucenia biegu/luzu, ktorego blad wyszedl na komputerze.
Teraz tylko mam problem z prawidłowym schodzeniem z obrotów. Po odpaleniu na zimno jest ok. 2000, pozniej stopniowo spadaja (maja byc takie wysokie? to normalne?). Po nagrzeniu silnika, np. w czasie jazdy po wrzuceniu na luz (po zatrzemaniu tak samo) obroty przy opadaniu zatrzymuja sie kolo 1100-1400 i dopiero po kilku sekundach ustawiaja sie na 800-900. Krokowy i przepsutnice czyscilem wczesniej 2 razy. Odlaczylem akumulator na godzine zeby pokasowac bledy, tez nie pomoglo. Probowalem ustawic obroty jałowego na odlaczonym TPS ale tez nic to nie dalo.
Troche to denerwujace, ma ktos pomysl jak to wyregulowac?
Teraz tylko mam problem z prawidłowym schodzeniem z obrotów. Po odpaleniu na zimno jest ok. 2000, pozniej stopniowo spadaja (maja byc takie wysokie? to normalne?). Po nagrzeniu silnika, np. w czasie jazdy po wrzuceniu na luz (po zatrzemaniu tak samo) obroty przy opadaniu zatrzymuja sie kolo 1100-1400 i dopiero po kilku sekundach ustawiaja sie na 800-900. Krokowy i przepsutnice czyscilem wczesniej 2 razy. Odlaczylem akumulator na godzine zeby pokasowac bledy, tez nie pomoglo. Probowalem ustawic obroty jałowego na odlaczonym TPS ale tez nic to nie dalo.
Troche to denerwujace, ma ktos pomysl jak to wyregulowac?
Almera N15 1.6 SR 1996
Najlepsze jest to, ze zanim przeczyscilem silniczek krokowy i przepustnice wszystko bylo OK tylko ten uszkodzony czujnik mieszal i obroty spadaly. A teraz jest jw. Moze przy czyszczniu cos zle ustawilem, uszkodzilem....?
[ Dodano: 2012-01-31, 13:00 ]
[ Dodano: 2012-01-31, 13:00 ]
Ile jest tych podciśnień? Moze przy demontarzu cos mi zaginelo...BaSsGrU pisze:sprawdź też przwody podcisnieniowe, które dochodzą do obudowy filtra powietrza.
.
Almera N15 1.6 SR 1996
-
- nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2014-03-20, 18:29
- Lokalizacja: Pilzno