[P11/WP11] Jaki olej do skrzyni biegów
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Jaki olej do skrzyni biegów
Jaki olej koledzy wlewają do skrzyni biegów i jak często go wymieniają? W instrukcji przeczytałem, że powinno się to robić co 60 kkm.
_____________________________________________________________________________________
Wlałem mineralny z Fuchsa - jest OK, jak przymrozi trochę gęstnieje, odradzam eksperymenty trzymaj sie tego co o parametrach w książce napisali.
_____________________________________________________________________________________
Jakiś czas temu wymieniałem olej w skrzynie biegów- wysłali mnie do serwisu bym stosowny olej zakupił. Tam poprosiłem o olej do skrzyni biegów i dali mi jakiś typ Castrola (nalewają sami - trzeba było mieć własny kanister), a za 5 l zapłaciłem jakieś 190 zł. Póki co jestem zadowolony.
Wczesnej nie wiem czym ta skrzynia była zalana ale był efekt że na przymrozku dźwignia biegów chodziła wolniej - jakby była zamrożona (po jakiejś chwili pracy silnika chodziła normalnie). Teraz ten objaw zanikł - na nowym oleju.
_____________________________________________________________________________________
ja wlałem Mobil`a, 75W90 albo 80W90 - oba są zalecane na nasz klimat (temp. od ponad -30 do ok +40
samo 80W to bardziej na mrozyniż na gorące dni (od poniżej -30 do zaledwie +30)
_____________________________________________________________________________________
ja zalalem mobila shc 75w90 GL4 ktos pisal ze ten olej jest ok do nissanow
_____________________________________________________________________________________
ja ostatnio zalałem skrzynie olejem Valvoline DuraBlend 75W90 i jest OK...
_____________________________________________________________________________________
Czy ktos slyszal moze o oleju Fuchs Titan Gear Syn 75W/90? Chce zmienic olej w skrzyni i na chwile obecna mam do wyboru dwa jego rodzaje: w/w oraz Castrol Manual EP 80W/90. Obydwa spelniaja norme GL-4, dodatkowo Fuchs spelnia rowniez norme GL-5.
Nie wiem jakim olejem skrzynia byla zalewana wczesniej.
_____________________________________________________________________________________
śmiało możesz lać tego Fuchsa
_____________________________________________________________________________________
Ja jeżdżę na:
Panolin SUPER DUTY SPECIAL
SAE 75W-90, API GL-4/5
Doczytałem, że temp. krzepnięcia -49°C, po trzech latach jazdy wszystko OK, w zimie lewarek pracuje płynnie jak w lecie
_____________________________________________________________________________________
Ja dzis zalałem do swojej Neste 75w90 ful syntetyk,poprawa odczuwalna luzniej wchodza biegi no i jak piszą koledzy wyzej u mnie terz wsteczny zaczoł wchodzic za pierwszym razem.
_____________________________________________________________________________________
To jaki będzie najlepszy olej do Primery 1.8 ? Rozumiem że tylko GL-4 wchodzi w grę, ale 75W90 czy 80W90 a może 75W80 ?
_____________________________________________________________________________________
Skrzynię masz pewnie takiego samego typu jak w Almerze N16 z silnikiem 1.8, a do tej
oryginalny nissanowski olej to syntetyk 75W-80 o klasyfikacji jakościowej GL-4, jako zamiennik Nissan na Europę dopuszcza syntetyk 75W-90 o klasyfikacji GL-4. Dopuszczalny jest olej który posiada klasyfikację GL-4/5, ale GL-5 już nie.
_____________________________________________________________________________________
a co powiecie na amerykanski olej "sunoco" 75W-90 GL-5 stosował ktos ten olej?? nadaje sie??
_____________________________________________________________________________________
Poczytaj kilka postów wyżej, do Primery/Almery wymagana jest klasa jakościowa GL-4 a nie GL-5 i w przypadku olejów przekładniowych "wyższa" klasa jakościowa wcale nie oznacza że olej jest lepszy.
Po prostu znaczenie ma stop z jakiego wykonane są synchronizatory, co przy zastosowaniu nie odpowiedniej klasy jakościowej może prowadzić do ich korozji chemicznej, tyle teoria bo w praktyce tak źle nie ma, ale lepiej stosować tę klasę którą zaleca producent.
_____________________________________________________________________________________
Ma byc 75w90 GL4 pelen syntetyk - wszystko inne co sie leje to na wlasna odpowiedzialnosc
Może też byc klasy GL 4/5 samo GL5 odpada.
