SILNIK: ga14de totalna seria plus lpg 75 km
WYDECH: tez totalna seria

DOLOT: zwęzka w postaci lpg
ELEKTRONIKA: seria
ZAWIESZENIE: seria
HAMULCE: seryjne tarcze plus klocki ferrodo (nie pamietam modelu )
BODY: jedyne co ma to lotka z tylu nadwozie 3d
AUDIO : Magnat audio (łupie strasznie) ale juz mi mało więc bedzie cos nowego niedlugo

PLANY:

zaczne moze od krotkiego opisania histori wymiany silnika ...byl piekny rok 2008 a w nim piekny zlot w borsku ...na ktorym troche sie kuku zrobilo mojemu autku ...zostala przegrzana uszczelka pod glowica a co za tym idize zostala wyminiowa wraz z uszczelniaczami i planowaniem glowicy ..ale niestety cos zostalo zjebane przez mechanika ...mysle ze powod byl taki ze zostal zalany zly olej zbyt rzadki gdyz jezdzilem juz na mineralnym a zalacal polsyntetyk ...mimo dzwoniacej glowicy klepiacej zaworami poprzez usterke prawdopodobnie blaszek ...przejechalem 25 tys km ...az tu pod koniec lutego cos sie chyba urwalo bo zaczelo tak mocno walic ze auto chodzilo jak star albo jakis jelcz tudziez ikarus

zaczalem od upewnienia sie ze silnik bedzie pasowal bez problemu bo obawy mialem bo nikt wczesniej nie opisywal chyba takiego swapa ... wygladalo na pierwszy rzut oka ze wszystko wyglada tak samo ale po wyjeciu sie znalazlo kilka roznic :
1. mocowanie sondy lambda (problem zaden jesli sie nie ma lpg) ja musialem dolutowac troche kabelkow
2. zbyt krotkie kable do aparatu zaplonowego
3. rozrusznik w ga16de jest schowany za glowica a nie tak jak w ga14de obok glowicy
4. przednia lapa jest inna wiec musialem zalozyc ta z ga16de ...na szczescie pasowalo w otwor
5. najlepsze sie okazalo rozkreceniu skrzyni biegow ...okazalo sie ze sprzeglo w ga14de jest duzo mniejsze ...srednica sprzegla i kola zamachowego sie roznia ...poza tym komplet sprzegla w ga16 jest o 4 mm grubszy ...jedyne co zostalo to zalozenie kola zamachowego z ga14 i kompletnego sprzegla od ga14 pod silniczek ga16 ...przy okazji wymienilem simering na wale jak juz kolo mialem zdjete ... coobcio cos wspominal ze mozna jakis mod z tym zrobic ale dowiedzialem sie o tym po zlozeniu kompletu wiec nie probowlem ...sam napisze o tym lepiej ...
6.aprat zaplonowy wydaje sie byc inny niz w n14 ale pewien nie jestem
W tygodniu porobie zdjecia to powklejam ..postaram sie pokazac roznice we wszystkim w czym sie da
a teraz male podsumowanie i wynik jaki sie udalo osiagnac ...
nie wiem jaka jest moc bo hamowni nie bylo ...ale seria ma cos kolo 100 km i czuc naprawde ta moc w porownaniu z marnymi 75 w ga14 ...auto ciagnie od dolu i nie trzeba go tak katowac obrotami ...ale poki co nie bylo jak sie zmierzyc z kimkolwiek bo za krotki