Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Które aluski wybrać?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-08, 12:22

Ja już zaślepiałem EGR w tamtym roku, przed zimą jednak podłączyłem go z powrotem. Czytałem właśnie, że bardzo dobrze jest przeczyścić kolektor i tak też uczynię. Uszczelkę już mi siostra zamówiła w IC, mam nadzieję że dobrą :D .
Ostatnio zmieniony 2014-02-08, 14:13 przez byczynho, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-02-08, 13:02

Oczywiście, zaślepiony. Ja puki nie będę wyjmował turbiny, to nie ruszam kolektora. Za dużo rzeczy do wymontowania i mi się nie chce ;) a poza tym zimno.
Ostatnio zmieniony 2014-02-08, 14:12 przez Wiooreck, łącznie zmieniany 1 raz.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-09, 21:30

Wczoraj ponownie "zamykając" EGR przyjrzałem się kolektorowi - dopiero zrozumiałem o czym dokładnie pisałeś Wiooreck. Lepiej tego kolektora nie ruszać bo jak uszczelka padnie to będzie dużo dużo gorszy problem z dostaniem się do kolektora wydechowego. Na lato planuje również wyjąc turbinę więc wtedy będę mógł się tym pobawić.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-02-10, 21:28

No właśnie, puki nie ruszasz turbo to tak na prawdę zbędna robota. Chyba, że na prawdę Ci się nudzi :D tam jest problem tego typu, że jest ciasno. Tak na prawdę, aby się do tego swobodnie dostać, wypadałoby wyjąć wentylatory i chłodnicę. W innym przypadku to chyba tylko profilowane klucze... A jak wiadomo, żeby wyjąć chłodnicę, to spuszczanie płynu itd, czyli automatycznie więcej roboty.

Przyznam szczerze, że byłem kiedyś przy operacji czyszczenia dolotu u znajomego. Auto to astra G 2.0 DI. Turbo jest po przeciwnej stronie bloku co ssący w tym silniku, więc nie trzeba było się martwić o resztę. A na dodatek tam jest wszystko na wierzchu i nie tak poupychane jak w TD u nas, więc nawet łatwiej było podejść kluczami. Obyło się m. in. bez demontażu układu chłodzenia.
Ostatnio zmieniony 2014-02-10, 21:56 przez Wiooreck, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-02-10, 21:57

Wiooreck i Ty mówisz, że masz poupychane i nawalone pod maską......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-02-10, 22:08

A nie mam? Zaraz za chłodnicami - w tym momencie zero miejsca z setupem Intercoolera :D a co do drugiej strony bloku to się zgodze, tam jest tylko pompa, a u was reszta zabawek dolotu :D

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-10, 22:36

Ja już na koniec tamtego lata planowałem zabieg wyjęcia turbiny, niestety mój wspaniały pracodawca nie dał mi nawet jednego dnia urlopu.... Myślę sobie teraz, że dobrze się jednak stało. Wtedy nie wiedziałem jeszcze o czyszczeniu kolektora i nie zrobiłbym tego. Teraz jak się tylko ociepli, planuje rozebrać cały przód i wtedy swobodnie, na spokojnie sobie wszystko porobię.
A skoro już mowa o ilości miejsca to powiem wam, że oglądałem kiedyś 3 litrowy silnik omegi i wydawało mi się, że tam jest ciasno a jak ostatnio zajrzałem u kolegi pod maskę BMW X3 to dopiero zrozumiałem znaczenia pojęcia "ciasno", u nas to jest luzik :D

[ Dodano: 2014-02-10, 22:38 ]
Zapytam się Was tak jeszcze przy okazji, czy do wyjęcia turbiny trzeba spuszczać olej z silnika? wiem, że ona gdzieś tam oleju dostaje ale co jak i gdzie to nie mam pojęcia. U mnie minął już termin wymiany oleju i trzeba jak najszybciej to wymienić więc równie dobrze, mógłbym to wszystko na raz zrobić.

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-02-11, 10:56

nie musisz spuszczać oleju, lepiej będzie zalać świeży olej jak już turbinę włożysz, i przygotuj się na zaślepianie przewodów bo do turbiny dochodzi jeszcze płyn chłodniczy, a chłodnicy nie musisz wyciągać, wystarczy wyjąć wentylatory - przynajmniej ja tylko wentylatory wyjmowałem.

i nurtuje mnie jedna rzecz.. w jakim celu chcesz wyjmować turbinę?
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-11, 12:11

Chcę zobaczyć w jakim jest stanie. Wiem na pewno, że sterowanie słabo w niej działa. Byłem kiedyś w "znajomym" serwisie, chłopaki zajrzeli i powiedzieli, że sterowanie w ogóle nie działa. Próbowali je rozruszać sprężonym powietrzem, trochę pomogło ale bez żadnego szału.

[ Dodano: 2014-02-11, 13:44 ]
Panowie, siora kupiła mi uszczelkę ale taką. Nadaje się?

[ Dodano: 2014-02-11, 22:45 ]
Panowie, co myślicie o takich alu do naszych Primerek? no i co zrobić z pozostałymi dziurami akurat w tym przypadku?
Mam jeszcze pytanie odnośnie alu w średnim stanie. Czy warto kupić coś takiego i naprawiać? czy lepiej poszukać czegoś zdrowego?

Nie wiem czy tak można tutaj tymi linkami forum zapychać ale spróbować nie zaszkodzi, najwyżej mnie moderator opierdzieli :D
Powiedzcie mi czy te alu nadają się do P11 i czy są warte swojej ceny.
komplet 1
komplet 2
komplet 3
komplet 4
komplet 5
komplet 6
komplet 7
komplet 8
komplet 9
komplet 10

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-02-12, 08:18

Z podanych mi się najbardziej widzą ostatnie.
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-02-12, 09:26

byczynho, tu się od jakiegoś czasu robi jeden wielki bałagan. Ten temat zamykam, bo jest o wszystkim. Ba, tytuły zmieniasz co chwile i później nie będzie można odnaleźć żadnych informacji (w chwili wolnego czasu powydzielam tematy...).

Pozdrawiam
PS o pytania dotyczące felg i pochodnych mamy specjalny dział na forum.
Ostatnio zmieniony 2014-02-12, 09:30 przez Zielkq, łącznie zmieniany 1 raz.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Zablokowany

Wróć do „Primera”