objawialo mi sie to tym, ze w momencie parkowania bardzo skrzypialo mi (tylko w prawo) i strzelalo, jakby sie cos lamalo.W koncu zdjalem kolo, rece na tarczy hamulcowej na godz. 12-6 i tarmoszenie i jak sie okazalo lata jak nie wiem co.Oprocz tego nalot rdzy na zwrotnicy, z lewej strony tez sprawdzalem i wszystko jest sztywne jak powinno byc.Przy normalnych predkosciach 60-80 po miescie zero objawow, nic nie czuc na kierownicy, jakby nic sie nie stalo ale jak sie parkuje to zaczyna sie.
_________________________________________________________________________________
jazda. hm na tych łożyskach da sie jeźdźić. nic sie nie rozpadnie, ale im większy luz masz na nich to zaczyna sie szybko zużywać wewnętrzna strona opon, bo bardzo sie zmienia geometria kół. następnie rdza tak głęboko sie wgryzie iż jest dość duży problem z rozłożeniem tych zwrotnic. (zdjęcie łożysk) najbardziej ucierpi sworzeń królewski. skrajne przypadki to wymiana zwrotnicy. górne łożysk jest tanie około 8zł, ale dolne to typowe japońskie drogie pierwsze kupiłem za 150zł drugie już znalazłem za 87zł. uszczelniacz sworznia jest praktycznie nie do kupienia (ja jeszcze nie znalazłem) zamiast nowego dołożyć można krążek filcowy nasączony smarem. zawsze to coś ochroni przed wilgocią. jak chcesz więcej pogadać to wyślij wiadomość na skrzynke .
_________________________________________________________________________________
Czop, który siedzi w tych łożyskach, czyli cała zwrotnica. Możliwe, że już to nastąpiłoczy dluzsza jazda z uszkodzonymi lozyskami jest niebezpieczna i jak bardzo, czy moze cos tam sie wyrobic
_________________________________________________________________________________
Czy ktoś może mi pomóc w sprawie wyciągnięcia tej zwrotnicy , ponieważ chciałem wymienić łozyska. Posiadam wersję P11 i jak dla mnie to nie wyglada tak różowo jak w książce podają: "cała zwrotnicę pociągnąć do dołu". Przy podniesionym samochodzie, odkęconej nakrętce zwrotnicy i półosi zwrotnica nadal trzyma się na wahaczu dolnym, a od góry naciskana jest przez kolumnę amortyzatora. Chciałem sie dowiedzieć co teraz zrobić?
a. Czy ściskać sprężynę tak aby uzyskać wystarczające miejsce aby zwrotnica wysunęła się z górnego gniazda?
b. Próbować wybić trzpeń z wahacza dolnego ( znajduje się bezpośrednio pod obudowa przegubu)?
c. Jakiś inny sposób??
_________________________________________________________________________________
niestety musisz zwrotnicę wybić. opierasz duży młotek albo breche na zwrotnicy i walisz w niego ile sił.(niestety) brzmi okropnie ale działa. Tylko nie wal w gwint!! Może ,któreś łożysko Ci wyskoczy,a jak nie to po wypadnięciu zwrotnicy wybijesz je śrubokrętem(dużym) Dokładnie oczyść miejsca osadzenia łożysk i załóż od dołu łożysko i simering i od góry łożysko.Ładnie wbij w prowadzenia i wkładasz zwrotnicę. Najlepiej podlewarować sobie wahacz z dołu "żabką" zeby sie nie namęczyć. Tylko przyceluj dokładnie w łożyska zeby Ci nigdzie nie haczyło!! następnie podkładka , nakrętka i grzybek. Zrobione!!
koledzy, nie trzeba zdejmować wahacza górnego!!!a sam dolny nie trzyma mocno tylko sprężynuje. wymontowanie zwrotnicy to juz skrajność . ja u siebie wymieniłem stronę w pół godziny!! w tym wypadku "NIC NA CHAMA , TYLKO MłOTKIEM"
_________________________________________________________________________________
Są mechanicy ,którzy walcza z tym pół dnia ,bo nie chcą tłuc w zwrotnicę, tylko się "bawią" weź rurę taka ok 70-80 sm oprzyj o zwrotnicę i wal młotkiem nawet 5-kilogramowym!! (tylko trzymaj pewnie ,żebys nie walnął w błotnik) A jeśli nie masz serca "bić" primerki to albo nakombinuj ściagacz , albo daj zarobic
_________________________________________________________________________________
Podłacze się do tematu.
U mnie co przy manewrowaniu coś strzela w prawym kole, metaliczny dźwięk niesie się po nogach. Jak bardzo wolno jadę i kręcę kierownicą czy to w prawo lub lewo raz jest a raz nie ma. Podejrzewam łozysko zwrotnicy lub kończące się klocki.
_________________________________________________________________________________
Jeśli chrupie przy samym skręcie w miejscu to łożyska zwrotnicy Może to być kończący się przegub zewnętrzny( stukanie na zakrętach), a nie łożysko zwrotnicy, albo sworznie wahacza dolnego ( stuki przy zmianie biegów i ruszaniu). Tak jak pisałem unieś przód w górę i poruszaj kołami.
_________________________________________________________________________________
Rozbierałem zwrotnice u siebie w p11 144 Są tam zwykłe dwa łożyska kulkowe ,obustronnie kryte, które w hurtowni łożysk dobrej firmy kosztują śmieszne pieniądze. To po co przepłacać za zestawy
_________________________________________________________________________________
62/26-2RS duże łozysko
6203-2RS małe łozysko
RTC 46 58 7 10 THO uszczelka
_________________________________________________________________________________
Łożyska zwrotnicy - Primera P11
Górne:
średnica zew.: 40mm, wew.: 17mm, grubość: 12mm
Dolne:
średnica zew.: 58mm, wew.:28mm, grubość: 16mm
Simering:
średnica zew.: 58mm, wew.:46mm, grubość: 7mm
*są to łozyska kulkowe w osłonie wieńca kulek
Nr katalogowe:
łozysko male(górne) - SKF 6203-2RS1
lożysko duze - SKF 62/28-2RS1
_________________________________________________________________________________
źródło: NKP