_____________________________________________________________________________________
źródło: NKP
_____________________________________________________________________________________
Wlałem mineralny z Fuchsa - jest OK, jak przymrozi trochę gęstnieje, odradzam eksperymenty trzymaj sie tego co o parametrach w książce napisali.
_____________________________________________________________________________________
Jakiś czas temu wymieniałem olej w skrzynie biegów- wysłali mnie do serwisu bym stosowny olej zakupił. Tam poprosiłem o olej do skrzyni biegów i dali mi jakiś typ Castrola (nalewają sami - trzeba było mieć własny kanister), a za 5 l zapłaciłem jakieś 190 zł. Póki co jestem zadowolony.
Wczesnej nie wiem czym ta skrzynia była zalana ale był efekt że na przymrozku dźwignia biegów chodziła wolniej - jakby była zamrożona (po jakiejś chwili pracy silnika chodziła normalnie). Teraz ten objaw zanikł - na nowym oleju.
_____________________________________________________________________________________
ja wlałem Mobil`a, 75W90 albo 80W90 - oba są zalecane na nasz klimat (temp. od ponad -30 do ok +40
samo 80W to bardziej na mrozyniż na gorące dni (od poniżej -30 do zaledwie +30)
_____________________________________________________________________________________
ja zalalem mobila shc 75w90 GL4 ktos pisal ze ten olej jest ok do nissanow
_____________________________________________________________________________________
ja ostatnio zalałem skrzynie olejem Valvoline DuraBlend 75W90 i jest OK...
_____________________________________________________________________________________
Czy ktos slyszal moze o oleju Fuchs Titan Gear Syn 75W/90? Chce zmienic olej w skrzyni i na chwile obecna mam do wyboru dwa jego rodzaje: w/w oraz Castrol Manual EP 80W/90. Obydwa spelniaja norme GL-4, dodatkowo Fuchs spelnia rowniez norme GL-5.
Nie wiem jakim olejem skrzynia byla zalewana wczesniej.
_____________________________________________________________________________________
śmiało możesz lać tego Fuchsa
_____________________________________________________________________________________
Ja jeżdżę na:
Panolin SUPER DUTY SPECIAL
SAE 75W-90, API GL-4/5
Doczytałem, że temp. krzepnięcia -49°C, po trzech latach jazdy wszystko OK, w zimie lewarek pracuje płynnie jak w lecie
_____________________________________________________________________________________
Ja dzis zalałem do swojej Neste 75w90 ful syntetyk,poprawa odczuwalna luzniej wchodza biegi no i jak piszą koledzy wyzej u mnie terz wsteczny zaczoł wchodzic za pierwszym razem.
_____________________________________________________________________________________
To jaki będzie najlepszy olej do Primery 1.8 ? Rozumiem że tylko GL-4 wchodzi w grę, ale 75W90 czy 80W90 a może 75W80 ?
_____________________________________________________________________________________
Skrzynię masz pewnie takiego samego typu jak w Almerze N16 z silnikiem 1.8, a do tej
oryginalny nissanowski olej to syntetyk 75W-80 o klasyfikacji jakościowej GL-4, jako zamiennik Nissan na Europę dopuszcza syntetyk 75W-90 o klasyfikacji GL-4. Dopuszczalny jest olej który posiada klasyfikację GL-4/5, ale GL-5 już nie.
_____________________________________________________________________________________
a co powiecie na amerykanski olej "sunoco" 75W-90 GL-5 stosował ktos ten olej?? nadaje sie??
_____________________________________________________________________________________
Poczytaj kilka postów wyżej, do Primery/Almery wymagana jest klasa jakościowa GL-4 a nie GL-5 i w przypadku olejów przekładniowych "wyższa" klasa jakościowa wcale nie oznacza że olej jest lepszy.
Po prostu znaczenie ma stop z jakiego wykonane są synchronizatory, co przy zastosowaniu nie odpowiedniej klasy jakościowej może prowadzić do ich korozji chemicznej, tyle teoria bo w praktyce tak źle nie ma, ale lepiej stosować tę klasę którą zaleca producent.
_____________________________________________________________________________________
Ma byc 75w90 GL4 pelen syntetyk - wszystko inne co sie leje to na wlasna odpowiedzialnosc
Może też byc klasy GL 4/5 samo GL5 odpada.
_____________________________________________________________________________________
źródło: NKP
Re: Jaki olej do skrzyni biegów
No właśnie ale valwolina olej GL-4 to półsyntetyk to samo tyczy się Totala. Czy ma to jakiś znaczenie ?jarkk pisze: Ma byc 75w90 GL4 pelen syntetyk - wszystko inne co sie leje to na wlasna odpowiedzialnosc
Może też byc klasy GL 4/5 samo GL5 odpada.
