[K11] Moja Micra nie odpala :(
Moderator: mimier
Zobacz czy przypadkiem z kluczyka nie wypadł Ci "chip" taki czerwony kwadracik (na pewno jest w tych po lifcie, nie wiem z ktorego roku jest Twoja). Spróbujcie uruchomic auto z pychu-moze faktycznie sie zalala i nie chce odpalic-tak samo kiedys bylo z nasza, trzeba bylo ja zmusic do opalenia podczas holowania.
Sprzedam 200sx s13
viewtopic.php?p=396678#396678
viewtopic.php?p=396678#396678
No tak, nawet wroniu mi to podsunął, dobrze byłoby sprawdzić czy jest iskra
w tych przed liftem też ale tu chyba EnDrIu agnes.j pisze o imo uruchamianym z pilota, czyli nie przy kluczyku...
moja nie odpaliła, a to była przyczyną, z resztą często spotykany powód problemów z odpalaniem micry, krótko odpalonej, zimą...
"Micry, po takim krótkim odpaleniu silnika tylko przy niskich temperaturach i szybkim zgaszeniu nie potrafią spalić benzyny która zostaje dostarczona do cylindrów tuż przed zgaszeniem silnika. Dlatego, przy powtórnym odpalaniu silnik jest kompletnie zalany. Jedyna rada, trzeba kręcić aż załapie. Wtedy mamy kłęby szarego dymu, gdyż spala paliwo z układu wydechowego.
Problem jest powszechny, nie ma na to rady poza jedną, nie gasić silnika zaraz po odpaleniu, pozwólmy mu popracować kilka minut.
pozdrawiam " autor serwis -zamieściłam to już na tym forum wcześniej...
Biała nie odpalała przez 2 dni, później zaskoczyłą i zostawiła niezły ślad spalin na ścianie, odtąd problemów brak ale nie odpalam jej na krótko zimą, przezornie
agnes.j poszperam jeszcze w sieci, jak coś znajdę to podsunę
Nie mam, ale czytam forum dotyczące micr i sama miałam kiedyś problem z odpaleniem, pamiętam, że kolesiowi spalił się przekaźnik..., znajdę to zamieszczę link, by Ci udowodnić. . Poza tym staram się pomóc, jeżeli jest przy agnes.j ktoś kto choć troszkę się zna na autkach powinni dac radę bez pomocy mechanika i płacenia niewiadomo jakiej kasy za focha micry. Drugi powód nie odpalania micry jaki pamiętam z byłego forum, to bezpiecznik 10A znajdujący się pod maską, odpowiedzialny za "zasilanie wtrysków" - tu zacytowałam wypowiedź alfabox0266.MacGayver pisze:Aniu, odnoszę wrażenie że masz świra na punkcie bezpieczników
EnDrIu pisze:"chip" taki czerwony kwadracik (na pewno jest w tych po lifcie)
w tych przed liftem też ale tu chyba EnDrIu agnes.j pisze o imo uruchamianym z pilota, czyli nie przy kluczyku...
moja nie odpaliła, a to była przyczyną, z resztą często spotykany powód problemów z odpalaniem micry, krótko odpalonej, zimą...
"Micry, po takim krótkim odpaleniu silnika tylko przy niskich temperaturach i szybkim zgaszeniu nie potrafią spalić benzyny która zostaje dostarczona do cylindrów tuż przed zgaszeniem silnika. Dlatego, przy powtórnym odpalaniu silnik jest kompletnie zalany. Jedyna rada, trzeba kręcić aż załapie. Wtedy mamy kłęby szarego dymu, gdyż spala paliwo z układu wydechowego.
Problem jest powszechny, nie ma na to rady poza jedną, nie gasić silnika zaraz po odpaleniu, pozwólmy mu popracować kilka minut.
pozdrawiam " autor serwis -zamieściłam to już na tym forum wcześniej...
Biała nie odpalała przez 2 dni, później zaskoczyłą i zostawiła niezły ślad spalin na ścianie, odtąd problemów brak ale nie odpalam jej na krótko zimą, przezornie
agnes.j poszperam jeszcze w sieci, jak coś znajdę to podsunę
[K11] Nie odpala na benzynie a na gazie pali
Sprawdzona pompka, bezpieczniki. Paliwo leci, a na benzynie wcale nie chce jechać. Na gzie zapala. Stało się to z dnia na dzień. Raz nie chciał zapalić. Potem jednak zapalił na dotyk, aż kolejnego razu już nie zapalił. Na myśl przychodzi mi jeszcze jakiś czujnik, bo wiadomo na lpg to po swojemu działa.
