Kolektor 4-1 do SR20 N/A
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Kolektor 4-1 do SR20 N/A
Dla tych co kompletnie nie kumaja o co biega:
kolektor 4-1 oznacza że z każdego cylindra wychodzi jedna rura i dalej wszystkie 4 cztery schodzą się w jedną. jesli będziemy mieli 6 cylindrów to będzie 6-1.
kolektor 4-1 oznacza że z każdego cylindra wychodzi jedna rura i dalej wszystkie 4 cztery schodzą się w jedną. jesli będziemy mieli 6 cylindrów to będzie 6-1.
Ostatnio zmieniony 2013-02-23, 21:37 przez czajnik, łącznie zmieniany 3 razy.
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Ale Ty to robisz czy chcesz posluchac opini czy co ?:P bo nie wiem czy mam sobie popatrzec na fotke czy wiedziec czego szukac
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Chodzi mi jeszcze o jakies rozbudowanie postu bo nie do konca wiadomo o co kaman
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
Na przykład może jak to się ma do 4-2-1 czy różnica jest sprawdzona ( jeżeli z tym startujesz/jezdzisz) albo co reszta o takim pomysle sądzi i jakie widzi tego plusy i minusy ( jeżeli jest to w fazie koncepcji i pomyslu na rozwoj auta).
Ja osobiście właśnie byłbym ciekaw czy tak zrobiony kolektor daje różnicę ( i jaką) wobec chinola 4-2-1 oraz robionego customowego 4-2-1
Ja osobiście właśnie byłbym ciekaw czy tak zrobiony kolektor daje różnicę ( i jaką) wobec chinola 4-2-1 oraz robionego customowego 4-2-1
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
owszem i do tego silnik charakteryzyje się lepszą pracą na wyższych obrotach. kolektor 4-2-1 łatwiej jest upchnąć pod maskę i jest łatwiejszy do wykonania. najłatwiej jest kupić tak zachwalanego przez wszystkich chinola. tani jest ale i wart swojej ceny:) jesli miałbym wybierać to sam zrobiłbym lepszy 4-2-1 niż ten SSACA. ładnie wyglada na fotach to jest fakt.
[ Dodano: 2013-02-23, 20:24 ]
jesli jest ktoś chętny dam do przetestowania na hamowni mój kolektor. będzie miarodajna opinia. może i chinola uda się do porównania zorganizować.
[ Dodano: 2013-02-23, 20:24 ]
jesli jest ktoś chętny dam do przetestowania na hamowni mój kolektor. będzie miarodajna opinia. może i chinola uda się do porównania zorganizować.
wygląd wyglądem kolektora na to nie patrzmy... ale jak niektórzy robią sami kolektory zawijasy i z 10000000 elementów i taką samą ilością spawów to według mnie one nie do końca spełniają swoją rolę, Twój ten 4-1 jest w miarę z małej ilości części i spawów ale chyba lepiej jest giąć rury i spawać dopiero w miejscach łączenia w jedną rurę?
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
a owszem tyle że nierdzewka jest twardai trudna do wyginania. przy kolankach mozna uzyskać małe promienie gięć. ważne jest aby na łaczeniach nie było progów. więc jesli masz kolankoo tej samej średnicy iściance co prosta rura i zrobisz to dokładnie uzyskasz to samo. istotne jest też samo spawanie. trzeba tak ustawic parametry aby nie było przetopów do środka takich glutów. łatwiej to zrobić magiem aczkolwiek tig zapewnia ładniejsza spoinę i przy mniejszym prądzie spawania usyska sie to samo.
rozwiązanie z kolanek jest szybsze tańsze łatwiejsze do wykonania bo to takie składanie z klocków:)
Z resztą nawet w F1 kolektory są z kawałków spawane:))))
rozwiązanie z kolanek jest szybsze tańsze łatwiejsze do wykonania bo to takie składanie z klocków:)
Z resztą nawet w F1 kolektory są z kawałków spawane:))))
4-1MacGayver pisze:Co się lepiej sprawdza na wyższych obrotach, 4-1 czy 4-2-1 ?
4-2-1 nadaje sie do dupowozu - przenosi moment na niższe obroty, ale też w węższym zakresie. 4-1 i to długi daje nam wzrost mocy/momentu w większym zakresie obrotów i w wyższej jego partii.
