SR20DE na SR20VE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
SR20DE na SR20VE
Panowie bardzo poważnie zastanawiam się nad swapem z mojego SR20DE na VE.
Pytanie tylko co dokładnie trzeba pozmieniać.
Ile będzie kosztowała przekładka.
Jak szybko sprzedać obecny silnik (nie mam czasu na allegro itp.)
Na allegro koleś sprzedaje te silniki za 3200 bez ECU i 3600 z ECU. Gwarancja tylko tygodniowa na montaż.
Jest sens się w to pchać Jakie są szanse że ten silnik będzie chodził bezawaryjnie Nie mam w planach go tuningować. Zwykła seria mi wystarczy. Samochód nie do wyścigów tylko do normalnej jazdy.
Najbardziej pasowałoby mi zostawić stary silnik w zamian za przekładkę na VE, ale pewnie żaden warsztat na to nie pójdzie.
Długo czasu zajmie przekładka z ewentualnym dostrojeniem
WSKAZÓWKI / PODPOWIEDZI DOTYCZĄCE SWAP NA VE
1) pompa wspomagania ma inne wyjście dolne, warto zmienić, żeby nie męczyć się później
2) śruby koła zamachowego w ve (automat) są krótsze, jeśli nie chcemy zobaczy jak lata koło przy 7,5-8 tyś obrotów należy dać te od de
3) przepustnice w de i ve różnią się tylko czujnikiem położenia przepustnicy, wystarczy tylko je podmienić, a nie całą przepustnicę
4) aparat zapłonowy w de ma 2 wtyczki, a w ve 1, mamy do wyboru rzeźbić kabelki albo uwalić dolne mocowanie z de (inaczej go nie założymy, trzyma się solidnie)
5) przerzucałem silnik bez skrzyni, dużo wygodniej manewrować
6) dystans pomiędzy skrzynią a blokiem warto założyć przed przykręceniem zamachu, ewentualnie gdy zdarzy Ci się zapomnieć, pokręć w lewo w prawo i też wejdzie.
CDN.
Pytanie tylko co dokładnie trzeba pozmieniać.
Ile będzie kosztowała przekładka.
Jak szybko sprzedać obecny silnik (nie mam czasu na allegro itp.)
Na allegro koleś sprzedaje te silniki za 3200 bez ECU i 3600 z ECU. Gwarancja tylko tygodniowa na montaż.
Jest sens się w to pchać Jakie są szanse że ten silnik będzie chodził bezawaryjnie Nie mam w planach go tuningować. Zwykła seria mi wystarczy. Samochód nie do wyścigów tylko do normalnej jazdy.
Najbardziej pasowałoby mi zostawić stary silnik w zamian za przekładkę na VE, ale pewnie żaden warsztat na to nie pójdzie.
Długo czasu zajmie przekładka z ewentualnym dostrojeniem
WSKAZÓWKI / PODPOWIEDZI DOTYCZĄCE SWAP NA VE
1) pompa wspomagania ma inne wyjście dolne, warto zmienić, żeby nie męczyć się później
2) śruby koła zamachowego w ve (automat) są krótsze, jeśli nie chcemy zobaczy jak lata koło przy 7,5-8 tyś obrotów należy dać te od de
3) przepustnice w de i ve różnią się tylko czujnikiem położenia przepustnicy, wystarczy tylko je podmienić, a nie całą przepustnicę
4) aparat zapłonowy w de ma 2 wtyczki, a w ve 1, mamy do wyboru rzeźbić kabelki albo uwalić dolne mocowanie z de (inaczej go nie założymy, trzyma się solidnie)
5) przerzucałem silnik bez skrzyni, dużo wygodniej manewrować
6) dystans pomiędzy skrzynią a blokiem warto założyć przed przykręceniem zamachu, ewentualnie gdy zdarzy Ci się zapomnieć, pokręć w lewo w prawo i też wejdzie.
CDN.
Ostatnio zmieniony 2014-03-05, 09:30 przez GrzegorzPPP, łącznie zmieniany 2 razy.
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
Kurcze wiem, że ten temat był nie raz poruszany, ale właśnie w każdym temacie jest coś, a w sumie nic konktretnego.
Myślisz że na gotowo do jazdy w 4000zł szło by się zmieścić I jak myślisz jak będzie z trwałością tego silnika
Chciałbym żeby był niezawodny jak mój SR20DE. Nie za bardzo mam czas na latanie z silnikiem po mechanikach.
Myślisz że na gotowo do jazdy w 4000zł szło by się zmieścić I jak myślisz jak będzie z trwałością tego silnika
Chciałbym żeby był niezawodny jak mój SR20DE. Nie za bardzo mam czas na latanie z silnikiem po mechanikach.
GrzegorzPPP temat się ciagnie już dawno. Coobcio z tego co wiem to brał ok 5500 PLN na gotowo. Silniki te z Japonii mają przejechane po jakieś 30-40 tyś km, wiec pewnie polatają dużo. Tak jak pisane było wczesniej. Sam silnik plus ecumaster i bedzie git.
