To chyba jakis z odzysku albo bezposrednio z chin Z ciekawosc wszedlem na allegro i najtanszy no name do maximy to koszt 31zl a najtanszy markowy 46zl (ctr)Lombardo88 pisze:sworzeń 20 zł
stuki w zawieszeniu ....
Moderator: janusz
Dokładnie tak jak piszesz, jakaś tandeta - długo nie polatasz kolego na nim.dylson pisze:To chyba jakis z odzysku albo bezposrednio z chin Z ciekawosc wszedlem na allegro i najtanszy no name do maximy to koszt 31zl a najtanszy markowy 46zl (ctr)Lombardo88 pisze:sworzeń 20 zł
Brałem kiedyś japońskie wahacze z aso YAMATO, cena około 120 zł, wiem, że rok na pewno pośmiga. Oryginalny wahacz ponad 1000 zł.
Kupując cały wahacz masz wszystkie nowe elementy w nim i nie trzeba nic wbijać czy wprasowywać np. sworznia.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
dylson pisze:Moze to i tuleja w wahaczu a moze nie, kazdy przypadek jest inny. Pamietaj tylko, ze jesli bedziesz wymienial kazda czesc ktora tutaj koledzy wymieniaja to albo pozbedziesz sie stukania albo bedziesz lzejszy o kolejna wydana kase. Lepiej ta kase wydaj na wizycie w jakims innym warsztacie a noz znajda to co przeoczyli poprzedni.
hehe racja ... ale gumy stabilizatora i tak byly w kolejce ... a gumom wahacza sie nie przyglądałem... tzn luzu nie ma i nie widac nic niepokojącego ale moze warto rozkrecic ...
Lato i Zima
Sworzeń w A32 jest prasowany ? W J30 przykręcany na 3 śruby
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
[A32]
Michalllo pisze:Sworzeń w A32 jest prasowany ? W J30 przykręcany na 3 śruby
W aso występuje jako całość z wahaczem, ale są dostępne oddzielne sworznie w sklepach, allegro oraz w aso - ja tak mam.
W A32 QX oraz wersji USA jest wciskany, wprasowywany - są takie same.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
a może i 40 zł to było półtora roku temu, wiec zapomnieć można. A właśnie! kupowałem za 80 zł cały wahacz i się śmiałem, że głupia tulejka kosztuje połowę
Patrzyłem stan tych gum dziś, bo miałem auto na podnośniku i powiem, że na jednej stronie wymieniałem tylko tulejkę, a na drugiej cały wahacz, z tym że tulejkę pół roku wcześniej i muszę stwierdzić, że sama tulejka jest mocno zużyta,w porównaniu do tej z kompletnego wahacza....
Patrzyłem stan tych gum dziś, bo miałem auto na podnośniku i powiem, że na jednej stronie wymieniałem tylko tulejkę, a na drugiej cały wahacz, z tym że tulejkę pół roku wcześniej i muszę stwierdzić, że sama tulejka jest mocno zużyta,w porównaniu do tej z kompletnego wahacza....
maxima95, Trzeba było tak od początku, a nie tu poważnym ludziom głowę zawracać
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
- maximastegna
- wiem o czym pisze
- Posty: 77
- Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
- Lokalizacja: Stegna
mi nie chodzilo o wybijanie sworznia tylko ta druga strone gdzie na wahacz nachodzi sama guma. ona jest przytwierdzona przez kawalek metalu przykrecony na 3 sruby. to dosc duza guma. wiem tez ze tych samych gum nie moglem dostac w sklepie motoryzacyjnym. na szczescie mam druga maxi na czesci i tam te gumy byly w porzadku wiec tylko podmienilem. przepaszam za niefachowe slownictwo ale nie znam profesjonalnych nazw.
[ Dodano: 2011-03-02, 01:51 ]
z jednej strony jest plaska z drugien zaokraglona i przypomina ksztaltem omege
[ Dodano: 2011-03-02, 01:51 ]
z jednej strony jest plaska z drugien zaokraglona i przypomina ksztaltem omege
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Właśnie wróciłem z serwisu gdzie poszukiwaliśmy źródła stuków przy lewym przednim kole. Chyba w końcu mam dziada - przednia tuleja wahacza:)
Objawy to głuche stuki, w szczególności podczas jazdy po bruku lub po "tarce" przed światłami. Jakby coś się dosłownie tam telepało. Zaczęło się 2-3 miesiące temu i co ciekawe już dwa razy przy różnych okazjach mechanik zerkał na to zawieszenie i dwa razy wszystko było ok.
