[N14] Swap silnika GA16DS na gaźniku W traweler 4x4 kombi
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
[N14] Swap silnika GA16DS na gaźniku W traweler 4x4 kombi
Witam
Mam nissana sunny traweler 4x4 1.6 16v GA16DS na gaźniku.
Mam pomysł na zmianę głowicy z gaźnikowej na wtryskową,jeśli jest to nie do wykonania w rossądnej cenie to myślałem też nad zmianą całego motora i zostawieniem oczywiście starej skrzyni bo zależy mi na napędzie 4x4 i zrobienie z tego autka fajną bryczkę...Autko było w dość opłakanym stanie gdy je zciągnołem od pewnej rodziny w której było traktowane jako typowy wół roboczy i przeprawówka w zimę...W autku zrobiona jest już podłoga,chciałem je doprowadzić do stanu idealnego,pomalować,zrobić tapicerkę itp
Z góry dzięki za pomoc,jestem nowym urzytkownikiem tego forum,po mimo wszystko sprawdziłem i niestety nic nie znalazłem na temat swap'a takiego silnika.
Mam nissana sunny traweler 4x4 1.6 16v GA16DS na gaźniku.
Mam pomysł na zmianę głowicy z gaźnikowej na wtryskową,jeśli jest to nie do wykonania w rossądnej cenie to myślałem też nad zmianą całego motora i zostawieniem oczywiście starej skrzyni bo zależy mi na napędzie 4x4 i zrobienie z tego autka fajną bryczkę...Autko było w dość opłakanym stanie gdy je zciągnołem od pewnej rodziny w której było traktowane jako typowy wół roboczy i przeprawówka w zimę...W autku zrobiona jest już podłoga,chciałem je doprowadzić do stanu idealnego,pomalować,zrobić tapicerkę itp
Z góry dzięki za pomoc,jestem nowym urzytkownikiem tego forum,po mimo wszystko sprawdziłem i niestety nic nie znalazłem na temat swap'a takiego silnika.
witamy na forum,ciekawe auto,zawsze myslałem czy nie dało by rady rwd zrobić a tak na powaga właśnie tak jak cubuś pisze,jaki jest powód,silnik juz nie domaga,czy co?tak w nawiasie mówiąc,jeżeli masz takie plany co do odnowy auta fajnie gdybys w przyszłości zaprezentował autko i na bierząco informował o naprawach modyfikacjach itp,bo to rzadki okaz 4x4
głowice prawie niczym się nie różnią .. oprócz podfrezowania na wtryski .. Swego czasu u Sunniaka w aucie śmigała głowa z DSa ... z tego co kojarzę .. ale zasilana wtryskami .. i działało A wałki faktycznie są inne .. no i we "wtryskowcu" nie ma gniazda na pompę paliwa jeśli się nie mylę ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
sergiej, tego nie powiem na 100% .. ale z tego co kojarzę.. to jakiś niuansik tam był .. Tak naprawdę seria GAXXDE jest w prostej linii następcą DS i nie jest za wiele zmieniona .. te same bebechy (oprócz wałków), prawie ten sam osprzęt .. itp ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- sunniak1.6sr
- fanatyk nissana
- Posty: 820
- Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
- Lokalizacja: Miasto Łódź
uff czyli pamięć mnie nie mylisunniak1.6sr pisze:Potwierdzam słowa Scubza
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- sunniak1.6sr
- fanatyk nissana
- Posty: 820
- Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
- Lokalizacja: Miasto Łódź
Moim celem jest zwiększenie kopa na starcie przede wszystkim,ale to plan na sam koniec jeśli regulacje gaźnika nie pomogą;) w tym momęcie jest jeszcze łąciaty w lato będę się brał za wybebeszenie całęgo środka i piaskowanie i doprowadzenie podłogi i podwozia do stanu idealnego,przedtem za brdzo o niego nie dbali a co do historii tego autka to kupione było z rozwalona skrzynią biegów musiałem ściągać z nad morza urzywkę,po wymianie skrzyni spawanie podłogi bo była jak ser szwajcarski,następnie wymieniłem laczki na 205/50R16 docelowo ma być profil 40,aluski pochodzą z opla otwór piasty przetoczony i teraz gra i buczy choć też muszę je odnowić,ostatnio niestety facet rozbił mi szybę przednią i dziś na cholu wrucił do domu gdyż alternator odmówił posłuszeństwa i zaczoł dymić ; /.Musze tez podłóżnicę połatać bo przęgladu nie ma szans zrobić a akurat mocowanie stabilizatora mostu się urwało i jest trochę kiepsko...zdjęcia możę wrzuce jeszcze dziś
Ostatnio zmieniony 2013-05-23, 18:40 przez Jano_92, łącznie zmieniany 1 raz.
