[K11] Opis modelu
Moderator: mimier
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
[K11] Opis modelu
Wersje nadwoziowe (rynek europejski):
*Nissa Micra
# trzydrzwiowy hatchback
# pieciodrzwiowy hatchback
Wersje nadwoziowe (rynek japonski):
*Nissan March
#trzydrzwiowy hatchback
#pieciodrzwiowy hatchback
*Nissan March Box
*Nissan M-Compass
*Nissan March 4x4
*Nissan Verita (Tajwan)
Micra drugiej generacji to samochód japońskiej firmy, Samochód roku 1993 w konkursie "Car Of The Year". Zalety to latwe prowadzenie, zwrotność, sympatyczny wystrój przedziału pasażerskiego, wysokiej jakości wykończenie i świetna widoczność,wygodne fotele,lekko pracująca dźwignia zmiany biegów, precyzyjny układ kierowniczy, dostępność bezstopniowej przekładni automatycznej w każdej wersji.Niestety auto posiada drobne wady m.in. bardzo mały bagażnik (206 l) oraz niedostatek schowków.Skromna paleta silników też nie zachwyca, choć trzeba przyznać, że jak
na swój wiek są nowoczesne, dynamiczne i oszczędne. Micra drugiej generacji uchodzi za pojazd mało kłopotliwy, tani w eksploatacji i łatwy w odsprzedaży. Trzeba jedynie przestrzegać zaleceń obsługowych i nie zaniedbywać serwisu.
Silnik:
Wszystkie silniki benzynowe mają w napędzie rozrządu łańcuch, ale nie jest on zbyt trwały.
Zwłaszcza w wersji 1.0 16V. Nie lubi ostrej nerwowej jazdy, nie przepada też za wolną jazdą na wysokim biegu.
W takich warunkach jego wymiana może być konieczna już po 50 tys. km. Przy normalnej eksploatacji łańcuch rozrządu
wytrzymuje zalecone przez producenta 90 tys. km, a nawet więcej. Podejrzane brzęczenie w pracującym silniku może świadczyć o
zbyt mocnym rozciągnięciu łańcucha (konieczność wymiany). Dokładnych oględzin wymaga pasek klinowy. Ten element także nie jest szczególnie
trwały. Piszczący albo rozwarstwiony pasek będzie wymagał rychłej wymiany
Gama silników:
# 1.0; 55KM; 79Nm; max:150km/h; 16,4 do 100km/h; 6,7/100km
# 1.0; 60KM; 80Nm; max:150km/h; 15,5 do 100km/h; 6,0/100km
# 1.3; 75KM;103Nm; max:175km/h; 12,0 do 100km/h; 6,7/100km
# 1.4; 82KM;108Nm; max:170km/h; 11,9 do 100km/h; 6,1/100km
# 1.5D;57KM; 92Nm; max:146km/h; 18,7 do 100km/h; 5,2/100km
Nadwozie:
Nieprzyjemne trzeszczenie przy opuszczaniu i podnoszeniu bocznych szyb świadczy o zbyt dużym zużyciu prowadnic.
Problemy z blokowaniem niektórych drzwi przez centralny zamek to przypadłość centralnego systemu ryglowania montowanego u polskich dilerów.
Zawodzą siłowniki
Układ wydechowy:
Micra to auto miejskie, często eksploatowane na krótkich dystansach. Nie wytrzymuje tego układ wydechowy, który szybko koroduje zwłaszcza końcowy tłumik.
Zawieszenie:
Najmniej trwałe są metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Jeśli ulegną wybiciu, trzeba wymienić kompletne wahacze
Układ hamulcowy:
Hamulce nie należą do mocnych punktów auta, ich skuteczność jest raczej przeciętna. Małe tarcze hamulcowe pracują pod dużym obciążeniem
i dlatego zużywają się dość szybko
Instalacja elektryczna:
Instalacja zapłonowa jest wrażliwa na wilgoć, zwłaszcza aparat zapłonowy. Pojawiają się problemy z rozruchem, silnik może pracować nierównomiernie.
Problem dotyczy głównie starszych egzemplarzy. Niekiedy zawodzi także immobiliser
Awaryjność:
Produkowana w Wielkiej Brytanii Micra ma znacznie gorsze notowania w raportach awaryjności niż modele produkowane w Japonii.
Najnowszy raport niemieckiego TÜV stawia ją na 69. (4-5 lat), 58. (6-7 lat), 46. (8-9 lat) i 37. (10-11 lat) pozycji.
Według DEKRA wśród aut w wieku 5 lat Micra zajmuje 85. lokatę, a wśród 7-latków 66.
Jedyna akcja nawrotowa dotyczyła prawie 35 500 egzemplarzy wyprodukowanych między 1.02.2002 a 30.09.2002.
Serwisy poprawiały wadliwe zamki w drzwiach (istniała możliwość samoczynnego otwarcia się drzwi podczas jazdy).
Historai modelu:
1992- styczeń światowa premiera modelu (druga generacja, kod fabryczny K11)
1992- jesień europejska premiera modelu, hatchback (3 i 5d), silniki 1.0 16V (54 KM), 1.3 16V (75 KM)
1995- jesień niewielka modernizacja (nowa osłona chłodnicy), poduszka powietrzna kierowcy w wyposażeniu seryjnym
1997- jesień wersja Cabrio
1998- wiosna niewielka modernizacja (wloty powietrza do chłodnicy w pokrywie silnika, nowe reflektory, nowy zderzak przedni), nowa deska rozdzielcza
1998- jesień silnik 1.5 D (diesel, 57 KM)
2000- jesień niewielka modyfikacja, nowy silnik 1.0 16V (60 KM) oraz 1.4 16V (82 KM)
2003- styczeń premiera następcy (trzecia generacja)
VIN:
Znaki - 1-3 Światowy kod producenta (JN1 - Nissan, Japonia; SJN - Nissan, Wielka Brytania; VSK - Nissan, Hiszpania)
Znak -4 Kod nadwozia (E - hatchback 3d; F - hatchback 5d)
Znak -5 Kod silnika (A - 1.0 16V; B - 1.3 16V)
Znak -6 Kod napędu (A - na jedną oś)
Znaki -7-9 Kod modelu (K11 - druga generacja 1992-2002)
Znak -10 Kod strefy dystrybucji (U - Europa)
Znak -11 Pozycja niekodowana, wypełniona symbolem 0
Znaki -12-17 Numer seryjny
*Nissa Micra
# trzydrzwiowy hatchback
# pieciodrzwiowy hatchback
Wersje nadwoziowe (rynek japonski):
*Nissan March
#trzydrzwiowy hatchback
#pieciodrzwiowy hatchback
*Nissan March Box
*Nissan M-Compass
*Nissan March 4x4
*Nissan Verita (Tajwan)
Micra drugiej generacji to samochód japońskiej firmy, Samochód roku 1993 w konkursie "Car Of The Year". Zalety to latwe prowadzenie, zwrotność, sympatyczny wystrój przedziału pasażerskiego, wysokiej jakości wykończenie i świetna widoczność,wygodne fotele,lekko pracująca dźwignia zmiany biegów, precyzyjny układ kierowniczy, dostępność bezstopniowej przekładni automatycznej w każdej wersji.Niestety auto posiada drobne wady m.in. bardzo mały bagażnik (206 l) oraz niedostatek schowków.Skromna paleta silników też nie zachwyca, choć trzeba przyznać, że jak
na swój wiek są nowoczesne, dynamiczne i oszczędne. Micra drugiej generacji uchodzi za pojazd mało kłopotliwy, tani w eksploatacji i łatwy w odsprzedaży. Trzeba jedynie przestrzegać zaleceń obsługowych i nie zaniedbywać serwisu.
Silnik:
Wszystkie silniki benzynowe mają w napędzie rozrządu łańcuch, ale nie jest on zbyt trwały.
Zwłaszcza w wersji 1.0 16V. Nie lubi ostrej nerwowej jazdy, nie przepada też za wolną jazdą na wysokim biegu.
W takich warunkach jego wymiana może być konieczna już po 50 tys. km. Przy normalnej eksploatacji łańcuch rozrządu
wytrzymuje zalecone przez producenta 90 tys. km, a nawet więcej. Podejrzane brzęczenie w pracującym silniku może świadczyć o
zbyt mocnym rozciągnięciu łańcucha (konieczność wymiany). Dokładnych oględzin wymaga pasek klinowy. Ten element także nie jest szczególnie
trwały. Piszczący albo rozwarstwiony pasek będzie wymagał rychłej wymiany
Gama silników:
# 1.0; 55KM; 79Nm; max:150km/h; 16,4 do 100km/h; 6,7/100km
# 1.0; 60KM; 80Nm; max:150km/h; 15,5 do 100km/h; 6,0/100km
# 1.3; 75KM;103Nm; max:175km/h; 12,0 do 100km/h; 6,7/100km
# 1.4; 82KM;108Nm; max:170km/h; 11,9 do 100km/h; 6,1/100km
# 1.5D;57KM; 92Nm; max:146km/h; 18,7 do 100km/h; 5,2/100km
Nadwozie:
Nieprzyjemne trzeszczenie przy opuszczaniu i podnoszeniu bocznych szyb świadczy o zbyt dużym zużyciu prowadnic.
Problemy z blokowaniem niektórych drzwi przez centralny zamek to przypadłość centralnego systemu ryglowania montowanego u polskich dilerów.
Zawodzą siłowniki
Układ wydechowy:
Micra to auto miejskie, często eksploatowane na krótkich dystansach. Nie wytrzymuje tego układ wydechowy, który szybko koroduje zwłaszcza końcowy tłumik.
Zawieszenie:
Najmniej trwałe są metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Jeśli ulegną wybiciu, trzeba wymienić kompletne wahacze
Układ hamulcowy:
Hamulce nie należą do mocnych punktów auta, ich skuteczność jest raczej przeciętna. Małe tarcze hamulcowe pracują pod dużym obciążeniem
i dlatego zużywają się dość szybko
Instalacja elektryczna:
Instalacja zapłonowa jest wrażliwa na wilgoć, zwłaszcza aparat zapłonowy. Pojawiają się problemy z rozruchem, silnik może pracować nierównomiernie.
Problem dotyczy głównie starszych egzemplarzy. Niekiedy zawodzi także immobiliser
Awaryjność:
Produkowana w Wielkiej Brytanii Micra ma znacznie gorsze notowania w raportach awaryjności niż modele produkowane w Japonii.
Najnowszy raport niemieckiego TÜV stawia ją na 69. (4-5 lat), 58. (6-7 lat), 46. (8-9 lat) i 37. (10-11 lat) pozycji.
Według DEKRA wśród aut w wieku 5 lat Micra zajmuje 85. lokatę, a wśród 7-latków 66.
Jedyna akcja nawrotowa dotyczyła prawie 35 500 egzemplarzy wyprodukowanych między 1.02.2002 a 30.09.2002.
Serwisy poprawiały wadliwe zamki w drzwiach (istniała możliwość samoczynnego otwarcia się drzwi podczas jazdy).
Historai modelu:
1992- styczeń światowa premiera modelu (druga generacja, kod fabryczny K11)
1992- jesień europejska premiera modelu, hatchback (3 i 5d), silniki 1.0 16V (54 KM), 1.3 16V (75 KM)
1995- jesień niewielka modernizacja (nowa osłona chłodnicy), poduszka powietrzna kierowcy w wyposażeniu seryjnym
1997- jesień wersja Cabrio
1998- wiosna niewielka modernizacja (wloty powietrza do chłodnicy w pokrywie silnika, nowe reflektory, nowy zderzak przedni), nowa deska rozdzielcza
1998- jesień silnik 1.5 D (diesel, 57 KM)
2000- jesień niewielka modyfikacja, nowy silnik 1.0 16V (60 KM) oraz 1.4 16V (82 KM)
2003- styczeń premiera następcy (trzecia generacja)
VIN:
Znaki - 1-3 Światowy kod producenta (JN1 - Nissan, Japonia; SJN - Nissan, Wielka Brytania; VSK - Nissan, Hiszpania)
Znak -4 Kod nadwozia (E - hatchback 3d; F - hatchback 5d)
Znak -5 Kod silnika (A - 1.0 16V; B - 1.3 16V)
Znak -6 Kod napędu (A - na jedną oś)
Znaki -7-9 Kod modelu (K11 - druga generacja 1992-2002)
Znak -10 Kod strefy dystrybucji (U - Europa)
Znak -11 Pozycja niekodowana, wypełniona symbolem 0
Znaki -12-17 Numer seryjny
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
W języku angielskim materiał jest bardziej obszerny, ale jak by co możesz im wysłać swój opis w języku polskim.
Co by nie było opis rewelacyjny.
Gratki
Co by nie było opis rewelacyjny.
Gratki
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
No tutaj moge sie zgodzic rzeczywiście, . A tak z ciekawostek, ktora przeczytalem w książce wydawnictwa: WKŁ cytuje: " Drązek stabilizatora (montowany tylko w wersjach wyposazonych w silnik 1.3) jest bezposrednio zamocowany do nadwwozia i polaczony z wachaczami trojkatnymi." To tak jak by 1.0 nie mialy, a to niemozliwe. Pozatym przecież w mojej z silnikiem 1.0 jest bezposrednio zamocowany do nadwozia i polaczony z wachaczami
zapomniałeś dodać że na rynku japońskim wychodziła też wersja sedan ...
pondato wersja tommy kaira
no jeszcze bolero
rumba
polka ... ?!
no i K11 po 2000roku z taiwanu jak u nas już były k12
tylko obrazki bralem z neta więc ...nie mam do nich praw autorskich ... ale jako uzupełnienie można dopisać te wersje
pondato wersja tommy kaira
no jeszcze bolero
rumba
polka ... ?!
no i K11 po 2000roku z taiwanu jak u nas już były k12
tylko obrazki bralem z neta więc ...nie mam do nich praw autorskich ... ale jako uzupełnienie można dopisać te wersje
Różowa Landrynka 140KM / 301Nm