Hyhy ja nie napisałem jak to zazwyczaj wygląda tylko jak niby powinno wyglądać A co do czyszczenia przepływomierza to u mnie pomogło czyszczenie choć MAF nie był uszkodzony, najzwyczajniej osiadł na nim olejek od oliwienia stożka i już zaczął wariować.ice pisze:Czyści się przepływke tylko po to żeby pozbyć się problemu doraźnie. Każde czyszczenie skraca jego żywotność. Wyczyścisz raz jak lepiej działa szukasz nowej/regenerowanej.Pawel18PL pisze:Zawsze jest sens wyczyścić przepływomierz, nie zawsze jego zła praca związana jest od razu z jego uszkodzeniem, pamiętaj, że urządzenie to działa na zasadzie zmiany oporności więc dodatkowy nieprzewidziany czynnik (czyt. brud) będzie fałszował pomiar, a na jego podstawie głównie dawkowane jest paliwo
Nie trzeba. Resetujesz i jedziesz. Z tego co pamiętam to tyko przez pierwsze pare kilometrów nie przekraczasz 2500 RPM. Osobiście zazwyczaj to olewałem, wywalałem pamięć z kompa i jazda.Pawel18PL pisze:Od resetu kompa zapalasz i czekasz aż wentylator się włączy przy obecnych temp. może to "chwile" potrwać
[P/WP11.144] Problem z obrotami na biegu jałowym
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Na pewno odłączenie akumulator na co najmniej 24H zresetuje komputer. Z tego co kojarzę po kilkunastu (chyba 20) uruchomieniach, zapiszą się nowe informacji. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić . Zostaje najbezpieczniejsza opcja wizyta u mechanika i podpięcie pod komputer.Kjuku pisze:śmiesznie to zabrzmiało. A ile mu to zajmie 100 km 1000 km jak komputer szybko się uczy??
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 19:02 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.
obroty lepiej schodzą po odpaleniu w kierunku 900 czyli obrotu biegu jałowego.
Ale mam inny teraz problem podczas spokojnego wciskania pedału gazu przy1500 obr zawieszają się i falują tak 1800 gdy się mocniej dociśnie czy tam szybciej idzie normalnie dobrze.
jest to uciążliwe przy spokojnym ruszaniu że szarpnie bo trafię na te falowanie z czym to może być związane z tą przepływką i ustawieniami??
Ale mam inny teraz problem podczas spokojnego wciskania pedału gazu przy1500 obr zawieszają się i falują tak 1800 gdy się mocniej dociśnie czy tam szybciej idzie normalnie dobrze.
jest to uciążliwe przy spokojnym ruszaniu że szarpnie bo trafię na te falowanie z czym to może być związane z tą przepływką i ustawieniami??
Podmień przepływkę i zobaczysz. Takie objawy to może być 10000 problemów. Sprawdzałeś sondę ?Kjuku pisze:obroty lepiej schodzą po odpaleniu w kierunku 900 czyli obrotu biegu jałowego.
Ale mam inny teraz problem podczas spokojnego wciskania pedału gazu przy1500 obr zawieszają się i falują tak 1800 gdy się mocniej dociśnie czy tam szybciej idzie normalnie dobrze.
jest to uciążliwe przy spokojnym ruszaniu że szarpnie bo trafię na te falowanie z czym to może być związane z tą przepływką i ustawieniami??
Pawel18PL pisze: Hyhy ja nie napisałem jak to zazwyczaj wygląda tylko jak niby powinno wyglądać A co do czyszczenia przepływomierza to u mnie pomogło czyszczenie choć MAF nie był uszkodzony, najzwyczajniej osiadł na nim olejek od oliwienia stożka i już zaczął wariować.
Z tego co czytałem na angielskich forach i z własnego doświadczenia ( niestety ) to MAF po pierwszym myciu było ok na jakiś czas, po kolejnym myciu ten jakiś czas był znacznie krótszy i skończyło się wymianą przepływki. Więc raczej za często jej nie szoruj
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
Kjuku jak bardzo spadło Ci spalanie po wymianie przepływomierza?
Co do problemów z obrotami to wg mnie do sprawdzenia zostało jeszcze ustawienie zapłonu (kąt wyprzedzenia 15st +/-2, z moich doświadczeń wynika, że ustawienie poniżej 15 to jest pomyłka, na 17st silnik pracuje super) i ew. kopułka i palec rozdzielacza.
Co do problemów z obrotami to wg mnie do sprawdzenia zostało jeszcze ustawienie zapłonu (kąt wyprzedzenia 15st +/-2, z moich doświadczeń wynika, że ustawienie poniżej 15 to jest pomyłka, na 17st silnik pracuje super) i ew. kopułka i palec rozdzielacza.
pozdr. Kamil
Sonda tydzień temu była sprawdzana w ASO wątpię żeby padła ale sprawdzę. Koleś z ASO a raczej znajomy twierdzi że po zmianie przepływki trzeba przeprowadzić naukę wolnych obrotów bo w sumie od dłuższego czasu to chce zrobić ale przepływka była walnieta i się nie udało. Chce mi to za darmo zrobić więc grzech nie jechać.
Pytanie z innej beczki kupiłem ELM 327 jedyny program który się łączy to ScanTool.net ja czyta jeden parametr to jeszcze działa jak więcej traci połączenie gdzie szukać może ELM jest nowy może wadliwy??
[ Dodano: 2012-02-04, 14:12 ]
Ostatnio zauważyłem że kiedy silnik jest jeszcze na saniu to tego wachania obrotów przy 1500 do 1800 nie ma jakie można wysunąć wnioski. próbowałem ustawić obroty biegu jałowego metodą ściągnięcia czujnika położenia (metoda nr 3 opisana na początku tematu) i wszystko fajnie wychodzi ale po zgaszeniu auta wraca do poprzedniejszych. Ważna rzecz czy ustawienia biegu jałowego mają coś wspólnego z adaptacja przepustnicy??
[ Dodano: 2012-02-04, 14:13 ]
Ostatnio zauważyłem że kiedy silnik jest jeszcze na saniu to tego wachania obrotów przy 1500 do 1800 nie ma jakie można wysunąć wnioski. próbowałem ustawić obroty biegu jałowego metodą ściągnięcia czujnika położenia (metoda nr 3 opisana na początku tematu) i wszystko fajnie wychodzi ale po zgaszeniu auta wraca do poprzedniejszych. Ważna rzecz czy ustawienia biegu jałowego mają coś wspólnego z adaptacja przepustnicy??
[ Dodano: 2012-02-05, 20:14 ]
Wychodzi na to że auto naprawione. Ustawiłem TPS omomierzem odpaliłem auto ściągnąłem wtyczkę na ponad 5 sekund jaki silnik zjechał z obrotami to założyłem i teraz mam 750 tylko szarpanie było dalej przy 1500-1800 Przestawiłem TPS w tą pozycję jaką był ustawiony jak kupiłem auto i w tej pozycji nie szarpie i tego nie rozumiem bo tam na omomierz wartości są inne.
Jedno ważne jeszcze pytanie czy TPS jest odpowiedzialny za spalanie komputer oprócz przepływki i sondy lambda bierze go pod uwagę bo nie wiem czyn przez te ustawienia nie książkowe będę miał doże spalanie??
Pytanie z innej beczki kupiłem ELM 327 jedyny program który się łączy to ScanTool.net ja czyta jeden parametr to jeszcze działa jak więcej traci połączenie gdzie szukać może ELM jest nowy może wadliwy??
[ Dodano: 2012-02-04, 14:12 ]
Ostatnio zauważyłem że kiedy silnik jest jeszcze na saniu to tego wachania obrotów przy 1500 do 1800 nie ma jakie można wysunąć wnioski. próbowałem ustawić obroty biegu jałowego metodą ściągnięcia czujnika położenia (metoda nr 3 opisana na początku tematu) i wszystko fajnie wychodzi ale po zgaszeniu auta wraca do poprzedniejszych. Ważna rzecz czy ustawienia biegu jałowego mają coś wspólnego z adaptacja przepustnicy??
