Kolektor dolotowy z Sereny do GA14/16
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Kolektor dolotowy z Sereny do GA14/16
Idąc za przykładem kolegi z GA16 forum nabyłem kolektor dolotowy z Nissana Sereny 1,6 (oznaczenia na odlewie 1C4 - 2)
Jest on ładnie odlany kanały w środku okrąglutkie bez chropowatości po bokach kanału , jest też masywniejszy, dużo cięższy od standardowego w GA z napędem FWD.
Co prawda Serena ma 97 KM ale nie wiadomo jakie wałki tam siedzą.
Zalety:
- łatwiej (tak myślę) zamontować przepustnicę z SR20
- Inna listwa paliwowa (różowe wtryski 185cc) wymienne np. z SR20 (czerwone 259cc lub większe)
Mam też pytania:
- Potrzebne będzie strojenie po wymianie przepustnicy na większą?
- jak jest z opornością wtryskiwaczy z SR20, podejdą?
Teraz parę fotek
1. Małe porównanie
2. 73C
3. Serena 1C4 - 2
4. Kanały dolotowe
5. Co to jest i czy mogę to wywalić ?
PS. już wiem jakiś AIR REGULATOR
6. Listwa paliwowa
PS. Ma ktoś pomysł jak porównać pojemność tych dwóch kawałków aluminium, (zalać wodą???)
Jest on ładnie odlany kanały w środku okrąglutkie bez chropowatości po bokach kanału , jest też masywniejszy, dużo cięższy od standardowego w GA z napędem FWD.
Co prawda Serena ma 97 KM ale nie wiadomo jakie wałki tam siedzą.
Zalety:
- łatwiej (tak myślę) zamontować przepustnicę z SR20
- Inna listwa paliwowa (różowe wtryski 185cc) wymienne np. z SR20 (czerwone 259cc lub większe)
Mam też pytania:
- Potrzebne będzie strojenie po wymianie przepustnicy na większą?
- jak jest z opornością wtryskiwaczy z SR20, podejdą?
Teraz parę fotek
1. Małe porównanie
2. 73C
3. Serena 1C4 - 2
4. Kanały dolotowe
5. Co to jest i czy mogę to wywalić ?
PS. już wiem jakiś AIR REGULATOR
6. Listwa paliwowa
PS. Ma ktoś pomysł jak porównać pojemność tych dwóch kawałków aluminium, (zalać wodą???)
Ostatnio zmieniony 2011-11-25, 15:59 przez ciapek, łącznie zmieniany 2 razy.
W SR`ce jak zmienisz przepustnicę to strojenie raczej konieczne, wtryskiwacze to samo. A co do zdjęcia nr 5 to wiem tylko tyle że jest to też w kolektorze ssącym przy SR
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Hmm dobrze to rokuje
Zanosi się na więcej powietrza
Zanosi się na więcej powietrza
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Jest malutki postęp przyszła dzisiaj przepustnica z SR20 (P11) otwory montażowe są takie same jak w tej z ga16 wygląda to następująco (zdjęcia robione kalkulatorem )
Przykrecona przepustnica
tyle będę musiał wybrać materiału (około 4 mm), co ciekawe motylek nie dotyka kolektora. I jeszcze jedno przepustnica ma taki sam tps jak w ga16.
31.12
Następny mały kroczek frezik na wiertarkę i wyrezałem to było trzeba pod przepustnice. są fotki
porównanie przepustnic (i mój wytwór czyli uszczelka przepustnicy SR)
trochę kwadratowy ten otwór ale jeszcze go szlifne(przy mojej wadzie wzroku to i tak dobrze )
przepustnica przykręcona i ogólne foto
kanały do poprawki
a to mam zamiar wyciąć
next step przykręcić do silnika i podłączyć rurki wody, później odkręcić, rozkręcić zawieźć do piaskowania/skiełkowania, pomalować i czekać do 10.01 co by dalej działać.
przeportowane kanały i wyciełem ten wspornik od Air regulatora
5.01
Kolektor pomalowany skrecony itd. , miało być wrinkle VHT ale fundusze
i przyłożony do wolnostojącego silnika
Przykrecona przepustnica
tyle będę musiał wybrać materiału (około 4 mm), co ciekawe motylek nie dotyka kolektora. I jeszcze jedno przepustnica ma taki sam tps jak w ga16.
31.12
Następny mały kroczek frezik na wiertarkę i wyrezałem to było trzeba pod przepustnice. są fotki
porównanie przepustnic (i mój wytwór czyli uszczelka przepustnicy SR)
trochę kwadratowy ten otwór ale jeszcze go szlifne(przy mojej wadzie wzroku to i tak dobrze )
przepustnica przykręcona i ogólne foto
kanały do poprawki
a to mam zamiar wyciąć
next step przykręcić do silnika i podłączyć rurki wody, później odkręcić, rozkręcić zawieźć do piaskowania/skiełkowania, pomalować i czekać do 10.01 co by dalej działać.
przeportowane kanały i wyciełem ten wspornik od Air regulatora
5.01
Kolektor pomalowany skrecony itd. , miało być wrinkle VHT ale fundusze
i przyłożony do wolnostojącego silnika
Ostatnio zmieniony 2012-01-07, 14:12 przez ciapek, łącznie zmieniany 3 razy.
