FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Antena CB w miejsce anteny FM
Autor Wiadomość
Fenr1r 
fanatyk nissana
-=SAABotage=-


Nr rejestracyjny: NGO
Model: Saab 9-3

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 477
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-04-10, 22:36   Antena CB w miejsce anteny FM

Witam,
w końcu postanowiłem wyposażyć P11 w w CB. Nie chcę jednak montować jakiejkolwiek anteny na magnes, uchwyt czy inne wymysły. Nie mam zamiaru także męczyć się z batem dłuższym niż 1m, tym bardziej że ogromny zasięg nie jest mi jakoś wielce niezbędny. Najlepiej, jakby CB było w trybie incognito. Wtedy człowiek ma spokój na parkingu i na drodze. Wybór tak więc padł na antenę zamocowaną w miejsce standardowej anteny radiowej. Teraz pytanie do Was. Jakie znacie anteny nadające się do montażu w otwór i jak najbardziej przypominające standardowe anteny FM? Znalazłem 3 modele takich anten.
Sirio Tajfun (antena CB wyglądająca jak FM, nachylona pod konkretnym kątem)
Sirio Twin Car (2 oddzielne anteny CB oraz FM, antenę CB można zastąpić inną po lekkiej modyfikacji podstawy)
Sirio Triflex (1 antena do 3 funkcji - CB, FM oraz GSM)
Są na rynku jakieś inne anteny tego typu? Najlepiej, jeśli byłyby możliwie najprostsze w budowie, bez wielkich cewek, spiral i motylkowych montażów.

Do takiej anteny dobrać oczywiście należy radio. Zastanawiałem się nad modelem Cobra WX 75 ST. Nie mam w P11 za wiele miejsca na montaż zwykłego radia. Poza tym chyba zbyt mocne radio do tak małej i słabej antenki nie jest konieczne? Prosiłbym o rady, ewentualne poprawienie moich bzdur oraz, jeśli to wykonalne, naprowadzenie mnie na najlepsze rozwiązanie.
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


smeru 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: WPI
Model: P11.144
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 378
Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: 2012-04-12, 12:03   

Ja mam sirio twin car z przeróbką na wkręcanie innej anteny od CB.
Odbiór radio się nie pogorszył, odbiór CB też OK, ale to zależy od bata jaki wkręcisz.
Polecam, to rozwiązanie, bo nic nie trzeba wiercić, jedynie trochę odchylić podsufitkę.
_________________
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
 
 
     
Fenr1r 
fanatyk nissana
-=SAABotage=-


Nr rejestracyjny: NGO
Model: Saab 9-3

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 477
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-04-12, 12:54   

Cytat:
Ja mam sirio twin car z przeróbką na wkręcanie innej anteny od CB.

Na jaki typ montażu jest przerobiona? Przerabiałeś ją sam, czy już taką zakupiłeś?

Cytat:
Odbiór radio się nie pogorszył, odbiór CB też OK, ale to zależy od bata jaki wkręcisz.

A jaki do tego poleciłbyś bat? Tak, żeby wyglądał na jak najmniej przypominający antenę do CB, czyli wyglądem podobny do antenki FM.

Ogólne na FM mi wielce nie zależy, gdyż nie używam go w sumie i tak od kupna nissana (seryjne radio miało kabel FM bez wtyczki, przez co kabel został ucięty i tyle, czasu i chęci na montaż wtyku brak). Jeśli nie byłoby dobrej anteny podobnej wyglądem do zwykłej FM, wtedy zamontowałbym TwinCar i do tego mocniejszą antenę. Zasięg jaki chciałbym osiągnąć na CB to min. 4-5km.
_________________
CZARNULA
 
     
smeru 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: WPI
Model: P11.144
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 378
Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: 2012-04-12, 13:19   

Nie znam się na CB i mi koledzy z forum polecili sirtel santiago. Kupiłem przerobione na allegro. Anteny od FM są krótkie. Moim zdaniem anteny do CB to 1,5m w górę. Reszta to imitacje. Jeżeli chodzi o zasięg, to zawsze chce się więcej, tym bardziej, jak słyszysz, że ktoś się pyta i nie słyszysz odpowiedzi, ale ten ktoś dziękuje za odpowiedź.
Nie wierz w to jak ludzie mówią o zasięgu, bo to zależy jak go mierzą.
_________________
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
 
 
     
Fenr1r 
fanatyk nissana
-=SAABotage=-


Nr rejestracyjny: NGO
Model: Saab 9-3

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 477
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-04-12, 15:40   

Niestety Santiago jest o wiele za długa, tym bardziej że antenka ma wylądować na dachu. Potrzebuję, jak to napisałeś, "imitację anteny"...
_________________
CZARNULA
 
     
DJSzmer 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WOSxXxx
Model: P10 2.0D_SLX
Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 434
Skąd: Ostrołęka KURPIE
Wysłany: 2012-04-12, 16:07   

Fenr1r, Sirio robi bardzo dobre anteny. Dobrą anteną jest choćby Indiana , ale Vermont najmniej przypomina antenę CB z rodziny Presidenta.
_________________
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
 
 
     
Fenr1r 
fanatyk nissana
-=SAABotage=-


Nr rejestracyjny: NGO
Model: Saab 9-3

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 477
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-04-12, 16:31   

Indiana jest niestety troszkę przydługa...
Vermont natomiast wygląda na dobrą antenę, przypomina FM, montaż bezpośrednio zamiast radiowej i akceptowalna długość :-D cena niska nie jest, ale może da się to jakoś przełknąć :roll:
Patrząc na anteny President'a zauważyłem jeszcze jeden model, którego bat także wyglądem zbliżony jest do FM, na myśli mam model Florida. Wylądowałaby wtedy na podstawie TwinCar. Długość idealna względem wizualności, jednak jak mają się osiągi tej antenki?

A żeby tak porównać osiągi 3 antenek? Chodzi mi o:
- Sirio Triflex
- Sirio Tajfun
- President Vermont

Która dałaby najlepsze wyniki? Czy aby przypadkiem różnica między tymi obiema antenkami Sirio nie polega na dołożeniu tylko FM oraz GSM? Możliwe, że osiągi obu anten na CB byłyby identyczne?
Vermont i Triflex kosztują podobnie. A Triflex w porównaniu (jeśli osiągi CB byłyby takie same) do Tajfun-a to zbędna przepłata.
 
     
DJSzmer 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WOSxXxx
Model: P10 2.0D_SLX
Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 434
Skąd: Ostrołęka KURPIE
Wysłany: 2012-04-14, 08:29   

Mam przyjemność używać anten President Florida i Super Florida. Super Florida jest lepsza. Obie użytkuje z Herbertem 1. Na co dzien jednak jeżdżę z Sirio DV-S Black
_________________
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
 
 
     
Fenr1r 
fanatyk nissana
-=SAABotage=-


Nr rejestracyjny: NGO
Model: Saab 9-3

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 477
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-04-14, 08:47   

Czyli 23cm różnicy na Floridach robi swoje...DV27-S jest zdecydowanie za długa :oops:
Wpadł mi w oko jeszcze jeden model antenki. Sirio T3 27 mianowicie. Wylądowałaby w miejsce FM, która i tak niemalże złamana jest w pół ze starości...
Może się ktoś wypowiedzieć na temat tej anteny? Jak wypadnie w porównaniu z obiema Floridami? W sieci ogólnie panuje o niej nienaganna opinia :-D
A pozostałości seryjnej anteny FM mógłbym wkleić gdzieś w słupek albo na podsufitce zostawić, jakieś fale zawsze by to łapało od biedy, choć FM i tak nie słucham ;-)
_________________
CZARNULA
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


szpara 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WPI
Model: inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 73
Skąd: Tarczyn
Wysłany: 2012-04-14, 13:34   

Używam t3 zamiennie z S1200 w otworze po antenie FM. O różnicy między tymi antenami nie będę się wypowiadał :mrgreen: jednakże T3 jest jak najbardziej godna polecenia. Ma jedną wadę - potrafi 'pogwizdywać' przy prędkościach 80-120km/h.
_________________
czasami dłubię w radiach cb
 
 
     
Fenr1r 
fanatyk nissana
-=SAABotage=-


Nr rejestracyjny: NGO
Model: Saab 9-3

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 477
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-04-14, 15:50   

szpara napisał/a:
T3 jest jak najbardziej godna polecenia

Co bardzo mnie ucieszyło :)

szpara napisał/a:
Ma jedną wadę - potrafi 'pogwizdywać' przy prędkościach 80-120km/h.

A jeśliby ustawić ją pod kątem, tak jak seryjna FM? Wielki będzie to miało wpływ na działanie? Bo wydaje mi się, że przy takim ustawieniu powinna gwizdać troszkę mniej...
Czytałem jeszcze o patentach z żyłką w celu wyciszenia świstów, ale czy ktoś takie czary szamańskie próbował? Czy może łatwiej będzie to między Tuwima a Brzechwę włożyć?
_________________
CZARNULA
 
     
szpara 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WPI
Model: inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 73
Skąd: Tarczyn
Wysłany: 2012-04-14, 18:36   

Pochylenie anteny jak najbardziej zmniejsza efekt gwizdania a patent z żyłką i koszulką termokurczliwą chyba był na cb-manii.
_________________
czasami dłubię w radiach cb
 
 
     
Fenr1r 
fanatyk nissana
-=SAABotage=-


Nr rejestracyjny: NGO
Model: Saab 9-3

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 477
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-04-14, 19:48   

Efekt gwizdania mniejszy, a jak wtedy będzie z działaniem przy takim ustawieniu anteny?
Fakt, gdzieś było o tych petentach i koszulka termo na sprężynę założona będzie obowiązkowo, gdyż antenka ma być czarna, nie kująca w oczy. Patent żyłkowy także się przewijał, ale jakoś nikt chyba nie opisał efektu, czy to w ogóle działa...

szpara, co mógłbyś powiedzieć na temat Cobra WX 75 ST :?: Szkoda pieniędzy, czy warto jednak spróbować :?:
_________________
CZARNULA
 
     
szpara 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WPI
Model: inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 73
Skąd: Tarczyn
Wysłany: 2012-04-14, 20:02   

Antena może być nieco pochylona a ta cobra dla mnie to pomyłka.
_________________
czasami dłubię w radiach cb
 
 
     
Fenr1r 
fanatyk nissana
-=SAABotage=-


Nr rejestracyjny: NGO
Model: Saab 9-3

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 477
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-04-14, 21:03   

W takim razie ten wynalazek sobie daruję...
Jakiś konkretny model radia pod tą antenkę należałoby dobrać? Potrzebowałbym coś niedrogiego, najlepiej jeszcze jakby było używane, sprawdzone wtedy no i taniej :roll:
_________________
CZARNULA
 
     
szpara 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WPI
Model: inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 73
Skąd: Tarczyn
Wysłany: 2012-04-15, 09:56   

Osobiście polecam yosan pro120. Można rozejrzeć się za unidenem 520 ale tym starszym wydaniem, w którym gałka od kanałów ciężko pracuje - te nowe to syf straszny. Unideny dość często wymagają odpowiedniego zestrojenia odbiornika, ponieważ po złożeniu obudowy nieekranowany magnes głośnika rozstraja cały tor.
_________________
czasami dłubię w radiach cb
 
 
     
Fenr1r 
fanatyk nissana
-=SAABotage=-


Nr rejestracyjny: NGO
Model: Saab 9-3

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 477
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-08-06, 19:57   

Jeszcze jedno pytanie dotyczące anteny, gdyż radio już jest :)
Która antena będzie się lepiej sprawowała? Sirio T3-27 czy President Kentucky? Nie patrzę na cenę, gdyż do takiego Presidenta mam właśnie dostęp. Sirio będzie o wiele gorsza, czy może lepsza?
_________________
CZARNULA
 
     
szpara 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: WPI
Model: inny
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 73
Skąd: Tarczyn
Wysłany: 2012-09-01, 12:41   

T3-27 będzie lepsza odbiorczo ze względu na swoją budowę ale też będzie pogwizdywać podczas jazdy.. Nadawczo będzie podobnie.
_________________
czasami dłubię w radiach cb
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Fenr1r 
fanatyk nissana
-=SAABotage=-


Nr rejestracyjny: NGO
Model: Saab 9-3

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 477
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-09-01, 19:46   

Chyba w takim razie zostanę przy Kentucky, póki nie trafi mi się jakaś tania T3-27. Wtedy zrobię jakieś testy i na dachu zostawię zwycięzcę ;-)
_________________
CZARNULA
 
     
kris_kjk 
nowy na forum


Model: P11.144 1.8
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 4
Skąd: UE
Wysłany: 2012-09-12, 02:00   

Antenę FM wrzuciłem wzdłuż tylnej szyby między dachem, a podsufitką, podłączyłem ją dodatkowo do masy przy śrubie rączki nad drzwiami. Nie jest tak źle z radiem, zresztą prawie radia FM nie słucham.
W miejscu anteny FM wrzuciłem dawno temu antenę CB Midland Alan 9 Plus (ok.150 cm). Przykręcona na motylek, muszę niekiedy pochylać przy niskich wjazdach. Nie jest droga, ale motylek zachęca do jej odkręcenia, zastanawiam się właśnie nad czymś w stylu tej SIRIO T3 27 (ok. 62cm) i zamocowaniem jej bez motylka, z zachowaniem podobnego nachylenia jak oryginalna antena FM.

Zastanawiam się tylko czy warto, może lepiej pozostać przy tej co jest, zachowując większy zasięg, a motylek dodatkowo zabezpieczając ?
 
     
Fenr1r 
fanatyk nissana
-=SAABotage=-


Nr rejestracyjny: NGO
Model: Saab 9-3

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 477
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-09-12, 14:54   

kris_kjk, zajrzyj do mojego tematu (link w podpisie), antenę od FM upchnąłem tak samo, przykleiłem do dachu nad podsufitką, coby nie klekotała ani trochę :) W miejsce FM wsadziłem President Kentucky, pochylona pod kątem jak na zdjęciach. Odbiera to i nadaje bardzo dobrze, dodatkowo zamiast motyla mam śrubę z główką płaską, więc bez dobrego płaskiego śrubokręta się nie da, choć planuję kupić śrubę zabezpieczającą produkcji SIRIO, na taki kluczyk z 2-ma wypustkami. Zawsze to jakieś utrudnienie dla potencjalnego. Anteny ani razu nie musiałem pochylać, mieszczę się wszędzie bez jakichkolwiek problemów :)

Poszedłem w tym kierunku z racji dwóch kwestii:
- mało kto orientuje się, że posiadam CB, czy to na drodze czy parkingu,
- nie muszę tańcować dokoła auta przed wjazdem na parkingi, czy zdejmować anteny co rusz :)
_________________
CZARNULA
 
     
DJSzmer 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WOSxXxx
Model: P10 2.0D_SLX
Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 434
Skąd: Ostrołęka KURPIE
Wysłany: 2012-09-12, 15:05   

Motylek możesz wymienić na
zawsze to trudniej odkręcić.
_________________
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
 
 
     
Fenr1r 
fanatyk nissana
-=SAABotage=-


Nr rejestracyjny: NGO
Model: Saab 9-3

Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 477
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-09-12, 15:28   

DJSzmer,
DJSzmer napisał/a:
Motylek możesz wymienić na
zawsze to trudniej odkręcić.

Fenr1r napisał/a:
dodatkowo zamiast motyla mam śrubę z główką płaską, więc bez dobrego płaskiego śrubokręta się nie da, choć planuję kupić śrubę zabezpieczającą produkcji SIRIO, na taki kluczyk z 2-ma wypustkami. Zawsze to jakieś utrudnienie dla potencjalnego.

:) Muszę poszukać w sklepach na miejscu, bo na alledrogo z reguły drą na wysyłce ;-)
_________________
CZARNULA
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 17