[ Dodano: 2012-02-04, 14:13 ]
Ostatnio zauważyłem że kiedy silnik jest jeszcze na saniu to tego wachania obrotów przy 1500 do 1800 nie ma jakie można wysunąć wnioski. próbowałem ustawić obroty biegu jałowego metodą ściągnięcia czujnika położenia (metoda nr 3 opisana na początku tematu) i wszystko fajnie wychodzi ale po zgaszeniu auta wraca do poprzedniejszych. Ważna rzecz czy ustawienia biegu jałowego mają coś wspólnego z adaptacja przepustnicy??
[ Dodano: 2012-02-05, 20:14 ]
Wychodzi na to że auto naprawione. Ustawiłem TPS omomierzem odpaliłem auto ściągnąłem wtyczkę na ponad 5 sekund jaki silnik zjechał z obrotami to założyłem i teraz mam 750 tylko szarpanie było dalej przy 1500-1800 Przestawiłem TPS w tą pozycję jaką był ustawiony jak kupiłem auto i w tej pozycji nie szarpie i tego nie rozumiem bo tam na omomierz wartości są inne.
Jedno ważne jeszcze pytanie czy TPS jest odpowiedzialny za spalanie komputer oprócz przepływki i sondy lambda bierze go pod uwagę bo nie wiem czyn przez te ustawienia nie książkowe będę miał doże spalanie??
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... zepust.htmKjuku pisze:
Jedno ważne jeszcze pytanie czy TPS jest odpowiedzialny za spalanie komputer oprócz przepływki i sondy lambda bierze go pod uwagę bo nie wiem czyn przez te ustawienia nie książkowe będę miał doże spalanie??
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 19:03 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.
Ustawiłem jeszcze czujnik położenia przepustnicy na odpowiednie wartości. I dziś robiłem jazdę próbna i przeżyłem szok. Silnik ciągnie już na mniejszych obrotach. Po odpaleniu na ciepłym zaraz ustawia się na 1000 i szybko schodzi na 750 sanie zaczyna od 1500 i jedzie w duł i dość szybko do 1000 schodzi i odpowiednio do 750 a kiedyś tego nie było zaczynał od 2000. Teraz to prawdziwa Primerka i 140 kM.
Dziękuje za artykół o czujniku.
Dziękuje za artykół o czujniku.
Podłączę się do tematu, po odpaleniu na zimnym silniku, obrotu spadają momentalnie do zera i silnik gaśnie. Nie da się go odpalić bez przygazowania. Trzeba przygazować kilkukrotnie - wtedy obroty się stabilizują na poziomie 700-800. Każde kolejne odpalenie nie powoduje w/w objawów. Po załączeniu klimatyzacji obroty spadają do ok 500.
Parę dni temu pojawił się błąd P0171 - uboga mieszanka paliwowo-powietrzna na sondzie 1. Błąd skasowany - na razie się nie pojawia.
Sprawdziłem :
1.Przepływomierz - podmieniony na używkę - brak efektów - sprawdzony woltomierzem wskazania :
kluczyk na ACC - 1.18 V
Silnik odpalony, nagrzany 1.2-1.7 wolta w zależności od obrotów
2. Pierwsza sonda lambda
- wolne obroty 0,9 wolta
-podczas przyspieszania oscyluje pomiędzy 0,7 a 0,3 wolta
3.Rozrząd zmieniony jakieś 20000 km temu
Pozostała mi przepustnica - nie za bardzo wiem jak się zabrać za jej demontaż no i zawór AAC
Dodatkowo - wzrosło spalanie - o ok 2 litry/100
No i jeszcze sprawa może mało istotna - po przygazowywaniu primerki zauważyłem mokrą plamę w okolicach wydechu - czy to może wskazywać problem z katalizatorem ?
proszę o jakąś pomoc bo już powoli kończą mi się pomysły
Parę dni temu pojawił się błąd P0171 - uboga mieszanka paliwowo-powietrzna na sondzie 1. Błąd skasowany - na razie się nie pojawia.