Ostatnio zmieniony 2011-02-14, 15:31 przez Quest1, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Micra był Quest jest Almera
A może umarł komp od wtrysku ?
Miałem tak w Uno
Miałem tak w Uno
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Popieram zdanie kolegi Alfabox ,
No chyba że immobilajzer !
Ja miałem fabryczny NAT-S który blokował tylko wtryski i nie podawał paliwa, więc gdybym miał gaz to bym odpalił na gazie ... model z pilotem
Są też takie które blokują i iskrę oraz paliwo .
Na pewno nie przepływka i nie krokowy bo by przynajmniej próbował zaskoczyć ....
No chyba że immobilajzer !
Ja miałem fabryczny NAT-S który blokował tylko wtryski i nie podawał paliwa, więc gdybym miał gaz to bym odpalił na gazie ... model z pilotem
Są też takie które blokują i iskrę oraz paliwo .
Na pewno nie przepływka i nie krokowy bo by przynajmniej próbował zaskoczyć ....
NISSAN Qashqai 1.6 NIGDY WIĘCEJ
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP
Chairman Cm600S, EGZOTYK
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP
Chairman Cm600S, EGZOTYK
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA
może zacznij od rozmontowania osłony skrzyni biegów i wymontowania tego plastiku który tworzy półeczkę pod popielniczką , tam masz komputer który zawiaduje wtryskami , z tego co mi wiadomo w k11 przed liftem były 2 rodzaje , w każdym razie zobacz czy są tam podpięte jakieś niefabryczne przewody ... przy okazji zobacz czy na odwrocie tego plastiku który tworzy tą półeczkę nie ma małej czarnej skrzyneczki zamontowanej ...
NISSAN Qashqai 1.6 NIGDY WIĘCEJ
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP
Chairman Cm600S, EGZOTYK
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP
Chairman Cm600S, EGZOTYK
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA
Jeżeli koleżanka ma oddzielny immobilajzer taki z pilota , czarny z napisem nissan i z 2-ma okrągłymi gumowymi guzikami , a dioda znajduję się przy lewarku zmiany biegów , a dioda reaguje na pilota , pytanie jeszcze jak bo może migać szybko , wolno lub gasnąć całkiem.
Jeżeli jest tak jak piszę to wszystko ok z immobilajzerem , bo jedyne co nawala to sterownik nat-s który jest za środkowym schowkiem pod popielniczką ,zamocowany od tyłu, ale jego awaria wyklucza miganie diody , pilot tez odpada bo reaguje proponuje sprawdzić czy wtryski podają paliwo a jak podają to czy podają w odpowiednim czasie
ale gdyby coś jednak sie okazało nie tak , to ten typ immobilajzera jest dość nie typowy i nie spotykany w autach z rynku np Polskiego , przez to jest tylko jedno urządzenie w aso do kodowania tych immobilajzerów na całą Polskę .... czyli serwis zamawia użyczenie go z głównej centrali nissana , Jeżeli jest to urządzenie wolne to czeka się na nie do tyg. jezeli zajęte to do 2 tyg . i koszt około 250zł . Natomiast w wypadku wymiany sterownika następuje ponowne strojenie z pilotem , też tylko ASO ! nie znalazłem nikogo innego kto by potrafił zrobić ten model immo... a oferowało i pomoc i próbowało wielu znanych i polecanych fachmanów ....
[ Dodano: 2011-02-18, 18:17 ]
A MOŻE CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY ???
Jeżeli jest tak jak piszę to wszystko ok z immobilajzerem , bo jedyne co nawala to sterownik nat-s który jest za środkowym schowkiem pod popielniczką ,zamocowany od tyłu, ale jego awaria wyklucza miganie diody , pilot tez odpada bo reaguje proponuje sprawdzić czy wtryski podają paliwo a jak podają to czy podają w odpowiednim czasie
ale gdyby coś jednak sie okazało nie tak , to ten typ immobilajzera jest dość nie typowy i nie spotykany w autach z rynku np Polskiego , przez to jest tylko jedno urządzenie w aso do kodowania tych immobilajzerów na całą Polskę .... czyli serwis zamawia użyczenie go z głównej centrali nissana , Jeżeli jest to urządzenie wolne to czeka się na nie do tyg. jezeli zajęte to do 2 tyg . i koszt około 250zł . Natomiast w wypadku wymiany sterownika następuje ponowne strojenie z pilotem , też tylko ASO ! nie znalazłem nikogo innego kto by potrafił zrobić ten model immo... a oferowało i pomoc i próbowało wielu znanych i polecanych fachmanów ....
[ Dodano: 2011-02-18, 18:17 ]
A MOŻE CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY ???
NISSAN Qashqai 1.6 NIGDY WIĘCEJ
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP
Chairman Cm600S, EGZOTYK
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP
Chairman Cm600S, EGZOTYK
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA
Imbobilaizer znalzałem. Jest za półeczką pod kierownicą, ale jak go odpinam to nie mam wcale zapłonu. Za środkową półką mam zaś 3 jakieś urządzenia. Jedna jak paczka paczka papierosów a dwa sporo większe takie same. Sądzę że to od alarmu. Sprawdziłem wszystkie kabelki i nic się nie odpięło.
Była Micra był Quest jest Almera
Jakiej generacji masz instalacje gazową ? problem moze być w centralce od gazu lub emulatorze. Może po prostu centralka nie przełacza na benzynę. Pompa paliwa będzie działać a auto na benzynie nie będzie chodziło. Sprawdź centralkę a najlepiej jak byś podmienił od kogoś drugą. (sprawdź bezpieczniki od gazu)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Immobiliser odpada. Znalazłem sekretny wyłączni awaryjny, którym można go wyłączyć i nadal nic z tego. LPG też podejrzewałem. Instalację mam I generacji BRC sterowaną komputerkiem z emulatorem sondy lambdy. Sprawdziłem w niej bezpieczniki a także rozłączyłem całkiem centralkę i też nic to nie dało.
Była Micra był Quest jest Almera
KOLEGO CZY ROBISZ W TAKI SPOSÓB ?
PRZEKRĘCASZ KLUCZYK AŻ ZAPALĄ SIE KONTROLKI , dopiero wciskasz ukryty wyłącznik i trzymając go nieprzerwanie kręcisz ...
PRZEKRĘCASZ KLUCZYK AŻ ZAPALĄ SIE KONTROLKI , dopiero wciskasz ukryty wyłącznik i trzymając go nieprzerwanie kręcisz ...
NISSAN Qashqai 1.6 NIGDY WIĘCEJ
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP
Chairman Cm600S, EGZOTYK
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP
Chairman Cm600S, EGZOTYK
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA
Immobilizer ma zasilanie bez kluczyka. Przełączam i kręcę. Bez przełączenia zapłon wcale nie zadziała.
[ Dodano: 2011-02-19, 11:44 ]
Byłem u gazownika. Nie miał czasu by podłączyć pod komp. lecz mówi że możliwe ze to emulator. Swoją drogą zauważyłem że autko lepiej się zbiera niż wcześniej gdy było sprawne.
[ Dodano: 2011-02-23, 15:20 ]
Problem rozwiązany. Znikło, nie wiedzieć czemu, zasilanie ma wtryski, lecz jest już podpięte nowe.
[ Dodano: 2011-02-19, 11:44 ]
Byłem u gazownika. Nie miał czasu by podłączyć pod komp. lecz mówi że możliwe ze to emulator. Swoją drogą zauważyłem że autko lepiej się zbiera niż wcześniej gdy było sprawne.
[ Dodano: 2011-02-23, 15:20 ]
Problem rozwiązany. Znikło, nie wiedzieć czemu, zasilanie ma wtryski, lecz jest już podpięte nowe.
Była Micra był Quest jest Almera
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2010-12-04, 16:50
- Lokalizacja: Zielona Góra
Witajcie, zostałem odesłany do tego wątku, więc przekopiuje treść z mojego posta:
Wczoraj po popołudniu Micra odpaliła bez problemu. Przejechałem parę metrów, by ją przestawić w inne miejsce. Niestety nie mam obrotomierza, ale słyszałem jakby silnik chodził na trochę wyższych obrotach niż zazwyczaj.
Po dwóch godzinach, jak zrobiłem to co miałem zrobić odstawiłem auto 2-3 m dalej - odpaliła bez problemu.
Jak chciałem odpalić ją po kilku godzinach, to już kaplica, rzęzi jak na filmiku poniżej:
http://www.youtube.com/watch?v=d2Ml5Sj9tuk
Może niekoniecznie słychać to na filmiku, ale słychać jak po przekręceniu kluczyka załącza się pompa, rozrusznik kręci i momentami już jakby miał silnik zaskoczyć. Akumulator jest sprawny.
