Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Kondensator

Moderatorzy: janusz, Zielkq, sergiej

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Kondensator

Post autor: DJSzmer » 2010-01-26, 20:53

Do czego służy kondensator?

Kondensator służy do gromadzenia ładunku czyli ma za zadanie utrzymywanie napięcia aby urządzenie przed którym jest montowany ( wzmacniacz ) pracował w jak najstabliniejszym zasilaniu. Prościej mówiąc kondensator odpowiada za dostarczenie dużego prądu w momencie maksymalnego zapotrzebowania - mocny i silny bas. Dzięki zastosowaniu kondensatora w układzie zasilania wzmacniacza wyeliminujemy spadki napięcia w instalacji samochodu - pulsujące/ przygasające światła samochodu które to pulsują "w rytm muzyki". Jest równiez filtrem który eliminuje wszelkie zakłócenia powstające w instalacji samochodowej.
by Szymeq

Instalacja kondensatora:

Kondensator instalujemy bez napięcia! To znaczy nie może być w przewodach napięcia! Główny bezpiecznik wyjęty i broń Boże nie podłączamy go bez uprzedniego naładowania!
Kondensator instalujemy jak najbliżej wzmacniacza, tak by przewody (+) i (-) łączące kondensator z wzmacniaczem miały max 30cm długości. Przy kondensatorze nie wolno zmniejszać średnicy przewodu! Jeżeli instalacja jest wykonana w 20mm2 to i te odcinki muszą mieć, co najmniej taki przekrój.
Niektóre kondensatory wymagają podłączania przewodu REM. Wyprowadzamy go spod zacisku REM wzmacniacza przewodem nie cieńszym jak 1,5mm2.
Kondensator musi być bezwzględnie solidnie i pewnie zamocowany. W zestawach z kondensatorem są sprzedawane dedykowane uchwyty, które należy solidnie przykręcić, najlepiej do karoserii auta, w zabudowach do pewnej ścianki. Styki kondensatora warto odizolować lub zabezpieczyć solidna przeszkodą. Zwarcie naładowanego kondensatora może narobić dużo szkody (wybuch, pożar).

Ładowanie i rozładowanie kondensatora:

By naładować kondensator należy:

1. Z instalacji wyjmujemy główny bezpiecznik przy akumulatorze.
2. Zamiast bezpiecznika wkładamy żaróweczkę załączoną do zestawu, jeżeli jej nie ma możemy użyć dowolnej żarówki 12V np. rurkowej czy 21W od kierunkowskazów. Najprościej wziąć żarówkę rurkową. Chwycić ją kombinerkami (nagrzewa się podczas ładowania!), dotknąć jednym końcem klemy (+) akumulatora, do drugiego końca dotknąć przewodem (+), z oprawki bezpiecznika, idącego do kondensatora.
(Łączenie szeregowe.)
3. Czekamy aż żaróweczka całkowicie zgaśnie.
4. Odkładamy żaróweczkę i instalujemy bezpiecznik.

By rozładować kondensator należy:

1. Wyjąć główny bezpiecznik przy akumulatorze.
2. Zewrzeć (+) z (-) kondensatora, na jego zaciskach, żaróweczką załączoną do zestawu, jeżeli jej nie ma możemy użyć dowolnej żarówki 12V np. rurkowej czy 21W od kierunkowskazów. (Żarówka nagrzewa się podczas rozładowywania!) Warto chwycić ją kombinerkami.
3. Czekamy aż żaróweczka całkowicie zgaśnie.
4. Można bezpiecznie wymontować kondensator.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez DJSzmer, łącznie zmieniany 1 raz.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Car Audio”