Sprawdziłem :
1.Przepływomierz - podmieniony na używkę - brak efektów - sprawdzony woltomierzem wskazania :
kluczyk na ACC - 1.18 V
Silnik odpalony, nagrzany 1.2-1.7 wolta w zależności od obrotów
2. Pierwsza sonda lambda
- wolne obroty 0,9 wolta
-podczas przyspieszania oscyluje pomiędzy 0,7 a 0,3 wolta
3.Rozrząd zmieniony jakieś 20000 km temu
Pozostała mi przepustnica - nie za bardzo wiem jak się zabrać za jej demontaż no i zawór AAC
Dodatkowo - wzrosło spalanie - o ok 2 litry/100
No i jeszcze sprawa może mało istotna - po przygazowywaniu primerki zauważyłem mokrą plamę w okolicach wydechu - czy to może wskazywać problem z katalizatorem ?
proszę o jakąś pomoc bo już powoli kończą mi się pomysły
Pablo2311, jestes pewny tej przeplywki?
viewtopic.php?t=15285
viewtopic.php?t=15285
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
No właśnie w tej chwili nie jestem już pewien dokładnych parametrów jutro pomierzę to jeszcze raz i zapiszę wartości. Mierzyłem swoja przepływkę a na tej drugiej zakupionej jeździłem dziś cały dzień ,spalanie podwyższone no i takie same problemy z odpaleniem. Chyba że i ta druga jest trafiona.
Notabene - dziś jeszcze padł mi rozrusznik i nie mogę w ogóle odpalić więc jutro w pierwszej kolejności rozrusznik a potem pomierzę. Kurcze jakieś fatum - 7 lat bez większych problemów
Ok rozrusznik naprawiony, dokonałem pomiarów:
silnik wyłączony kluczyk w pozycji ON - 1,16 v
Wolne obroty - 1,38 v
2500 rpm - 1,68 v
4000 rpm - 1,94 v
6000 rpm - 2,4 v
Wygląda ok ?
Stawiam na przepustnicę a właściwie na zawór AAC - czy to on odpowiada a wolne obroty na zimnym silniku i bypass powietrza podczas włączenia klimy ?
Wymieniłem całą przepustnicę, problem zniknął - czy tps odpowiada za wolne obroty ?
W tej chwili mam ok 1000 RPM. Jak go ustawić - chodzi mi o te śruby którymi jest przykręcony do przepustnicy ? W manualu jest opisany pomiar napięcia. Czyli jeśli dobrze rozumiem - popuszczam śruby tps przekręcam kluczyk i reguluję ustawienie tps względem przepustnicy do momentu kiedy miernik będzie wskazywał 0.35 - 0.65V ?
Rozumiem że po odłączeniu tps muszę przeprowadzić adaptację przepustnicy wg manuala ?
TPS ustawiony na miernik:
kluczyk w pozycji ON - 0,55V wg manuala 0,35-0,65V
przepustnica w pełni otwarta - 4.0V
Wykonałem reset pamięci położenia czujnika TPS wg manuala
Wykonałem adaptację przepustnicy wg manula
Obroty na poziomie 900RPM - trochę za dużo
Macie jakieś pomysły ?
Zdaje się że namierzyłem problem, silniczek krokowy a właściwie zawór IACV jest zablokowany, wg manuala po wymontowaniu go z przepustnicy po przekręceniu stacyjki - grzybek zworu powinien się poruszać otwierając kanał lub zamykając go - u mnie niestety nieruchomo. Dodatkowo pomierzyłem oporności na poszczególnych pinach i częściowo pokazuje błędne wartości. Więc wymieniam krokowca - napiszę jakie efekty.