źródło: NKP
Należy zaznaczyć, że olej klasy GL-5 nie jest "lepszy" od oleju klasy GL-4 - obydwie klasy
przypisane sa różnym zastosowaniom. Oleje klasy GL-5 dla zapewnienia wysokiej odpornosci na naciski miedzyzebne posiadaja około dwukrotnie wieksza ilosc dodatków oznaczanych jako EP (Extreme Pressure) w porównaniu z olejami GL-4
Dodtki przeciwutleniające (antykorozyjne)zawarte w GL5 mogą powodować rozpuszczanie elementów skrzyni nie odporne na nie. Dlatego nie należy ich stosować w skrzyniach nie przytosowanych do tego typu oleju
przypisane sa różnym zastosowaniom. Oleje klasy GL-5 dla zapewnienia wysokiej odpornosci na naciski miedzyzebne posiadaja około dwukrotnie wieksza ilosc dodatków oznaczanych jako EP (Extreme Pressure) w porównaniu z olejami GL-4
Dodtki przeciwutleniające (antykorozyjne)zawarte w GL5 mogą powodować rozpuszczanie elementów skrzyni nie odporne na nie. Dlatego nie należy ich stosować w skrzyniach nie przytosowanych do tego typu oleju
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Sznurek pisze:według serwisówki nissana primery P11.144 :
manualna skrzynia :
CD20T - oznaczenie skrzyni : RS5F32A - 3,6-3,8 litra
QG16DE QG18DE SR20DE - oznaczenie skrzyni : RS5F70A - 3 litry
Automatyczna CVT : 8.1 litra
SR20DE - 3,5 - 3,7 l
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Witam. Nie polecam oleju MOBIL Mobilube1 SHC Fully Synthetic Supreme Performance Gear Oil SAE 75W90 API GL-5 or GL-4
Nie wiem czy to "or" oznacza łamanie "/" ale stary olej był ciemno wiśniowy i biegi o niebo lepiej wchodziły niż na tym Mobilu. Mobil który opisałem ma kolor piwa (taki bursztynowy) W tej chwili dopóki skrzynia się nie rozgrzeje to biegi chodzą baaardzo ciężko i nawet potrafią zazgrzytać a olej kosztował ponad 40 zł /litr
Wymiana jest prosta (łatwa) Do odkręcenia korków potrzebne są kwadratowe końcówki do kluczy nasadowych. Jedna 3/8" i druga 1/2" około metr wężyka 8mm i lejek taki żeby ten wężyk natknąć. Na dole(z boku) skrzyni odkręcamy kluczem 1/2" śrubę i olej wycieka następnie od przodu auta mniej więcej w połowie wysokości skrzyni odkręcamy śrubę 3/4" i nią też wlewamy świeży olej. Poziom oleju powinien być równy z dolną krawędzią gwintu śruby. Jak będzie delikatnie wypływać to nic się nie stanie,ale za dużo tego oleju nie może być w skrzyni (jak o 1/10 litra przeholujemy to pal licho ale już 2/10 i więcej może szkodzić skrzyni )
Nie wiem czy to "or" oznacza łamanie "/" ale stary olej był ciemno wiśniowy i biegi o niebo lepiej wchodziły niż na tym Mobilu. Mobil który opisałem ma kolor piwa (taki bursztynowy) W tej chwili dopóki skrzynia się nie rozgrzeje to biegi chodzą baaardzo ciężko i nawet potrafią zazgrzytać a olej kosztował ponad 40 zł /litr
Wymiana jest prosta (łatwa) Do odkręcenia korków potrzebne są kwadratowe końcówki do kluczy nasadowych. Jedna 3/8" i druga 1/2" około metr wężyka 8mm i lejek taki żeby ten wężyk natknąć. Na dole(z boku) skrzyni odkręcamy kluczem 1/2" śrubę i olej wycieka następnie od przodu auta mniej więcej w połowie wysokości skrzyni odkręcamy śrubę 3/4" i nią też wlewamy świeży olej. Poziom oleju powinien być równy z dolną krawędzią gwintu śruby. Jak będzie delikatnie wypływać to nic się nie stanie,ale za dużo tego oleju nie może być w skrzyni (jak o 1/10 litra przeholujemy to pal licho ale już 2/10 i więcej może szkodzić skrzyni )
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Jakoś ja mam w obecnym, miałem też w 100NX'ie olej właśnie klasy GL-5, i nic złego się nie działo. Skrzynia działa miodzio.ice pisze:NadiR z tego co pamiętam to tam jest GL-4, wiec GL-5 odpada bo skona skrzynia
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
I oby działała jak najdłużej ale z tego co wiem to są to dwa różne oleje, które mogą prowadzić do chemicznego uszkodzenia metalu z jakiego wykonywane są synchronizatory.johny_fellow pisze:Jakoś ja mam w obecnym, miałem też w 100NX'ie olej właśnie klasy GL-5, i nic złego się nie działo. Skrzynia działa miodzio.ice pisze:NadiR z tego co pamiętam to tam jest GL-4, wiec GL-5 odpada bo skona skrzynia
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
Witam forumowiczów. W nowym roku zamierzam zainwestować trochę kasy w samochód i bede wymieniał m.in olej w skrzyni biegów. Proszę poradźcie czy ten:
http://www.caroil.com.pl/index.php?op=s ... y&item=160
"Syn Power TDL 75W90 1 l" to jest właśnie ten którym większość użytkowników sie zachwyca. Jestem juz taki ze jak coś kupuję to chce wiedzieć za co płace np. trochę więcej. Kilka postów wcześniej osoby które zalały ten olej bardzo go sobie chwaliły.
