[P10/WP10] Oświetlenie deski rozdzielczej
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Oświetlenie deski rozdzielczej
Witam koledzy.
czy ktoś mógłby wstawić zdjęcie prawidłowo podświetlonej deski rozdzielczej w p10 ( panel nawiewów, i ten panel kolo el.lusterek) dużo jest roboty by wymienić podświetlenie w p10?
czy ktoś mógłby wstawić zdjęcie prawidłowo podświetlonej deski rozdzielczej w p10 ( panel nawiewów, i ten panel kolo el.lusterek) dużo jest roboty by wymienić podświetlenie w p10?
Coś takiego http://allegro.pl/cbpawex-czerwona-zaro ... 62470.html
Tylko że znajdź białe;) ale drogie jakieś to podejrzanie
[ Dodano: 2012-04-05, 22:29 ]
Ale za to jestem elektronikiem
Tylko że znajdź białe;) ale drogie jakieś to podejrzanie
[ Dodano: 2012-04-05, 22:29 ]
Też nie jestemleigimas pisze:nie jestem elektrykiem wiec wole nie kombinować
Ale za to jestem elektronikiem
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Będziesz miał tam taki pitolnik do niego wkładasz żaróweczke a potem wkładasz i przekręcasz i się trzyma pięknie z takimi to góra 4piwa roboty
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Powiem tak jak miałem W10 Prime to ściemnianie chodziło jak diody zamontowałem w GieTeku już nie działa nie wiem od czego to zależykrzysiek1958 pisze:Tylko jak wsadzisz diody na podswietlenie tablicy to nie bedziesz mogl rozjasniac i sciemniac swiatla na tablicy tym pokretlem.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
vixo57, mógłbyś napisać jakie ledy dawałeś, gdzie i ile ich wszystkich trzeba? Ja się u siebie przymierzam już drugi rok. Panel nawiewu mi wcale nie świeci i mnie tylko denerwuje. Kupiłem takie żaróweczki z wąsami ale są większe niż te oryginalne. W liczniku uzupełniłem na razie tylko żarówki bo się popaliły a licznik miałem akurat wykręcony. Chciałbym dać ledy, jeszcze nie wiem jaki kolor. A u siebie robiłeś sam czy kupowałeś gotowce z allegro tylko do wciśnięcia w deske? Czy da rade coś zrobić żeby przyciemnianie na ledach działało? Miałem kiedyś w mitsubishi ale mi nie działało a zależy mi trochę na tym.
Koło 20ledów 3mm + rezystory na 12V na kompleksową zmianę podświetlenia(nawet ze zmianą świecenia regulacji świateł)
Robiłem sam lutownica nieodłączny przyjacieldevil1985 pisze:A u siebie robiłeś sam czy kupowałeś gotowce z allegro tylko do wciśnięcia w deske
Pracuje nad tym w poprzedniej primerze mi bez problemu działało na ledachdevil1985 pisze:Czy da rade coś zrobić żeby przyciemnianie na ledach działało?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
i normalnie wkładałeś je w oprawki? a jak ze świeceniem? Ja kiedyś kupowałem z allegro zwykłe diody ale już w oprawkach i mi świeciły punktowo co w przypadku licznika jest nie fajne. Coś takiego:
http://allegro.pl/led-w5w-w3w-t10-posto ... 04083.html
Na allegro można kupić zwykłe i smd różnica w cenie i jak piszą, w jakości świecenia Ale faktycznie taniej samemu to będzie zrobić. Coś takiego u siebie masz:
http://allegro.pl/dioda-led-super-jasna ... 03892.html
A nie masz jakiejś fotki jak zmontowałeś diodę z oprawką w nadmuchu? Myślę że dioda będzie trochę wystawała z oprawki a nie pamiętam czy jest tam tyle miejsca?
http://allegro.pl/led-w5w-w3w-t10-posto ... 04083.html
Na allegro można kupić zwykłe i smd różnica w cenie i jak piszą, w jakości świecenia Ale faktycznie taniej samemu to będzie zrobić. Coś takiego u siebie masz:
http://allegro.pl/dioda-led-super-jasna ... 03892.html
A nie masz jakiejś fotki jak zmontowałeś diodę z oprawką w nadmuchu? Myślę że dioda będzie trochę wystawała z oprawki a nie pamiętam czy jest tam tyle miejsca?
