Chłodzenie VE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Chłodzenie VE
Hej hej w związku z tym moim swapem na VE chciałbym się dowiedzieć od posiadaczy czy swoje VE jakoś dodatkowo chłodzicie przez grubsze chłodnice, chłodnice oleju itd. Sam się zastanawiam czy dać nową OEM chłodnicę brand new czy zainwestować np w taką :
http://www.ebay.com/itm/MISHIMOTO-Radia ... c0&vxp=mtr
Czy w N/A z mocno okazjonalnymi wypadami na pojeżdżawki w przyszłości to przerost formy nad treścią. A może zamiast tego chłodnica oleju z termostatem ?
http://www.ebay.com/itm/MISHIMOTO-Radia ... c0&vxp=mtr
Czy w N/A z mocno okazjonalnymi wypadami na pojeżdżawki w przyszłości to przerost formy nad treścią. A może zamiast tego chłodnica oleju z termostatem ?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Wg katalogu nissena są takie same 2.0D/2.0B
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Hmm też tak mi się wydaje, że jak nie ma turba i nic nie grzeje ekstra oleju to OEM powinien sobie dać radę. Lepiej chyba te pieniążki wydać na coś innego
Mój w sumie nigdy na małej chłodnicy z Hondy się nie zagrzał a bardziej wysilony był nie ma co się oszukiwać.
Mój w sumie nigdy na małej chłodnicy z Hondy się nie zagrzał a bardziej wysilony był nie ma co się oszukiwać.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
generalnie problemu być nie powinno, ale co do grubszej czy cieńszej
lub tylko oryginał nowy. Ewentualnie ratuje Cię używka gruba, i wtedy na 100% jest to oem bo nigdy zamienniki nie były grube tylko cienkie. Mam nadzieje że trochę się rozjaśniło
BeNeK pisze:A np. nie jest grubsza chłodnica od 2.0D w n14 ? Tez nówkę można kupić no i POWINNA pasować
Pawel18PL pisze:Wg katalogu nissena są takie same 2.0D/2.0B
to co sprzedają według katalogu zamienniki itp to nigdy nie będzie ta sama chłodnica co w P10 GT, N14 GTi czy 100NX GTi. Tam są grubsze 2x chłodnice. I to że kupi się nowy zamiennik to on będzie pasował itp tylko już będzie cienki tak jak w zwykłych P11 czy N14 1.6. Im tylko chodzi o to że wymiarami pasuje i będzie przecież jeździć. Jak chcesz coś dobrego założyć to nowej nie masz co szukać chyba że tą MISHIMOTOW P10 2.0 spotkałem się z 2rodzajami chłodnic. Grubsza i ciensza.
lub tylko oryginał nowy. Ewentualnie ratuje Cię używka gruba, i wtedy na 100% jest to oem bo nigdy zamienniki nie były grube tylko cienkie. Mam nadzieje że trochę się rozjaśniło
Spoko MacGayver mam dojście do nowej koyo 33mm w dobrej cenie
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
seryjne chłodzenie starczy w zupełności , codziennie latam do pracy 60km w jedną stronę nie żadko idzie dobra chłosta na drodzę , ale czy to upał czy ochłodzenie to temperatura ani drgnie więc nie wiem czy jest sens
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
A masz seryjny wskaźnik czy jakiś dodatkowyBoro1989 pisze:ale czy to upał czy ochłodzenie to temperatura ani drgnie
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
seryjny , ale i po serii wiem co widzę przy +30 lecąc non stop 150 / 160 + nie drga temp
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Boro1989 pęd powietrza robi swoje - chłodzi wystarczająco dobrze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
wiem dlatego nie wiem czy jest sens ładować grubszą chłodnicę niż seryjną co mam np. w P11 , starczy w zupełności, mimo trzymania silnika na sporych obrotach
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Pawel18PL, jak chłodnica Ci nie cieknie i nie jest pozgniatana to bym ją zostawił, dla spokoju obejrzałbym/wymienił drobniejsze elementy chłodzenia jak np. węże (sparciałe wymienić), czujnik, termostat.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
mogę Ci załatwić w dobrej cenie od kolegi nówkę chinola
http://allegro.pl/wyczynowa-chlodnica-n ... 17015.html
dabtuner już chyba wrócił z Belgii
A chłodzenie rozwiązuje inaczej ...
http://allegro.pl/wyczynowa-chlodnica-n ... 17015.html
dabtuner już chyba wrócił z Belgii
A chłodzenie rozwiązuje inaczej ...
