[P/WP11.144] Zapalający się check engine
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Zapalający się check engine
Witam.
Od pewnego czasu pojawia mi się problem, a mianowicie, potrafi mi się zapalić kontrolka awarii silnika (check engine), robi się to irytujące, choć nic więcej się nie dzieje (na razie). Przytrafia się to zawsze i wyłącznie w dwóch sytuacjach, jak hamuje silnikiem:
1) albo jak zredukuje bieg i nie dodam gazu, tylko w ten sposób na biegu hamuje silnikiem;
2) druga sytuacja, jeśli w trakcie jazdy ściągnę nogę z gazu, a nie wybije biegu.
Jak jadę płynnie (znaczy z nogą na gazie), czy jak wybije na "luz" to wszystko jest w porządku, jedzie normalnie, nie ma żadnej utraty mocy (bynajmniej nie zauważyłem niczego) i teoretycznie wszystko gra jak trzeba. Podpowiedzcie co może być, muszę umówić się na komputer, okaże się co i jak, ale zanim to zrobię, czekam na podpowiedzi, zawsze to może zaoszczędze.
Z góry dzięki za pomoc.
Od pewnego czasu pojawia mi się problem, a mianowicie, potrafi mi się zapalić kontrolka awarii silnika (check engine), robi się to irytujące, choć nic więcej się nie dzieje (na razie). Przytrafia się to zawsze i wyłącznie w dwóch sytuacjach, jak hamuje silnikiem:
1) albo jak zredukuje bieg i nie dodam gazu, tylko w ten sposób na biegu hamuje silnikiem;
2) druga sytuacja, jeśli w trakcie jazdy ściągnę nogę z gazu, a nie wybije biegu.
Jak jadę płynnie (znaczy z nogą na gazie), czy jak wybije na "luz" to wszystko jest w porządku, jedzie normalnie, nie ma żadnej utraty mocy (bynajmniej nie zauważyłem niczego) i teoretycznie wszystko gra jak trzeba. Podpowiedzcie co może być, muszę umówić się na komputer, okaże się co i jak, ale zanim to zrobię, czekam na podpowiedzi, zawsze to może zaoszczędze.
Z góry dzięki za pomoc.
Siemandero
Jak tam leci blabla
Jak tam leci blabla
zrób diagnostykę viewtopic.php?t=158 i zobaczymy, obstawiam nastawnik.
-
- nowy na forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-01-08, 19:27
- Lokalizacja: Opatów
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Czesc. Mialem tez podobnie . Zaswiecala sie i gasla podczas jazdy. Poza tym nie mozna bylo odczytac bledu na zworke. Koszt naprawy 130 zl u elektryka Zwarcie do masy na wtyczce od licznika . Manual jest troszke inny od rzeczywistosci. . Jesli nie bedziesz mogl zczytac bledu to zostaje elektryk. . U mnie bylo bledow i komputer tez nie pokazywal bledow a franca sie zaswiecala i gasla .
Witam, pojechałem jednak na komputer kosztowna sprawa ale cóż wolałem się upewnić czy zaraz nie stanę. Diagnoza wyszła taka: Mechanizm dawkowania/ pompa wtryskowa. Mechanicy stwierdzili że należy wyjąć pompę i zregenerować. Tyle że jak to się tylko tak objawia, żeby na razie jeździć i się nie łamać. Prawdopodobnie jak jadę na biegu, bez gazu, pompa nie odcina całkowicie paliwa, jak powinna, delikatnie przepuszcza, co widzi komputer i wykazuje błąd. Montaż, demontaż i regeneracja pompy z ponowną regulacją około 1400 zł, tak że na razie chyba sobie tak pojeżdżę i będę monitował co dalej.
Siemandero
Jak tam leci blabla
Jak tam leci blabla
to jest dobry warsztat, do tej pory kitu nie wciskali i zresztą pomp nie robią, tylko wysyłają do innej firmy (też dobrej, dla stoczni pompy regenerują) i objawy pasują do tego co mówią. na razie będe tak jeździł i patrzal co dalej, mam nadzieje ze jeszcze dlugo pośmigam.nowak pisze:a mechanior woli wymienić pompę na nową lub regenerować całą
Siemandero
Jak tam leci blabla
Jak tam leci blabla
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Czesc Odmi . Juz jest lepiej. Pawel ma racje . Trzeba zrobic na spinacz. To sa tylko czytacze bledow . A podali numer bledu czy tylko to co napisales? Mechanizm dawkowania paliwa to moze byc nastawnik . nastawnik to blad migowy nr 18 . jesli pokaze CI ten blad to standard. Ale moze tez wymigac 87 . Nalej srodka do czyczenia wtryskiwaczy do diesla i zobaczysz czy sie poprawi. Wbrew pozorom te pompy sa malo awaryjne ( u nas ze wzgledu na filtr paliwa siadaja ale nasatwniki ) . na pewno przy remoncie za 1400zl nie wymienia nawazniejszej czesci jaka jest tlokorozdzielacz (koszt czesci to 1000zl ) , ale wymienia oringi , wyczyszcza , poustawiaja . MOga zrobic glowice pompy jak beda sprezyny popekane . Wiem to bo pompiarz tak powiedzial gdy go pytalem o remont pompy. . tak wiec gdy sie znowu zaswieci check silnika to zczytaj blad i napisz jaki jest.
U mnie podlaczenie komputera (polaczyl sie Carmanem ) kosztuje 50 zl wiec nie tak duzo
I tak . Jesli to bedzie nastawnik i to szukaj od gofa3 1,9 tdi silnik 1Z , albo z bmw 2,5 tds (nie bedziesz musial wtedy przelutowywac wtyczki bo jest tez okragla) z golfa jest plaska i niestety trzeba bedzie przelutowywac. . Ale to dopiero jak zczytasz bled. czesc.
U mnie podlaczenie komputera (polaczyl sie Carmanem ) kosztuje 50 zl wiec nie tak duzo
I tak . Jesli to bedzie nastawnik i to szukaj od gofa3 1,9 tdi silnik 1Z , albo z bmw 2,5 tds (nie bedziesz musial wtedy przelutowywac wtyczki bo jest tez okragla) z golfa jest plaska i niestety trzeba bedzie przelutowywac. . Ale to dopiero jak zczytasz bled. czesc.