FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
stuki w zawieszeniu ....
Autor Wiadomość
dylson 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: ERA
Model: Maxima a32
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 1743
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2011-03-01, 20:55   

Lombardo88 napisał/a:
sworzeń :) 20 zł

To chyba jakis z odzysku albo bezposrednio z chin :-P Z ciekawosc wszedlem na allegro i najtanszy no name do maximy to koszt 31zl a najtanszy markowy 46zl (ctr)
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


B 52 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: WO MISES
Model: Infiniti Q45,Skyline2000GT,Windstar,Starlet..
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 844
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-01, 21:12   

dylson napisał/a:
Lombardo88 napisał/a:
sworzeń :) 20 zł

To chyba jakis z odzysku albo bezposrednio z chin :-P Z ciekawosc wszedlem na allegro i najtanszy no name do maximy to koszt 31zl a najtanszy markowy 46zl (ctr)


Dokładnie tak jak piszesz, jakaś tandeta - długo nie polatasz kolego na nim.

Brałem kiedyś japońskie wahacze z aso YAMATO, cena około 120 zł, wiem, że rok na pewno pośmiga. Oryginalny wahacz ponad 1000 zł.

Kupując cały wahacz masz wszystkie nowe elementy w nim i nie trzeba nic wbijać czy wprasowywać np. sworznia.
_________________
Pozdrawiam serdecznie, B 52.
 
     
maxima95 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: x........
Model: Maxima A32 QX AT, Almera N16
Wiek: 29
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 137
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-01, 22:15   

dylson napisał/a:
Moze to i tuleja w wahaczu a moze nie, kazdy przypadek jest inny. Pamietaj tylko, ze jesli bedziesz wymienial kazda czesc ktora tutaj koledzy wymieniaja to albo pozbedziesz sie stukania albo bedziesz lzejszy o kolejna wydana kase. Lepiej ta kase wydaj na wizycie w jakims innym warsztacie a noz znajda to co przeoczyli poprzedni.



hehe racja ... ale gumy stabilizatora i tak byly w kolejce ... a gumom wahacza sie nie przyglądałem... tzn luzu nie ma i nie widac nic niepokojącego ale moze warto rozkrecic ...
_________________
Lato i Zima :)
 
 
     
Michalllo 
fanatyk nissana
Nissanmaniaki to my


Nr rejestracyjny: WP
Model: Citroen C5 HDI

Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 1996
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-03-01, 22:16   

Sworzeń w A32 jest prasowany ? W J30 przykręcany na 3 śruby :)
_________________
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl...san/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl...n/Maxima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)
 
 
     
B 52 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: WO MISES
Model: Infiniti Q45,Skyline2000GT,Windstar,Starlet..
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 844
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-01, 22:27   [A32]

Michalllo napisał/a:
Sworzeń w A32 jest prasowany ? W J30 przykręcany na 3 śruby :)




W aso występuje jako całość z wahaczem, ale są dostępne oddzielne sworznie w sklepach, allegro oraz w aso - ja tak mam.

W A32 QX oraz wersji USA jest wciskany, wprasowywany - są takie same.
_________________
Pozdrawiam serdecznie, B 52.
 
     
Lombardo88 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: TOP
Model: Infiniti I30T
Pomógł: 16 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 1054
Skąd: Warszawa/Opatów
Wysłany: 2011-03-01, 22:54   

a może i 40 zł :-P to było półtora roku temu, wiec zapomnieć można. A właśnie! kupowałem za 80 zł cały wahacz i się śmiałem, że głupia tulejka kosztuje połowę :-P
Patrzyłem stan tych gum dziś, bo miałem auto na podnośniku i powiem, że na jednej stronie wymieniałem tylko tulejkę, a na drugiej cały wahacz, z tym że tulejkę pół roku wcześniej i muszę stwierdzić, że sama tulejka jest mocno zużyta,w porównaniu do tej z kompletnego wahacza....
_________________
VQ - series. swapy, modyfikacje,bieżące naprawy, montaż instalacji lpg. . tel 669708554
 
     
maxima95 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: x........
Model: Maxima A32 QX AT, Almera N16
Wiek: 29
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 137
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-01, 23:04   

hmm to moze u mnie tez ta tuleja... bo lewy wahacz zmieniałem cały 1.5 roku temu... a stuka z prawej strony gdzie nie było ruszane...
_________________
Lato i Zima :)
 
 
     
