Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Okrutne spalanie

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Marcinsgz
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-10-29, 00:31
Lokalizacja: Podlasie

[P10/WP10] Okrutne spalanie

Post autor: Marcinsgz » 2012-10-29, 00:45

Witam z gory przepraszam jestem tu nowy (mozliwe ze temat sie powtarza) ale nigdzie nie do szukalem sie konktetnej odpowiedzi.
Otoz moj problem polega na tym ze w Nissanie primera p10 2.0 (automat) na Gazie spalanie jest okropne jest na poziome 15l/100 trasa i 17l/100 miasto (i nawet wieksze) , na benzynie jest takie samo, nie wiem bylem u mechanika to mi mowi ze slabe sprezanie juz jest itp, ale ja mysle ze przy tym to by samochod slabo palil czy np nie mial mocy

Bardzo prosze o jakies rady bo nie bywam nawet 2 razy dziennie na cpn

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-10-29, 08:22

Napisz co zrobiłeś już przy samochodzie - wymiana świec, filtrów, przewody WN, regulacje, czyszczenie przepływomierza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Marcinsgz
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2012-10-29, 00:31
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Marcinsgz » 2012-10-29, 10:41

filtr powietrza jest ok, a zauwazylem tez ze jak stoji na wolnych obrotach to delikatnie przy falowywuje na sekunde
, a i dodam jeszcze ze przy ruszaniu czuc gaz

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2012-11-11, 21:56

jaki jest gaz?? sekwencja czy 2 gen??jesli 2 gen to mikser czy blos??? czy wiesz w jakim stanie jest parownik???
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-11-14, 09:47

witajcie,
Dolacze sie do tematu. Sprawdzilem u siebie dzialanie sondy i przedstawiam filmik z pracy na wolnych obrotach. Wszystko dziala odpowiednio? www.youtube.com/watch?v=Xqb6oV6k-vE&feature=g-upl

Awatar użytkownika
kolobambolo
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-18, 07:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kolobambolo » 2012-12-05, 19:28

stary prosta sprawa. mialem to samo co u ciebie u mnie nawet do 20 dochodzilo .Dławił sie brak mu mocy było smierdziało gazem , obroty falowaly czasem tak ze gasł. Pojechałem do niby najlepszego zakladu , skasowali mnie 50 zl i powiedzieli ze to wina parownika i ze nie da sie go wyregulowac , wymiana i nic wiecej . Załamany trafilem do speców od bmw ktorzy nie dosc ze usuneli wszystkie objawy to spalanie spadło do 13 :) mysle ze podstawa to dobra regulacja .Tak oczywiscie było w moim przypadku.Pzdr

Awatar użytkownika
saw
fanatyk nissana
Posty: 322
Rejestracja: 2009-12-09, 16:40
Lokalizacja: warszawa - ursus

Post autor: saw » 2012-12-05, 23:47

dokladnie moze byc parownik (byl juz u mnie maxymalnie skrecony) u mnie tez w automacie chodzil na gazie kolo 16 litrow po miescie teraz od nastu tankowan unormowalo sie na jakies 13-14
(raport spalania jest chyba gdzies na dole)
byla P10 2.0 automat
tym razem Astra G OPC

viewtopic.php?t=16912

KrzychuB
fanatyk nissana
Posty: 273
Rejestracja: 2013-07-07, 09:51
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: KrzychuB » 2013-07-13, 20:34

Podpinam się tu :(
Szlag mnie trafi normalnie. Miało być małe spalanie a tu.... :shock:
Po mieście mi wyszło 16.77 litra :!: Co lepiej to u mnie jest 1 generacji gaz (podobno nie wolno takiego przy 1.6 16V) i tylko jest śruba do regulacji.
Obroty na gazie nie falują, trzyma równo w granicach 700-800 obrotów.

Czy to wina tej instalacji ? Czy też co innego ? Jeśli to wina instalacji to co zrobić ? Wmontować emulator ? (nie wiem czy dobrze opisuje) Czy też szukać jakiejś używanej sekwencji.

Pomóżcie bo mnie to trochę skołowało...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-07-13, 21:16

Być może parownik się kończy - membrany. U mnie w P10 SR20Di i LPG II-gen było dokładnie to samo. Teraz miałem w P11 SR20DEH + LPG sekwencja że mi zaczął pić 17 po mieście - regulacja LPG i powróciło wszystko do normy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

KrzychuB
fanatyk nissana
Posty: 273
Rejestracja: 2013-07-07, 09:51
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: KrzychuB » 2013-07-13, 21:33

janusz, czyli co zmiana parownika ? i regulacja ?

[ Dodano: 2013-07-13, 22:34 ]
a i czy pchać sie w inną instalacje czy nie ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-07-13, 21:50

KrzychuB zmiana albo regeneracja. Co 40kkm powinno się wymieniać/regenerować, bo membrany ulegają zużyciu i pękają. Na chwilę obecną podjedź najpierw na regulację i zobacz co wyjdzie.
Co do wymiany instalacji, to zależy od Twojego budżetu. Odejdzie Ci koszt butli i ciągnięcia przewodów, bo większość już jest.

Ja miałem instalacje II-gen i nie narzekałem. Teraz ma BRC Sequenta i też jest ok.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

KrzychuB
fanatyk nissana
Posty: 273
Rejestracja: 2013-07-07, 09:51
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: KrzychuB » 2013-07-13, 22:02

janusz, ale ja mama I generacje, bo tylko mam śrube do regulacji i gazownik powiedział że tam niema co regulować ...

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-07-14, 02:17

to co to za gazownik ?? I Genu instalacje też da się wyregulować normalnie , zmień gazownika jedź do kogoś innego,
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Kwiecien
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2012-10-28, 08:07
Lokalizacja: Ożarów

Post autor: Kwiecien » 2013-07-14, 09:15

W instalacji I gen. masz 2 śruby do regulacji, jedna na parowniku a druga po drodze od parownika do miksera.

Podstawowe pytanie - czy auto bez problemu zapala na samym lpg ? Jeśli membrana w parowniku jest OK to auto MUSI palić na gazie na zimnym silniku.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-07-14, 11:21

KrzychuB zmień gazownika, bo ten to jakaś ciamajda jest i nie potrafi już niczego starszego się dotknąć. Instalację I gen. reguluje się - śruba na parowniku oraz śruba, która jest na przewodzie do miksera.
I i II generacja na początku mają dokładnie to samo: autogaz ze zbiornika przez wielozawór trafia do parownika, który jest wpięty w układ chłodzenia silnika.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-07-14, 11:30

KrzychuB spróbuj zakręcić śrubę na parowniku na maksa, i sprawdź wtedy spalanie i jak autko się zachowuje.. to ostatni etap że tak to nazwę przed śmiercią parownika, u mnie kiedyś w Hondzie zadziałało na troszkę czasu :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-07-14, 22:28

a spuściliście szlam z parownika i wymieniliście filtry? TO jest podstawą przed jakimkolwiek "kręceniem" śrubami
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”