Nie gaśnie kontrolka ładowania, a po nieudanym zapłonie zapalają kontrolki Check Engine i NCVT
Jestem laikiem, ale czy może ma ktoś jakieś sugestie co warto sprawdzić nim będę musiał wzywać lawetę?
----
Dziś rano próbowałem za radą
odpalić Micrusa - pomęczyłem go, niestety bez powodzenia.
Doszedł nowy objaw, przygasący/zerujacy się licznik kilometrów i godziny, oraz takie dość dobrze słyszalne 'trrrrr' - czy to objaw padającego akumulatora?
http://www.youtube.com/watch?v=ttsV2q-Duy4
Wczoraj po popołudniu Micra odpaliła bez problemu. Przejechałem parę metrów, by ją przestawić w inne miejsce. Niestety nie mam obrotomierza, ale słyszałem jakby silnik chodził na trochę wyższych obrotach niż zazwyczaj.
Po dwóch godzinach, jak zrobiłem to co miałem zrobić odstawiłem auto 2-3 m dalej - odpaliła bez problemu.
Jak chciałem odpalić ją po kilku godzinach, to już kaplica, rzęzi jak na filmiku poniżej:
http://www.youtube.com/watch?v=d2Ml5Sj9tuk
Może niekoniecznie słychać to na filmiku, ale słychać jak po przekręceniu kluczyka załącza się pompa, rozrusznik kręci i momentami już jakby miał silnik zaskoczyć. Akumulator jest sprawny.
Nie gaśnie kontrolka ładowania, a po nieudanym zapłonie zapalają kontrolki Check Engine i NCVT
Jestem laikiem, ale czy może ma ktoś jakieś sugestie co warto sprawdzić nim będę musiał wzywać lawetę?
----
Dziś rano próbowałem za radą
ainkaa pisze:Jedyna rada, trzeba kręcić aż załapie. Wtedy mamy kłęby szarego dymu, gdyż spala paliwo z układu wydechowego.
odpalić Micrusa - pomęczyłem go, niestety bez powodzenia.
Doszedł nowy objaw, przygasący/zerujacy się licznik kilometrów i godziny, oraz takie dość dobrze słyszalne 'trrrrr' - czy to objaw padającego akumulatora?
http://www.youtube.com/watch?v=ttsV2q-Duy4
Wg mnie aku, przemęczyłeś go. Tez tak zrobiłam ze swoją, po naładowaniu aku micra odpalila, widocznie już się przepaliło to co miało sie przpalić.
Sprawdziłeś wszystko co radzimy sprawdzac w ww postach: np. czy jest iskra? Czy podaje paliwo?
Klubowicz, który miał taki problem z zalaną micrą odpiął pompę kręcił do upadłego i przepalił to co mu się zalało i po czym podpiął pompę i autko odpaliło.
Sprawdziłeś wszystko co radzimy sprawdzac w ww postach: np. czy jest iskra? Czy podaje paliwo?
Klubowicz, który miał taki problem z zalaną micrą odpiął pompę kręcił do upadłego i przepalił to co mu się zalało i po czym podpiął pompę i autko odpaliło.
Ostatnio zmieniony 2011-03-11, 10:17 przez ainkaa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2010-12-04, 16:50
- Lokalizacja: Zielona Góra
ainkaa jeszcze nie, samemu trochę ciężko Będę musiał dać znać kumplowi by podjechał swoim autem i ukraść od niego trochę prądu. Wtedy spróbuję to sprawdzić, choć nie do końca wiem jak sprawdzić czy podaje paliwo, bo jak sprawdzić czy jest iskra opisał wronek.ainkaa pisze: Sprawdziłeś wszystko co radzimy sprawdzac w ww postach: np. czy jest iskra? Czy podaje paliwo?
Mr.Bad_Example, wiem, że ciężko , szukam rozwiązania dlatego pytam
Panowie jeśli nie mam racji poprawiac mnie
wystarczy odkręcic troche śrubę przy filtrze paliwa, i zakręcić micrę (krótko!) , jeśli podaje powinieneś mieć tam wyciek.Mr.Bad_Example pisze:nie do końca wiem jak sprawdzić czy podaje paliwo
Panowie jeśli nie mam racji poprawiac mnie
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2010-12-04, 16:50
- Lokalizacja: Zielona Góra
Dobra, Micrus odpalony. Wpadł kumpel z akumulatorem, pokręcił go dłużej i silnik ruszył. Z wydechu pokapało, poszła chmura białego dymu i silniczek równo i cicho pracował jak wcześniej.
