Strona 1 z 2

Zaklocenia w CB

: 2009-12-13, 17:53
autor: dylson
Hej mam problem z zakloceniami w cb podczas pracy silnika. Gdy silnik jest zgaszony wszytsko jest ok antenka zbiera ladnie nie ma zaklocen. Po odpaleniu silnika niestety od razu sie pogarsza :-( W unidenie 510 jest skala 1-4 ktora chyba ma wskazywac jakosc sygnalu i podczas pracy silnika caly czas wskazuje 2 a czasami 3. Osobiscie stawiam na slaba mase ale czy jest jakis sposob zeby to sprawdzic np miernikiem? Moge na probe pociagnac kabel masowy z aku i dolaczyc go bezposrednio do anteny np przykrecic motylkiem trzymajacym bat? Antena to o ile pamietam sirio DV27 S (helikalna) mocowana na uchwyt do klapy, radyjko wspomniany wyzej uniden 510. Zasilanie mam pociagniete bezposrednio z aku masa wzieta z budy.

: 2009-12-13, 18:55
autor: Sznurek
Z tym zbieraniem zakłóceń to jest temat rzeka :-/ , sam u siebie wszystko przerabiałem i cały czas mi zbiera szumy ,a o dziwo na początku był odbiór wyśmienity..

Robiłem to u siebie z radiem :

- podłączenie radia pod zapalniczkę
- podłączenie radia pod akumulator
- masa radia z akumulatora
- masa radia z karoserii

Zero poprawy

Walka z anteną :

- poprawienie masy anteny
- pociągniecie dodatkowego kabla z masa
- pociągniecie masy z akumulatora
- prze lutowanie końcówek przewodu

Zero poprawy


Zostało mi jeszcze wymienić kabel od anteny.. :-|

: 2009-12-13, 19:30
autor: DJSzmer
dylson, mam ta samą antenę, na SF-40, nie bałem się przebiłem tymi wkrętami klapę. Przewód antenowy wymieniłem na H-155 (oryginalnie RG-58).
Na Unidenie 520xl mad in Philipines cisza,
Uniden 520xl made in China słychać wycieraczki, silnik, alternator itd.
Harry II ASC made in China słychać wycieraczki, silnik, alternator itd.
Superstar 3500 made in Taiwan cisza.

Nie dokładaj pod motylka masy, bo to pkt. gorący nie masowy.

: 2009-12-13, 19:41
autor: dylson
Tez mam na sf40. Myslisz ze to moze byc wina przewodu? W takim razie dodatkowa mase na probe mozna dac tylko na gwint na dole anteny? Nie wiem jak to fachowo okreslic ale chodzi o ten gwint ktorym sie przykreca antene do nadwozia.

: 2009-12-13, 19:46
autor: GRZECHu
dylson pisze:Tez mam na sf40. Myslisz ze to moze byc wina przewodu? W takim razie dodatkowa mase na probe mozna dac tylko na gwint na dole anteny? Nie wiem jak to fachowo okreslic ale chodzi o ten gwint ktorym sie przykreca antene do nadwozia.
Odłącz antenę od radia i sprawdź czy słychać zakłócenia.

: 2009-12-13, 19:58
autor: szpara
Zasadniczo powinno usuwać się przyczyny zakłóceń a nie skutki. Niestety jest to walka z wiatrakami. Elektryka/elektronika auta daje się we znaki i tak na prawdę niewiele da się z tym zrobić.

: 2009-12-13, 20:16
autor: dylson
GRZECHu, Z tego co pamietam to jak antena jest sciagnieta to nie ma zaklocen ale jutro jeszcze sprawdze i sie upewnie.
szpara pisze:Elektryka/elektronika auta daje się we znaki i tak na prawdę niewiele da się z tym zrobić.
Mam nadzieje, ze nie masz racji :-)

: 2009-12-13, 20:18
autor: Sznurek
albo odpal auto i trzymaj antenę i wtedy powinny szumy zniknąć

: 2009-12-13, 21:10
autor: dylson
Ok sprawdzilem i:
odpalony samochod antena zdjeta - brak zaklocen
odpalony samochod antena zalozona - sa zaklocenia
odpalony samochod antena odkrecona z radia - brak zaklocen
Zapomnialem sprawdzic tego co Sznurek napisal ale pewnie nie wiele by to dalo bo sasiad ma na dachu nadajnik do neta radiowego i pod domem zawsze mam zaklocenia czy auto odpalone czy zgaszone :-?

