problem z obiegiem wody!!
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
-
- nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2012-04-23, 13:52
- Lokalizacja: Okolice Olsztyna
problem z obiegiem wody!!
Witam mam taki problem natomiast płyn chlodzenia sie grzeje i dochodzi do wysokiej temperatury, uklad sie zapowietrza. Ostatnio wymienilem termostat na nowy przez 2 dni dzialalo swietnie, po 2 dniach poszedlem przejechac sie fura i zaczela sie gotowac woda, a plyn w chlodnicy byl pelen, uklad wtedy byl mocno zapowietrzony i nie wiem co moze byc tego przyczyna, mysle ze moze to byc pompka wody lub uszczelka glowicy lub cos z odpowietrzaniem ukladu, moze spotkal sie ktos z taka sytuacja i cos by mogl poradzic! : / ps. na razie jezdze bez termostatu i jakos jezdzi ale widac jak powietrze sie dostaje do ukladu i babelkuje pod korkiem od chlodnicy. Pomocy !: (
podepne sie do tematu. wczoraj jadac autostrada dosc szybko, nawiedziła mnie niespodziewana awaria w postatci pekniecia jednego z przewodów wodnych i wywalenia całego płynu z układu, poniewaz nie zauwazyłem tego od razu tylko gdy wskazówka juz powedrowała wysoko to zanim zjechałem w bezpieczne miejsce silnik sie zagotował. po akcji naprawczej na autostradzie , wystudzeniu silnika itd zalany woda ruszyłem dalej. i od tej pory jest taki problem mniej wiecej jak napisął kolega wyzej. układ gdzies dostaje powietrze i nie mam pojecia gdzie. silnik ma moc, nie ma wody w oleju ani pod korkiem ani ma bagnecie, nie widac tez plamek oleju w wyrownawczym, ogrzewanie działa poki cisnienie nie wywali za duzo płynu z układu. zastanawiam sie czy to aby na pewno uszczelka.... jakies pomysły?? silnik sr20
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec
Miałem podobną sytuację na SR20. Płyn uciekał nie wiadomo skąd, co go trochę uzupełniłem w wyrównawczym, po jakimś czasie spadał na minimum. W chłodnicy natomiast pod korkiem był cały czas. Mleka pod korkiem oleju nie mam, auto nie kopci, mocy mu nie brakuje. Pierwsze co zrobiłem to zakupiłem uszczelniacz i nowy płyn chłodniczy. Zalałem układ na nowo i porządnie go odpowietrzyłem. Do czasu użycia uszczelniacza na postoju temperatura na wskazówce rosła pod max, gdy jednak dodałem ostro gazu, wskazówka nagle opadała do stanu prawidłowego, po czym znowu powoli zaczynała się unosić. Występował wtedy też problem z ogrzewaniem kabiny, zimą w środku była lodówka. Po uszczelnieniu, zalaniu nowym płynem i odpowietrzeniu jest już dobrze. Klima działa prawidłowo, temperatura w normie.
Fenr1r, Ja również tak mam jak Ty opisujesz ale w GA16DE ale na razie nic z tym nie robię. Przy okazji piszczy mi pompa wody więc te ubytki płynu w zbiorniczku zwalam na nią Zanim cokolwiek rozbiorę to muszę się przyglądnąć zbiorniczkowi na płyn bo to z niego może wyciekać. Na silniku nie widać ani kropki płynu. Skoro to nie odosobniony przypadek to już trzeba nad tym głębiej pomyśleć.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki
A jak zalewaliście płyn, nie ma tam czasem w waszych silnikach takiej specjalnie oznaczonej śrubki, którą należy odkręcić zanim się zacznie nalewać płyn? Bynajmniej u mnie w cd20t jest i otworem po śrubce wypychane jest powietrze.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
a no tak bywa....sergiej pisze:zecikk dwa silniki na raz masakra !
[ Dodano: 2012-06-27, 09:24 ]
mission failed uszczelka wymieniona ale rozlazła sie łyzwa od rozrzadu
dzisiaj drugi etap ... rozrząd reaktywacja
[ Dodano: 2012-06-28, 01:08 ]
misja sukces czesciowy. rozrzad zrobiony ale sie przestawił o 1 lub 2 zabki. jutro znowu dłubanie.
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec