Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] P11 - 98r. 20TD - silnik zgasł nagle, błędy 18, 2

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

kkrzysztofek
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-08-19, 08:52
Lokalizacja: Płock

[P11/WP11] P11 - 98r. 20TD - silnik zgasł nagle, błędy 18, 2

Post autor: kkrzysztofek » 2012-06-08, 17:03

Witam.
Nissan Primera P11 - 98 r., silnik 20TD, pompa zexel.
Mam następujący problem: podczas jazdy silnik nagle zgasł.
Metodą "spinaczową" udało mi się odczytać błędy 18 i 22.

Wg. kodów błędów :
18, 22, 25 Electric Governor
elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa

W jaki sposób zdiagnozować elektronikę? Które wtyczki itd?
Czy da się to jakoś naprawić, czy trzeba wymieniać pompę (droga sprawa niestety).
Proszę o pomoc, na elektronice trochę się wyznaję, ale z lokalizacją poszczególnych elementów to jak nie zrobię przynajmniej raz, to mam problem.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-06-09, 09:01

Jesli chodzi o pompę, to był na forum już temat, że lepiej opłaca się kupić sprawną używaną, niż oddawać do regeneracji, ale jak kto woli. Ogólnie jest chyba większy problem z tym osprzętem zexala ze względu na mniejszą ilość informacji niż o Boschu...

A próbowałeś go jeszcze wczoraj bądź dzisiaj odpalać?? Są jakieś oznaki życia, czy umarł na amen?

Bo może wcale nie padła pompa, tylko np pękł pasek od jej napędu, a błąd pozostał po poprzedniej awarii...

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2012-06-09, 09:18

mi też regularnie wywala błąd nastawnika, ale auto w trakcie jazdy nie gaśnie, bardzo rzadko zdarza się że jak puszcze gaz a potem znowu nacisnę to auto nie reaguje, ale dosłownie za 2-3 sek. auto zaczyna dalej żyć.
może odłącz aku, opukaj delikatnie pompę i sprawdź czy coś pomogło.

dodam tylko że ja mam osprzęt bosch.

kkrzysztofek
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-08-19, 08:52
Lokalizacja: Płock

Post autor: kkrzysztofek » 2012-06-09, 09:23

Wiooreck pisze:Jesli chodzi o pompę, to był na forum już temat, że lepiej opłaca się kupić sprawną używaną, niż oddawać do regeneracji, ale jak kto woli. Ogólnie jest chyba większy problem z tym osprzętem zexala ze względu na mniejszą ilość informacji niż o Boschu...

A próbowałeś go jeszcze wczoraj bądź dzisiaj odpalać?? Są jakieś oznaki życia, czy umarł na amen?

Bo może wcale nie padła pompa, tylko np pękł pasek od jej napędu, a błąd pozostał po poprzedniej awarii...
Dziś nie odpalił.
Sprawdziłem dziś miernikiem rezystancje na kostce - wg. manuala powinny być rezystancje: 1 OHM i dwukrotnie 6 OHM. Prawdopodobnie jest przerwa w obwodzie gdzie występuje 1 OHM, ponieważ dwie rezystancje 6 OHM wystąpiły, a 1 OHM już nie.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-06-09, 09:33

Hmm... To chyba wiesz co powinieneś zrobić :) kurcze, nie nie wiem nic o tym zexelu, więc cieżko mi cokolwiek doradzić, nawet nie posiadam żadnych schematów. Jesli coś masz, to poszukaj tego przewodu, może się gdzieś przetarł czy co... A może bezpiecznik jakiś??

Jesli nie znajdziesz żadnego rozwiązania Twojego problemu, to zostaw go bez prądu na ok 12 h, tak jak to nowak napisał. Zresetuje się komputer, nie powinien pokazywać błędów i spróbuj odpalić. Może gzdzieś indziej jest jeszcze przyczyna ;)

kkrzysztofek
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-08-19, 08:52
Lokalizacja: Płock

Post autor: kkrzysztofek » 2012-06-09, 10:39

Wiooreck pisze:Hmm... To chyba wiesz co powinieneś zrobić :) kurcze, nie nie wiem nic o tym zexelu, więc cieżko mi cokolwiek doradzić, nawet nie posiadam żadnych schematów. Jesli coś masz, to poszukaj tego przewodu, może się gdzieś przetarł czy co... A może bezpiecznik jakiś??

Jesli nie znajdziesz żadnego rozwiązania Twojego problemu, to zostaw go bez prądu na ok 12 h, tak jak to nowak napisał. Zresetuje się komputer, nie powinien pokazywać błędów i spróbuj odpalić. Może gzdzieś indziej jest jeszcze przyczyna ;)
Metodą "spinaczową" resetowałem błędy. Tutaj problem chyba jest po stronie nastawnika a nie komputera.

Będę musiał rozebrać nastawnik - może coś wyniknie.

Najgorsze jest to że w manualu jest kostka okrągła, natomiast u mnie jest kostka prostokątna i nie wiem dokładnie na których pinach powinien być opór 1 OHM, ale nic to.
Z elektroniką raczej sobie poradzę, chyba że któraś cewka ma przerwę, to tylko wymiana na drugi nastawnik pozostanie niestety.

Jak ktoś miałby schemat tej kostki od strony nastawnika to będę wdzięczny.

Póki co dziękuję za dotychczasowe porady - co kilka głów to nie jedna :).

O wynikach poinformuję na pewno :).

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2012-06-10, 01:18

A jakiego koloru jest ta wtyczka i ile ma pinow . Teraz i tak nastawnik do wymiany lub naprawy. Zapytaj pompiarza (mysle ze powinien pasowac od pompy z alery n15 z silnikiem cd20e ) ,albo moze z jakiegos terrana 2,7 z osprzetem zexela czy nie ma . Kasowanie bledow w tym wypadku nic nie da . ten blad powroci i tak

kkrzysztofek
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-08-19, 08:52
Lokalizacja: Płock

Post autor: kkrzysztofek » 2012-06-10, 14:08

krzysiek1958 pisze:A jakiego koloru jest ta wtyczka i ile ma pinow . Teraz i tak nastawnik do wymiany lub naprawy. Zapytaj pompiarza (mysle ze powinien pasowac od pompy z alery n15 z silnikiem cd20e ) ,albo moze z jakiegos terrana 2,7 z osprzetem zexela czy nie ma . Kasowanie bledow w tym wypadku nic nie da . ten blad powroci i tak

Prostokątna wtyczka 8 pinów, 7 wykorzystanych.

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2012-06-10, 19:36

Dobrze. Skoro nie napisales jakiego koloru to napisze Ci co mam . Do 09 1997r jest zlacze 8 pinowe a od 10 1997 jest zlacze okragle 7 pinowe . Ty piszesz ze masz 8 pinowe wiec tutaj tez wspominaja o dwoch kolorach zlacza . jeden jest szary a drugi kolor to czarny. Otoz co mam napisane .
1. Dla zlacza szarego 8 stykowego podaja miedzy pinem 2i3,2i6, 2i7 opor 5,8 oma ( czujnik polozenia trzpienia regulacji wydatku pompy wtyrskowej) .
2. Miedzy stykami 4i8 zlacza szarego ma byc 0,6 oma (silownik elektromagnetyczny regulacji dawki paliwa
Natomiast jest tez podany kolor czarny zlacza 8 stykowego i pisza ze
1. Rezystancja wzorcowa miedzy stykami 3i7 tego zlacza wynosi 0,2-15 kiloomow.
2. Zawor czasu kata wtrysku opor miedzy stykami 2i6 wynosi 11 omow.
3. Czujnik temp paliwa miedzy stykami 4i8 przy 20 sop. ma byc 2,3 - 2,5 kilooma . Z tego co widze to troche to pogmatwane . Ale probuj mierzyc

kkrzysztofek
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-08-19, 08:52
Lokalizacja: Płock

Post autor: kkrzysztofek » 2012-06-10, 20:41

krzysiek1958 pisze:Dobrze. Skoro nie napisales jakiego koloru to napisze Ci co mam . Do 09 1997r jest zlacze 8 pinowe a od 10 1997 jest zlacze okragle 7 pinowe . Ty piszesz ze masz 8 pinowe wiec tutaj tez wspominaja o dwoch kolorach zlacza . jeden jest szary a drugi kolor to czarny. Otoz co mam napisane .
1. Dla zlacza szarego 8 stykowego podaja miedzy pinem 2i3,2i6, 2i7 opor 5,8 oma ( czujnik polozenia trzpienia regulacji wydatku pompy wtyrskowej) .
2. Miedzy stykami 4i8 zlacza szarego ma byc 0,6 oma (silownik elektromagnetyczny regulacji dawki paliwa
Natomiast jest tez podany kolor czarny zlacza 8 stykowego i pisza ze
1. Rezystancja wzorcowa miedzy stykami 3i7 tego zlacza wynosi 0,2-15 kiloomow.
2. Zawor czasu kata wtrysku opor miedzy stykami 2i6 wynosi 11 omow.
3. Czujnik temp paliwa miedzy stykami 4i8 przy 20 sop. ma byc 2,3 - 2,5 kilooma . Z tego co widze to troche to pogmatwane . Ale probuj mierzyc
Przepraszam, zapomniałem o kolorze. Szary - i pomiędzy 2 i 3, 2 i 6, 2 i 7 był opór 6 ohm, przyjmując błąd miernika - prawdopodobnie 5,8 ohma mogło być. Wydaje mi się że piny 6 i 7 miały przewód koloru czarnego i z tego co pamiętam to między nimi była rezystancja 1 ohm więc zapewne były połączone na drugim końcu przy komputerze. 4 pin niestety z żadnym innym nie miał rezystancji, więc zapewne któreś łączenie puściło (na 4-tym albo na 8-mym). Jutro spróbuję rozebrać nastawnik i wszystko wyjdzie na jaw.

Dziwne jest tylko to że mój nissanik to rocznik 98, a tutaj złącze płaskie :)

Dziękuję za pomoc, bo ja mam manuala z opisanym okrągłym złączem.
Wszędzie szukałem nastawnika zexel ale niestety nie udało mi się znaleść, jak cewka się spaliła to będę miał nie lada problem, ale jestem dobrej myśli i pełen nadziei :).

Oby nie padało... :)

[ Dodano: 2012-06-11, 08:03 ]
krzysiek1958 pisze:Dobrze. Skoro nie napisales jakiego koloru to napisze Ci co mam . Do 09 1997r jest zlacze 8 pinowe a od 10 1997 jest zlacze okragle 7 pinowe . Ty piszesz ze masz 8 pinowe wiec tutaj tez wspominaja o dwoch kolorach zlacza . jeden jest szary a drugi kolor to czarny. Otoz co mam napisane .
1. Dla zlacza szarego 8 stykowego podaja miedzy pinem 2i3,2i6, 2i7 opor 5,8 oma ( czujnik polozenia trzpienia regulacji wydatku pompy wtyrskowej) .
2. Miedzy stykami 4i8 zlacza szarego ma byc 0,6 oma (silownik elektromagnetyczny regulacji dawki paliwa
Natomiast jest tez podany kolor czarny zlacza 8 stykowego i pisza ze
1. Rezystancja wzorcowa miedzy stykami 3i7 tego zlacza wynosi 0,2-15 kiloomow.
2. Zawor czasu kata wtrysku opor miedzy stykami 2i6 wynosi 11 omow.
3. Czujnik temp paliwa miedzy stykami 4i8 przy 20 sop. ma byc 2,3 - 2,5 kilooma . Z tego co widze to troche to pogmatwane . Ale probuj mierzyc
Dziękuję za pomoc. Okazuje się że rezystancje zgadzają się wg złącza szarego.
Chciałem sprawdzić też połączenie ze złącza do komputera, ale nie wiem gdzie jest zamontowany. Znalazłem sterownik zamka centralnego, sterownik ABS, ale komputera nie znalazłem.

POMOCY!!!!


Znalazłem pod środkową kolumną z przodu :).

Sprawdziłem piny kostki 4 i 8 ale żaden nie jest połączony do złącza komputera - ma ktoś może schemat połączeń? Na złączu komputera nie ma nawet rozpiski numerów pinów brrr.

Czy piny 4 i 8 są podłączone bezpośrednio do komputera, czy do jakiegoś urządzenia?

Nie chcę w ciemno rozkręcać nastawnika, może wina tkwi w kabelkach :(

No i na dziś koniec - jutro wrócę do tematu.
Do tej pory udało mi się przedzwonić przewody z nastawnika do komputera - wszystko OK.
Po przeczyszczeniu u pompiarzy dzwignia wysunęła się o kilka stopni, udało się skasować błąd. Obecnie bez podłączenia nastawnika na pinach 4 i 8 komputer wystawia napięcie około 2 V. Na pinie plusowym panuje napięcie około 12V. Komputer zatem nie wystawiana drugim pinie regulacji do masy i dlatego cewka nie wypycha ramienia nastawnika.

Jakieś pomysły Kolegów? ... bo mi się wyczerpały...
A póki co jakoś nie udało mi się znaleźć pompy albo nastawnika zexel.
Może któryś z kolegów ma do odstąpienia za rozsądną cenę...

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2012-06-11, 20:06

Dla szarego pisza ze napiecie zasilania powinno byc dla tego silownika elektromagnetycznego regulacji dawki jest 12v. natomiast dla zlacza koloru czarnrnego miedzy 4 i8 pinem (pisalem CI ze jest czujnik temp paliwa moze byc takie male naoiecie bo np przy -20 st. podaja 4,6v przy +20 st- 3,5V , przy +50 st. - 2,2V a przy +80 st. - 1,2 V . Te temp to oczywiscie temp. paliwa czyli ropy.

[ Dodano: 2012-06-11, 21:09 ]
Autko moze byc do 091997r ale data pierwszej rejestracji bylo w 1998 i tak bedziesz mial w dowodzie jesli autko bylo sprowadzone z Austrii lub Nie miec .Dlatego masy auto y 1998r

kkrzysztofek
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-08-19, 08:52
Lokalizacja: Płock

Post autor: kkrzysztofek » 2012-06-11, 21:18

krzysiek1958 pisze:Dla szarego pisza ze napiecie zasilania powinno byc dla tego silownika elektromagnetycznego regulacji dawki jest 12v. natomiast dla zlacza koloru czarnrnego miedzy 4 i8 pinem (pisalem CI ze jest czujnik temp paliwa moze byc takie male naoiecie bo np przy -20 st. podaja 4,6v przy +20 st- 3,5V , przy +50 st. - 2,2V a przy +80 st. - 1,2 V . Te temp to oczywiscie temp. paliwa czyli ropy.

[ Dodano: 2012-06-11, 21:09 ]
Autko moze byc do 091997r ale data pierwszej rejestracji bylo w 1998 i tak bedziesz mial w dowodzie jesli autko bylo sprowadzone z Austrii lub Nie miec .Dlatego masy auto y 1998r
No i właśnie 12 V jest względem masy na jednym pinie. Pomiędzy tymi pinami przy rozłączonej kostce jest około 2 V, a jak podłączę kostkę to jest 0 V.

Zastanawiam się czy jeszcze coś innego poza nastawnikiem może wywoływać błąd 18 i komputer po prostu nie steruje nastawnikiem.

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2012-06-12, 00:35

napisz czy po skasowaniu bledow ten drugi blad powraca . czy tylko 18 powraca . Jesli tylko 18 to sprawdz czy sitko ktore jest wkroccu doprowadzajacym paliwo do pompy jest czyste. ten krocieec jest na wezu od filtra do pompy a takze nalej srodka do czyszczenia wtryskiwaczy. Sitko jesli brudne to tez wywali 18 . To zrobisz bardzo malym nakladem kasy (bo nna sie liczy. ) jesli natomiast to nie poomoze to wymiana nastawnika . ja dalem 14 zl za srodek na zbiornik 60 l.

kkrzysztofek
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-08-19, 08:52
Lokalizacja: Płock

Post autor: kkrzysztofek » 2012-06-12, 04:31

krzysiek1958 pisze:napisz czy po skasowaniu bledow ten drugi blad powraca . czy tylko 18 powraca . Jesli tylko 18 to sprawdz czy sitko ktore jest wkroccu doprowadzajacym paliwo do pompy jest czyste. ten krocieec jest na wezu od filtra do pompy a takze nalej srodka do czyszczenia wtryskiwaczy. Sitko jesli brudne to tez wywali 18 . To zrobisz bardzo malym nakladem kasy (bo nna sie liczy. ) jesli natomiast to nie poomoze to wymiana nastawnika . ja dalem 14 zl za srodek na zbiornik 60 l.
Powraca tylko 18.
Spróbuję wyczyścić to sitko.


No i po temacie.
Udało mi się znaleźć service manual między innymi do mojego modelu: http://chomikuj.pl/Turbogronostaj/FSMs/ ... 889016.pdf

Dzięki temu sprawdziłem przejście pomiędzy nastawnikiem a komputerem i okazało się że jeden przewód miał przerwę. Po zlutowaniu zadziałało.
Ale za długo to się nie pocieszyłem jazdą bo po kilkunastu przejechanych kilometrach coś chyba pękło w skrzyni biegów i zniknęły biegi. Bez konieczności wciskania sprzęgła można wrzucić dowolny bieg, jedynie przy wstecznym słychać lekkie zgrzytnięcie, ale samochód ani ruszy... Oddałem do mechanika bo z elektroniką / elektryką może bym jeszcze powalczył, ale jeżeli chodzi o mechanikę to się nie znam zbytnio.
Dziękuję wszystkim za pomoc.


Okazało się że pękła półośka. Wymienione i autko znowu sprawne :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”