Nie rozumiem dlaczego tak kombinujecie. Ja u siebie wsadziłem ledy w5w walcowe stożkowe i świeci jak ta lala. Ściemnianie nie chodzi , ale myślę , że trzeba w układ podświetlenia zegarów wlutować rezystor i powinno działać. Jak już się upieracie o ledy 3 mm to są na allegro 12V więc nie trzeba się bawić w rezystory. Pasują również do panelu ogrzewania w te oryginalne oprawki.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
No w licznik też wsadziłemManiek-ol pisze:Ja u siebie wsadziłem ledy w5w walcowe stożkowe i świeci jak ta lala
Takie u siebie dawałem w miejsce podświetlenia reszty deski i przycisków Ledy najlepiej stożkowe nie świecą punktowo albo przypiłować okrągłedevil1985 pisze:http://allegro.pl/dioda-l...2237703892.html
[ Dodano: 2012-04-06, 23:00 ]
Diody wklepujesz w ori oprawki normalnie i nic nie wystajedevil1985 pisze:A nie masz jakiejś fotki jak zmontowałeś diodę z oprawką w nadmuchu? Myślę że dioda będzie trochę wystawała z oprawki a nie pamiętam czy jest tam tyle miejsca?
[ Dodano: 2012-04-06, 23:02 ]
No i oczywiście te diody brałem ale chyba 20gr za sztukę a nie złotówkę i rezystory freedevil1985 pisze:Na allegro można kupić zwykłe i smd różnica w cenie i jak piszą, w jakości świecenia Ale faktycznie taniej samemu to będzie zrobić. Coś takiego u siebie masz:
http://allegro.pl/dioda-l...2237703892.html
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
po co rezystory? przecież na konsoli centralnej nie ma regulacji podświetlenia. rezystory tylko przy predkościomierzu.
ja jestem kilka dni po wymianie, w sumie zajęło mi to wszystko 2 dni (demontaż, wymiana diod, lutowanie, składanie do kupy). Byłoby szybciej, ale musiałem jeszcze po drodze kupić kilka nowych diod, bo ukręciłem kilku nóżki.
do rzeczy:
na przeciwmgielne 2x 3 mm (czerwona i biała), podgrzewanie szyby i lusterek też 2x 3 mm (czerwona i biała), na awaryjne 1x 3 mm czerwona (tutaj będzie troche gimnazstyki z gumową oprawką) - tu na razie bez lutowania, tylko "zawijanie" diody w oprawkę.
tutaj juz sporo zyskujesz, bo w ASO jedna zarówka kosztuje.... 45 zł, a dioda 1,5-2 zł.
potem podświetlenie panelu sterowania nawiewem - nawet jak działa, to warto wymienić już wszystko, żeby do tego nie wracać.
fabrycznie są 3 żarówki, łatwo wyjmowalne (wkręcane z oprawką). Tu też nie ma lutowania.
Ja najpierw zastosowałem 3 mm diody, ale było za ciemno i kupiłem białe 5 mm. Teraz jest super.
i tutaj też oszczędzamy 120 zł na żarówkach z ASO, kupujemy natomiast komplet diod za 8-10 zł.
a i pamiętaj, że aby był lepszy efekt, warto spiłować tę soczewkę z diody, żeby była zakończona płaszczyzną - będzie szeroko świecić, jak żarówka, światlo nie będzie skupione i wszystko będzie równomienie podświetlone.
Jest jeszcze podświetlenie popielniczki i gniazdka 12V, tutaj też nie ma lutowania, są natomiast diody typu w3w ( o ile nie mylę rozmiarów, ale tego typu) więc wymiana jest dziecinnie prosta. tutaj tez 2x biała 3 mm.
najwięcej pracy jest z wymianą podświetlenia przełączników szyb oraz przełączników od świateł przeciwmgielnych i regulacji jasności licznika ( u mnie z całego oświetlenia auta działał tylko właśnie licznik i kilka kontrolek (tego jeszcze nie robiłem, ale tutaj jest podobnie jak w przypadku popielniczki i gniazdka 12V) oraz klawisz awaryjnych. reszta to ciemność.
wracając do tematu: tu się zaczyna lutowanie, ale wystarczy najprostrza lutownica, dosyć precyzyjna, z takim ostrym zakonczeniem.
Gra jest warta świeczki, bo w nissanie biorą za jeden zespolony przełącznik szyb z konsoli centralnej 560 zł.... są 2, więc 1120 zł, do tego przeciwmgielne, jasnosć licznika, przełącznik kierowcy... i robią się z tego 2 tysie. '
Kpina, oświetlenie do nowej S klasy jest tansze.
tutaj idzie 6 diod białych 3 mm. jak masz jakieś nawet niewielkie pojęcie o lutowaniu to dasz rade.
Pamiętaj, ze Primery, jak i pewnie inne nissany z tego okresu złożone są w środku tylko na zatrzaski i śrubki gwiadkowe, więc przedszkolak może to rozłożyć
polecam manual Haynesa, do pobrania z neta, chociaż ja to robiłem na pałę i dałem radę. tutaj wszystko jest jak klocki Lego
Jakbyś miał pytania z tym związane to pisz PW
ja jestem kilka dni po wymianie, w sumie zajęło mi to wszystko 2 dni (demontaż, wymiana diod, lutowanie, składanie do kupy). Byłoby szybciej, ale musiałem jeszcze po drodze kupić kilka nowych diod, bo ukręciłem kilku nóżki.
do rzeczy:
na przeciwmgielne 2x 3 mm (czerwona i biała), podgrzewanie szyby i lusterek też 2x 3 mm (czerwona i biała), na awaryjne 1x 3 mm czerwona (tutaj będzie troche gimnazstyki z gumową oprawką) - tu na razie bez lutowania, tylko "zawijanie" diody w oprawkę.
tutaj juz sporo zyskujesz, bo w ASO jedna zarówka kosztuje.... 45 zł, a dioda 1,5-2 zł.
potem podświetlenie panelu sterowania nawiewem - nawet jak działa, to warto wymienić już wszystko, żeby do tego nie wracać.
fabrycznie są 3 żarówki, łatwo wyjmowalne (wkręcane z oprawką). Tu też nie ma lutowania.
Ja najpierw zastosowałem 3 mm diody, ale było za ciemno i kupiłem białe 5 mm. Teraz jest super.
i tutaj też oszczędzamy 120 zł na żarówkach z ASO, kupujemy natomiast komplet diod za 8-10 zł.
a i pamiętaj, że aby był lepszy efekt, warto spiłować tę soczewkę z diody, żeby była zakończona płaszczyzną - będzie szeroko świecić, jak żarówka, światlo nie będzie skupione i wszystko będzie równomienie podświetlone.
Jest jeszcze podświetlenie popielniczki i gniazdka 12V, tutaj też nie ma lutowania, są natomiast diody typu w3w ( o ile nie mylę rozmiarów, ale tego typu) więc wymiana jest dziecinnie prosta. tutaj tez 2x biała 3 mm.
najwięcej pracy jest z wymianą podświetlenia przełączników szyb oraz przełączników od świateł przeciwmgielnych i regulacji jasności licznika ( u mnie z całego oświetlenia auta działał tylko właśnie licznik i kilka kontrolek (tego jeszcze nie robiłem, ale tutaj jest podobnie jak w przypadku popielniczki i gniazdka 12V) oraz klawisz awaryjnych. reszta to ciemność.
wracając do tematu: tu się zaczyna lutowanie, ale wystarczy najprostrza lutownica, dosyć precyzyjna, z takim ostrym zakonczeniem.
Gra jest warta świeczki, bo w nissanie biorą za jeden zespolony przełącznik szyb z konsoli centralnej 560 zł.... są 2, więc 1120 zł, do tego przeciwmgielne, jasnosć licznika, przełącznik kierowcy... i robią się z tego 2 tysie. '
Kpina, oświetlenie do nowej S klasy jest tansze.
tutaj idzie 6 diod białych 3 mm. jak masz jakieś nawet niewielkie pojęcie o lutowaniu to dasz rade.