Dziś doszedłem do wniosku że czas na ostateczne rozwiązanie problemu. I nawet dziś gość nie znalazł nic podejrzanego, ale po jeździe próbnej po bruku przyznał mi rację i zaczął rozkminiać dalej. Luz na tulei znalazł dopiero kiedy sprawdzał zawieszenie przy aucie postawionym na kołach. Kiedy wcześniej auto było na podnośniku i koła wisiały swobodnie, tego luzu nie wyczuł.
Przy okazji wyszło że guma na łączniku stabilizatora jest mocno zużyta, ale z prawej strony czyli tam gdzie jest cisza Tak więc i u mnie mocne ich zużycie nie powoduje żadnych hałasów.
Choć na ostateczny werdykt muszę poczekać tydzień, bo wtedy jestem umówiony na wymianę.
Objawy to głuche stuki, w szczególności podczas jazdy po bruku lub po "tarce" przed światłami. Jakby coś się dosłownie tam telepało. Zaczęło się 2-3 miesiące temu i co ciekawe już dwa razy przy różnych okazjach mechanik zerkał na to zawieszenie i dwa razy wszystko było ok.
Dziś doszedłem do wniosku że czas na ostateczne rozwiązanie problemu. I nawet dziś gość nie znalazł nic podejrzanego, ale po jeździe próbnej po bruku przyznał mi rację i zaczął rozkminiać dalej. Luz na tulei znalazł dopiero kiedy sprawdzał zawieszenie przy aucie postawionym na kołach. Kiedy wcześniej auto było na podnośniku i koła wisiały swobodnie, tego luzu nie wyczuł.
Przy okazji wyszło że guma na łączniku stabilizatora jest mocno zużyta, ale z prawej strony czyli tam gdzie jest cisza Tak więc i u mnie mocne ich zużycie nie powoduje żadnych hałasów.
Choć na ostateczny werdykt muszę poczekać tydzień, bo wtedy jestem umówiony na wymianę.
Witam i podłączam się pod temat. Na ścieżce stwierdzono parę ubytków w tylnim zawieszeniu mojej A33 USA. Może ktoś z kolegów podpowie gdzie nabędę tuleje którzy rosjanie oferują pod symbolami NAB-116 i NAB-118 - na słabym rysunku w linku widoczne http://podveska-tuning.ru/product_40903.html . Katalog elektroniczny Nissana na jednej z ruski stronek pokazuje tylko całą kolumnę zawieszenia tylnego pod symbolem 55501-6Y300, a mi właściwie najpotrzebniejsze są tuleje idące od przodu auta. Ze zdjęcie IC i allegro wychodzi, że są dość podobne do tych z A32, a nawet J30, ale nie cross'ują się. Jakby ewentualnie ktoś miał na zbyciu te graty (tylko nowe), to proszę na priva
[ Dodano: 2011-08-03, 10:30 ]
Może trochę za bardzo zamieszałem, więc wrzucam link z fotą czego dokładnie szukam:
https://picasaweb.google.com/1010601132 ... 0410783234
[ Dodano: 2011-08-03, 10:30 ]
Może trochę za bardzo zamieszałem, więc wrzucam link z fotą czego dokładnie szukam:
https://picasaweb.google.com/1010601132 ... 0410783234
Belka zawieszenia (nr z rysunku 55501A) kosztuje 4194,80 zł brutto czas oczekiwania niestety bliżej nie jest nam znany, na pewno powyżej 1 miesiąca.
Drążek poprzeczny (55130P) kosztuje 784 zł brutto czas oczekiwanie podobnie jak belki bliżej nie znany.
Drążek poprzeczny mały (55120R) kosztuje 409,15 zł brutto czas oczekiwania to 5 dni roboczych.
Drążek poprzeczny (55130P) kosztuje 784 zł brutto czas oczekiwanie podobnie jak belki bliżej nie znany.
Drążek poprzeczny mały (55120R) kosztuje 409,15 zł brutto czas oczekiwania to 5 dni roboczych.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Dzisiaj - dzięki podpowiedzi GRZECHa - udało mi się ustalić kolejne, prawdopodobne źródło stukania zawieszenia w mojej MAXI.
Wcześniej wymieniłem wszystko to, na czym były choćby minimalne luzy - gumy na stabilizatorze, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, i śruby główne zacisków z przodu. Jest znacznie ciszej, ale coś mimo wszystko stuka.
Stukanie często ustępuje jak się przyhamuje. Dźwięk ewidentnie dobiega z przodu, w szczególności z prawej strony.
Po rozmowie z GRZECHem pobujałem maszyną obserwując, i macając górne mocowanie amortyzatora - jak znalazł - lekko się śruby górne ruszają, a przecież nie powinny.
W przyszłym tygodniu wizyta u mechaniora, i działamy dalej
Jak to nie będzie to, to obstawiam już tylko wyrobienie się tulejek w jarzmach hamulca. Cała reszta jest dokładnie sprawdzona i wygląda, że wszystko inne jest OK.