Czyli jednak był zalany.
Dzięki ainkaa za szybkie odpowiedzi i zainteresowanie tematem. Przy okazji dowiedziałem się jak sprawdzić czy podaje paliwo
Czyli jednak był zalany.
Dzięki ainkaa za szybkie odpowiedzi i zainteresowanie tematem. Przy okazji dowiedziałem się jak sprawdzić czy podaje paliwo
[K11] Problem z odpalaniem - silnik 1,0 1999
Hej,
macie może jakieś pomysły co to może być?
Próbuję odpalić auto i:
- albo się normalnie kręci i odpala (rzadkość)
- albo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem niż wcześniej i odpali
- albo i to nie do końca pomoże bo odpali i zgaśnie (jakby paliwa nie dostawał).
Ciężko namierzyć warunki w jakich to się dzieje:
1. rano po nocnym postoju - raz odpali normalnie a raz dzieje się to, co powyżej
2. po krótkiej przejażdżce i 15 min przerwie - tak samo
3. przy wilgotnej pogodzie i uwarunkowaniach jak w pkt 1 i 2 - to samo
Ostatnio było robione:
- wymiana akumulatora na Zapp Sznajder Silver (dedykowany do micry 1,0) ok 1-2 miesiące temu - prawdopodobnie problem zaczął się mniej więcej w tym okresie. Przed wymianą zmierzone było ładowanie - 14V jak księga nakazuje.
- filtry wszelkie wymienione na nowe (mann) oraz olej itp. w tym tygodniu.
Trochę zaczyna to być irytujące - macie jakieś pomysły gdzie szukać, albo co pokazać palcem mechanikowi (albo elektrykowi) żeby sprawdził?
Pozdr
Piotrek
macie może jakieś pomysły co to może być?
Próbuję odpalić auto i:
- albo się normalnie kręci i odpala (rzadkość)
- albo trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem niż wcześniej i odpali
- albo i to nie do końca pomoże bo odpali i zgaśnie (jakby paliwa nie dostawał).
Ciężko namierzyć warunki w jakich to się dzieje:
1. rano po nocnym postoju - raz odpali normalnie a raz dzieje się to, co powyżej
2. po krótkiej przejażdżce i 15 min przerwie - tak samo
3. przy wilgotnej pogodzie i uwarunkowaniach jak w pkt 1 i 2 - to samo
Ostatnio było robione:
- wymiana akumulatora na Zapp Sznajder Silver (dedykowany do micry 1,0) ok 1-2 miesiące temu - prawdopodobnie problem zaczął się mniej więcej w tym okresie. Przed wymianą zmierzone było ładowanie - 14V jak księga nakazuje.
- filtry wszelkie wymienione na nowe (mann) oraz olej itp. w tym tygodniu.
Trochę zaczyna to być irytujące - macie jakieś pomysły gdzie szukać, albo co pokazać palcem mechanikowi (albo elektrykowi) żeby sprawdził?
Pozdr
Piotrek
- Hahkuh
- fanatyk nissana
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
- Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
- Kontakt:
...a jak już odpali to pracuje normalnie? (nie szarpie jak się nagrzeje, obroty nie falują)
-=MY GREEN HORNET=-
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
no to się przynajmniej czegoś nauczyłemwronek pisze:Skoro kable wymieniałeś to cewkę masz jedną
no właśnie jak już odpali to pracuje normalnie. Jak pisałem - problem zdarza się losowo i ciężko stwierdzić w jakich warunkach. Często dłuższe kręcenie rozrusznikiem załatwia sprawę (ale czasami też mimo załapania momentalnie gaśnie).Hahkuh pisze:...a jak już odpali to pracuje normalnie? (nie szarpie jak się nagrzeje, obroty nie falują)
Może coś pomoże informacja, że przed wymianą świec i kabli, jak postał 3 dni (przy niskich temperaturach) to w ogóle załapać nie chciał póki mu się gazu w podłogę nie wcisnęło przy kręceniu. Ale swoją drogą wtedy był jeszcze włożony stary akumulator więc pewnie obie rzeczy miały na to wpływ.