Michalllo 
fanatyk nissana
Nissanmaniaki to my


Nr rejestracyjny: WP
Model: Citroen C5 HDI

Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 1996
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-03-01, 23:09   

maxima95, Trzeba było tak od początku, a nie tu poważnym ludziom głowę zawracać ;) :D
_________________
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl...san/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl...n/Maxima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)
 
 
     
maximastegna 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: GND
Model: Maxima
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 77
Skąd: Stegna
Wysłany: 2011-03-02, 01:50   

mi nie chodzilo o wybijanie sworznia tylko ta druga strone gdzie na wahacz nachodzi sama guma. ona jest przytwierdzona przez kawalek metalu przykrecony na 3 sruby. to dosc duza guma. wiem tez ze tych samych gum nie moglem dostac w sklepie motoryzacyjnym. na szczescie mam druga maxi na czesci i tam te gumy byly w porzadku wiec tylko podmienilem. przepaszam za niefachowe slownictwo ale nie znam profesjonalnych nazw.

[ Dodano: 2011-03-02, 01:51 ]
z jednej strony jest plaska z drugien zaokraglona i przypomina ksztaltem omege
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Lombardo88 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: TOP
Model: Infiniti I30T
Pomógł: 16 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 1054
Skąd: Warszawa/Opatów
Wysłany: 2011-03-02, 09:18   

wiem o co chodzi, też tej gumy nie mogłem dostać, ale też z drugiej strony jej zużycie jest znikome ;) maximastegna, masz drugą maxime na części??Automat czy manual? Us czy QX?
_________________
VQ - series. swapy, modyfikacje,bieżące naprawy, montaż instalacji lpg. . tel 669708554
 
     
maxima95 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: x........
Model: Maxima A32 QX AT, Almera N16
Wiek: 29
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 137
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-14, 09:11   

czy ktos sie zajmował wymiana przednich sanek ? ... czy jest to waszym zdaniem mozliwe zeby stuki w zawieszeniu byly stukami sanek o podwozie ... ?
ten nieszczesny wahacz zaatakuje w tym tygodniu ale obawiam sie ze to nie to ...
a wiosna idzie trzeba sie szykowac na kola letnie :P
_________________
Lato i Zima :)
 
 
     
MarekL 
wiem o czym pisze

Model: FFI 1.8 TDCi ;)
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 50
Skąd: Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 2011-03-17, 18:12   

Właśnie wróciłem z serwisu gdzie poszukiwaliśmy źródła stuków przy lewym przednim kole. Chyba w końcu mam dziada - przednia tuleja wahacza:)

Objawy to głuche stuki, w szczególności podczas jazdy po bruku lub po "tarce" przed światłami. Jakby coś się dosłownie tam telepało. Zaczęło się 2-3 miesiące temu i co ciekawe już dwa razy przy różnych okazjach mechanik zerkał na to zawieszenie i dwa razy wszystko było ok.
Dziś doszedłem do wniosku że czas na ostateczne rozwiązanie problemu. I nawet dziś gość nie znalazł nic podejrzanego, ale po jeździe próbnej po bruku przyznał mi rację i zaczął rozkminiać dalej. Luz na tulei znalazł dopiero kiedy sprawdzał zawieszenie przy aucie postawionym na kołach. Kiedy wcześniej auto było na podnośniku i koła wisiały swobodnie, tego luzu nie wyczuł.

Przy okazji wyszło że guma na łączniku stabilizatora jest mocno zużyta, ale z prawej strony czyli tam gdzie jest cisza :) Tak więc i u mnie mocne ich zużycie nie powoduje żadnych hałasów.

Choć na ostateczny werdykt muszę poczekać tydzień, bo wtedy jestem umówiony na wymianę.
 
     
maxima95 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: x........
Model: Maxima A32 QX AT, Almera N16
Wiek: 29
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 137
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-28, 23:27   

dobra maxi maniaki .... ja pozbyłem sie problemu jak małego głoda ;)
tuleja wahacza wyglądała jak by po niej walec przejechał ... nowa w zamienniku 35 zł ... wymieniłem od razu obie i delektuje się ciszą ... pozdr
_________________
Lato i Zima :)
 
 
     
MarekL 
wiem o czym pisze

Model: FFI 1.8 TDCi ;)
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 50
Skąd: Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 2011-03-30, 15:48   

To samo u mnie! :)
 
     
Auq 
wiem o czym pisze

Nr rejestracyjny: WPN
Model: A33, wcześniej A32 wersje US
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 61
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2011-08-02, 19:27   