Jeśli ktoś myśli nad zmianą wałków na wyższe, to od razu powinien wrzucić kolektor 4-1
nie mam wykresu z hamowni, nie napisałem też że jest idealny .na pewno nie robi oporów i wszystkie rury są tej samej długości czego nie mozna powiedzieć o ssacu:). napisałem też że chętnie dam do porównania na hamowni aby uzyskać obiektywną ocenę samego kolektora bo jesli mam bazować na wynikach z pomiarów mojego silnika to nie bedą one obiektywne.po prostu poskładany mam nowy silnik. musiałbym sprawdzić go na np. seryjnym kolektorze a potem na tym 4-1 poza tym i tak zawsze ktoś może zarzucić mi jakieś naciąganie wyników. dlatego mam to szeroko w dupie. jeśli nie będzie chętnych aby dokonac porównania zaniedługo zamontuje go do silnika i motor zostanie poddany strojeniu.
jestem na forum raptem od dwóch dni wiec może wybaczcie jak zaczynam tematy może nie jestem jeszcze do końca ogarniety z zasadami tego forum ale przecież w końcu zawsze można mnie zbanować albo kompletnie wywalić. w końcu to przywilej forumowych władz:)))
jestem na forum raptem od dwóch dni wiec może wybaczcie jak zaczynam tematy może nie jestem jeszcze do końca ogarniety z zasadami tego forum ale przecież w końcu zawsze można mnie zbanować albo kompletnie wywalić. w końcu to przywilej forumowych władz:)))
czasami teoria nie idzie w parze z praktyką.MacGayver pisze:z tego co mi wiadomo to właśnie jest odwrotnie ale chciałem żeby Czajnik się wypowiedział na ten temat, może ma inną teorię
ale w tym wypadku akurat tak jest że 4-1 działa lepiej przy wyższych a 4-2-1 przy nizszych i średnich. aczkolwiek nie jest powiedziane że silnik na wysokich nie będzie pracował z kolektorem 4-2-1 a na niskich 4-1. przecież bez kolektora też odpali i też da się jechać takim samochodem. podobno nawet im głośniej tym lepiej zapier..... istotą jednak jest faza przepłukania cylindra. kolektor ma pomagać i być dostosowany do wałków jak wspomniał kolega powyżej. teoria silników nie skupia się na pojedynczych detalach tylko na zestawieniu wszystkich modyfikacji w odpowiedznie sety. tak jak jest to ujęte nawet w niektórych grach komputerowych.
mogę jeszcze sie rozpisać na kolejne pół strony jesli nie rozumiecie o co kaman tylko po co skoro i tak szybciej czyta sie krótkie posty:)
I o tym też gdzieś wcześniej wspomniałem. Kolektor ma pomagać by cylinder był dobrze przepłukany - co owocuje lepsze pracą i osiągami na wyższych obrotach. Im dłuższa rura od pojedynczego cylindra przy ostrych wałkach tym lepiej.czajnik pisze: istotą jednak jest faza przepłukania cylindra.
Im ostrzejsze wałki tym dłuższy jest czas współotwarcia zaworów, co owocuje lepszym zassaniem mieszanki.
O tym można pisać i pisać Trzeba też poznać zasadę działania kolektora wydechowego oraz działania falowego i dynamicznego.
Prościej jest po prostu poszukać gdzieś artykułu o tym
Mac widze że nie zrozumiałeś a myslałem że wystarczająco sie rozpisałem.
sam kolektor może gówno dac jesli będzie wykonany pod określone mody silnika. już dwie osoby o tym gadają a Ty dalej nie jarzysz.
1. budujesz silnik do wyscigów który ma kręcić wysoko. dajesz ITB, ostre wałki, i dostosowany do tego kolektor 4-1. taki zestaw.
2. budujesz silnik do rajdów który potrzebuje mocnego dołu i środka bo są ciasne zakety dużo shamowań prawie do zera bo takie są rajdy. zatem jest potrzebny inny set silnik bardziej elastyczny bo potrzeba większego zakresu obrotów. stosujesz inne wałki inny kolektor z nimi współpracujący 4-2-1.
zatem jeśli zamienisz kolektory oba silniki bedą chodzić ale kolektory zamiast omagać będą przeszkadzać.
nie da się zbudowac mocnego silnika który będzie pracował w pełnym zakresie obrotów zajebiście. albo szeroko dół i środek albo wązko sama góra. bo na cholerę w wyscigach obroty np 5000rpm skoro idziesz cały czas bombą na krótkiej skrzyni?
sam kolektor może gówno dac jesli będzie wykonany pod określone mody silnika. już dwie osoby o tym gadają a Ty dalej nie jarzysz.
