[ Almera] Nissan Almera GTi SR20VE by Modzelitto
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
[ Almera] Nissan Almera GTi SR20VE by Modzelitto
Z racji tego, że mam dzisiaj trochę więcej czasu niż zwykle, postanowiłem przedstawić Wam moją wymarzoną i tak długo poszukiwaną Almerkę GTi:
1. NICK: Modzelitto
2. IMIĘ: Piotrek
3. MODEL: Nissan Almera
4. WERSJA: GTi
5. ROK PRODUKCJI: 1999r.
6. SILNIK: SR20DEH 2,0 16V 143KM 178Nm
7. OPIS AUTA:
Almerka w posiadaniu niespełna od roku czasu, odkupiona od klubowicza z NKP. Jestem z niej w 100% zadowolony, umożliwia sprawne i zwinne poruszanie się zarówno w mieście jak i w trasie
8. DOKONANE NAPRAWY / ZMIANY :
- wymiana świec na: NGK BKR6EY,
- wymiana przewodów zapłonowych na 8,5mm Magnecor,
- wymiana wszystkich pasków klinowych,
- wymiana przednich amortyzatorów na Kayaba Exel-G,
- wymiana tylnych amortyzatorów na Bilstein B4,
- wymiana łożysk i poduszek amortyzatorów przednich,
- wymiana kompletnych przednich wahaczy,
- zmienione manszety przegubów zewnętrznych jak również smar we wszystkich 4 przegubach,
- zmienione końcówki drążków,
- wymienione kompletne 2 tylne piasty,
- położona tylna wycieraczka,
- sprężyny Eibach ProKit -30mm,
- zamontowany stożek Fujita 3", obudowany + zimny dolot z halogenu
- zamontowany SSAC 2,5" + bandaż termo, końcowy RM Motors RM5
9. PLANY:
Tu są bardzo szerokie, powoli ale systematycznie realizowane.
W kwestii regeneracji / konserwacji:
a) KAROSERIA
Na pierwszy ogień po zimie idzie blacharka samochodu, gdyż nie zbyt ładnie zaczyna to wszystko wyglądać ( rdza pojawiła się na progach, masce, tylnej klapie oraz nadkolu ).
b) SILNIK
Do wymiany są 2 poduszki silnika
c) ZAWIESZENIE
Następnie chciałbym wymienić elementy gumowe zawieszenia tylnego, ponieważ elementy te są już trochę zmęczone wiekiem i należało by coś tam odświeżyć .
W kwestii przeróbek:
a) SILNIK
Standartowo: mod rozrządu + jak starczy funduszy strojenie.
b) UKŁAD WYDECHOWY
Przelot 2,25”.
c) UKŁAD ZAPŁONOWY
Jako że konkretne przewody już jeżdżą w aucie pozostaje tylko przyspieszyć zapłon.
d) UKŁAD HAMULCOWY
4x tarcze Mikoda z serii GT + dobry klocek ( nie wiem jeszcze jaki, doradźcie coś dobrego…) + przewody w oplocie firmy HEL i oczywiście płyn hamulcowy z wyższej półki, ale nie jakiś super sportowy, bo i tak nie wykorzystam jego właściwości ponieważ po torach nie latam
I to na razie tyle . Fotki zapodam jak autko wróci od mechanika – na pewno jeszcze w tym tygodniu. Pozdrawiam
No i obiecane fotki (jeszcze jako kompletna seria) :
A tu trochę z mniej przyjemnych rzeczy:
I trochę nowych gratów ( oprócz uszczelki wszystko już w aucie)
A na koniec wyczyszczona przepustnica
1. NICK: Modzelitto
2. IMIĘ: Piotrek
3. MODEL: Nissan Almera
4. WERSJA: GTi
5. ROK PRODUKCJI: 1999r.
6. SILNIK: SR20DEH 2,0 16V 143KM 178Nm
7. OPIS AUTA:
Almerka w posiadaniu niespełna od roku czasu, odkupiona od klubowicza z NKP. Jestem z niej w 100% zadowolony, umożliwia sprawne i zwinne poruszanie się zarówno w mieście jak i w trasie
8. DOKONANE NAPRAWY / ZMIANY :
- wymiana świec na: NGK BKR6EY,
- wymiana przewodów zapłonowych na 8,5mm Magnecor,
- wymiana wszystkich pasków klinowych,
- wymiana przednich amortyzatorów na Kayaba Exel-G,
- wymiana tylnych amortyzatorów na Bilstein B4,
- wymiana łożysk i poduszek amortyzatorów przednich,
- wymiana kompletnych przednich wahaczy,
- zmienione manszety przegubów zewnętrznych jak również smar we wszystkich 4 przegubach,
- zmienione końcówki drążków,
- wymienione kompletne 2 tylne piasty,
- położona tylna wycieraczka,
- sprężyny Eibach ProKit -30mm,
- zamontowany stożek Fujita 3", obudowany + zimny dolot z halogenu
- zamontowany SSAC 2,5" + bandaż termo, końcowy RM Motors RM5
9. PLANY:
Tu są bardzo szerokie, powoli ale systematycznie realizowane.
W kwestii regeneracji / konserwacji:
a) KAROSERIA
Na pierwszy ogień po zimie idzie blacharka samochodu, gdyż nie zbyt ładnie zaczyna to wszystko wyglądać ( rdza pojawiła się na progach, masce, tylnej klapie oraz nadkolu ).
b) SILNIK
Do wymiany są 2 poduszki silnika
c) ZAWIESZENIE
Następnie chciałbym wymienić elementy gumowe zawieszenia tylnego, ponieważ elementy te są już trochę zmęczone wiekiem i należało by coś tam odświeżyć .
W kwestii przeróbek:
a) SILNIK
Standartowo: mod rozrządu + jak starczy funduszy strojenie.
b) UKŁAD WYDECHOWY
Przelot 2,25”.
c) UKŁAD ZAPŁONOWY
Jako że konkretne przewody już jeżdżą w aucie pozostaje tylko przyspieszyć zapłon.
d) UKŁAD HAMULCOWY
4x tarcze Mikoda z serii GT + dobry klocek ( nie wiem jeszcze jaki, doradźcie coś dobrego…) + przewody w oplocie firmy HEL i oczywiście płyn hamulcowy z wyższej półki, ale nie jakiś super sportowy, bo i tak nie wykorzystam jego właściwości ponieważ po torach nie latam
I to na razie tyle . Fotki zapodam jak autko wróci od mechanika – na pewno jeszcze w tym tygodniu. Pozdrawiam
No i obiecane fotki (jeszcze jako kompletna seria) :
A tu trochę z mniej przyjemnych rzeczy:
I trochę nowych gratów ( oprócz uszczelki wszystko już w aucie)
A na koniec wyczyszczona przepustnica
Ostatnio zmieniony 2014-06-01, 18:34 przez Modzelitto, łącznie zmieniany 29 razy.
QG15+
Ciekawe plany.Co do klocków to też się zastanawiam co u siebie wrzucić ale o tarczach Mikody dużo dobrych opinii nie słyszałem.Czekamy na fotki.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
A dziękuję . Jeśli chodzi o Mikody to się trochę o niej naczytałem . Podstawą dobrego funkcjonowania tarczy jest jej dotarcie przez pierwsze ok. 600 km. Grunt - to jej nie przegrzać, dobrze z umiarem zahartować i będzie ok.
Na początku myślałem o EBC TurboGroove, ale opinie były co najmniej mierne, ale to również wynikało z nieumiejętnego korzystania na samym początku i testowania jej na maksa...
Na początku myślałem o EBC TurboGroove, ale opinie były co najmniej mierne, ale to również wynikało z nieumiejętnego korzystania na samym początku i testowania jej na maksa...
Ostatnio zmieniony 2011-03-11, 15:59 przez Modzelitto, łącznie zmieniany 2 razy.
QG15+
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
A ja mam i nie narzekamANDREW pisze:o tarczach Mikody dużo dobrych opinii nie słyszałem.
Zgadza się.Modzelitto pisze:Podstawą dobrego funkcjonowania tarczy jest jej dotarcie przez pierwsze ok. 600 km. Grunt - to jej nie przegrzać, dobrze z umiarem zahartować i będzie ok.
U mnie tarcze MIKODA GT pracują z klockami FERODO Premier. Latam dużo na trasie i dają radę.
Poprzedni standardowy zestaw szybko się przegrzał i strasznie bił.
Dokładnie. Wszystko da się zepsuć.Modzelitto pisze:a początku myślałem o EBC TurboGroove, ale opinie były co najmniej mierne, ale to również wynikało z nieumiejętnego korzystania na samym początku i testowania jej na maksa...
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- Andrzejek_21
- aktywny forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 2011-01-18, 20:48
- Lokalizacja: Warszawa - SM
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
ooo fajnie że kolejna N15 sie pokazuje
kilka kwestii, podpowiedzi:
1) wydech: kolektor od N14GTI/P10GT o niebo lepszy niż seria i tańszy od chińskich podrób, reszta wydechu na 55mm w zupełności wystarczy - tym bardziej że nie planujesz grubo dłubać tego silnika.
2) zapłon i rozrząd zdecydowanie przestaw - odczuwalna różnica
3) Nie wiem skąd weźmiesz Mikode GT do N15 GTI bo oni ich nie produkują, co mnie też martwi
4) dolot, zostaw tłumik szmerów - odczuwalny spadek mocy - jesli masz na myśli tą puszkę pomiędzy przepustnicą a przepływką, a w zasadzie wyjmij puchę i wsadź stożek z dopływem powietrza.
co do zawiasu K-sport kosztuje 4500PLN, tańszą opcją jest BC Racing który chwalą na AlmeraOwnersClub a kosztuje około 3500zł i fakt zawias w N15 to tragedia do ogarniecia - wiem coś o tym
Z innej strony: gdzie kupiłeś Magnecoory i za ile??
kilka kwestii, podpowiedzi:
1) wydech: kolektor od N14GTI/P10GT o niebo lepszy niż seria i tańszy od chińskich podrób, reszta wydechu na 55mm w zupełności wystarczy - tym bardziej że nie planujesz grubo dłubać tego silnika.
2) zapłon i rozrząd zdecydowanie przestaw - odczuwalna różnica
3) Nie wiem skąd weźmiesz Mikode GT do N15 GTI bo oni ich nie produkują, co mnie też martwi
4) dolot, zostaw tłumik szmerów - odczuwalny spadek mocy - jesli masz na myśli tą puszkę pomiędzy przepustnicą a przepływką, a w zasadzie wyjmij puchę i wsadź stożek z dopływem powietrza.
co do zawiasu K-sport kosztuje 4500PLN, tańszą opcją jest BC Racing który chwalą na AlmeraOwnersClub a kosztuje około 3500zł i fakt zawias w N15 to tragedia do ogarniecia - wiem coś o tym
Z innej strony: gdzie kupiłeś Magnecoory i za ile??
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
ja tez ...koniec progow prawe nadkole i tylna klapa jeszcze dziur nie ma ale trzeba robic ...gratuluje Gti ...a co do zawiasu to masakra ...sam szukalem jakis czas i wleciala seria na przod z jakimis customowymi sprezynami ktore mnie wkurzaja ...niby twardo w miare ale stukaja strasznie ...za bardzo kowal scisnal chyba ...na niczym sie tak nie jezdzi jak na dobrym gwincie ...wszystkie plomby mi z zebow wypadly wiec zanim cos zrobie z autem musze do dentysty isc
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
A w czym jest on niby lepszy? Co do średnicy to się jeszcze zastanowię, w sumie turbo to ja nie mam w planachPumaRST pisze:1) wydech: kolektor od N14GTI/P10GT o niebo lepszy niż seria i tańszy od chińskich podrób, reszta wydechu na 55mm w zupełności wystarczy - tym bardziej że nie planujesz grubo dłubać tego silnika.
Tarcze bozarto z serii GTR to nic innego jak Mikoda GT. Bozarto jak czytałem na innych forach to tylko pakowacz. To tak jak np. łożyska Nipparts. Kupujesz Nipparts a w środku jest japan line . Bozarto wyglądają tak: http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-ni ... 98625.htmlPumaRST pisze:3) Nie wiem skąd weźmiesz Mikode GT do N15 GTI bo oni ich nie produkują, co mnie też martwi
Nie chodzi mi tutaj o tą puchę między przepustnicą a MAF'em, tylko o tą w zderzaku. Ale skoro ma być custom, to pewnie i tak ją wywalę. Mocno odczuwalny ten spadek jest?PumaRST pisze:4) dolot, zostaw tłumik szmerów - odczuwalny spadek mocy - jesli masz na myśli tą puszkę pomiędzy przepustnicą a przepływką, a w zasadzie wyjmij puchę i wsadź stożek z dopływem powietrza.
Teraz już nie ma go na allegro, ale ten zawias był parę miesięcy temu do kupienia za ok. 3700zł. W tej chwili 4,5k kosztują do S13/14... Ale nie zmienia to faktu że dobór jakiegoś sensownego zawiasu to porażka. A Ty dalej jeździsz na tych Eibach'ach i Kayaba'ch?PumaRST pisze:co do zawiasu K-sport kosztuje 4500PLN, tańszą opcją jest BC Racing który chwalą na AlmeraOwnersClub a kosztuje około 3500zł
Kable kupiłem rok temu w sklepie tuningowym przez neta. Zapłaciłem ok 390 zł z przesyłką, ale czekałem prawie miesiąc na sprowadzenie. Teraz są już na allegro za całkiem przystępną cenę : http://moto.allegro.pl/magnecor-nissan- ... 81368.htmlPumaRST pisze:Z innej strony: gdzie kupiłeś Magnecoory i za ile??
Dzięki PumaRST i nie tylko za podpowiedzi, na pewno okażą się pomocne w działaniu
Co do blachy to miałem robić ją w zeszłym roku, ale zbrakło czasu (taka praca). Teraz przyszedł czas, wiosna idzie, wilgotność spada- będziemy działać
QG15+
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
Z tarczami mnie zaskoczyłeś, co prawda troche droższe niz Mikoda ale dobrze że są.
co do kolektora to podstawowa różnica jest taka:
1) jest to rurowy kolektor 4-2-1
2) nie ma za portkami małego katalizatora który jest w P11GT/N15GTi
co do puszki o której mówiłem, nie wiem jaka liczbowo jest różnica ale traci strasznie dół obrotów. Wyjąłem ją i po kilku dniach wsadziłem znowu.
co do kolektora to podstawowa różnica jest taka:
1) jest to rurowy kolektor 4-2-1
2) nie ma za portkami małego katalizatora który jest w P11GT/N15GTi
co do puszki o której mówiłem, nie wiem jaka liczbowo jest różnica ale traci strasznie dół obrotów. Wyjąłem ją i po kilku dniach wsadziłem znowu.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
nossbuk pisze:Wiesz, niby nikt nie ma, ale wszystko przed Tobą mi i tak się marzy coś takiego co będzie robiło takie fajne, dosyć głośne pssss
Tak, dużo jeszcze przede mną, ale 170 KM bez planowania głowicy to będzie ciężko wystrugać . Ja jak na razie SR20 doprężać nie zamierzam . A nie lepiej odłożyć i brać S14?
PumaRST
Powiedz mi jak to w końcu jest u Ciebie z tym zawiasem?
QG15+
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Termin się na pewno nie zmieni fajnie, że będzie parę almerek GTi i nie tylko. Będzie o czym pogadać śledź temat
viewtopic.php?p=126023#126023
Pewnie już widziałeś. Niby do końca tygodnia mają być oficjalne info, ale zobaczymy.
Dobra, nie będę zawalał Ci tematu takimi sprawami, są inne wątki od tego.
Czekam na te fotki i co tam dalej będzie się działo
viewtopic.php?p=126023#126023
Pewnie już widziałeś. Niby do końca tygodnia mają być oficjalne info, ale zobaczymy.
Dobra, nie będę zawalał Ci tematu takimi sprawami, są inne wątki od tego.
Czekam na te fotki i co tam dalej będzie się działo
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Temat zlotu prześledziłem cały, ale się uśmiałem Koniec OT.
Byłem dzisiaj u mego mechanika, dowiozłem mu jedna część i zobaczyłem jak wygląda teraz samochód po wymianie przednich amorków na nowe Przód poszedł w górę i to prawie 1cm...Tragedia, czym prędzej będę musiał wymienić tylne, dalej zobaczymy, jeżeli się nie zniweluje efekt motorówki w kwietniu wejdą na 100% Eibach'y.
Byłem dzisiaj u mego mechanika, dowiozłem mu jedna część i zobaczyłem jak wygląda teraz samochód po wymianie przednich amorków na nowe Przód poszedł w górę i to prawie 1cm...Tragedia, czym prędzej będę musiał wymienić tylne, dalej zobaczymy, jeżeli się nie zniweluje efekt motorówki w kwietniu wejdą na 100% Eibach'y.
QG15+
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
u mnie, na dniach wskakują przerobione oryginalne amory z GTI - utwardzone o 40% względem serii a do tego mam eibacha proKit (tu cię sprostuje on obniża o 30mm). Ale sądzę że to bedzie tylko etap przejściowy w drodze do Gwintu. tym bardziej że jak dobrze pójdzie niedługo bede miał drugie auto a co za tym idzie N15 bedzie tylko autem do wygłupów a że latam nim po torze to takie obniżenie (nie wiem jak się zachowywać bedą te amory) nie bedzie mnie satysfakcjonowac tym bardziej że waga spadnie dyrastycznie więc auto pewnie pójdzie do góry.Modzelitto pisze:PumaRSTPowiedz mi jak to w końcu jest u Ciebie z tym zawiasem?
A to że auto tobie poszło do góry to mnie nie dziwi, ponieważ nie ma w sprzedaży amorków o oryginalnym skoku jaki był w GTI. amorki sprzedawane są dłuższe o około 2,5cm.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Rozumiem.
Sugerowałem się Twoim opisemPumaRST pisze:(tu cię sprostuje on obniża o 30mm)
Wspominałeś właśnie o tym wcześniej już jak pytałem o zawias na NKP, ale nie spodziewałem się aż takiego efektu...PumaRST pisze:A to że auto tobie poszło do góry to mnie nie dziwi, ponieważ nie ma w sprzedaży amorków o oryginalnym skoku jaki był w GTI. amorki sprzedawane są dłuższe o około 2,5cm.
QG15+
modzelitto piszesz że ciężko wykrzesać 170km bez robienia głowicy??bardzo prosze lukaj na mój stary projekt--tam głowica zupełna seria[oprócz wałeczków i kółek regulowanych]a silnik miałem z ALMERY GTi właśnie...viewtopic.php?t=1875
po porządnym obrobieniu gło wicy byłaby szansa na 5km 5-10nm więcej
po porządnym obrobieniu gło wicy byłaby szansa na 5km 5-10nm więcej
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio
Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw
Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw
Coobcio kiedyś napisał:
Najfajniejsze wałki jakie miałem w takim silniku jak twoj to Piper CAMS street 256/248 u mnie w połączeniu ze zjechanym o 1,5mm łbem, chińskich kolekotrem 4-2-1 i wydechem 2,5" a i stożkiem w nadkolu wyszło takie coś na nich:
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?p=88182
Najfajniejsze wałki jakie miałem w takim silniku jak twoj to Piper CAMS street 256/248 u mnie w połączeniu ze zjechanym o 1,5mm łbem, chińskich kolekotrem 4-2-1 i wydechem 2,5" a i stożkiem w nadkolu wyszło takie coś na nich:
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?p=88182