Witam i podłączam się pod temat. Na ścieżce stwierdzono parę ubytków w tylnim zawieszeniu mojej A33 USA. Może ktoś z kolegów podpowie gdzie nabędę tuleje którzy rosjanie oferują pod symbolami NAB-116 i NAB-118 - na słabym rysunku w linku widoczne http://podveska-tuning.ru/product_40903.html . Katalog elektroniczny Nissana na jednej z ruski stronek pokazuje tylko całą kolumnę zawieszenia tylnego pod symbolem 55501-6Y300, a mi właściwie najpotrzebniejsze są tuleje idące od przodu auta. Ze zdjęcie IC i allegro wychodzi, że są dość podobne do tych z A32, a nawet J30, ale nie cross'ują się. Jakby ewentualnie ktoś miał na zbyciu te graty (tylko nowe), to proszę na priva

[ Dodano: 2011-08-03, 10:30 ]
Może trochę za bardzo zamieszałem, więc wrzucam link z fotą czego dokładnie szukam:
https://picasaweb.google.com/101060113269970017173/OstatnioZaktualizowane?authkey=Gv1sRgCJ79zfrEx622hwE#5636543200410783234
 
     
B 52 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: WO MISES
Model: Infiniti Q45,Skyline2000GT,Windstar,Starlet..
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 844
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-08, 17:50   

Belka zawieszenia (nr z rysunku 55501A) kosztuje 4194,80 zł brutto czas oczekiwania niestety bliżej nie jest nam znany, na pewno powyżej 1 miesiąca.
Drążek poprzeczny (55130P) kosztuje 784 zł brutto czas oczekiwanie podobnie jak belki bliżej nie znany.
Drążek poprzeczny mały (55120R) kosztuje 409,15 zł brutto czas oczekiwania to 5 dni roboczych.
_________________
Pozdrawiam serdecznie, B 52.
 
     
johny_fellow 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: GCH
Model: A6

Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1120
Skąd: CHOJNICE
Wysłany: 2012-04-06, 20:44   

Dzisiaj - dzięki podpowiedzi GRZECHa - udało mi się ustalić kolejne, prawdopodobne źródło stukania zawieszenia w mojej MAXI.
Wcześniej wymieniłem wszystko to, na czym były choćby minimalne luzy - gumy na stabilizatorze, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, i śruby główne zacisków z przodu. Jest znacznie ciszej, ale coś mimo wszystko stuka.
Stukanie często ustępuje jak się przyhamuje. Dźwięk ewidentnie dobiega z przodu, w szczególności z prawej strony.
Po rozmowie z GRZECHem pobujałem maszyną obserwując, i macając :mrgreen: :-P górne mocowanie amortyzatora - jak znalazł - lekko się śruby górne ruszają, a przecież nie powinny.
W przyszłym tygodniu wizyta u mechaniora, i działamy dalej :mrgreen:

Jak to nie będzie to, to obstawiam już tylko wyrobienie się tulejek w jarzmach hamulca. Cała reszta jest dokładnie sprawdzona i wygląda, że wszystko inne jest OK.
_________________
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
 
 
     
GRZECHu 
fanatyk nissana


Model: CA33
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 1238
Skąd: z internetu
Wysłany: 2012-04-06, 23:18   

To mój typ:

johny_fellow napisał/a:
górne mocowanie amortyzatora


objaw pasuje w 100%, też myślałem że to hamulce ... na szczęście to tania rzecz i bez komplikacji zrobisz.
_________________
MAXIMA

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


johny_fellow 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: GCH
Model: A6

Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1120
Skąd: CHOJNICE
Wysłany: 2012-04-06, 23:29   

GRZECHu, tak jak podpowiadałeś. Otworzyłem maskę, pobujałem maszyną, Romanek pomacał, popaczeliśmy :-P i wygląda, że to to. Z obydwu stron lekko się rusza.
_________________
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
 
 
     
GRZECHu 
fanatyk nissana


Model: CA33
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 1238
Skąd: z internetu
Wysłany: 2012-04-06, 23:31   

Co dokładnie? trzpień amora czy całe mocowanie?
_________________
MAXIMA

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)
 
 
     
johny_fellow 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: GCH
Model: A6

Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1120
Skąd: CHOJNICE
Wysłany: 2012-04-06, 23:36   

Wygląda na sam trzpień.
On lekko porusza się w całym mocowaniu, które wygląda na stabilne.
Dam maszynę majstrowi, rozłoży, oblooka, i postanowi co trzeba wymienić.
_________________
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
 
 
     
GRZECHu 
fanatyk nissana


Model: CA33
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 1238
Skąd: z internetu
Wysłany: 2012-04-06, 23:40   

Co tu lukać, trzeba mocowania szukać, bo tylko to mogło się popsuć. Guma pewnie się zwulkanizowała i lata luźno.

http://allegro.pl/mocowan...2217807152.html

Tylko do nowszego roczniak.
_________________
MAXIMA

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)
 
 
     
johny_fellow 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: GCH
Model: A6

Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1120
Skąd: CHOJNICE
Wysłany: 2012-04-07, 09:21   

Po wczorajszym GGowaniu z GRZECHem, doszliśmy do tego, że oryginał części ma nr 54325-8J000. Zamiennik KAYABA występuje pod nr KYB SM5409.
W przyszłym tygodniu rajd po sklepach, i robimy :mrgreen:
_________________
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
 
 
     
Szalony 
fanatyk nissana


Model: Maxima
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 982
Skąd: Czę100chowa
Wysłany: 2012-04-07, 17:18   

Głowy nie dam uciąć ale dla mnie na 99,9% stuka Ci zacisk. Zamiast wymieniać całe tulejki proponuje wyciągnąć prowadnice zacisków wszystko ładnie wyczyścić przesmarować silikonem do tłoczków, napchać silikonu do środka wcisnąć prowadnice, przykręcić i będzie OK

Jeśli podczas hamowania np. na dziurach przestaje stukać to będą to właśnie zaciski.
_________________
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
 
 
     
GRZECHu 
fanatyk nissana


Model: CA33
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 1238
Skąd: z internetu
Wysłany: 2012-04-07, 17:35   

Szalony, amor się rusza w mocowaniu.
_________________
MAXIMA

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)
 
 
     
johny_fellow 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: GCH
Model: A6

Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1120
Skąd: CHOJNICE
Wysłany: 2012-04-07, 20:52   

GRZECHu napisał/a:
amor się rusza w mocowaniu.
Dokładnie.

Szalony, zrobiłem tak jak rozmawialiśmy. Próbowałem poruszać zaciskiem, ale on ani drgnie. Szarpałem w górę i dół, lewo, prawo, i nic. Zero luzu. Może jestem wątły jak sardela, ale wcześniej przed wymianą prowadnic luz był ewidentnie wyczuwalny.

Wspomniałeś, że to mocowanie powinno pracować, ale mi, tak jak i GRZECHowi wydaje się, że nie powinno. W Primerze to nie pracowało. Jak guma na trzpieniu amora była uszkodzona, to był on lekko odchylony od centralnej pozycji. Coobcio zwrócił mi na to uwagę na zlocie, i majster mi to później wymienił.
We wtorek podjadę do majstra i niech obejrzy co i jak.
_________________
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
 
 
     
johny_fellow 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: GCH
Model: A6

Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1120
Skąd: CHOJNICE
Wysłany: 2012-04-10, 20:06   

Byłem dzisiaj u mojego majstra, i trochę mnie zaskoczył.
Okazuje się, że Szalony (po raz kolejny :-P ) ma rację.
To mocowanie powinno trochę pracować. Jest to tak skonstruowane, że powinno.

Także przy malowaniu zacisków, rozkręcę te z przodu, i naładuję tam smaru typowego do zacisków hamulcowych. Mam jakiś taki syntetyczny, typowy do zacisku.

Zobaczymy jaki będzie efekt.
_________________
Pięknie tu :mrgreen:
www.nissanzone.pl

Obecnie bez NISSANa...

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Lombardo88 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: TOP
Model: Infiniti I30T
Pomógł: 16 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 1054
Skąd: Warszawa/Opatów
Wysłany: 2012-04-10, 20:26   

ludzie..wystarczy poupalać trochę i przy ostrym ruszaniu i szybko się idzie przekonać czy mocowanie amora stuka. :)
_________________
VQ - series. swapy, modyfikacje,bieżące naprawy, montaż instalacji lpg. . tel 669708554
 
     
Szalony 
fanatyk nissana


Model: Maxima
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 982
Skąd: Czę100chowa
Wysłany: 2012-04-11, 07:20   

Sposób aby się przekonać czy to nie wina zacisków, to zrobić sobie mały oes po okolicy z częstymi ostrymi hamowaniami, jak się tarcze, klocki, zaciski zgrzeją, że będziesz je czuł w samochodzie wtedy dawaj na dziury ....... jeśli dalej będzie stukać, to nie będą to zaciski :)
_________________
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 17