Seryjny czujnik to mógłby się smażyć w piekle i nie drgnieBoro1989 pisze:seryjny , ale i po serii wiem co widzę przy +30 lecąc non stop 150 / 160 + nie drga temp
yapko chińczyka się boję bo a to pompy wody rozwala, a to rdzeń z takiego materiału że słabo oddaje ciepło...Ma być markowa jak już coś...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Macu dobrze pisze. Ja mam serię 15mm (pewnie zamiennik) rdzeń w turbo i jakoś latam Na zlocie temp powyżej 100 nie wskoczyło tyle że u mnie wiatrak sam uruchamiam. Te wersje np do NXa GT ori mają coś koło 25mm i styknie tym bardziej że auto upalane rekreacyjnie.
Co do oryginalnego czujnika... nie mam termostatu, mam za to AG czujnik i wskaźnik. Jadąc w temperaturze otoczenia ok 20st. temp. wody nie przekracza 80st. Jak temperatura otoczenia spadła do 14 i padał deszcz to temp. wody zmalała do 60st a wskaźnik seryjny delikatnie tylko spadł w dół. Reasumując trzeba by minimum odchylenia +/- 20st aby seryjny wskaźnik pokazał zmiany. Czyli w skrajnym wypadku woda się już gotuje
Co do oryginalnego czujnika... nie mam termostatu, mam za to AG czujnik i wskaźnik. Jadąc w temperaturze otoczenia ok 20st. temp. wody nie przekracza 80st. Jak temperatura otoczenia spadła do 14 i padał deszcz to temp. wody zmalała do 60st a wskaźnik seryjny delikatnie tylko spadł w dół. Reasumując trzeba by minimum odchylenia +/- 20st aby seryjny wskaźnik pokazał zmiany. Czyli w skrajnym wypadku woda się już gotuje
Nissan Primera SR20DE+T
A ja doskonale rozumie Pawła obawy i drążenie tematu, wszyscy rozpatrujecie chłodzenie pod kątem P1x, N1x - z atrapą, a rozbija się o nx'a, gdzie front to samo zuo chłodniczne
Generalnie rozglądałbym się za ori w dobrej kondycji/new, plus korek na 1.3 i jakiś wydajniejszy wiatraczek np. od Mishimoto.
Pozdr,
foo
Generalnie rozglądałbym się za ori w dobrej kondycji/new, plus korek na 1.3 i jakiś wydajniejszy wiatraczek np. od Mishimoto.
Pozdr,
foo
Tylko nowa wchodzi w grę, dodatkowo można zastosować patent z cooling plate i skierować większy pęd powietrza na chłodnicę.foo pisze:Generalnie rozglądałbym się za ori w dobrej kondycji/new, plus korek na 1.3 i jakiś wydajniejszy wiatraczek np. od Mishimoto.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Chinola nie chce, jak mam robić to porządnie - przyoszczędze z 2 miechy więcej i kupię markową - tylko pytanie czy jest sens, czy może nowa ori oem poradzi sobie, a będzie jedynie mniej lansersko wyglądać pod maską.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Wg nissan4u ta z gtir to taka sama jak w 2.0D sunnym, a katalog nissena podaje, że wsio to samo oem miało wymiary rdzenia : 320 x 657 x 33
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
U mnie w GT'ku jest ta gruba. W kombi miałem cienką i w większości nissanów widzę cienką. Calsonic o ile dobrze kojarze mam tą cienką
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Ten który ja mam mieć ma 33 mm
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx