: 2010-04-02, 12:22
Pytanie tylko ile w uśpieniu pobiera prądu, żeby aku nie padły. Odnośnie schematu i opisu to wrzucę go na dniach, teraz porządki świąteczne więc trochę krucho z czasem
[ Dodano: 2010-04-20, 13:15 ]
Zgodnie z obietnicą umieszczam schemat podłączenia CarPC w samochodzie (przynajmniej ja u siebie zastosowałem taki schemacik ). Zasada działania układu, jak już wspominałem wyżej, jest bardzo prosta. Cała elektronika samochodu jest zasilana ze standardowego akumulatora umieszczonego pod maską. Układ ze schematu podłączamy bezpośrednio do tego samego akumulatora. Dioda zapobiega "cofaniu" się prądu z akumulatora dodatkowego (7,2Ah) do elektroniki samochodu, natomiast od strony samochodu prąd może przepływać swobodnie do naszego układu.
Wyróżniamy 3 stany pracy naszego układu:
1. Silnik "zgaszony" - PC jest zasilany z dwóch akumulatorów połączonych równolegle z diodą pomiędzy ich plusami, oba akumulatory są rozładowywane.
2. Silnik "odpalony" - PC jest zasilany z dwóch akumulatorów połączonych równolegle z diodą pomiędzy ich plusami, oba akumulatory są ładowane.
3. Rozruch silnika - PC jest zasilany z akumulatora dodatkowego (7,2Ah). Napięcie na akumulatorze pod maską "przysiada" w momencie rozruchu, ponieważ pobierany jest z niego bardzo duży prąd, natomiast na akumulatorze dodatkowym mamy cały czas 12V, a to dzięki naszej diodzie, która nie pozwala na przepływ prądu w drugą stronę.
Stan pracy 3 jest właśnie tym stanem który powoduje restart komputera. Dioda i drugi akumulator załatwiają sprawę.
W załączniku jest schemat oraz datascheet do diody, którą ja zastosowałem. Wszystko w *.pdf. Należy pamiętać że PC wraz z monitorem pobierają znaczny prąd, dlatego przewody powinny mieć odpowiedni przekrój oraz bezpieczniki odpowiednie wartości (zależy od poboru mocy przez konkretny PC i LCD).
[ Dodano: 2010-04-20, 13:15 ]
Zgodnie z obietnicą umieszczam schemat podłączenia CarPC w samochodzie (przynajmniej ja u siebie zastosowałem taki schemacik ). Zasada działania układu, jak już wspominałem wyżej, jest bardzo prosta. Cała elektronika samochodu jest zasilana ze standardowego akumulatora umieszczonego pod maską. Układ ze schematu podłączamy bezpośrednio do tego samego akumulatora. Dioda zapobiega "cofaniu" się prądu z akumulatora dodatkowego (7,2Ah) do elektroniki samochodu, natomiast od strony samochodu prąd może przepływać swobodnie do naszego układu.
Wyróżniamy 3 stany pracy naszego układu:
1. Silnik "zgaszony" - PC jest zasilany z dwóch akumulatorów połączonych równolegle z diodą pomiędzy ich plusami, oba akumulatory są rozładowywane.
2. Silnik "odpalony" - PC jest zasilany z dwóch akumulatorów połączonych równolegle z diodą pomiędzy ich plusami, oba akumulatory są ładowane.
3. Rozruch silnika - PC jest zasilany z akumulatora dodatkowego (7,2Ah). Napięcie na akumulatorze pod maską "przysiada" w momencie rozruchu, ponieważ pobierany jest z niego bardzo duży prąd, natomiast na akumulatorze dodatkowym mamy cały czas 12V, a to dzięki naszej diodzie, która nie pozwala na przepływ prądu w drugą stronę.
Stan pracy 3 jest właśnie tym stanem który powoduje restart komputera. Dioda i drugi akumulator załatwiają sprawę.
W załączniku jest schemat oraz datascheet do diody, którą ja zastosowałem. Wszystko w *.pdf. Należy pamiętać że PC wraz z monitorem pobierają znaczny prąd, dlatego przewody powinny mieć odpowiedni przekrój oraz bezpieczniki odpowiednie wartości (zależy od poboru mocy przez konkretny PC i LCD).