Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Opony wyczynowe

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-01-17, 12:16

Ryba, profil?
Profil opon to stosunek wysokości opony do szerokości opony wyrażony w %, czyli
195*55%=107.25
A proponujesz 205*50%=102,5 czyli jeszcze mniej :P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-01-17, 12:18

oj tam... żle napisałem chodzi o szerokość. 205 będzie lepiej kleiła a ten federal 959 Rs-R na prawdę daje radę :D
Ostatnio zmieniony 2014-01-17, 12:34 przez Ryba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-17, 12:30

Noo T1-R to sobie odpuść na starcie do VVLa i skrzyni z VZR :D

Co do opony na dzień, to od SS595, T1-R, Rainsport1 etc. lepsza jest Regal Racer.
Nie droga, podobno, może ciut słabsza od Yoko Parada SPec2 ;))

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-01-17, 13:55

federale rsr są za bardzo slickowe
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-18, 00:18

sliki na codzien sie nie nadaja, najlepsza opona nadayly to uniroyal rs2,
na upalanie, nie pamietam, ale jest semi slick dopuszczony do ruchu, i nie wiem czy czasem nie globgum
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-01-18, 09:10

federalki to własnie taki typ Adamus. Maja homologację.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-18, 11:13

Regale także mają. Na racingforum sobie chłopaki chwalą do codziennej jazdy. Na mokrym o dziwo lepiej klei jak T1-R ;))

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-01-18, 11:15

Trzeba zacząc od tego, że nie ma uniwersalnych na mokro i sucho.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-18, 11:17

bombel, wiadomo, najbardziej uniwersalne będą rainsporty, bo na mokrym kleją jak złe, a na suchym ponoć i tak lepiej jak T1-R :D

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2014-01-18, 12:03

T1-r to śmietnik , opon typowo TUNINGOWA która ma fajnie wyglądać ;)
Szukaj może tych oponek -> BRIDGESTONE POTENZA ADRENALIN RE002 . Dobra cena a i opinie maja mega dobre .
T1-R + VE to raczej słabe rozwiązanie , do stockowego ga16 może i by się nadały .
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-01-18, 21:22

Nie jeździłem dotychczas na innych niż T1-R, ale że to śmietnik, to trochę przesada.
Śmietnik to obecne Vredestein Snowtrack 3 na suchym :P
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2014-01-20, 21:44

Mówiłem o t1-r w odniesieniu do nazwy tematu z którą nie ma nic wspólnego i pod tym kątem się o niej wypowiadałem .
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2014-01-21, 13:51

jeździłem na t1r w rozmiarze 195/45/15 w swoim n14 gti, opony miały półtora roku więc były młode a przy starcie nawet na dogrzanej gumie to wpinając 3 bieg nie miałem trakcji, nie że uślizgiwało tylko kopało jak oszalałe, mimo iż popuszczałem gazu więc tej opony nie polecę nikomu. Oprócz tego w zakrętach nie była do przewidzenia kiedy odklei, nie mówiąc już o jeździe na mokrym ;)

z bardziej cywilnych opon to rainsporty polecę a z bardziej miękkich opon to Yoko Advan Neova - wytrzymała praktycznie cały sezon upalania, częste gonitwy na kreske, licznikowo ok 17-18k km przejechałem na nich a bierznika ubyło 1mm, jak na taką mieszankę to dobry wynik :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Opony

Post autor: DARO GTI » 2014-01-21, 14:14

Wszystko zależy do czego ta opona ma służyć.
Na co dzień do jazdy może być NOKIAN , BARUM lub HANKOOK .
DO upalania to już inny świat.
Jak chcesz "skopać dupsko Cubusiowi " to najlepiej miękki slick na przód bo szybko się nagrzewa i klei.
Do jazdy na wprost nie ma co brać opon z wzmacnianymi bokami.
Ja z doświadczenia wiem że na 1/4 nawet slick średnia mieszanka da radę .
Markgum , PROFIL , FEDERAL. - idąć po taniości .
Są tez drogie opony po 1.000 zł za szt. ale to bez sensu do jazdy na wprost :)

pzdr
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-01-21, 15:30

oponki zakupione bridgestony potenza adrenaline re002 :mrgreen:
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-01-21, 15:52

killer2000, zdaj relacje jak to się tam trzyma na de :-P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2014-01-21, 17:28