Wcześniej wymieniłem wszystko to, na czym były choćby minimalne luzy - gumy na stabilizatorze, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, i śruby główne zacisków z przodu. Jest znacznie ciszej, ale coś mimo wszystko stuka.
Stukanie często ustępuje jak się przyhamuje. Dźwięk ewidentnie dobiega z przodu, w szczególności z prawej strony.
Po rozmowie z GRZECHem pobujałem maszyną obserwując, i macając górne mocowanie amortyzatora - jak znalazł - lekko się śruby górne ruszają, a przecież nie powinny.
W przyszłym tygodniu wizyta u mechaniora, i działamy dalej
Jak to nie będzie to, to obstawiam już tylko wyrobienie się tulejek w jarzmach hamulca. Cała reszta jest dokładnie sprawdzona i wygląda, że wszystko inne jest OK.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
GRZECHu, tak jak podpowiadałeś. Otworzyłem maskę, pobujałem maszyną, Romanek pomacał, popaczeliśmy i wygląda, że to to. Z obydwu stron lekko się rusza.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Wygląda na sam trzpień.
On lekko porusza się w całym mocowaniu, które wygląda na stabilne.
Dam maszynę majstrowi, rozłoży, oblooka, i postanowi co trzeba wymienić.
On lekko porusza się w całym mocowaniu, które wygląda na stabilne.
Dam maszynę majstrowi, rozłoży, oblooka, i postanowi co trzeba wymienić.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Co tu lukać, trzeba mocowania szukać, bo tylko to mogło się popsuć. Guma pewnie się zwulkanizowała i lata luźno.
http://allegro.pl/mocowanie-amortyzator ... 07152.html
Tylko do nowszego roczniak.
http://allegro.pl/mocowanie-amortyzator ... 07152.html
Tylko do nowszego roczniak.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Po wczorajszym GGowaniu z GRZECHem, doszliśmy do tego, że oryginał części ma nr 54325-8J000. Zamiennik KAYABA występuje pod nr KYB SM5409.
W przyszłym tygodniu rajd po sklepach, i robimy
W przyszłym tygodniu rajd po sklepach, i robimy
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Głowy nie dam uciąć ale dla mnie na 99,9% stuka Ci zacisk. Zamiast wymieniać całe tulejki proponuje wyciągnąć prowadnice zacisków wszystko ładnie wyczyścić przesmarować silikonem do tłoczków, napchać silikonu do środka wcisnąć prowadnice, przykręcić i będzie OK
Jeśli podczas hamowania np. na dziurach przestaje stukać to będą to właśnie zaciski.
Jeśli podczas hamowania np. na dziurach przestaje stukać to będą to właśnie zaciski.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Dokładnie.GRZECHu pisze:amor się rusza w mocowaniu.
Szalony, zrobiłem tak jak rozmawialiśmy. Próbowałem poruszać zaciskiem, ale on ani drgnie. Szarpałem w górę i dół, lewo, prawo, i nic. Zero luzu. Może jestem wątły jak sardela, ale wcześniej przed wymianą prowadnic luz był ewidentnie wyczuwalny.
Wspomniałeś, że to mocowanie powinno pracować, ale mi, tak jak i GRZECHowi wydaje się, że nie powinno. W Primerze to nie pracowało. Jak guma na trzpieniu amora była uszkodzona, to był on lekko odchylony od centralnej pozycji. Coobcio zwrócił mi na to uwagę na zlocie, i majster mi to później wymienił.
We wtorek podjadę do majstra i niech obejrzy co i jak.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Byłem dzisiaj u mojego majstra, i trochę mnie zaskoczył.
Okazuje się, że Szalony (po raz kolejny ) ma rację.
To mocowanie powinno trochę pracować. Jest to tak skonstruowane, że powinno.
Także przy malowaniu zacisków, rozkręcę te z przodu, i naładuję tam smaru typowego do zacisków hamulcowych. Mam jakiś taki syntetyczny, typowy do zacisku.
Zobaczymy jaki będzie efekt.
Okazuje się, że Szalony (po raz kolejny ) ma rację.
To mocowanie powinno trochę pracować. Jest to tak skonstruowane, że powinno.
Także przy malowaniu zacisków, rozkręcę te z przodu, i naładuję tam smaru typowego do zacisków hamulcowych. Mam jakiś taki syntetyczny, typowy do zacisku.
Zobaczymy jaki będzie efekt.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Sposób aby się przekonać czy to nie wina zacisków, to zrobić sobie mały oes po okolicy z częstymi ostrymi hamowaniami, jak się tarcze, klocki, zaciski zgrzeją, że będziesz je czuł w samochodzie wtedy dawaj na dziury ....... jeśli dalej będzie stukać, to nie będą to zaciski
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