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Jak byście szukali są dwa na allegro
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-nissan ... 93056.html
http://allegro.pl/nissan-serena-1-6-b-0 ... 77544.html
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-nissan ... 93056.html
http://allegro.pl/nissan-serena-1-6-b-0 ... 77544.html
Będzie ciasno, ale da rade.
dzisiaj były przymiarki nie obyło się bez mini problemów. Muszę wywalić podstawkę pod filtr oleju bo nie mogłem dziada do końca założyć , i wymodzić coś z obudową termostatu, tzn. kanał 1 cylindra dotyka przewodu, będę musiał wystrugać mocowania linki gazu bo nie mam, no i przepływka taka bedzie dobra? razem z rurą (bedzie OEM look pod maską) http://allegro.pl/przeplywomierz-z-rura ... 86346.html
tylko nie bede miał wtyczki
po całości
zbliżenie
moim zdaniem miejsca jest dosyć,
rozdzielacz będzie przeniesiony
to tyle na dziś, nastepny odcinek jak ciapek kupi nowy motÓr
dzisiaj były przymiarki nie obyło się bez mini problemów. Muszę wywalić podstawkę pod filtr oleju bo nie mogłem dziada do końca założyć , i wymodzić coś z obudową termostatu, tzn. kanał 1 cylindra dotyka przewodu, będę musiał wystrugać mocowania linki gazu bo nie mam, no i przepływka taka bedzie dobra? razem z rurą (bedzie OEM look pod maską) http://allegro.pl/przeplywomierz-z-rura ... 86346.html
tylko nie bede miał wtyczki
po całości
zbliżenie
moim zdaniem miejsca jest dosyć,
rozdzielacz będzie przeniesiony
to tyle na dziś, nastepny odcinek jak ciapek kupi nowy motÓr
Ten kotlet to prawie zamarzł Potrzebuje zdrowego motoru (jak zrobię remont to ruszę ostro z tematem) Poza tym brak: przepływomierz z P11 2.0 razem z rurą, ECU mastera, regulator ciśnienia paliwa, położyć miedziane rurki do paliwa i jakieś inne pierdółki... a wszystko zależne od złotówek kiedy to nastąpi
PS. mam filmik z odpalenia próbnego ale nie pokaże
PS. mam filmik z odpalenia próbnego ale nie pokaże
ciapek, ło Panie! Złota łopata to chyba byloby zbyt mało w tym przypadku
Ale dobrze wiedzieć,że ktoś na forum też zbiera części jak ja i wrzuca je dopiero po dluuuugim czasie
Ale dobrze wiedzieć,że ktoś na forum też zbiera części jak ja i wrzuca je dopiero po dluuuugim czasie
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Never ending story toczy się dalej auto zapakowałem na lawetę odstawiłem i czekać na te. Jak tel zadzwonił to usłyszałem że pali ale "coś" napie... w silniku. Auto na lawetę i do domu. Zdjęłam miskę w poszukiwaniu panewek, a okazało się ze miskę projektowali ekonomiści i oszczędzili na materiale. Po stronie skrzyni podpora wału opierała sie o miskę a śruba od korby napier.. o blachę wewnątrz, brałem to pod uwagę jak usłyszałem dźwięk stuku w silniku, z ulgą że tylko to zabrałem się do pracy Wiec było klepanie, ciecie, spawanie. Fotki pokażą
Stara vs. nowa 6mm różnicy !?!?!?!?
I pospawane
Złożyłem, odpalił z podpiętym DETem bez strojenia, ucichło....
Dalej stop (na 2 mis.) bo ja za granica i brak czasu kto by to mógł wystroić przez weekend.
Z przeróbek to musiałem stworzyć nowe kolanko obudowy termostatu żeby wąż nie dotykał kolektora
No i wyciąłem połowę ośki z przepustnicy
20.10 dziś wieczorem ma się coś dziać
[ Dodano: 2017-07-10, 00:08 ]
Jeździ
Stara vs. nowa 6mm różnicy !?!?!?!?
I pospawane
Złożyłem, odpalił z podpiętym DETem bez strojenia, ucichło....
Dalej stop (na 2 mis.) bo ja za granica i brak czasu kto by to mógł wystroić przez weekend.
Z przeróbek to musiałem stworzyć nowe kolanko obudowy termostatu żeby wąż nie dotykał kolektora
No i wyciąłem połowę ośki z przepustnicy
20.10 dziś wieczorem ma się coś dziać
[ Dodano: 2017-07-10, 00:08 ]
Jeździ
Re: Kolektor dolotowy z Sereny do GA14/16
Wiem że już czasu upłynęło, ale ciekawe jestem jak się zachowuje z tym kolektorem?
Mam zamiar coś takiego wstawić.
Mam zamiar coś takiego wstawić.
Była piękna i niezawodna P11
chwilowo CRV i zbieram na Nissana z ubiegłego wieku
chwilowo CRV i zbieram na Nissana z ubiegłego wieku