Obowiązkowo !
Ja teraz już nie wiem co mam do siebie wybrać
REGAL RACER 195/50 R15
czy
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 195/50 R15
:roll:
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-01-21, 18:04

Również stoję przed wyborem opon, głównie do jazdy na co dzień, czyli mają dobrze trzymać na suchym i mokrym. Mocno zastanawiam się nad rainsportami 2 - jak wypadają te opony na suchym, da się na tym w miarę sprawnie jeździć po zakrętach? Ścianka boczna jest bardzo miękka? Ew. jakieś propozycje w podobnej cenie? Rozmiar to R17 215/45.

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-01-21, 18:12

tumba rainsporty 2 to bardzo dobry wybór też się nad nimi zastanawiałem ale droższe od bridgy były dlatego nie wziąłem nad federalami się zastanów jeszcze ss595 evo tanie i na miasto jak ulał
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-01-21, 18:17

Mam na drugi setup rainsporty 2 195/50/15 jakieś mega rewelacji na suchym nie odczuwam. Na deszcz super opona :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-01-21, 18:25

W moim rozmiarze uniroyale są dużo tańsze niż bridge ( ok 350zł/szt i do takiej kwoty szukam). Właśnie zastanawiałem się nad 595 evo, ale słyszałem różne opinie co do zachowania na mokrym. Podobno warto zainteresować się Kumho / Hankookiem?
Vixo, a jak twarda jest ścianka w rainsportach?

Awatar użytkownika
sliwka1232
fanatyk nissana
Posty: 359
Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: sliwka1232 » 2014-01-21, 18:32

kuzyn miał rainsporty 2 195/50/15 na civicu i mowil ze ogolnie kleją fajnie, na deszczu są ponoc mega, jedziesz jak po suchym ale te scianki boczne ponoc miekkie w cholere, mowil ze trzeba sie nauczyc na nich jezdzic bo sa specyficzne ze wzgledu na te miękkie boki bo można sie wypierdziulić

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-01-21, 18:35

Generalnie jeżdżę na GY F1 205/45/16
Rainsporty mam jako drugie koła.
I przy ostrych manewrach trochę boki się zużywają.
Na Goodyear słychać jak wahacze tłuką na Rainsport tego nie ma :D
Może dlatego że profil wyższy....
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2014-01-21, 20:19

Z calym szacunkiem Panowie to jest dzial opony do upalania ,sportu a nie opony do jazdy na co dzien.
Czerwone auta sa szybsze ...

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-01-21, 20:21

Na co dzień to byle co, byle miało bieżnika kawałek
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-21, 20:28

ja rainsporty doprowadziłem do "slicka" w jeden letni sezon, ale przyznam szczerze, że to był okres nauki jazdy moim GT i często zrywałem asfalt, na mokrym nie znam lepszej opony, ale na suchym jak się guma nagrzeje to dużo opony zostawiamy na drodze, dodam, że opona w rozmiarze 195/60/15
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-01-21, 23:06

tumba pisze:Również stoję przed wyborem opon, głównie do jazdy na co dzień... Rozmiar to R17 215/45.
Też szukam w tym rozmiarze do podobnych celów zapraszam do tematu viewtopic.php?t=8018&start=30 myślę że to bardziej odpowiednie miejsce.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-01-22, 07:31

Ok dzięki za opinie o rainsportach, muszę się jeszcze zastanowić czy jest sens, skoro miękkie i szybko znikają. Napisałem w tym temacie ponieważ w pierwszym poście padło słowo "miasto" i często wymieniane były tutaj t1r, które z oponami wyczynowymi nie mają nic wspólnego ;-)

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2014-01-22, 10:31

Jeśli opona wyczynowa ma byc twarda i szybko nie znikać to raczej życze szukać powodzenia ;) Bo wtedy to dwie wytyczne że nie ma przyczeponosci...

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-01-22, 11:15

Tylko, że ja nie szukam opony wyczynowej i chodziło mi o twardość ścianki, a nie samej mieszanki. Żeby dalej nie zaśmiecać tego wątku, chętnie wysłucham opinii o oponach do codziennej (czasami szybszej po zakrętach) jazdy w temacie podanym przez PrzeRuSco

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”