Sory za brak odpowiedzi,miałem ostatnie 3 tygodnie napięte w pracy i nie było mnie w ogóle w domu...w tym momęcie zastanawiam się jakby zmiejszyć spalanie na tym co mam bo ma 12-13 benzyny i 13-14 gazu myślę żeby wstawic mu blosa i tu moje pytanie,mianowicie do puszki filtra powietrza dochodzą wężyki z podciśnienia z tego co wiem jeden z nich gdzies powinien być podłączony ale jest ucięty,mniejsza z tym, pytanie brzmi czy mogę wywalić podciśnienie,wyczytałem na jednym poście że można to zrobić bez skutków ubocznych,lecz chcę się upewnić,a jeśli nie mogę tego wywalić wszystkiego,jak zamontować tego blosa...ostatnio też gdy ogladałem ta puszkę i chciałem ją całkiem wymontować okazało się że jest luźna i osadzona była na czerwonym silikonie,wydaje mi się że to też mogło powodować osłabienie auta i zakłucenia pracy
Ostatnio zmieniony 2013-05-23, 18:44 przez Jano_92, łącznie zmieniany 1 raz.
Jano_92, część można wywalić (min ten od boosta) a resztę po prostu zaślepić (te co idą przy kolektorze - bo będzie zasysał lewe powietrze). BLOS mimo , że dedykowany do wtrysków daje radę przy gaźniku. Jeśli montujesz BLOS to wywal cały dolot i zrób nowy. Będziesz miał problem przy zamocowaniu kolana na gaźniku bo rant jest mały .. są trzy opcje -
- gówniana:montaż na silikon i opaskę,
- trochę lepsza - robisz dziurę w kolanku i przytwierdzasz kolano śrubą od ori puszki - będą zawirowania mieszanki przez ten "cyngiel"
- najlepsza: dorób pierścień (adapter) na gaźnik z teflonu lub mosiądzu
- gówniana:montaż na silikon i opaskę,
- trochę lepsza - robisz dziurę w kolanku i przytwierdzasz kolano śrubą od ori puszki - będą zawirowania mieszanki przez ten "cyngiel"
- najlepsza: dorób pierścień (adapter) na gaźnik z teflonu lub mosiądzu
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
No miałem taki zamiar(nowy dolot) wiem że to trochę żałosne ale uściślij co to boost?,bo ten obiekt znajdujący się na lewym nadkolu znam pod nazwą (AVI),co do blosa,kolega montuje i reguluję i powiedział że to dobrze się sprawdza;) a zależy mi żeby usprawnić tą zapomnianą maszynke,początkowo chciałem sprzedać nissana ale kto pojeździ nissanem nie będzie chciał innego auta wiem co mówię bo to już 2 w moich rękach;)
Mając na myśli 3 najleprze rozwiązanie masz na myśli masz to co na zdjęciach z tego posta "viewtopic.php?t=4144"
Mając na myśli 3 najleprze rozwiązanie masz na myśli masz to co na zdjęciach z tego posta "viewtopic.php?t=4144"
Ostatnio zmieniony 2013-05-23, 18:45 przez Jano_92, łącznie zmieniany 1 raz.
Jano_92, dokładnie coś takiego :
z tym, że ja mam na wcisk (bez poprzeczki i śruby) i dla pewności pojechane silikonem (w sumie niepotrzebnie bo jest szczelne)
ten "boost" to taki czarny element na lewym nadkolu (u mnie podpisany był boost sensor), ale całość to faktycznie AIV
z tym, że ja mam na wcisk (bez poprzeczki i śruby) i dla pewności pojechane silikonem (w sumie niepotrzebnie bo jest szczelne)
ten "boost" to taki czarny element na lewym nadkolu (u mnie podpisany był boost sensor), ale całość to faktycznie AIV
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Witam kolegów po dłuższej przerwie,moje pytanie będzie trochę odbiegać od tematu ale potrzebuje kilka zdjęć tylnego zawieszenia,mocowania belki ogólnie połowę tylną podwozia z Sunny'ego y10 gdyż zastanawiam się nad zmianą budy bo moja jest w dość kiepskim stanie,a co do modyfikacji to jak na razie jestem w trakcie montowania blosa,wymiany przewodów hamulcowych.