Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Trzaski w glosnikach

Moderatorzy: janusz, Zielkq, sergiej

frezeer
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2010-06-30, 18:47
Lokalizacja: wawa

Trzaski w glosnikach

Post autor: frezeer » 2010-07-26, 17:24

Od pewnego czasu dreczy mnie problem z okrytnymi trzaskami w glosnikach. System sklada sie z 2 wzmacniaczy lacznie maja okolo 500W Rms. Radio to jakis kombajn Clatronica. Wzmacniacze i radio zasilone i podpiete do masy prosto z klem.
Przy podniesieniu glosnosci ponad 6 w skali tworza sie okrutne trzaski natomiast po przekroczeniu 15 w skali glosnosci objaw ustaje. Nie zawsze te trzaski sie pojawiaja ,szukam przyczyny i prosze o rady.
Sam mam na oku kilka domniemanych powodow
-Koncowka mocy
-uszkodzony potencjometr? jak podglasniam pilotem to tez trzaska
-uszkodzony glosnik? Tylne glosniki mialy okazje sie przypalic kiedy odpielem glosniki przednie. Chyba cala moc poszla na te tylne.
Zasniedzialem koncowki kabli w drzwiach. (a mowili ze to OFC)

Prosze o rady :-)

[ Dodano: 2010-07-26, 18:27 ]
Zapomnialem dodac ze trzaski nie pojawiaja sie na subie ,tylko na glosnikach przod/tyl. Wzmacniacz bym odrzucil jako winowajce bo to prawie nowka :-D

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2010-07-26, 17:34

frezeer, ja bym posądził w pierwszej kolejności wzmacniacz, w drugiej marnego Clatronic'a a na koniec sprawdziłbym przewód RCa, czy jest prawidłowo położony i czy ma ekran.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

frezeer
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2010-06-30, 18:47
Lokalizacja: wawa

Post autor: frezeer » 2010-07-26, 17:49

A co sadzisz o przypalonych glosnikach? Jeden uszkodzony moze miec wplyw na reszte? Przewod Rca faktycznie jest marny ale zaklocenia powinny sie pojawiac po wlaczeniu silnika a przy wylaczonym mam to samo...

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-07-26, 17:52

Ja bym obstawił te wypasione radio, przynajmniej na próbę zamień się z kimś i zobacz co będzie.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

frezeer
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2010-06-30, 18:47
Lokalizacja: wawa

Post autor: frezeer » 2010-07-26, 18:00

Sam wzmacniacz moge oddac na gwarancje, w sumie od poczatku mial tendencje do przegrzewania i wylaczania

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2010-07-26, 18:37

a głośniki masz na fabrycznych przewodach czy prowadziłeś nowe ?? bo możliwe że jest tak jak pisałesś że śniedź gdzieś szaleje bądź gdzieś ci przewód sie wywalił

[ Dodano: 2010-07-26, 19:39 ]
chociaż to radyjko też nie jest za wspaniałe :P

frezeer
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2010-06-30, 18:47
Lokalizacja: wawa

Post autor: frezeer » 2010-07-26, 18:40

Przewody kladlem nowe. Wszystkie 2,5mm2

[ Dodano: 2010-07-26, 19:43 ]
Co do radia to nigdy z nim nie mialem problemow ,wydaje sie ze firma slaba ,kupilem z ciekawosci i mi przypadlo bardzo do gustu. Zastanawiam sie jakie kupic te sygnalowki w rozsadnej cenie. Sinuslive z potrojnym ekranem czy lepsze macrom z pojedynczym? aktualnie mam zwykle nie ekranowane rca.

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-07-26, 20:36

nie nie, zamiast pchać się w koszta trzeba to jakość sprawdzić, kupować nowe rzeczy a na sam koniec okaże się że to jakaś pierdoła. Wyjmij radyjko, podepnij na krótko głośnik do pojedynczego kanału i sprawdzaj po kolei, drogą eliminacji dojdziesz co to jest.

Najpierw sprawdź zasilanie radia i wzmaka, następnie radio, następnie kable następnie wzmacniacz i podłączenia do głośników.

Póki nie wiesz co to jest to nie kupuj nowych rzeczy.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2010-07-26, 20:56

dokładnie szkoda kasiory ewentualnie jezeli przy trzeszczeniu słychać pogłos to ewidentnie wzmacniach w radyjku się buntuje chociaz najczesciej przynajmniej jezeli mi tego typu sprzęt na serwis wraca okazuje sie ze to wina kostki ISO ale zrób tak jak jastrząb podpowiada to będziesz dokładnie wiedział co i jak

frezeer
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2010-06-30, 18:47
Lokalizacja: wawa

Post autor: frezeer » 2010-07-26, 21:03

No wiec tak.
Zasilania kladlem nowe.Cholera wie czemu zasniedzialy mi pod maska kable(zestaw dietz). Teraz mam kabel 20mm plusowy oraz masa stosowany w spawarkach i nic nie sniedzieje. Przy wzmakach kabel rozdzielony na 2x10mm. Radio zasilone 6mm rowniez plus i masa z klem.Kable Rca i tak nadawaly sie na smietnik wiec beda nowe sinuslive. Jutro sprawdze radio na samym glosniku kanal po kanale ,jak na razie rozkrecilem je i widze ze jest tylko jedna koncowka mocy na wszystkie kanaly.

Zauwazylem tez inny objaw. Przy malej skali glosu glosniki przednie (hertz dsk) zamiast dawac bass lekko popiarduja :-o po podlosnieniu graja jak nalezy.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2010-07-26, 21:26

kurcze wydaje mi sie ze kabel gdzies przerwany, a tą kostke iso sprawdzałeś czy styki gdzies nie puszczaja albo od temperatury sie nie roszeszłu plastiki na kostce ?

frezeer
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2010-06-30, 18:47
Lokalizacja: wawa

Post autor: frezeer » 2010-07-26, 21:34

kostka jest napewno w porzadku ,styki i polaczenia sprawdzilem.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2010-07-26, 21:52

dziwna sprawa skoro wszystko jest ok to czemu trzaski słychac :D sprawdzo to radio każdy kanał z osobna tak jak Jastrząb, radził

frezeer
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2010-06-30, 18:47
Lokalizacja: wawa

Post autor: frezeer » 2010-07-27, 15:45

Sprawdzilem dzis radio oraz opornosc glosnikow. Kazdy kanal oddzielnie plus krecenie potencjometrem glosnosci trzaskow brak... Zmierzylem opornosc glosnikow tyl po 3,8oma przod 5omow (swoja droga sie zdziwilem skad te 5omow? gwizdek jest 1 omowy?) Da sie jakos sprawdzic miernikiem koncowki mocy?

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2010-07-27, 15:57

frezeer, zmień radio i sprawdź czy się powtarza
jeżeli nie zmień wzmacniacz.
Pożycz od kolegi, wuja, brata itd.
RAC najlepiej kupić Stinger, AudioQuest, HollyWood Energetic (tańsze i solidne).
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”