Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] pompa zexel

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-02-05, 22:02

Mój pomysł to depresator i najlepiej ciepło lokum na noc. Depresator wlewany przy tankowaniu a nie po wytrąceniu parafiny.
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Gawa
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2010-01-22, 19:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Gawa » 2010-02-06, 00:20

dokładnie jak mówi and_pec. jak to nie pomoże to poszukaj dobrze bo może zaciąga gdzieś po drodze powietrza.

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-02-06, 14:32

Stoi w ciepłym garażu (na pewno temperatura na plusie), w pracy w garażu jest +10. Kontrolka zapala się głównie na postoju na wolnych obrotach. Przed wymianą wtrysku sterującego i głowicy w zasadzie paliła się non-stop i zamulał też bez nadziei na to, że może być lepiej.

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-02-11, 18:51

U nas jednak to nie paliwo...

Teraz samochód jak dojdzie do 2,5-3k obr/min to zaczyna jechać żabką i na chwilę zapala się check engine...

Błędy są pompy i wtrysku sterującego... Podobno jeszcze za wcześnie na wskazanie który z tych elementów pada... Co by nie było kilka stów w plecy... :-x

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-02-11, 21:09

U mnie przed wymianą wtrysku przy przegazowaniu do ok.3,5 tysiąca obrotów zaczynał chodzić jakby na 3 gary, po wymianie już tego nie ma. Ale podczas jazdy żadnych objawów nie było.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-02-11, 22:04

Jeśli chcecie normalnie odpalać i jeździć to wlewajcie 10% benzyny do ropy i po problemie.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-02-12, 08:57

Maniek-ol, nie rozwiązuje to problemu. Ja miałem dolaną benzynę kiedy przestał odpalać. Dopiero wymiana filtra pomogła.

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-02-12, 11:24

Benzyna rozrzedza paliwo a nie przeciwdziała wytrącaniu sie parafiny z ropy. Juz gdzieś kiedyś pisałem że koszt stosowania PB względem depresatorów jest stanowczo wyższy. Osobiście radzę przestrzegać piąte przykazanie diesla :-D
Wtryskiwacz sterujący jest odpowiedzialny za ustalenie dawki wtrysku przez komputer
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2010-12-18, 14:37

odswierze temat, jadac dzis do pracy nagle tak jak by zabraklo paliwa zaczelo podszarpywac i w ogóle nie chcial jechac jakos sie dotoczylem do pracy
jak wcisnolem gaz w podloge na postoju to idzie na 4 tys poczym odcina i spada tak na ok 3 tys i to jest max wiecej sie nie chce krecic i kopci strasznie na siwo sprawdzilem bledy wyskoczyl kod 21 wykasowalem go, jak wracalem do domu to auto odzyskalo wigor ale sprawa z obrotami jest taka sama i jak przegazuje to kopci tak na siwo.
Paliwo tankowane na statoil do pelna teraz w zbiorniku polowa, filtr wymieniony w sierpniu nie wiem jaki ale kosztowal ok 30 zl
czy to jest spowodowane mrozami ?? czy w waszych przypadkach winnym tych problemow byl mroz ?? czy moze dla kogos te zjawiska okazaly sie awaria pompy??
Obrazek

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-12-18, 17:11

Ja jeżdżę z kodem 21 od zawsze. Czek gaśnie po zapaleniu się z reguły przy 2,5k obrotów i auto jedzie jak trzeba. Ponownie zapala się dopiero przy wrzuceniu na luz i pracy silnika na wolnych obrotach przez ~10 sekund.

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2010-12-18, 17:38

Jak mam Primerkę dwa lata to taki objaw miałem po jednym razie w zeszłym roku i dwa lata temu.Objaw ten wystąpił u mnie przy mrozach ok -20*C.Auto szarpało,muliło i strasznie dymiło nawet jak się nagrzało.Paliwo lałem zwykłego diesla na Lotosie nie dodając żadnych uszlachetniaczy.W tym roku leję lepsze-droższe paliwo i dodałem depresator i na razie przy mrozach rzędu -18*C takiego objawu nie miałem.Wydaje mi się ze to mogła być wina paliwa,możliwe że coś tam w filtrze paliwa ci się przypchało.Co do wymiany tego filtra to zawsze wymieniam go na zimę żeby nie mieć problemu chociaż i tak się zdarzały jak już wcześniej wspominałem.
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-12-18, 20:38

Wytrąciła się parafina z ropy STATOIL nie sprzedaje zimowej ropy Poprzedniej zimy to w lublinie na jednej z tych stacji to zamarzł dystrybutor z ropą :mrgreen:
Filtr za 30 zyla to nic innego jak jakiś JC albo inne chińskie krzaki. Jak zamuliło go parafiną to nadaje się jedynie do wywalenia. Problem z kodem 21 w niskich temperaturach to najczęściej zgęstniałe paliwo
Dodawaj Xeramics depresator do świeżego paliwa w ilości 10ml/10L ropy.
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2010-12-18, 22:04

and_pec pisze:Wytrąciła się parafina z ropy
czyli moje podejrzenia były trafne :)
and_pec pisze:Dodawaj Xeramics depresator do świeżego paliwa w ilości 10ml/10L ropy.
Tak właśnie robię w tym roku :)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2010-12-18, 22:36

and_pec, Andrzej, a rozkminiłeś może kod 21 (taki całoroczny)?:)

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2010-12-19, 11:16

z tego co mi wiadomo wytracanie sie parafiny jest zjawiskiem odwracalnym wiec gdy sie ogrzeje to powinno wszystko wrocic do normy jutro wstawie auto na hale w pracy 8h w temperaturze 23 stopni powinno pomoc dodam depresator i dotankuje samochod wtedy powinien spelnic swoje zadanie ;-)
Obrazek

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-12-20, 18:12

klonek musisz rozgrzać filtr do co najmniej 40'C żeby większość parafiny się roztopiła. Ale niestety jeśli w zbiorniku paliwa już pływają bryłki parafiny to filtr zapcha się ponownie. Ja u siebie rozgrzewałem filtr elektryczną opalarką a do baku (akurat miałem w nim połowę paliwa) wlałem 10 litrów grzanego na piecu ON z dodatkiem depresatora. Dodatkowo zdjąłem osłonę filtra coby filtr łapał więcej ciepła od silnika.
A tak ogólnie: panowie,parafina wytrąca się z kiepskiego paliwa i jak już zapcha nam filtr to wymiana tego filtra jest tylko usunięciem skutku problemu a nie przyczyny. Najważniejsze jest rozpuszczenie parafiny w zbiorniku paliwa i zapobiegnięcie jej ponownemu się wytrąceniu. Ogrzanie paliwa w ciepłym garażu pomaga na tak długo jak długo to paliwo jest ciepłe. Jedyne wyjście to depresator lub wysokiej jakości zimowe paliwo. Ale depresator wychodzi taniej.

Awatar użytkownika
Bart-qlka2
stały bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: Bart-qlka2 » 2010-12-21, 08:24

Witam!
A u mnie w sobotę pomimo wyminionego filtra na Knecht i zalanego paliwa wraz z depresatorem TDA Castrola radośnie wyskoczył błąd 21 a co to oznacza podczas jazdy to wiecie. Dopiero musiałem chwilę postać, podymić, pokasować błędy i jak się trochę nagrzał to można powiedzieć że mu przeszło. Temperatura była może -9 więc nie tak zimno.
Ostatnio sdarzyło mi się to rok temu może ze dwa razy ale wtedy było jakoś -20 więc idzie to zrozumieć.
Ciekaw jestem jaki wpływ na to ma fakt że jechałem po choinkę, zupełnie tak samo jak rok temu kiedy zaczał świrować. :)
Bart

EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-12-21, 18:39

Bart-qlka2 pisze: Ciekaw jestem jaki wpływ na to ma fakt że jechałem po choinkę, zupełnie tak samo jak rok temu kiedy zaczał świrować. :)
Bo choinki z lasu się nie kradnie - nissan to wie a Ty nie :hah:
Może w przewodzie paliwowym było trochę parafiny i ona zatkała ponownie filtr.

D@wiD
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-11-08, 13:14
Lokalizacja: Świecie
Kontakt:

Post autor: D@wiD » 2010-12-22, 19:19

ja pracuje na stacji benzynowej i nie polecam np do ropniaka dodawac jakikolwiek dopalaczy do paliwa lepiej na 5 l ropy wlac 100ml benzyny a co do benzyniakow nie wiem ajesli chodzi o pompe to zalecam kupic nowa z gwarancja i poczyscic przewody paliwowe ;-)
Pierwszy w polsce klub nissana Primery--->>> www.PrimeraKlub.pl Dołącz do nas juz dziś!!!

Awatar użytkownika
Bart-qlka2
stały bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: Bart-qlka2 » 2010-12-23, 14:24

D@wiD pisze:ja pracuje na stacji benzynowej i nie polecam np do ropniaka dodawac jakikolwiek dopalaczy do paliwa lepiej na 5 l ropy wlac 100ml benzyny a co do benzyniakow nie wiem ajesli chodzi o pompe to zalecam kupic nowa z gwarancja i poczyscic przewody paliwowe ;-)
Nie byłbym pewien czy benzyna coś pomoże w tej sytuacji. Mając na myśli owe dopalacze my nie mówimy o dodatkach które czyszczą wtryski robią inne czary tylko o depresatorach które obniżają temperaturę stosowania paliwa.
Co do rady kupna nowej pompy na gwarancji to rozumiem że to był żart, no chyba że każdy z właścicieli traktora jeszczd dziś przed świętami poleci do sklepu i wyda 7 tysięcy na nową pompkę. :)

Wesołych Świąt !!!!

A tak nawiasem mówiąc choinka była legalna :)
Bart

EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2010-12-31, 20:03

Do kolegi Szaszy. Jesli to nie filtr paliwa jest przyczyna wyskakiwania bledu nr21 (zawor czasu kata wtrysku) to jak wiesz nalezy najpierw sprawdzic jego opor (Przy temperaturze 25stopni opor pomiedzy 2 i 3 pinem wynosi 15 Omow). Jesli nie masz metalicznych stukow na biegu jalowym to znaczy ze nie jest przerwany przewod i uszkodzony sam zawor, ani tez nie ma zwarcia z potencjalem plus. Jesli natomiast silnik nie traci mocy przy tym bledzie to znaczy ze nie ma zwarcia z masa. Z tego co wiem to jest to czesc malo psujaca sie (koszt nowego do naszej pompy 700zl bo pompa lewa i czesci drozsze ) . Sprobuj najpierw wymienic te dwa oringi co sa na zaworze i zobacz jak wyglada sitko zaraz za zaworem . Moze byc zabrudzone . Koszt tego sitka z tego co sie dowiedzialem to 10-11 zl. Mysle ze blad bo Tobie chodzilo o caly rok nie tylko zime powinien zniknac. I tak jeszcze przy okazji zobacz jak wyglada sitko na srubie doprowadzajacej paliwo do pompy. Chodzi mi o ta srube co idzie wezyk o przekroju fi8mm od filtra paliwa do pompy. Zobacz czy to sitko ktore jest w srubie jest czyste.

[ Dodano: 2010-12-31, 20:11 ]
Bylbym zapomnial . Szczesliwego Nowego Roku i wszelkiej pomyslnosci.

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2011-02-12, 14:06

krzysiek1958, gdzie jest to sitko o którym pisałeś? To z oringami? Bo sitko na śrubie od doprowadzania jest czyste.

[ Dodano: 2011-02-14, 08:00 ]
Aha, mam pompę Boscha - czy na pewno jej budowa jest taka sama jak zexel i to o czym Krzysiek wspomina ma miejsce?

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-03-06, 19:00

Co sie tyczy bledu nr 21 (zawor czasu kata wtrysku) to koledze pomoglo wyczyszczenie sitka na zaworze. Bylo nie tak brudne ale jednak bylo. Pisal ze jechal dzisiaj ze 170 km/h ,a do tej pory do 100km/h. Po wyczyszczeniu sitka i zaworu mozna dolac mixolu 1 butelke na bak paliwa. Ale dojscie do zaworu nie jest latwe. Trzeba odkrecic przewody paliwowe i co tam jeszcze przeszkdza. Sam zawor tez moze nie wyjsc tak latwo. Trzeba go przekrecac i podwazac. Sasza jak wyczyscisz to daj znac czy zginal blad. Zdjecie zaworu po wyciagnieciu na ktorym widac to sitko(kosz filtrujacy)

Awatar użytkownika
Sasza_fragles13
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Sasza_fragles13 » 2011-03-14, 20:21

krzysiek1958, jeśli dobrze zrozumiałem, to ten koszt jest tutaj?:


Obrazek


Wiesz może czym jest przykręcony? Zapewne na jeden torx, ale wolę się upewnić.
I czym Twój kolega czyścił to sitko?

[ Dodano: 2011-03-14, 23:30 ]
Nagrałem - co prawda telefonem, ale widać o co chodzi - wideo obrazujące zachowanie checka w mojej primerce:

http://www.youtube.com/watch?v=dwhQF_MV_-E

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-03-16, 01:26

Tak na torx . To napewno . U niego bylo tak samo. . Wez jeszcze dobrze posprawdzaj te przewody od zaworu. Sitko to najlepiej wymienic i od razu oringina nowe. . Powinny pasowac od vw golfa silnik 1Z

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”