Moje zaniepokojenie wzbudza jedynie krótki zapis w opisie tego oleju, a mianowicie specyfikacja API GL-3/4/5, MT-1. GL-3??? CO to jest? Czy jak zaleję ten olej to nie uszkodzi mi skrzyni? Wszyscy wcześniejsi użytkownicy zalewali Syn Power 75W90 ale o specyfikacji gl-4/5. Czy valvoline wprowadził nowy produkt na rynek? A ewentualnie jaki inny olej polecacie z własnego doświadczenia. Pozdrawiam jeszcze raz wszystkich forumowiczów. i Wesołych Świąt!
http://www.caroil.com.pl/index.php?op=s ... y&item=160
"Syn Power TDL 75W90 1 l" to jest właśnie ten którym większość użytkowników sie zachwyca. Jestem juz taki ze jak coś kupuję to chce wiedzieć za co płace np. trochę więcej. Kilka postów wcześniej osoby które zalały ten olej bardzo go sobie chwaliły.
Moje zaniepokojenie wzbudza jedynie krótki zapis w opisie tego oleju, a mianowicie specyfikacja API GL-3/4/5, MT-1. GL-3??? CO to jest? Czy jak zaleję ten olej to nie uszkodzi mi skrzyni? Wszyscy wcześniejsi użytkownicy zalewali Syn Power 75W90 ale o specyfikacji gl-4/5. Czy valvoline wprowadził nowy produkt na rynek? A ewentualnie jaki inny olej polecacie z własnego doświadczenia. Pozdrawiam jeszcze raz wszystkich forumowiczów. i Wesołych Świąt!
GL-4 GL-5
Wszyscy doszli do wniosku że w N16 zmienia się olej w skrzyni.
W niektórych skrzyniach niektórych aut nie zmienia się aż do jej padnięcia.
Mam Olej Motula na butelce napisane że żgodny z:
GL-4, GL-5, MIL-L-2105 D
Jak to zjawisko wyjaśnicie Prawie wszystko co wyżej niektórzy piszą wyklucza taką możliwość
skoro GL-5 musi na 100% zawierać jakiś dziwne substancje żrące.
OPIS =
http://maxol.com.pl/info/20.pdf
http://maxol.com.pl/info/21.pdf
Wszędzie różnice GL-5 i GL-4 są jednakowo opisane i nie ma nigdzie wzmianki o żrących metale subsancjach.
Niech ktoś kto podtrzymuje informacje o żrącym działaniu GL-5 znajdzie jakieś potwiedzenie:
bo to wygląda na razie na jakiś MIT.
Motul to francuski olej więc w brytyjsko-francuskiej almerce N16 powinien się sprawdzić
W niektórych skrzyniach niektórych aut nie zmienia się aż do jej padnięcia.
Mam Olej Motula na butelce napisane że żgodny z:
GL-4, GL-5, MIL-L-2105 D
Jak to zjawisko wyjaśnicie Prawie wszystko co wyżej niektórzy piszą wyklucza taką możliwość
skoro GL-5 musi na 100% zawierać jakiś dziwne substancje żrące.
OPIS =
http://maxol.com.pl/info/20.pdf
http://maxol.com.pl/info/21.pdf
Wszędzie różnice GL-5 i GL-4 są jednakowo opisane i nie ma nigdzie wzmianki o żrących metale subsancjach.