: 2009-12-13, 21:42
autor: Sznurek
tylko jak masz antenę ściągnięta nie ciśnij w gruszkę.

wydaję mi se że mamy to samo przez ten przewód który się uszkodził od zamykania klapy bagażnika ?:)

: 2009-12-13, 21:59
autor: dylson
Faktycznie przewod mi delikatnie oskalpowalo od zamykania bagaznika ale skad o tym wiesz? Ale raczej to nie bedzie to bo mam ten problem od pierwszych dni jak zalozylem cb z tym, ze wczesniej po dluzszej jezdzie czasami sie uspakojalo.

: 2009-12-13, 22:16
autor: GRZECHu
dylson pisze:Faktycznie przewod mi delikatnie oskalpowalo od zamykania bagaznika ale skad o tym wiesz? Ale raczej to nie bedzie to bo mam ten problem od pierwszych dni jak zalozylem cb z tym, ze wczesniej po dluzszej jezdzie czasami sie uspakojalo.
Czyli zakłócenia wchodzą Ci anteną, z tym mało co zrobisz. Sprawdź czy bagażnik ma dobrą masę, u mnie z tym był problem to dorzuciłem mały drucik od bagażnika do zawiasów klapy.

Inna sprawa to radio, może weź od Szalonego jego presidenta na chwile i sprawdź. Uniden z jakiś powodów stracił homologację.

: 2009-12-13, 22:20
autor: dylson
Radio raczej bym wykluczyl ale zawsze moge od brata przerzucic na probe. W ktore miejsce podpiac dodatkowa mase?

: 2009-12-13, 22:40
autor: GRZECHu
dylson pisze:Radio raczej bym wykluczyl ale zawsze moge od brata przerzucic na probe. W ktore miejsce podpiac dodatkowa mase?
Ja mam do śruby uchwytów bagażnika (ta co klapę przytwierdza do zawiasu) a drugi koniec do śruby pod sufitem bagażnika.

: 2009-12-13, 22:55
autor: Sznurek
o o tym też zapomniałem napisać


Mogłeś pisać ze od początku masz problemy z tymi zakłóceniami

tak jak GRZECHu, pisze musisz szukać odpowiedniego radia i anteny do twojego auta takie które nie będzie ciągnęło szumów

: 2009-12-14, 09:25
autor: johny_fellow
U mnie z anteną na uchwycie była masakra - zestaw jaki działał to: Radio President JohnnyII + antena Alan 9+ na uchwycie Farun Far40 zamontowane na klapie bagażnika. Słyszałem w radiu każdy silnik elektryczny zamontowany w samochodzie. Poprostu rzeźnia.

Później dla próby zamontowałem antenę na podstawie magnesowej, na dachu. Poziom zakłóceń spadł o ok. 70%. Wcześniej przy włączonej klimie i wycieraczkach maiłem zakłócenia na 3 diody (nie wiem jak profesjonalnie się tą skalę określa), teraz w identycznych warunkach drogowych pomiguje mi 1 dioda.
Odbiór jest o niebo lepszy i ma o niebo większy zasięg. RF w radiu mam zawsze na 1/2 i włączony ASC. Silne stacje zbieram na ok. 10-15km. Bazową przy rozkręconym radiu złapałem nawet na 40km.

: 2009-12-14, 09:32
autor: DJSzmer
a którędy koledzy poprowadziliście przewód antenowy?

: 2009-12-14, 10:49
autor: dylson
Moj idzie tumelem srodkowym. Raczej nie ma tam zadnych zrodel ktore mogly by siac zaklocenia.

: 2009-12-14, 18:24
autor: Sznurek
Przez środek też próbowałem puścić to samo , a cały czas kabel mam w progu

: 2009-12-30, 07:33
autor: Andrzej
Ameryki nie odkryje jak powiem że bardzo dużo zależy od filtrów w radiu. Jak miałem Harrego II (antenka na magnes) to słychać było w sumie tylko silniczek wycieraczek -nawet przetwornic ksenonów nie było słychać. Teraz mam Yosana Turbo i .....totalny spokój. Hasła na allegro typu"kosa na zakłócenia" nie były bezpodstawne ;-)

: 2010-03-04, 10:40
autor: sergiej
a ja po wymianie wtyczki antenowej mam tak ze jak wkrece ja na gwint radia to nie slysze nic ...jak odkrece nakretke to radyjko dziala jak szalone ...podejrzewam ze gdzies problem z masa bo sam kable sygnalowy przedzwonilem i jest ok :) czyzby gdzies sie kabel upalil i zwiera mase z sygnałem ?? dodam ze kabel mam przez drzwi pasazera poprowadzony takze czesto jest przycinany przez zamykanie drzwi

: 2010-03-04, 13:23
autor: DJSzmer
sergiej, prawdopodobnie źle założyłeś wtyczkę. Maż zwarty pkt gorący (żyłę przewodzącą z ekranem przewodu. Broń Boże nie próbuj nadawać na zwarciu bo uszkodzisz trwale końcówkę.

Prawidłowo ekran powinien być podłączony po obu stronach wtyczki z jej obudową/nakrętką, a żyła przewodząca wyłącznie z "bolcem"-pkt. gorącym wtyczki.

: 2010-03-07, 19:54
autor: sergiej
nie no wtyczke raczej dobrze podlaczylem ...to raczej prosta sprawa ... ale dla pewnosci odlutuje i zrobie to jeszzce raz ... jakis czas tak juz nadaje i nic sie nie dzieje ...poprostu nie nakrecam nakretki na radio i wszystko dziala ok ... wezme antene jutro do roboty i pomierze czy gdzies przebicia nie ma ... ale dzieki za podpowiedz

: 2010-05-18, 06:43
autor: smeru
Mam w CB zakłócenia jak podłączę ładowarkę od nawigacji lub telefonu. Na zasilaniu mam filtr który wyciął zakłócenia od silniczka wycieraczek więc to nie z zasilania. Może jakieś ekranowanie? Ktoś coś takiego przerabiał? Jak to zrobić najlepiej?

: 2010-05-18, 11:52
autor: DJSzmer
Źródłem zakłóceń są niestety te ładowarki. Są to ładowarki impulsowe, skutecznie zniekształcające przebieg napięcia i wprowadzając zakłócenia i harmoniczne. Ekranowanie również jest ważne, bo zakłócenia przenoszą się również w przestrzeni (fale).

: 2010-05-18, 22:13
autor: szpara
Można spróbować kilka patentów. Ładowarkę podłączyć przez taki sam filtr jaki masz do radia. Pozwoli to wyeliminować w pewnym stopniu zakłócenia generowane do instalacji, która to staje się wtedy doskonałą anteną 'tego pasożyta'. Następnie całość wraz z ładowarką umieścić w metalowej puszce połączoną z masą auta.
Jak to wykonasz to opisz wyniki :mrgreen:

: 2010-05-19, 20:30
autor: vulture30
smeru pisze:Na zasilaniu mam filtr który wyciął zakłócenia od silniczka wycieraczek więc to nie z zasilania.
Co to za filtr? masz schemat?

: 2010-05-20, 06:39
autor: smeru
Nie mam schematu filtra. Kupiłem w sklepie z elektroniką najdroższy jaki był - za 20zł. Prosty do podłączenie + wejście, + wyjście i masa. Dzisiaj podłączyłem ładowanie nawigacji pod usb (w dodatkowym gniazdku zapalniczki ma takie wyjście) i zakłóceń nie było. Na chwilę to jest dobra metoda, ale nie po to kupowałem i podłączałem dodatkowe gniazdko żeby go nie używać, w wolnej chwili spróbuję zrobić jakąś obudowę metalową i podłączyć pod masę i zobaczę co to da.

: 2012-06-11, 16:43
autor: Tony
Witajcie, czy moglibyscie polecić kogos kto dobrze ustawi CB w Warszawie w rozsądnej cenie?
Generalnie to mój szwagier ma problem, gdyż zakupił CB do swojej astry gtc, podjechał do kolesia na ustawienie , ten wział kase i ch@#a ustawił. Szkoda wyrzucac kolejne pieniądze w błoto , dlatego prosiłbym o pomoc.
Z góry dzięki :)

: 2012-06-11, 18:53
autor: GRZECHu
Tony212 pisze:Witajcie, czy moglibyscie polecić kogos kto dobrze ustawi CB w Warszawie w rozsądnej cenie?
Serwis CB za stacją Orlen na Jerozolimskich.
LINK


Lub Artur SSS w Pruszkowie.