Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Brak iskry na świecach zapłonowych

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

krzysztof
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2010-11-14, 21:02
Lokalizacja: gdańsk

[P11/WP11] Brak iskry na świecach zapłonowych

Post autor: krzysztof » 2010-11-14, 21:11

Witam po wjechaniu na halę w celu naprawy samochód nagle zgasł i po kilkakrotnej próbie odpalenia pojazdu stwierdziłem brak iskry na świecach zapłonowych została wymieniona kopułka+palec aparatu zapłonowego i akumulator kable zapłonowe ale to nie pomogło i dalej nie mogę uruchomić samochodu a wcześniej odpalał bez zarzutów przez siedem lat proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-11-15, 09:38

Sprawdź jeszcze aparat zapłonowy. Może to on jest uszkodzony.

W takim wypadku czasami lepiej jest oddać samochód do elektryka. On sprawdzi co nie działa, i wymieni uszkodzoną część. Jak nie wiesz gdzie szukać, to niestety jest loteria. Wymienisz niemal wszystko, a okazuje się, że to nie to.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-11-15, 20:03

Może to być czujnik położenia wału korbowego, może immobilajzer. Zanim dasz auto do mechanika to zrób sobie autodiagnostykę spinaczem. To Cię nakieruje w jakimś kierunku :) Check engine świeci czy nie? Zakładam że tak w ogóle lampka działa.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-11-16, 22:19

Sprawdził bym jeszcze moduł aparatu zapłonowego. To taka kostka przykręcona do silnika w pobliżu aparatu , chyba 3 kable i zazwyczaj jest koloru szarego.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

michal_dr350
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2011-09-14, 22:57
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: michal_dr350 » 2012-10-23, 18:11

Witam, pozwolę sobie odświeżyć temat żeby nie zakładać podobnego.

Mam problem z P11 1,6 16V. Dzisiaj iskra znikła na dobre.

Od tygodnia primera dziwnie się zachowywała gdy rano ją odpalałem, chodziła tak jakby na trzy cylindry, po rozgrzaniu normalnie na wszystkie.
W niedzielę było gorzej, bo odpaliła chyba na dwa cylindry, zgasiłem ją od razu. Dzisiaj tak jakby chciała załapać na początku, ale potem to już kręciła i nic... .

Wykręciłem świece, był mokre, natomiast iskry nie ma :-/

Objawy jakie opisałem wskazują, że najprawdopodobniej coś z aparatem zapłonowym -ale to tylko moje domysły ;)

Przy okazji mam pytanie, czy aparat od p11 2.0 16v będzie pasował do 1,6 16v :?:

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-10-23, 18:17

Sprawdź kopułke i palec, bo to najtańsze. Później cewkę.

michal_dr350
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2011-09-14, 22:57
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: michal_dr350 » 2012-10-23, 21:57

Ok, jutro sprawdzę

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2012-10-23, 22:27

Pasuje też od Almery,sam taki kupowałem jak padł czujnik halla.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

michal_dr350
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2011-09-14, 22:57
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: michal_dr350 » 2012-10-26, 18:32

bombel, miałeś rację :) po zdjęciu kopułki na każdym wyprowadzeniu była śniedź, na dodatek okazało się, że w krótkim odstępie czasu padły dwie świece, najpierw jedna a kilka dni później druga, zamiast dawać mocną iskrę, dawały słabiutką i w dodatku biły iskrą w bok elektrody bocznej.

To wszystko popsuło się można powiedzieć na raz. Druga sprawa, niedawno wymieniałem kopułkę i palec, nie przejechałem nawet 10tys a pośniedziało to jak po 100tys :roll:
grzeg255 pisze:Pasuje też od Almery,sam taki kupowałem jak padł czujnik halla.
Jakiej almery :?: 1.6 :?:

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2012-10-27, 16:27

Na kopułkę i palec trzeba uważać, bo czasami zamiennik palca i kopułki nie są kompatybilne.

Tzn - albo w palcu albo w kopułce musi być węglik ( w środkowej częśći palca lub kopułki ) na sprężynce. Jak nie ma sprężynki to iskra ma problemy z przeskakiwaniem, potem wszystko śniedzieje, jest słaba iskra no a w końcu pada cewka, daje coraz mniejszy prąd...

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2012-10-27, 21:44

grzeg255 pisze:Pasuje też od Almery,sam taki kupowałem jak padł czujnik halla.
Jakiej almery :?: 1.6 :?:[/quote]

Tak,od GA16.Troszkę kostki będą w innym położeniu,ale wszystko hula.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”