[N16] Duże Spalanie 2.2 di 2000
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
[N16] Duże Spalanie 2.2 di 2000
Almera 2.2 di 2000 kolejny przejechany miesiąc ponad 570km i tankuję do pełna żeby sprawdzić spalanie, które niestety wychodzi tragicznie po przeliczeniu wychodzi mi między 8,8 l do 9 l na 100 km jazda non stop po mieście, nie jeżdżę na emeryta ale i nie cisnę gazu do spodu.
Może jakieś sugestie co może być przyczyną takiego, a nie innego spalania.
Czytając inne opinie na temat spalania co do tego silnika to minimum te 1,5 do 2 l powinno być mniej.
Może jakieś sugestie co może być przyczyną takiego, a nie innego spalania.
Czytając inne opinie na temat spalania co do tego silnika to minimum te 1,5 do 2 l powinno być mniej.
odłącz kostke powinien zaświecić się chek engine i pojeździj sobie z odpiętym przepływomierzem. jeśli nie zauważysz różnicy w jeździe to masz walniętą przepływke.
uszkodzona przepływka zmniejsza moc silnika i wzwiękrza spalanie.
uszkodzona przepływka zmniejsza moc silnika i wzwiękrza spalanie.
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
zmierz napięcie na przepływce
RPM Vmin Vmax
700 1,50 2,00
1000 1,73 2,18
1500 2,11 2,48
2000 2,48 2,79
2500 2,86 3,09
3000 3,24 3,39
3500 3,62 3,70
4000 4,00 4,00
takie powinny być prawidłowe wartości ważne by to robić na rozgrzanym silniku najlepiej podmień z kimś przepływke ja mieszkam w sumie niedaleko ale moja pozostawia dużo do życzenia jak coś to pisz na gg lub pw
RPM Vmin Vmax
700 1,50 2,00
1000 1,73 2,18
1500 2,11 2,48
2000 2,48 2,79
2500 2,86 3,09
3000 3,24 3,39
3500 3,62 3,70
4000 4,00 4,00
takie powinny być prawidłowe wartości ważne by to robić na rozgrzanym silniku najlepiej podmień z kimś przepływke ja mieszkam w sumie niedaleko ale moja pozostawia dużo do życzenia jak coś to pisz na gg lub pw
odpięta przepływka
Dzisiaj odpiąłem w końcu przepływkę, bo po kolejnym tankowaniu i przeliczeniu wyszło jeszcze gorzej, ale to ze względu na warunki na drogach wyszło mi 9,3 l/100km.
Więc po odpięciu i przejechaniu się nie zobaczyłem żadnej nawet najmniejszej różnicy w jeździe.
Czytając inne posty na ten temat wnioskuję że muszę ją wymienić.
Mam tylko jeszcze pytanie czy sama przepływka może mieć aż taki wpływ na spalanie do ok. 2 litrów różnicy niż inni co podają ?
Więc po odpięciu i przejechaniu się nie zobaczyłem żadnej nawet najmniejszej różnicy w jeździe.
Czytając inne posty na ten temat wnioskuję że muszę ją wymienić.
Mam tylko jeszcze pytanie czy sama przepływka może mieć aż taki wpływ na spalanie do ok. 2 litrów różnicy niż inni co podają ?
No to jeśli różnicy nie było to polecam InterCars.Ja chyba zapłaciłem tam ponad 200zł.A co do różnicy w spalaniu to u mnie aż takiej różnicy nie było.Przepływkę i tak musisz kupić więc po wymianie zobaczysz czy spalanie wróci do normy.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
sama przepływka odgrywa ogromną rolę podczas spalania i utraty mocy silnka.
mój nissan z uszkodzoą przepływką ze 110KM miał 87KM. pomiar na hamowni
mój nissan z uszkodzoą przepływką ze 110KM miał 87KM. pomiar na hamowni
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
Dzisiaj po przyjechaniu do pracy na rozgrzanym silniku mierzyłem i wyszły mi takie pomiary.
1-czujnik przepływomierza - napiecie od 1,5-2V przy obrotach biegu jałowego do ok 4V przy ok 4000 RPM
2-zasilanie czujnika 5V
3-masa
4-ECM RELAY ~12V
bieg jałowy - 1,90v
1000 - 2,30v
2000 - 2,65v
3000 - 3,60v
4000 - 3,80v
[ Dodano: 2010-12-08, 19:59 ]
wert, a jakie spalanie miał kolega wtedy dużo ponad normę
1-czujnik przepływomierza - napiecie od 1,5-2V przy obrotach biegu jałowego do ok 4V przy ok 4000 RPM
2-zasilanie czujnika 5V
3-masa
4-ECM RELAY ~12V
bieg jałowy - 1,90v
1000 - 2,30v
2000 - 2,65v
3000 - 3,60v
4000 - 3,80v
[ Dodano: 2010-12-08, 19:59 ]
wert, a jakie spalanie miał kolega wtedy dużo ponad normę