Pamiętaj, ze Primery, jak i pewnie inne nissany z tego okresu złożone są w środku tylko na zatrzaski i śrubki gwiadkowe, więc przedszkolak może to rozłożyć
polecam manual Haynesa, do pobrania z neta, chociaż ja to robiłem na pałę i dałem radę. tutaj wszystko jest jak klocki Lego
Jakbyś miał pytania z tym związane to pisz PW
Co do żarówek podświetlających przyciski na konsolecie i konsoletę - te żarówki idzie dostać bez żadnych większych problemów w sklepach elektronicznych. Koszt jednej żarówki jest śmieszny. Diody do podświetlania jak najbardziej, ale przez rezystor - 680-820ohm. Diody można zastosować do podświetlania przycisków na tunelu środkowym oraz przycisków do otwierania szyb a także pokrętła regulacji podświetlenia deski rozdzielczej. Deska rozdzielcza najbardziej czytelna - chodzi o podświetlenie - jest przy zastosowaniu żarówek W3W - takie jak w oryginalne. Podświetlanie zegarka na desce jest zrealizowane na standardowej żarówce 1,2W
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zacznijmy od tego na jakich napięciach i przy jakich prądach pracują standardowe diody LED.
Czerwona ok 1,4-2 V
Żółta ok 1,8-2,6 V
Zielona 2,2-2,6 V
Niebieska 3-5 V
Biała od ok 3,5 V
W instalacji samochodowe występuje napięcie 12-14 V. Tak więc gdzieś musi "odłożyć się" pozostała część napięcia zgodnie z II prawem Kirchoffa. Dodatkowo rezystor służy jako ogranicznik prądu diody. Większość diod LED pobiera prąd z zakresu 10-20 mA.
Żadna dioda LED nie przeżyje zasilania napięciem 12 V - zaświeci się tylko raz.
Są diody przystosowane do zasilania z 12 V. Wtedy mają wbudowany rezystor cieknkowarstwowy lub grubowarstwowy, który może być wytworzony np. metodami sitodruku czy też rozpylania magnetronowego. Spotykane są też diody w oprawkach jak żarówki, w których widać rezystor 0,125 W.
Czerwona ok 1,4-2 V
Żółta ok 1,8-2,6 V
Zielona 2,2-2,6 V
Niebieska 3-5 V
Biała od ok 3,5 V
W instalacji samochodowe występuje napięcie 12-14 V. Tak więc gdzieś musi "odłożyć się" pozostała część napięcia zgodnie z II prawem Kirchoffa. Dodatkowo rezystor służy jako ogranicznik prądu diody. Większość diod LED pobiera prąd z zakresu 10-20 mA.
Żadna dioda LED nie przeżyje zasilania napięciem 12 V - zaświeci się tylko raz.
Są diody przystosowane do zasilania z 12 V. Wtedy mają wbudowany rezystor cieknkowarstwowy lub grubowarstwowy, który może być wytworzony np. metodami sitodruku czy też rozpylania magnetronowego. Spotykane są też diody w oprawkach jak żarówki, w których widać rezystor 0,125 W.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tylko w przypadku diod trzeba wziąć jeszcze jedno pod uwagę - kąt świecenia. Są diody LED o zwiększonym kącie świecenia jednak to nadal nie jest to samo co żarówka.
Odpowiedź na pytanie: Tak jestem.
Odpowiedź na pytanie: Tak jestem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
A wziął ktoś może pod uwagę że w samochodzie napięcie równe 12V jest tylko w wypadku pracy samochodu na akumulatorze? Zapewniam że standardowe LED 12V nie wytrzymają długo przy napięciach rzędu 14,4V dlatego proponuję jednak stosować oporniki do LED 3V rzędu 870 Ohm żeby mieć jakiś zapas w razie czego.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki
vincetti dobrze prawi, w samochodzie do każdej diody bądź panelu konieczny jest opór zabezpieczający, zaś jeśli mówimy o kącie świecenia to zapewniam że fluxy świecą mocniej i "pełniej" niż zwykłe żaróweczki, a dwa można je nabyć z wtopionym opornikiem typowo pod instalację samochodową
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT