[P/WP11.144] OPIS MODELU
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Primera P11.144 po zmianach >06.2000r
Mam takie pytanko do znawców tematu bo nie mogę znaleźć żadnego dodatkowego info.
Czy po 06.2000 kiedy wprowadzono do wnętrza tą nową kierownice nastąpiły także jakieś inne zmiany konstrukcyjne, wyposażeniowe, ergonomiczne. Jakieś dodatkowe ulepszenia?
Z tego co sam wysledziłem to wraz z nową kierownicą zmieniono:
- inne sterowanie elektryczne lusterek ( z pokrętłem a nie kwadracikiem
- antena na dachu przeniesiona z tyłu na przód
- inne zegary (wskazniki paliwa i temp nie sa w jednej linii tylko jeden jest wyzej a drugi nizej)
-inne wyswietlacze komp pokl / inne rozmieszczenie wysw informacji
- w innym miejscu reg wys swiecenia reflektorów - jezeli brak ksenonow ( w jednym pod ster lusterek w drugim pomiedzy fotelami).
- w starszych jest czesto reg jasnosci swiecenia zegarow co w nowszej wersji chyba nie wystepuje
- jezeli fotele sa standardowe to starsze wersje maja inne zagłowki i tyl przednich foteli z plastikowa nakładką , w nowszych z tylu jest tez material.
Czy cos pominąłem, moze coś sie zmieniło tez w osprzecie?
I tez wazne pytanie czy warto szukac wersji po tych zmianach czy to tylko kwestia wizualna czy cos faktycznie ulepszono.
Wszelkie opinie mile widziane
Czy po 06.2000 kiedy wprowadzono do wnętrza tą nową kierownice nastąpiły także jakieś inne zmiany konstrukcyjne, wyposażeniowe, ergonomiczne. Jakieś dodatkowe ulepszenia?
Z tego co sam wysledziłem to wraz z nową kierownicą zmieniono:
- inne sterowanie elektryczne lusterek ( z pokrętłem a nie kwadracikiem
- antena na dachu przeniesiona z tyłu na przód
- inne zegary (wskazniki paliwa i temp nie sa w jednej linii tylko jeden jest wyzej a drugi nizej)
-inne wyswietlacze komp pokl / inne rozmieszczenie wysw informacji
- w innym miejscu reg wys swiecenia reflektorów - jezeli brak ksenonow ( w jednym pod ster lusterek w drugim pomiedzy fotelami).
- w starszych jest czesto reg jasnosci swiecenia zegarow co w nowszej wersji chyba nie wystepuje
- jezeli fotele sa standardowe to starsze wersje maja inne zagłowki i tyl przednich foteli z plastikowa nakładką , w nowszych z tylu jest tez material.
Czy cos pominąłem, moze coś sie zmieniło tez w osprzecie?
I tez wazne pytanie czy warto szukac wersji po tych zmianach czy to tylko kwestia wizualna czy cos faktycznie ulepszono.
Wszelkie opinie mile widziane
A mogłbyś chociaż troche przytoczyć , to co pamiętasz lub cos z wazniejszych rzeczy?
p.s
Qrde mam znowu jedną sztuke i chyba zapodam linka w odp dziale bo troche droga i km sporo, moze cos podpowiecie
[ Dodano: 2011-04-03, 17:29 ]
Że tak powiem, od świeże temat. Jest jeszcze jadna róznica którą zauważylem po kupnie auta. Modele z przed czerwca 2000 maja dodatkowa uszczelkę na drzwiach idaca po ich krawedzi spodem do wys szyby, a nowsze primery jej nie maja. NI epytajcie skad wiem
p.s
Qrde mam znowu jedną sztuke i chyba zapodam linka w odp dziale bo troche droga i km sporo, moze cos podpowiecie
[ Dodano: 2011-04-03, 17:29 ]
Że tak powiem, od świeże temat. Jest jeszcze jadna róznica którą zauważylem po kupnie auta. Modele z przed czerwca 2000 maja dodatkowa uszczelkę na drzwiach idaca po ich krawedzi spodem do wys szyby, a nowsze primery jej nie maja. NI epytajcie skad wiem
- truedomel1
- nowy na forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-03-25, 17:14
- Lokalizacja: Libiąż
Moja opinia jest taka: data prod. mojej primy 12.2000 i....
sterowanie lusterek kwadracikiem
antena tyłu
zegary: temp i paliwo e jednej linii
reg. podświetlenia zegarów
poziom świateł sterowany pomiędzy fotelami
albo moja jest jakaś lewa albo cała teoria tego postu o d... rozbić
dodam ,że moja jest krajowa od 1 właściciela sprawdzana w aso i handlarza w życiu nie widziała, ale jak to w polsce wszystko możliwe i niczego nie wykluczam.
Pozdrawiam.
sterowanie lusterek kwadracikiem
antena tyłu
zegary: temp i paliwo e jednej linii
reg. podświetlenia zegarów
poziom świateł sterowany pomiędzy fotelami
albo moja jest jakaś lewa albo cała teoria tego postu o d... rozbić
dodam ,że moja jest krajowa od 1 właściciela sprawdzana w aso i handlarza w życiu nie widziała, ale jak to w polsce wszystko możliwe i niczego nie wykluczam.
Pozdrawiam.
truedomel1
Wyjątek potwierdza regułę , albo złożyli ją ze starszych zapasów części albo to są
jednak moje majaki.
Dlatego założyłem ten wątek, żeby potwierdzić (bądź nie) swoje spostrzeżenia. Może też po prostu wkładali co było pod ręką jak wielu innych producentów samochodów i ciężko będzie podać konkretną definicję
pozdrawiam
Wyjątek potwierdza regułę , albo złożyli ją ze starszych zapasów części albo to są
jednak moje majaki.
Dlatego założyłem ten wątek, żeby potwierdzić (bądź nie) swoje spostrzeżenia. Może też po prostu wkładali co było pod ręką jak wielu innych producentów samochodów i ciężko będzie podać konkretną definicję
pozdrawiam
na razie 120KW/270Nm
[P/WP11.144] OPIS MODELU
WERSJE NADWOZIOWE:
Hatchback:
Sedan:
Kombi:
Wymiary:
Pojemność bagażnika
Sedan 490 l
Hatchback 505 / 1357* l
Kombi 430 / 1650* l
* po złożeniu tylnych siedzeń
Silniki:
CD20T (1999 – 2002)
Podstawowe dane:
Pojemność: 1974 ccm
Moc: 90 KM @ 4400 rpm
Moment obrotowy: 177 Nm @ 2400 rpm
0 – 100 km/h: 14 s
V max: 174 km/h
Średnie spalanie: 6,7 l
GA16DE (1999 – 07.2000)
Podstawowe dane:
Pojemność: 1597 ccm
Moc: 100 KM @ 6000 rpm
Moment obrotowy: 136 Nm @ 4000 rpm
0 – 100 km/h: 12 s
V max: 180 km/h
Średnie spalanie: 6,9 l
QG16DE (07.2000 – 2002) / QG18DE (1999 – 2002)
Podstawowe dane:
Pojemność: 1597 ccm
Moc: 106 KM @ 6000 rpm
Moment obrotowy: 140 Nm @ 4000 rpm
0 – 100 km/h: 12 s
V max: 186 km/h
Średnie spalanie: 7,3 l
Podstawowe dane:
Pojemność: 1769 ccm
Moc: 114 KM @ 5600 rpm
Moment obrotowy: 158 Nm @ 3800 rpm
0 – 100 km/h: 11 s
V max: 196 km/h
Średnie spalanie: 7,3 l
SR20DE (1999 – 2002)
Podstawowe dane:
Pojemność: 1998 ccm
Moc: 140 KM @ 5800 rpm
Moment obrotowy: 181 Nm @ 4800 rpm
0 – 100 km/h: 9,6 s
V max: 210 km/h
Średnie spalanie: 8,1 l
Hatchback:
Sedan:
Kombi:
Wymiary:
Pojemność bagażnika
Sedan 490 l
Hatchback 505 / 1357* l
Kombi 430 / 1650* l
* po złożeniu tylnych siedzeń
Silniki:
CD20T (1999 – 2002)
Podstawowe dane:
Pojemność: 1974 ccm
Moc: 90 KM @ 4400 rpm
Moment obrotowy: 177 Nm @ 2400 rpm
0 – 100 km/h: 14 s
V max: 174 km/h
Średnie spalanie: 6,7 l
GA16DE (1999 – 07.2000)
Podstawowe dane:
Pojemność: 1597 ccm
Moc: 100 KM @ 6000 rpm
Moment obrotowy: 136 Nm @ 4000 rpm
0 – 100 km/h: 12 s
V max: 180 km/h
Średnie spalanie: 6,9 l
QG16DE (07.2000 – 2002) / QG18DE (1999 – 2002)
Podstawowe dane:
Pojemność: 1597 ccm
Moc: 106 KM @ 6000 rpm
Moment obrotowy: 140 Nm @ 4000 rpm
0 – 100 km/h: 12 s
V max: 186 km/h
Średnie spalanie: 7,3 l
Podstawowe dane:
Pojemność: 1769 ccm
Moc: 114 KM @ 5600 rpm
Moment obrotowy: 158 Nm @ 3800 rpm
0 – 100 km/h: 11 s
V max: 196 km/h
Średnie spalanie: 7,3 l
SR20DE (1999 – 2002)
Podstawowe dane:
Pojemność: 1998 ccm
Moc: 140 KM @ 5800 rpm
Moment obrotowy: 181 Nm @ 4800 rpm
0 – 100 km/h: 9,6 s
V max: 210 km/h
Średnie spalanie: 8,1 l
Ostatnio zmieniony 2013-12-27, 13:03 przez bombel, łącznie zmieniany 1 raz.
Primera P11.144 jest to po liftingu wersja Primery P11. Zmiany objęły głównie zmiany wizualne. Z przodu samochodu zmienione zostały lampy na bardziej obłe i co za tym idzie zmianom uległy: maska, błotniki, zderzak przedni. Następnie z boku auta kształt zmieniły listwy boczne, a z tyłu auta zmienił się wygląd lamp ( zmiany wizualne tylnej części nadwozia nie objęły wersji kombi w której to tył wygląda tak samo przed i po lifcie). Również wnętrze auta zostało zmienione przez delikatne unowocześnienie wyglądu. Krążyła kiedyś plotka że pierwotnie wersja P11 miała mieć przód jak w obecnej P11.144 ale Japończycy stwierdzili że jednak jest to zbyt ekstrawaganckie jak na rok 1996 w którym wprowadzony został model P11, a w momencie zmian stylistycznych (końcówka roku 1999) spora część krytyków motoryzacyjnych zarzucała Nissanowi zbyt duże podobieństwo wersji po liftingowej do Renault Megane. Osią napędową modelu jest oś przednia.
Wersje nadwoziowe:
Hatchback ( przez niektórych nazywany liftback’iem)
Sedan
Kombi
Model ten występował z następującymi silnikami
a) Benzynowymi
• 1.6 (GA16DE) o mocy 102 KM przy 6000 obr/min
• 1.6 (QG16DE) o mocy 106 KM przy 6000 obr/min
• 1.8 (QG18DE) o mocy 114 KM przy 5600 obr/min
• 2.0 (SR20DE) o mocy 140 KM przy 5800 obr/min
b) Diesla
• 2.0 (CD20T) o mocy 90 KM przy 4400 obr/min
Model ten posiada również swoją historię sportową ponieważ startował w Seri BTCC:
Był również używany przez niektórych przedstawicieli Policji:
Nissan Primera P11.144 jest bardzo dobrze wyposażony ponieważ w standardzie było:
-4 air bagi
-elektrycznie sterowane lusterka i podgrzewane
-elektrycznie sterowane szyby
Natomiast w dostępnych opcjach były:
-xenony
-klimatronic
-podgrzewane fotele przednie
-skórzana tapicerka
-zmieniarka płyt CD ( montowana w bagażniku)
-szyberdach
-wielofunkcyjna kierownica
Dużą zaletą silników Nissana jest brak paska rozrządu ponieważ jest on zastąpiony łańcuchem. Jakość wykończenia jest zadawalająca i pomimo wieku co najmniej 10 lat auta te nadal bardzo dobrze się sprawują i bez problemów radzą sobie z polskimi drogami. Przy regularnych wymianach filtrów i płynów eksploatacyjnych silnik odwdzięczy się długą żywotnością i bezawaryjnością.
Kilka słów z własnych doświadczeń:
Samochód sprawuje się bardzo dobrze, w środku jest dużo miejsca ( wielu pasażerów bo zajęciu miejsca wewnątrz chwali ten model za przestronność). Deska rozdzielcza jest ergonomiczna i nie ma tam niczego nie potrzebnego. Auto poza bardzo przyjemnym prowadzeniem oferuje również spory komfort podróży także długie trasy pokonywane tym autem należą do przyjemnych.
Wersje nadwoziowe:
Hatchback ( przez niektórych nazywany liftback’iem)
Sedan
Kombi
Model ten występował z następującymi silnikami
a) Benzynowymi
• 1.6 (GA16DE) o mocy 102 KM przy 6000 obr/min
• 1.6 (QG16DE) o mocy 106 KM przy 6000 obr/min
• 1.8 (QG18DE) o mocy 114 KM przy 5600 obr/min
• 2.0 (SR20DE) o mocy 140 KM przy 5800 obr/min
b) Diesla
• 2.0 (CD20T) o mocy 90 KM przy 4400 obr/min
Model ten posiada również swoją historię sportową ponieważ startował w Seri BTCC:
Był również używany przez niektórych przedstawicieli Policji:
Nissan Primera P11.144 jest bardzo dobrze wyposażony ponieważ w standardzie było:
-4 air bagi
-elektrycznie sterowane lusterka i podgrzewane
-elektrycznie sterowane szyby
Natomiast w dostępnych opcjach były:
-xenony
-klimatronic
-podgrzewane fotele przednie
-skórzana tapicerka
-zmieniarka płyt CD ( montowana w bagażniku)
-szyberdach
-wielofunkcyjna kierownica
Dużą zaletą silników Nissana jest brak paska rozrządu ponieważ jest on zastąpiony łańcuchem. Jakość wykończenia jest zadawalająca i pomimo wieku co najmniej 10 lat auta te nadal bardzo dobrze się sprawują i bez problemów radzą sobie z polskimi drogami. Przy regularnych wymianach filtrów i płynów eksploatacyjnych silnik odwdzięczy się długą żywotnością i bezawaryjnością.
Kilka słów z własnych doświadczeń:
Samochód sprawuje się bardzo dobrze, w środku jest dużo miejsca ( wielu pasażerów bo zajęciu miejsca wewnątrz chwali ten model za przestronność). Deska rozdzielcza jest ergonomiczna i nie ma tam niczego nie potrzebnego. Auto poza bardzo przyjemnym prowadzeniem oferuje również spory komfort podróży także długie trasy pokonywane tym autem należą do przyjemnych.
Ostatnio zmieniony 2011-06-07, 22:44 przez Sajmooon, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Fakt,silniki benzynowe są na łańcuszku ale CD20T są na pasku a nawet dwóch.Sajmooon pisze: Dużą zaletą silników Nissana jest brak paska rozrządu ponieważ jest on zastąpiony łańcuchem.
Co dotyczy się komfortu jazdy to potwierdzam słowa Sajmooona,bardzo wygodnie się podróżuje tym autkiem i nawet po długich trasach nie odczuwa się zmęczenia.Jednym z powodów może być dobre wygłuszenie tego samochodu-już kilka razy jak podróżująca ze mną pierwszy raz osoba na pytanie czy to benzyna słysząc negatywną odpowiedź była zdziwiona ze tak cicho jest w środku pomimo tego ze pod maską jest diesel
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
poduszke przynajmniej w naszej byłej primerze szło wyczuć pod tapicerką. zmieniała się twardość obicia w miejscu jej zamontowania...
od siebie dodam iż jednym z najsłabszych punktów tego auta poza kupowatym silnikiem GA16DE to górne wahacze przedniego zawieszenia...
od siebie dodam iż jednym z najsłabszych punktów tego auta poza kupowatym silnikiem GA16DE to górne wahacze przedniego zawieszenia...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Nie spotkałem się nigdy z takim egzemplarzem...bombel pisze:Sajmooon napisał/a:
-klimatronic
NIe jest to prawda. Są wersje bez klimatrnika
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
http://otomoto.pl/nissan-primera-C19287722.html
[ Dodano: 2011-06-07, 22:51 ]
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-li ... 68273.html
[ Dodano: 2011-06-07, 22:53 ]
http://otomoto.pl/nissan-primera-1-6-16v-C12715682.html
Generalnie 1,6 w podstawowej wersji miały
[ Dodano: 2011-06-07, 22:51 ]
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-li ... 68273.html
[ Dodano: 2011-06-07, 22:53 ]
http://otomoto.pl/nissan-primera-1-6-16v-C12715682.html
Generalnie 1,6 w podstawowej wersji miały
A to przepraszam mój błąd już poprawiam
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Ja mam wersje z 1999 roku jest ona po lifcie i ie mam elektryki ani podgrzewania w lusterkach. Mam za to 4 poduchy ABS klimatronic elektryczne szyby przód i system wspomagający silę chamowania
[ Dodano: 2011-07-19, 14:56 ]
Też potwierdzam słowa Sajmooona Komfort jazdy jest na bardzo dobrym poziomie
[ Dodano: 2011-07-19, 14:59 ]
Mam również xenony
[ Dodano: 2011-07-19, 14:56 ]
Też potwierdzam słowa Sajmooona Komfort jazdy jest na bardzo dobrym poziomie
[ Dodano: 2011-07-19, 14:59 ]
Mam również xenony
jestem nowy i co z tego
Podaj Vin bo nie możliwe żebyś nie miał lusterek sterowanych elektronicznie i podgrzewanych.vincetti pisze:bombel, Ja też nie mam elektryki w lusterkach
Prima mogła stracić oryginalne wkłady od lusterek, mogą nie grzać albo poszedł przekaźnik od podgrzewania, a tak w ogóle to podgrzewanie lusterek jest włączane razem z tylną szybą stąd wiele osób nie zdaje sobie sprawy że mają podgrzewane lusterka
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Wieshaq, Oczywiście że podam tylko odzyskam dowód (z WK) i samochód od blacharza Zamiast elektryki mam normalne dwa bolce do sterowania lusterkami które sobie wesoło dyndają przy szybie. Tym czasem proponuję wypisać lub dopisać do listy co kto ma w P11.144 aby zapełnić listę bajerów, które montowane były w Primerkach. U mnie z wyposażenia ponad standard (określam to patrząc na serie VW czy skody) jest:
-Klima
-ABS
-4 Poduchy
-Centralny NATS
-el. szyby przód
-wspomaganie hamowania
-fabryczne radio kasetowe
Wychodzi na to że mój samochód to absolutny Nissanowy standard. Primera sedan '99r.
Dopisujcie do listy co kto ma więcej i wtedy dojdziemy do porozumienia co ewentualnie można jeszcze wcisnąć do naszych primerek ponad to co jest i/lub co było montowane oprócz tego co mamy
-Klima
-ABS
-4 Poduchy
-Centralny NATS
-el. szyby przód
-wspomaganie hamowania
-fabryczne radio kasetowe
Wychodzi na to że mój samochód to absolutny Nissanowy standard. Primera sedan '99r.
Dopisujcie do listy co kto ma więcej i wtedy dojdziemy do porozumienia co ewentualnie można jeszcze wcisnąć do naszych primerek ponad to co jest i/lub co było montowane oprócz tego co mamy