Notabene - dziś jeszcze padł mi rozrusznik i nie mogę w ogóle odpalić więc jutro w pierwszej kolejności rozrusznik a potem pomierzę. Kurcze jakieś fatum - 7 lat bez większych problemów
Ok rozrusznik naprawiony, dokonałem pomiarów:
silnik wyłączony kluczyk w pozycji ON - 1,16 v
Wolne obroty - 1,38 v
2500 rpm - 1,68 v
4000 rpm - 1,94 v
6000 rpm - 2,4 v
Wygląda ok ?
Stawiam na przepustnicę a właściwie na zawór AAC - czy to on odpowiada a wolne obroty na zimnym silniku i bypass powietrza podczas włączenia klimy ?
Wymieniłem całą przepustnicę, problem zniknął - czy tps odpowiada za wolne obroty ?
W tej chwili mam ok 1000 RPM. Jak go ustawić - chodzi mi o te śruby którymi jest przykręcony do przepustnicy ? W manualu jest opisany pomiar napięcia. Czyli jeśli dobrze rozumiem - popuszczam śruby tps przekręcam kluczyk i reguluję ustawienie tps względem przepustnicy do momentu kiedy miernik będzie wskazywał 0.35 - 0.65V ?
Rozumiem że po odłączeniu tps muszę przeprowadzić adaptację przepustnicy wg manuala ?
TPS ustawiony na miernik:
kluczyk w pozycji ON - 0,55V wg manuala 0,35-0,65V
przepustnica w pełni otwarta - 4.0V
Wykonałem reset pamięci położenia czujnika TPS wg manuala
Wykonałem adaptację przepustnicy wg manula
Obroty na poziomie 900RPM - trochę za dużo
Macie jakieś pomysły ?
Zdaje się że namierzyłem problem, silniczek krokowy a właściwie zawór IACV jest zablokowany, wg manuala po wymontowaniu go z przepustnicy po przekręceniu stacyjki - grzybek zworu powinien się poruszać otwierając kanał lub zamykając go - u mnie niestety nieruchomo. Dodatkowo pomierzyłem oporności na poszczególnych pinach i częściowo pokazuje błędne wartości. Więc wymieniam krokowca - napiszę jakie efekty.
witam mam pytanie po czyszczeniu przepustnicy i krokowca obroty bez swiatel sa 750 ok gdy wlacze swiatla sa 1000 -1100 i tak sie trzymaja dodam jeszcze ze mialem przerwane przewody od czujnika przepustnicy przy samej kostce i przedłużyłem ale dalem przewód i grubszym przekroju moze to ma wplyw jak mam ustawic te obroty dodam ze po odlaczeniu czujnika od przepustnicy wchodzi na obroty i spadaja do 750 przed czyszczeniem bylo ok tylko obroty mi skakaly i trzymaly 2000 czekam na jakies porady
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!
Sztuka jest go zbudować!
Odgrzewam wątek,
Kłopotów z krokowcem ciąg dalszy ....
Zamówiem nowy / używany sinik krokowy ( zawór IACV ). samochód został oddany do warsztatu i teoretycznie po wymianie wszystko było ok.
Niestety po kiku miesiącach znów zaczęły sie problemy z gaśnięciem na zimnym silniku.
Wymontowałem więc krokowca i zauważyłem że dołożona została dodatkowa metalowa podkładka pod zawór.
Jeśli dobrze myślę zawór został odsunięty tą podkładką co spowodowało stały dopływ dodatkowego powietrza.
Niestety zawór dalej stoi w miejscu . Pomierzyłem wg manuala oporność pomiędz pinami krokowca i wynosi ona około 20 ohm.
Pomierzyłem napięcie na pinie 2 i 5 i jest zgodznie z manualem 12 V.
Bezpieczniki sprawdzone.
Pozostało mi pomierzyć przejście pomiędzu ecm a kostką.
Jeśli to wszystko jest ok to mógł paść ECM ( komputer ) ?
Czy może po drodze są jakieś przekażniki ? Jak je sprawdzić ?
A więc już wszystko jasne po sprawdzeniu krokowca, przewodów do ECU, przekaźników wyciągnąłemgo rozebrałem ECU.
Upalony mosfet STA509A który odpowiada za sterowanie krokowcem. Tak to wygląda :
Spróbuję wymienić spalony element.
Czy ewentualnie po wymianie sterownika na używke da się go przeprogramować z uszkodzonego tak żeby nie trzeba było zmieniać immo ?
Kłopotów z krokowcem ciąg dalszy ....
Zamówiem nowy / używany sinik krokowy ( zawór IACV ). samochód został oddany do warsztatu i teoretycznie po wymianie wszystko było ok.
Niestety po kiku miesiącach znów zaczęły sie problemy z gaśnięciem na zimnym silniku.
Wymontowałem więc krokowca i zauważyłem że dołożona została dodatkowa metalowa podkładka pod zawór.
Jeśli dobrze myślę zawór został odsunięty tą podkładką co spowodowało stały dopływ dodatkowego powietrza.
Niestety zawór dalej stoi w miejscu . Pomierzyłem wg manuala oporność pomiędz pinami krokowca i wynosi ona około 20 ohm.
Pomierzyłem napięcie na pinie 2 i 5 i jest zgodznie z manualem 12 V.
Bezpieczniki sprawdzone.
Pozostało mi pomierzyć przejście pomiędzu ecm a kostką.
Jeśli to wszystko jest ok to mógł paść ECM ( komputer ) ?
Czy może po drodze są jakieś przekażniki ? Jak je sprawdzić ?
A więc już wszystko jasne po sprawdzeniu krokowca, przewodów do ECU, przekaźników wyciągnąłemgo rozebrałem ECU.
Upalony mosfet STA509A który odpowiada za sterowanie krokowcem. Tak to wygląda :
Spróbuję wymienić spalony element.
Czy ewentualnie po wymianie sterownika na używke da się go przeprogramować z uszkodzonego tak żeby nie trzeba było zmieniać immo ?
SR20DE:
po odpięciu podgrzewania przepustnicy i zamontowaniu termouszczelki pod kolektor dolotowy, po jakimś czasie ześwirowały wolne obroty.
Miałem ustawione 900-950obr./min.
Jednak bywa tak, że trzymają się teraz na 1500 obr./min, a potrafią po zatrzymaniu (silnik gorący) rosnąć sobie powoli do... 3000obr./min.
Krokowy skręcony na minimum, adaptacja wolnych przez odpinanie TPS-a robiona 2 razy.
Z informacji dodatkowych - minęło już ze 2 miesiące, a zjawisko występuje losowo(choć chyba w 80% w mocno wilgotnych warunkach - np. jazda w deszczu). Przepustnica była myta.
Czy to może być padnięty TPS?
po odpięciu podgrzewania przepustnicy i zamontowaniu termouszczelki pod kolektor dolotowy, po jakimś czasie ześwirowały wolne obroty.
Miałem ustawione 900-950obr./min.
Jednak bywa tak, że trzymają się teraz na 1500 obr./min, a potrafią po zatrzymaniu (silnik gorący) rosnąć sobie powoli do... 3000obr./min.
Krokowy skręcony na minimum, adaptacja wolnych przez odpinanie TPS-a robiona 2 razy.
Z informacji dodatkowych - minęło już ze 2 miesiące, a zjawisko występuje losowo(choć chyba w 80% w mocno wilgotnych warunkach - np. jazda w deszczu). Przepustnica była myta.
Czy to może być padnięty TPS?
Hobbysta Japanista
arczar, nie sądzę, żeby TPS był padnięty. Podłącz z powrotem "podgrzewanie" przepustnicy i zobaczysz, co się stanie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
arczar,
może być to efekt brania lewego powietrza jak najbardziej, może uszkodziłeś przypadkiem któryś z przewodów podciśnieniowych? weź Plaka i popsikaj delikatnie w okolicy gdzie grzebałeś
może być to efekt brania lewego powietrza jak najbardziej, może uszkodziłeś przypadkiem któryś z przewodów podciśnieniowych? weź Plaka i popsikaj delikatnie w okolicy gdzie grzebałeś
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/