Niech ktoś kto podtrzymuje informacje o żrącym działaniu GL-5 znajdzie jakieś potwiedzenie:
bo to wygląda na razie na jakiś MIT.
Motul to francuski olej więc w brytyjsko-francuskiej almerce N16 powinien się sprawdzić
Kiedyś mój brat wlał olej GL-5 i po trzech miesiącach skrzynia skonała , a był wymagany GL-4. W serwisie nissana powiedziano mi , że musi być GL-4 , bo GL-5 ma jakieś dodatki chemiczne , które rozpuszczają powłokę synchronizatorów. W zwykłym opisie mnie będzie opisanego składu chemicznego oleju. Sam kiedyś doświadczyłem gdy wlałem Elf-a w klasie GL-4+. Przyszły upały i zaczęły bardzo ciężko biegi wchodzić. Tak wiec nie kombinował bym z innym olejem jak GL-4.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Jeśli pisze nie tu to poprawcie mnie,bo widze że to do p11,ale nie znalazłem tematu do p10,bo już ogłupiałem,jutro wymieniam skrznie i jaki wkońcu ten olej,5 lat miałem zalanego mobilem mobilube gxa 80w,czy to odpowiedni olej czy moge go wlać do nowej skrzyni,?wczesniej przed zalaniem tego mobila wlał mi mechanior jakiegoś 75w..i nie pamiętam jak dalej,ale biegi nie chciały praktycznie wchodzić,no i wyczytałem w haynesie źe musi być gl4 80w,wiec takiego mobila zalałem,a teraz znów wymiana skrzyni jak pisałem w moim temacie w prezentacjach,i tyra mi to głowe jaki ten olej,bo widze wiekszosc leje 75w90,a w haynesie jest 80w tylko.więc jaki wkońcu?
Witam mam pytanie czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć ile oleju wchodzi do skrzyni biegów Nissana Primery P11.144 z silnikiem 1.6 w sumie pilna sprawa z góry dziękuję za pomoc
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
dzięki bardzo tak orientacyjnie wtedy już wiem ale za szczegółowe informacje będę bardzo wdzięczny
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Witam
Dziś przyszła pora i u mnie na wymianę oleju w skrzyni, co prawda rok temu był wymieniony na
TOTAL TRANSMISSION FE 75W90 API GL-4; API GL-5 lub API MT-1.(taki olej zaleca total na swojej stronie) ale były problemy:przy niskiej temperaturze a już po przymrozkach był problem z przełączaniem biegów, zwłaszcza z 1 na 2,nawet potrafiło zazgrzytać co było czuć na lewarku
Znalazłem taki olej jak RAVENOL MTF-1 75W-85 API GL-4/5, spełnia on normę nissana KE91699942 co odpowiada oryginalnemu olejowi NISSAN MT-XZ GL-4+ (PASS) 75W-90,
Pierwsze zaskoczenie było takie że posiada on kolor czerwony,jak ATF, ale skoro spełnia normy więc go zalałem,po pierwszej przejażdżce wielkie zaskoczenie (na plus oczywiście)
Biegi wchodzą gładko na nierozgrzanym jak i rozgrzanym oleju,wystarczy popchnąć palcem lewarek, żadnych zacięć itp.skrzynia pracuje cicho, wszystko na 5+
Polecam
Dziś przyszła pora i u mnie na wymianę oleju w skrzyni, co prawda rok temu był wymieniony na
TOTAL TRANSMISSION FE 75W90 API GL-4; API GL-5 lub API MT-1.(taki olej zaleca total na swojej stronie) ale były problemy:przy niskiej temperaturze a już po przymrozkach był problem z przełączaniem biegów, zwłaszcza z 1 na 2,nawet potrafiło zazgrzytać co było czuć na lewarku
Znalazłem taki olej jak RAVENOL MTF-1 75W-85 API GL-4/5, spełnia on normę nissana KE91699942 co odpowiada oryginalnemu olejowi NISSAN MT-XZ GL-4+ (PASS) 75W-90,
Pierwsze zaskoczenie było takie że posiada on kolor czerwony,jak ATF, ale skoro spełnia normy więc go zalałem,po pierwszej przejażdżce wielkie zaskoczenie (na plus oczywiście)
Biegi wchodzą gładko na nierozgrzanym jak i rozgrzanym oleju,wystarczy popchnąć palcem lewarek, żadnych zacięć itp.skrzynia pracuje cicho, wszystko na 5+
Polecam