1. budujesz silnik do wyscigów który ma kręcić wysoko. dajesz ITB, ostre wałki, i dostosowany do tego kolektor 4-1. taki zestaw.
2. budujesz silnik do rajdów który potrzebuje mocnego dołu i środka bo są ciasne zakety dużo shamowań prawie do zera bo takie są rajdy. zatem jest potrzebny inny set silnik bardziej elastyczny bo potrzeba większego zakresu obrotów. stosujesz inne wałki inny kolektor z nimi współpracujący 4-2-1.
zatem jeśli zamienisz kolektory oba silniki bedą chodzić ale kolektory zamiast omagać będą przeszkadzać.
nie da się zbudowac mocnego silnika który będzie pracował w pełnym zakresie obrotów zajebiście. albo szeroko dół i środek albo wązko sama góra. bo na cholerę w wyscigach obroty np 5000rpm skoro idziesz cały czas bombą na krótkiej skrzyni?
Czajnik w przypadku wyścigów nie ma złotego środka, tam się robi pod konkretny cel. Ulica to jednak co innego. Taki SSAC do SR20 i np wszelakie kopie chyba mugena do D serii poprawiają parametry w całym zakresie obrotów. Pewnie że dałoby się znaleźć/wykonać coś co będzie lepsze na górze/dole/w średnim. Ale te są w miarę ok w każdym zakresie, i do tego nie kosztują dużo.
N14 GTI NEO VVL
Ali no tak albo robisz auto na ulicę i zapierniczasz od swiateł do swateł na uniwersalnym albo skupiasz nie na samochodzie do scigania i idziesz grubo wtedy jazda codzienna zaczyna być masakrą..
nie da sie zrobić zarąbistego silnika do rajdów, wyscigów i jazdy na codzień tak jak nie kazdy kolektor jest super do każdego silnika.
I na taki tor właśnie zeszła dyskusja. to cały czas próbuje wytłumaczyć. że jeśli chcemy wycisnać mozliwie duzo z kolektora to musi on być dograny do posostałych modów.
[ Dodano: 2013-02-25, 22:37 ]
nie da sie zrobić zarąbistego silnika do rajdów, wyscigów i jazdy na codzień tak jak nie kazdy kolektor jest super do każdego silnika.
I na taki tor właśnie zeszła dyskusja. to cały czas próbuje wytłumaczyć. że jeśli chcemy wycisnać mozliwie duzo z kolektora to musi on być dograny do posostałych modów.
[ Dodano: 2013-02-25, 22:37 ]
przypomnę że dział dotyczy modyfikacji zatem przedstawiam tu rozwiazanie kolektora do mojego silnika. giełda jest troche ponizej zatem jesli zechce sie go pozbyć dam ogłoszenie w odpowiednim dziale. mogę uzyczyć do testów porównawczych na hamowni i to wszystko:)Ad@mus pisze:no to jak ten kolektor ma lezec w garazu i sie kurzyc to przyjade se po niego hahaha
i tym sposobem Czajnik pozbyl sie fantu i zrobil miejsce w garazu
chyba nie ma znaczenia bo do głowicy DE też powinno pasować. qrde ale cena zabija. cos koło 2000zł?
[ Dodano: 2013-03-17, 11:51 ]
czy ktoś może mi zmieżyć srednice zewnętrzną rury wylotowej z cylindra jaka jest w kolektorze ssac. ścianka chyba 1.5 lub 2?
[ Dodano: 2013-03-17, 11:55 ]
ładny ale nie jestem pewny czy te 4 rury sa jednakowej długości. tak po tych zdjeciach wyglada jakby 1,2 były dłuższe od3,4
[ Dodano: 2013-03-17, 11:51 ]
czy ktoś może mi zmieżyć srednice zewnętrzną rury wylotowej z cylindra jaka jest w kolektorze ssac. ścianka chyba 1.5 lub 2?
[ Dodano: 2013-03-17, 11:55 ]
ładny ale nie jestem pewny czy te 4 rury sa jednakowej długości. tak po tych zdjeciach wyglada jakby 1,2 były dłuższe od3,4