[A32] Cięknąca skrzynia biegów
Moderator: janusz
[A32] Cięknąca skrzynia biegów
Witam,
od razu do meritum bo tak chyba najlepiej: od strony lewej półosi spie...znaczy wycieka mi bardzo delikatnie olej ze skrzyni biegów. Zimmering został wymieniony, wyciek zmniejszył się jeszcze ale wciąż jest; byłem na "reklamacji" z tym zimmeringiem, mechanik sprawdził i wydał diagnozę, iż zimmering jest w dobrym stanie (oryginał był montowany) i jego mocowanie jest również prawidłowe-winą za wyciek obarczył skrzynię biegów jak taką. Stwierdził, że to porpsyu pewne części się wytarły, wysłużyły-nie trzymają hermetyczności tak dobrze (auto ma 13lat i przejechane 260kk). Powiedział, że naprawa jest bez sensu- za drogo wyjdzie, pozatym napewno przy tak wiekowej skrzyni wyjdą na światło dzienne inne niecne jej przypadłości, ergo: lepeij kupić w ostateczności inną skrzynią, a na teraz, dopóki wyciek nie jest duży i nic innego się nie dzieje-jeździć, co jakiś czas kontrolować stan oleju i go ew. uzupełniać.
I tu moje pytania do Was: czy ta teza w waszym odczuciu jest sensowna i trzyma się kupy?
Czy można jakoś uszczelnić skrzynię (oglądałem taki preparat firmy WYNN'S do skrzyni biegów-niby uszczelniający, jakieś dośw. z nim macie?)? I wreszcie-czy kupić mogę tylko używaną skrzynię (gdzie najlepiej i najtaniej i...najtaniej) czy jest opcja na kupno nowej pasującej i jaki jest koszta takiej?
Wielkie dzięki za pomoc
Pozdrawiam
od razu do meritum bo tak chyba najlepiej: od strony lewej półosi spie...znaczy wycieka mi bardzo delikatnie olej ze skrzyni biegów. Zimmering został wymieniony, wyciek zmniejszył się jeszcze ale wciąż jest; byłem na "reklamacji" z tym zimmeringiem, mechanik sprawdził i wydał diagnozę, iż zimmering jest w dobrym stanie (oryginał był montowany) i jego mocowanie jest również prawidłowe-winą za wyciek obarczył skrzynię biegów jak taką. Stwierdził, że to porpsyu pewne części się wytarły, wysłużyły-nie trzymają hermetyczności tak dobrze (auto ma 13lat i przejechane 260kk). Powiedział, że naprawa jest bez sensu- za drogo wyjdzie, pozatym napewno przy tak wiekowej skrzyni wyjdą na światło dzienne inne niecne jej przypadłości, ergo: lepeij kupić w ostateczności inną skrzynią, a na teraz, dopóki wyciek nie jest duży i nic innego się nie dzieje-jeździć, co jakiś czas kontrolować stan oleju i go ew. uzupełniać.
I tu moje pytania do Was: czy ta teza w waszym odczuciu jest sensowna i trzyma się kupy?
Czy można jakoś uszczelnić skrzynię (oglądałem taki preparat firmy WYNN'S do skrzyni biegów-niby uszczelniający, jakieś dośw. z nim macie?)? I wreszcie-czy kupić mogę tylko używaną skrzynię (gdzie najlepiej i najtaniej i...najtaniej) czy jest opcja na kupno nowej pasującej i jaki jest koszta takiej?
Wielkie dzięki za pomoc
Pozdrawiam
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Miałem ten sam przypadek, nowy zimmering już nie był na tyle szczelny aby utrzymać olej, pracownik serwisu gdzie zostawiłem powiedział że jest już wytarte i nie będzie trzymać, zaproponował żeby skrócić sprężynę przez co będzie mocniej dociskać. To było prawie rok temu, zrobiłem kilka tyś i nic nie cieknie.khamul pisze:No niby tak, z lewej strony z okolic zimmingera-ponoć zuzyta juz jest tak, że zimminger nie uszczelni całości i ciut raz po raz coś skapnie.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
Witam post stary, jednak myślę że może komuś przydać się ta informacja.
Osobiście wymieniłem 4 nowe oryginalne uszczelnienia, zanim posiadłem wiedzę tajemną.
Zawsze uczono mnie aby montować uszczelniacze dobijając do końca gniazda, w maximie jest inaczej.
W maximie uszczelniacze półosi należy montować w gnieździe, nie do końca , lecz równo z korpusem ( powinna wystawać warga poza korpus ).
Osobiście wymieniłem 4 nowe oryginalne uszczelnienia, zanim posiadłem wiedzę tajemną.
Zawsze uczono mnie aby montować uszczelniacze dobijając do końca gniazda, w maximie jest inaczej.
W maximie uszczelniacze półosi należy montować w gnieździe, nie do końca , lecz równo z korpusem ( powinna wystawać warga poza korpus ).