Co do Twojego silnika to bys musiał sie dogadac z Kubą
Co do Twojego silnika to bys musiał sie dogadac z Kubą
- Chochlik
- doświadczony forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
- Lokalizacja: Sieraków / Berlin
Mi mój sr20de się kończy więc chyba też będzie trzeba się bliżej ve przyjrzeć:D
Bo jak to tak do końca jest w przypadku transplantacji do sunnego gti?
wiązka pasuje.
kolektor wydechowy?
dolotowy i przepustnica by musiała być z ve bo tam lowport a w sunnym highport?
rozrusznik i alternator z de pasuje pewnie?
jeszcze pompa paliwa wydajniejsza, jakieś wallbro
Ponadto wkładając ve w miejsce de bez podłączania ecu mastera do ogarnięcia zmiennych faz odpali to i pojedzie?
Bo jak to tak do końca jest w przypadku transplantacji do sunnego gti?
wiązka pasuje.
kolektor wydechowy?
dolotowy i przepustnica by musiała być z ve bo tam lowport a w sunnym highport?
rozrusznik i alternator z de pasuje pewnie?
jeszcze pompa paliwa wydajniejsza, jakieś wallbro
Ponadto wkładając ve w miejsce de bez podłączania ecu mastera do ogarnięcia zmiennych faz odpali to i pojedzie?
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!
- Chochlik
- doświadczony forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
- Lokalizacja: Sieraków / Berlin
dokładnie o to, bo żeby odpalić zmienne ecu master jakiś jest potrzebny to wiadomoMRC pisze:ale odpali samochód i pojedzie bo chyba o to chodziło...?
oprócz zmiennych co jeszcze w przypadku takiej przekładki się ogarnia ecumasterem? sygnał z przepływki żeby paliwa było ok? czy może detIII w fuel implant? (czy jakoś tak się to pisało:P )
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!
- Chochlik
- doświadczony forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
- Lokalizacja: Sieraków / Berlin
Tak sobie kminie jak to z tym ecumasterem, instrukcje i fora trochę poczytałem...
Podłączenie DET3 do ECU według tego schematu:
[/URL]
Plus do tego zasilanie zmiennych faz wypuszczone z 18 pinu DETa konfigurowane po obrotach.
I teraz zostają jeszcze 2 wolne wejścia analogowe, więc myślę że fajnie byłoby je wykorzystać do jakiejś korekcji, może szerokopasmówkę LC-01 Innovate by podłączyć dodatkowo? Myślałem też o czujniku temp. wody/powietrza w dolocie ale to raczej się mija z celem, bo seryjne ecu sobie po nich modyfikuje czasy wtrysków?
I obciążenie silnika w takim setupie dla DETa łapać z TPSa czy z przepływki?
Podłączenie DET3 do ECU według tego schematu:
[/URL]
Plus do tego zasilanie zmiennych faz wypuszczone z 18 pinu DETa konfigurowane po obrotach.
I teraz zostają jeszcze 2 wolne wejścia analogowe, więc myślę że fajnie byłoby je wykorzystać do jakiejś korekcji, może szerokopasmówkę LC-01 Innovate by podłączyć dodatkowo? Myślałem też o czujniku temp. wody/powietrza w dolocie ale to raczej się mija z celem, bo seryjne ecu sobie po nich modyfikuje czasy wtrysków?
I obciążenie silnika w takim setupie dla DETa łapać z TPSa czy z przepływki?
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!
miarą obciążenia jest uchylenie przepustnicy, zasilanie zmiennych faz podłączasz to wyjścia na którym jest warunek logiczny (nie pamiętam jak w DET3 ale pewnie któryś power uot)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Pytanie mam do was. Chciałbym sobie przerzucić silnik na VE tzn. zastanawiam się nad tym. Ale w gre wchodzi seria. Seryjny VE plus seryjny komp z VE. I teraz tak, co z immo? Immo jest w kompie? Jest ktoś kto mógłby ewentualnie zdjąć mi immo z kompa z VE? Co z sondą? Zostaje moja czy musi być z VE?
Kupując VE na co zwracać uwagę?
Kupując VE na co zwracać uwagę?
Po co Ci komp z ve? Utrudniasz sobie zyciezuh pisze:Pytanie mam do was. Chciałbym sobie przerzucić silnik na VE tzn. zastanawiam się nad tym. Ale w gre wchodzi seria. Seryjny VE plus seryjny komp z VE. I teraz tak, co z immo? Immo jest w kompie? Jest ktoś kto mógłby ewentualnie zdjąć mi immo z kompa z VE? Co z sondą? Zostaje moja czy musi być z VE?
Kupując VE na co zwracać uwagę?
zuh, ssący chyba na 5300RPM ale mogę się mylić - piszę z pamięci
Seria SR20VE ma 187KM więc nie wiem dlaczego się martwisz tym wydechowym
Seria SR20VE ma 187KM więc nie wiem dlaczego się martwisz tym wydechowym
Spoko Panie, ja mam zamiar robić to sam, tzn. nauczyć się Daleko raczej nie mieszkamy od siebie więc można współpracowaćzuh pisze:ale ecumastera już nie raczej nie wystroje.