[N15] Dziwne schodzenie z obrotów - filmik
Moderator: sergiej
[N15] Dziwne schodzenie z obrotów - filmik
Po przeczyszczeniu przepustnicy i krokowca oraz wymianie czujnika wrzucenia biegu/luzu obroty zaczeły dziwnie schodzic. Na filmiku silnik nie jest do konca nagrzany ale po nagrzeniu zachowuje się podobnie. Zaraz po odpaleniu na zimno sa na poziomie 1700 i stopniowo schodza ale zawsze z ta zwiecha.
Moim zdaniem obroty powinny schodzi plynnie (tak bylo przed czyszczeniem) a nie robic taka zwieche. Zdarza sie, ze obroty zawieszą sie - nie ustawiaja sie na 800-900.
Dodam, ze po przygazowaniu do odcinki obroty przez jakis czas schodza plynnie a pozniej znow zaczynaja sie zwieszac.
Co z tym zrobic? Probowalem "uczyc" TPS wielokrotnie, resetowalem kompa przez odlaczenie akumulatora.... Nie pomoglo.
link: http://www.youtube.com/watch?v=Gl1sWg_G ... re=mh_lolz
Moim zdaniem obroty powinny schodzi plynnie (tak bylo przed czyszczeniem) a nie robic taka zwieche. Zdarza sie, ze obroty zawieszą sie - nie ustawiaja sie na 800-900.
Dodam, ze po przygazowaniu do odcinki obroty przez jakis czas schodza plynnie a pozniej znow zaczynaja sie zwieszac.
Co z tym zrobic? Probowalem "uczyc" TPS wielokrotnie, resetowalem kompa przez odlaczenie akumulatora.... Nie pomoglo.
link: http://www.youtube.com/watch?v=Gl1sWg_G ... re=mh_lolz
Almera N15 1.6 SR 1996
wojtaak, a nie uszkodziłeś czasem przypadkiem przepływki ? (albo nie zasmarowałeś jej jakimś specyfikiem czyszczącym?) Może nie doszczelniłeś dolotu i dostaje minimalnie lewego powietrza i komp nieco głupieje... Sprawdź jeszcze raz i przeczyść wszystkie styki elektyczne przy przepływce, TPS-ie i wtryskach
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Mój SR podobnie się zachowuje
widać taki urok silniczków z tamtej epoki 


Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
No dobra, ale pozwole sobie zacytowac wypowiedz kolegi ToMiPlis:
"Co do zawieszania się wskazówki to miałem tak samo po czyszczeniu, auto wariowało i czasami zostawało na 1500 gdy stawałem na światłach i tylko szybkie włączenie odbiorników prądu(nawiew na max i długie) powodowało spadek obrotów. Też już miałem zamiar dobrać się do sprężyny ale na szczęście w moim przypadku wystarczyły wyregulować patent od ssania i dokręcić śrubę regulacyjną jałowego zgodnie z serwisówką. Minimalne (prawie nie zauważalne) stawanie obrotów na około 1200 jest założeniem konstrukcyjnym silnika, było to już poruszane kiedyś na forum."
Czy regulacja moze cos poprawic? Bo glosy sa jednak podzielone, nie kazdemu sie obroty przycinaja.
"Minimalne (prawie nie zauważalne) stawanie obrotów na około 1200 jest założeniem konstrukcyjnym silnika" - jeszcze bym przezyl, ale u mnie zacina sie na dluzej.
Kiedy silnik jest na max nagrzany i przygazuje go na 6-7000 to przez jakis czas działa wlasnie z takim ledwo wyczuwalnym przywieszeniem, czyli tak jak kolega opisywal. Jezeli nie przygazuje to wiesza sie jak na zimnym. A wg mnie takie przyciecie jak jest na filmiku trwa za dlugo, ale moze sie myle...
Chyba ze nie przycinaja sie tylko zasyfione silniczki, ktore nie dzialaja w pelnym zakresie....
"Co do zawieszania się wskazówki to miałem tak samo po czyszczeniu, auto wariowało i czasami zostawało na 1500 gdy stawałem na światłach i tylko szybkie włączenie odbiorników prądu(nawiew na max i długie) powodowało spadek obrotów. Też już miałem zamiar dobrać się do sprężyny ale na szczęście w moim przypadku wystarczyły wyregulować patent od ssania i dokręcić śrubę regulacyjną jałowego zgodnie z serwisówką. Minimalne (prawie nie zauważalne) stawanie obrotów na około 1200 jest założeniem konstrukcyjnym silnika, było to już poruszane kiedyś na forum."
Czy regulacja moze cos poprawic? Bo glosy sa jednak podzielone, nie kazdemu sie obroty przycinaja.
"Minimalne (prawie nie zauważalne) stawanie obrotów na około 1200 jest założeniem konstrukcyjnym silnika" - jeszcze bym przezyl, ale u mnie zacina sie na dluzej.
Kiedy silnik jest na max nagrzany i przygazuje go na 6-7000 to przez jakis czas działa wlasnie z takim ledwo wyczuwalnym przywieszeniem, czyli tak jak kolega opisywal. Jezeli nie przygazuje to wiesza sie jak na zimnym. A wg mnie takie przyciecie jak jest na filmiku trwa za dlugo, ale moze sie myle...
Chyba ze nie przycinaja sie tylko zasyfione silniczki, ktore nie dzialaja w pelnym zakresie....

