Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

swist obrotow w glosnikach

Moderatorzy: janusz, Zielkq, sergiej

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

swist obrotow w glosnikach

Post autor: filtron » 2010-01-01, 17:40

witanko własnie zamontowalem sobie wzmaka w nysie i mam swist od odrotow wczesniej to wszystko pierdziało i szumiało jakos doszedłem co to radyjko nie miało masy zlaczylem obudowe radia z buda i dzwiek polepszyl sie o tyle ze nic nie pierdz i szumi tylko zostal ten dzwiek od obrotow kable połaczylem troch inaczej zasilanie poszlo w prog ale od pasazera a reszta od kierowcy mase mam w budzie co mozna zrobic zeby zlikwidowac dzwiek odrotow jakis filtr a moze kable sterujace folja owinac. A zapomnialem wzmaka jest przykrecony do pulki w bagazniku na blache
Ostatnio zmieniony 2010-01-01, 18:20 przez filtron, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2010-01-01, 17:43

Połącz jeszcze dobrze obudowę wzmaka z masą - kablem jak najkrótszym. Powinno pomóc
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2010-01-01, 20:49

do czego dales mase?? oczysc fragment blachy i przykrec na wkreta mase. jak to nie pomoze to trzeba zastosowac filtr. jeszcze mozna polaczyc masy radia i wzmacniacz.
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2010-01-01, 22:46

mase dalem do sruby od swiatel
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2010-01-02, 10:08

to jest moje glowne podejrzenie ;] zmien miejsce masy. musisz oczyscic jakis kawalek blachy i bezposrednio do niego dac mase. powinno pomoc ;)
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2010-01-02, 17:50

dzisiaj oczyscilem kawal blachy wkretem przytwierdzilem mase ale nic sie nie zmienilo mysle ze to zaklucenia na kablach bo nawet jak pompa zasysa paliwo to slychac w glosnikach moze czincze folia alu oblozyc :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2010-01-02, 18:43 przez filtron, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-01-02, 17:53

A prąd na radio i wzmacniacz masz z wiązki czy bezpośrednio z aku ??
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2010-01-02, 17:58

radyjko w standardzie czyli z wiazki a wzmak bezposrednio z aku
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2010-01-02, 18:26

no to na moje trzeba zainwestowac w filtr przeciwzakloceniowy... hmmm... chyba ze jeszcze polaczyc masy do wyrownania potencjalow... mase radia i wzmacniacza tak jak tu opisano:
http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=162
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2010-01-02, 21:30

Zastosuj się do tego:

http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=52
i
http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=162

Jakiej marki masz przewody RCA? - Czy oby na pewno nie puściłeś REM tą dodatkową żyłą?
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2010-01-02, 21:42

przewody kupilem na metry kabel rem jest oddzielnie tak jak wczesniej pisalem przewod + mam oddzielnie tylko puszczony od strony pasazera reszta kabli idzie w progu od kierowcy
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-01-02, 22:00

DJSzmer dobrze radzi <ok>

na próbę zrób tak, daj przewody bezpośrednio z akumulatora do radia i zobacz czy dalej będzie gwizdać. Następnie się pomyśli jak będzie dalej źle.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2010-01-02, 23:00

to bylo pierwsze zrobione i tez byly zaklucenia a jeszcze mam pytanie kumplowi wylancza sie wzmak jak glosniej zrobi co to moze byc
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2010-01-03, 11:54

1. Kumpel zasilił wzmacniacz "włosami", niech zasili go przewodami słusznej średnicy!
nie cieńsze niż 16mm2 (dobiera się je do mocy wzmacniacza i długości odcinka).

2. Może mieć słabą mase. Słaby jej styk, lub pociągnięta "włosem".

3. zZużyte kondensatory na wejściu.

Jakiej marki i mocy ma wzmacniacz, gdzie zainstalowany?

----------------------------------------------------------------------------------

jakiej marki i jaki model masz RCA?

Dlaczego instalacje zrobiłeś odwrotnie jak w przytoczonym schemacie?
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2010-01-03, 13:12

hmmm... ma tam jakas kontrolke przeciazenia na obudowie?? moze koncowka jest uszkodzona?? ilo kanalowy jest ten wzmacniacz??
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2010-01-03, 13:25

1 jakiej marki i jaki model masz RCA?

2 Dlaczego instalacje zrobiłeś odwrotnie jak w przytoczonym schemacie?
1 kable kupiłem na metry niewiem jakiej firmy?
2 bo tylko tam znalazłem gume i udało sie kabel przełozyc

[ Dodano: 2010-01-03, 13:45 ]
1. Kumpel zasilił wzmacniacz "włosami", niech zasili go przewodami słusznej średnicy!
nie cieńsze niż 16mm2 (dobiera się je do mocy wzmacniacza i długości odcinka).
1kabel +pocignol 8ga masa tez jest cos 8ga testowana na aku ten sam objaw wzmak jest 4 kanalowy firmy niewiem ale sie dowiem
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2010-01-03, 16:03

niech sprobuje odlaczyc ktorys z kanalow.. jezeli bedzie mial jeden z nich i bedzie wszystko grac to podejrzewalbym jadna z koncowek mocy.
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

siwy77
wiem o czym pisze
Posty: 74
Rejestracja: 2009-12-10, 15:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: siwy77 » 2010-01-04, 08:46

wedlug mnie filtr przeciwzakloceniowy powinien zalatwic sprawe swiszczenia w glosnikach.Powodzenia
Juke 1.6 DIG-T + K12 160SR

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2010-01-04, 13:56

siwy77 filtr na zasilaniu nie zlikwiduje problemu złej masy.
Ten sam temat dotyczy się sprzętu CB. Przewód do masy powinien być jak najkrótszy i możliwie gruby, ale też bez przesady, to nie jest przewód prądowy. najlepszym rozwiązaniem jest brak kabla masowego - czyli przyczepienie wzmaka bezpośrednio do budy np. pod tylną półkę jak się ma sedana.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-01-04, 16:38

Ja bym jeszcze chciał się dowiedzieć co daje te zakłócenia, czy źle podłączony wzmak, radio czy złe przewody ?
Osobiście bym odpiął od wzmaka kable sygnałowe i podpiął jakąś MP3 i puścił muzykę na odpalonym silniku, wtedy będzie wiadomo jak będzie świszczeć, że to problem natury prądowej.
Następnie na tej samej konfiguracji mp3 - wzmacniacz, spiął bym króciutkim przewodzikiem na wmzaku z miejsca kabla + do REM, czyli cały czas ON i zobaczyć co będzie. Jak wtedy będzie piszczeć to już na 100% wina zasilania.
Jak na mp3 nie będzie piszczeć to wina albo złego zasilenia radia albo przewodów sygnałowych (mam nadzieję że nie jest tam podpięta żyła REM jako ON/OFF wzmaka, ale to już było w poprzednich postach)

Jeżeli jest się pewnym że wszystko jest cacy, radio i wzmak zasilone bezpośrednio od aku, masa jest odpowiednia i dobrze zamocowana to jest jeszcze jedna rzecz która powoduje takie zakłócenia...............a mianowicie alternator, regulator napięcia czy co tam jest przy nim, przy niektórych jest taki mały kondensatorek który też powoduje takie problemy, czasami są to zaśniedziałe kable przykręcone byle jaką nakrętka do alternatora...........ahhh i tak bez końca :-/
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2010-01-04, 17:40

Janusz - wzmaka bezpośrednio mam przyczepionego do budy pod tylną półkę jak się ma sedana. a mp3 zaraz przetestuje i napisze kable sygnalowe przeciagnelem posrodku i tez nic sie nie zmienilo
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2010-01-04, 18:03

Ten filtr co myslalem to sygnalowy... kiedys przyjechal taki gosciiu z podobnym problemem i przeciagalem mu inaczej kable i przepinalem mu mase zawsze byla jakas poprawa ale pozniej podpialem do kabla sygnalowego filtr ktory wszystko zalatwil... jezeli mp3 bedzie poprawnie dzialac to sprobuj ten filtr zastosowac ;)
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2010-01-04, 18:27

własnie testowalem mp-3 na mp3 gra miodzio zadnych zaklucen tylko kable sterujace byly inne a mp3 mialem podlaczyc do tych co ida od radia czy niema roznicy
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-01-04, 19:27

No to już wiadomo gdzie szukać :) tropem dedukcji dojdziemy do sedna <ok>
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2010-01-04, 20:16

mysle ze kable sygnalowe sa do d...y musze gdzies zalatwis 2 kpl i sprawdzic jutro podlocze mp3 do sygnalowek co ida od radia ddo wzmaka
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2010-01-04, 21:59

janusz pisze:Przewód do masy powinien być jak najkrótszy i możliwie gruby, ale też bez przesady, to nie jest przewód prądowy.
Przykro mi, ale to jest przewód prądowy. To tym przewodem wraca prąd. Prąd nigdzie się nie zużywa. Spożywana jest energia moc, a prąd tylko przepływa.

[ Dodano: 2010-01-04, 22:03 ]
RCA musi by dobrej klasy, np. Stinger, DLS, EDGE, IXOS, KLOTZ, AudioQuest itp.
przeciągnięte koniecznie prawą stroną lub tunelem.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2010-01-04, 22:35

DJSzmer na przykładzie który sam przerobiłem pokażę Ci, że masa powinna być jak najkrótsza, a przewód prądowy może być długi. O grubości to nie dyskutujmy wiadomo, że grubość powinna być adekwatna do pobieranego prądu i troszeczkę z zapasem - rezystancja przewodu o długości L maleje wraz ze wzrostem średnicy, ale też rośnie wraz ze wzrostem L przy stałym przekroju.
Ale do rzeczy.
Jak montowałem halogeny to pociągnąłem masę do AKU i jaki efekt? Halogeny świeciły marnie - przewód prądowy takiej samej długości jak masowy. Przewód masowy skróciłem do niezbędnego minimum, tak żeby przyczepić do budy. I jaki efekt? Halogeny świecą normalnie tak jak mają świecić. Normalnie pełną mocą. Jaki z tego wniosek? Że na długim przewodzie masowym tracimy bardzo dużo. W zasadzie wystarczy mieć dobrze zaśniedziałe styki żeby doszło do takiej sytuacji. To samo tyczy się przewodu pomiędzy "-" akumulatora a budą. Znajomy w polonezie miał tak, że mu poleciała w połowie taśma miedziana - masowa pomiędzy blokiem silnika a budą. W efekcie prawie wcale nie miał ładowania.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2010-01-05, 08:39

To co napisałeś tyczy się obu przewodów (-) jak i (+). W krótszym odcinku są mniejsze straty, głównie mniejsza impedancja przewodu. Ja przyczepiłem się tylko tego, że nazwałeś przewód (-) "nie prądowym", co jak sam wiesz jest błędne, ale jdnak powieliłeś błąd w powyższym poście.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2010-01-05, 18:10

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2010-01-05, 21:18

ten Stinger jest b.dobry
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”