Almera N15 1.6 SR 1996
dodam coś od siebie.
Podobny problem miałem w Micrze.
Wymiana na nową uszczelkę pod przepustnicę, nowy oring na krokowca i kompleksowe czyszczenie krokowca załatwiło sprawę. Zero przycinania (testowane podczas jazdy), do czasu aż ruszyłem śrubą regulacyjną od obrotów na biegu jałowym. Obroty były za wysokie o 200-300 więc trzeba było jej zdjąć. Po przekręceniu śruby problem przycinania powrócił ponownie. Chyba jednak gdzieś tutaj trzeba szukać winowajcy.
Podobny problem miałem w Micrze.
Wymiana na nową uszczelkę pod przepustnicę, nowy oring na krokowca i kompleksowe czyszczenie krokowca załatwiło sprawę. Zero przycinania (testowane podczas jazdy), do czasu aż ruszyłem śrubą regulacyjną od obrotów na biegu jałowym. Obroty były za wysokie o 200-300 więc trzeba było jej zdjąć. Po przekręceniu śruby problem przycinania powrócił ponownie. Chyba jednak gdzieś tutaj trzeba szukać winowajcy.
SPRZEDAM
!
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
1. Nie gazuj tak silnika (okolice 6000 obr)na zimnym bo przekonasz sie ile kosztuje remont.
2. Ustaw prawidlowe obroty na biegu jalowym (nie wiem jakie powinna miec almera)
3. "Przycinanie sie" jest normalne chyba, ze wszyscy mamy popsute auta.
4. Po czyszczeniu krokowca obroty podnosza sie poniewaz robi sie wiekszy przeplyw powietrza wiec delikatnie podniesione obroty po tej czynnosci to normalne zjawisko.
2. Ustaw prawidlowe obroty na biegu jalowym (nie wiem jakie powinna miec almera)
3. "Przycinanie sie" jest normalne chyba, ze wszyscy mamy popsute auta.
4. Po czyszczeniu krokowca obroty podnosza sie poniewaz robi sie wiekszy przeplyw powietrza wiec delikatnie podniesione obroty po tej czynnosci to normalne zjawisko.
1. Nie mam zwyczaju gazowania silnika na zimno...
2. Jezeli chodzi o regulacje plastikowa srubka to juz to zrobilem w miare moich umiejetnosci
3. Lekkie "przycinanie" ok, ale takie jak u mnie tez jest w normie? Czasem przycina sie na dluzej niz widac na filmie a czasem w ogole nie schodza.
4. Czy obroty po odpaleniu na zimno na poziomie 1700 to norma? Jezeli tak to wiecej nie pytam.
2. Jezeli chodzi o regulacje plastikowa srubka to juz to zrobilem w miare moich umiejetnosci
3. Lekkie "przycinanie" ok, ale takie jak u mnie tez jest w normie? Czasem przycina sie na dluzej niz widac na filmie a czasem w ogole nie schodza.
4. Czy obroty po odpaleniu na zimno na poziomie 1700 to norma? Jezeli tak to wiecej nie pytam.
Almera N15 1.6 SR 1996
ad 3. - Almera N15 1.4 99r 140tys.km brak przycięcia na obrotach
- Almera N15 1.6 97r 220tys.km brak przycięcia na obrotach
- Micra K11 93r 1.0 jest przycięcie przebieg już powyżej 200 i tak kupiłem zmiana była jak opisałem w kilku postach powyżej
- Primera P11 97r 1.6 200tys.km przycięcie jak u wojtaaka (zaczęło się przy przebiegu 170tys.km.)
Więc przycinanie nie koniecznie jest "normalne"
- Almera N15 1.6 97r 220tys.km brak przycięcia na obrotach
- Micra K11 93r 1.0 jest przycięcie przebieg już powyżej 200 i tak kupiłem zmiana była jak opisałem w kilku postach powyżej
- Primera P11 97r 1.6 200tys.km przycięcie jak u wojtaaka (zaczęło się przy przebiegu 170tys.km.)
Więc przycinanie nie koniecznie jest "normalne"
SPRZEDAM
!
Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
wojtaak, czyściłem przepływomierz i przepustnicę tydzień temu (viewtopic.php?p=192774&highlight=#192774) i mam tak samo jak ty z tymi obrotami. Kiedyś już też przeprowadzałem ten zabieg i tez miałem tak samo. Wszystko normowało się po jakiś czasie.
hmm czyli przepływka jest za czysta i musi się przybrudzić aby wsio wróciło do normymaniek_NKP pisze:Wszystko normowało się po jakiś czasie.

Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
Tylko ile ta adaptacje bedzie trwalamaniek_NKP pisze:musi się zaadoptować do "nowych" warunków.

To w koncu jak to jest po odpaleniu na zimnym... 1700 i schodzenie to norma?
Co do zwiech to jezeli jeszcze jakas regulacja nie pomoze to chyba odpuszcze temat i poczekam az korokowy znowu sie zasyfi

[ Dodano: 2012-02-23, 07:30 ]
Almera N15 1.6 SR 1996
1. Na filmiku widac co innegowojtaak pisze: zwyczaju gazowania silnika na zimno...
2. Jezeli chodzi o regulacje plastikowa srubka to juz to zrobilem w miare moich umiejetnosci
3. Lekkie "przycinanie" ok, ale takie jak u mnie tez jest w normie? Czasem przycina sie na dluzej niz widac na filmie a czasem w ogole nie schodza.
4. Czy obroty po odpaleniu na zimno na poziomie 1700 to norma? Jezeli tak to wiecej nie pytam.
2. Czy po tym obroty na jalowym byly takie jak podaje serwisowka?
3. To co jest na filmiku jest w normi jesli obroty nie schodza wcale lub sie zawieszaja znaczy ze mogles cos uszkodzic podczas czyszczenia.
4. Nie wiem nie mam almery, spradz co mowi serwisowka.
dylson, dzieki za wskazowki.
Widac co innego, bo jak pisalem wczesniej, po mocniejszm przygazowaniu obroty schodza niemal plynnie, zapomnialem tylko, ze dotyczy to juz nagrzanego silnika - my mistake. Oczywiście mam swiadomosc czym grozi gazowanie na zimnym.
Wlasnie staram sie ustalic co ewentualnie moglem uszkodzic, zle zlozyc, zle ustawic przy czyszczeniu... Ale wszystko wskazuje na to, ze lapie sie w normie.
Pozdrawiam
Widac co innego, bo jak pisalem wczesniej, po mocniejszm przygazowaniu obroty schodza niemal plynnie, zapomnialem tylko, ze dotyczy to juz nagrzanego silnika - my mistake. Oczywiście mam swiadomosc czym grozi gazowanie na zimnym.
Wlasnie staram sie ustalic co ewentualnie moglem uszkodzic, zle zlozyc, zle ustawic przy czyszczeniu... Ale wszystko wskazuje na to, ze lapie sie w normie.
Pozdrawiam
Almera N15 1.6 SR 1996
Nie bardzo wiem jak to sprawdzic we wlasnym zakresie ale jak bylem na diagnostyce komputerowej to diagnosta powiedzial, ze czujniki sa ok (poza tym wrzucenia biegu jalowego/luzu, ktory byl uszkodzony).
Czy mozna cos zrobic, zeby po odpaleniu na zimnym obroty byly nizsze niz 1700?
Czy mozna cos zrobic, zeby po odpaleniu na zimnym obroty byly nizsze niz 1700?
Almera N15 1.6 SR 1996
uczylem - mialem na mysli, ze ustawialem TPS zgodnie z instrukcjami (rozgrzany silnik, odlaczyc TPS, przygazowac ustawic jalowy itd. ale objawy jak wtedy ustawie jalowy na 700-800 sa jak wyzej opisalem), nie bardzo wiem jak samemu sprawdzic i ustawic te napiecia, ale jak bylem na diagnostyce to wszystko bylo w normie. a sprawdzane bylo juz po czyszczeniu. Aczklowiek reki sobie nie dam uciac za tego diagnoste....
Almera N15 1.6 SR 1996
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW