Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Wygłuszenie drzwi - krok po kroku

Moderatorzy: janusz, Zielkq, sergiej

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-05-07, 14:49

Ma ktoś może fotki z akcji wygłuszania, lub tuż po?
Bo czytam, czytam i nie wiem jak to ogarnąć. Wykleić matami ściankę metalową pod boczkiem, i od wewnątrz, zewnętrzną ścianę drzwi, czy jak?
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2011-05-08, 10:37

johny_fellow w tym temacie masz wszystko fajnie opisane ;)
:arrow: viewtopic.php?t=2847

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-05-08, 14:24

mimier thx za linka.

A jak myślicie, czy mata z poniższego linku jest dobra do wygłuszenia komory silnika?
http://allegro.pl/maty-wygluszajace-bit ... 06362.html

Chciałbym trochę wyciszyć wnętrze przez montaż takich mat na ścianie grodziowej i pod spodem maski. Wolałbym uniknąć sytuacji przy której mata, od temperatury spłynie mi na silnik i inne podzespoły.
Chyba, że możecie polecić jakąś inną konkretną, ale w miarę rozsądnej cenie :mrgreen:
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2011-05-09, 18:15

Tak. Do tego są te maty. Kup firmy Boll, te z APP lubią się odkleić ;/
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-05-09, 19:13

OK, dzięki za info.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-04-22, 15:38

Odświeżając trochę temat, warto inwestować w maty polimerowe, czy bawić się w najtańsze bitumiczne? Od polimerowych boll'a patrzę, że zostaje już znowu tylko kroczek cenowy do STP/GMS butylowych.
A może jakaś technika mieszana? Ale wtedy gdzie które najlepiej się sprawdzą (patrząc w perspektywie całego samochodu)?

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
DJSzmer
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-01, 09:13
Lokalizacja: Ostrołęka KURPIE
Kontakt:

Post autor: DJSzmer » 2013-04-28, 15:04

Bitum na podłogę, bagażnik, dach.
Filc na ścianę grodziową. Reszta Polimerem.

Ogólnie to świetne maty są Dynamat (cena :-o )

Ja Primerę miałem zrobioną całą w Boo'l i TYTAN dekarską. Było cicho. Jednak drzwi były ciężkie. Ogólnie jak wykleiłem całe auto to nieco mi spalanie podskoczyło.
UWAGA!
- Sprzedam silver/red tarcze do zegarów P10 Diesel
- Alufelgi ALUTEC made in germany
- Komplet nakrętek + 4szt. nietypowe z kluczem
- popielniczkę do P10
- słupki SLX do P10
- TASHKI, panele drzwiowe do P10

>>> 8.10.2011 ;( <<<

Nissan Primera P10 2.0 Diesel SLX Hot_Red
VW Polo 9n 1.4 TDI Hell_Red
BMW 118d E87 Devil_Havana
Obrazek

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-04-28, 17:54

No to widzę, że trzeba będzie zachować umiar i odłożyć pieniądze na coś lżejszego niż bitumiczne :) Dziękuję.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2013-10-17, 19:23

a co powiecie na maty z tej aukcji ?

http://allegro.pl/gms-07-xl-mata-butylo ... 98075.html
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-10-17, 19:31

BaSsGrU, z tego co sie orientowalem w temacie, do czasu, az mnie potencjalne koszty wygluszenia calego auta nie przerosly, to GMS jest dobra firma. O macie z aluminium nic nie slyszalem, wszyscy polecaja 'zwykla' z GMS, a na to taka pianke tez tej firmy (pod samo pokrycie, aby nic nie trzeszczalo), ale numerow nie pamietam, jak odnajde korespondencje z firma zajmujaca sie wygluszeniami, to moze cos wiecej wstawie...) Koszty calosci jednak sporo wieksze niz mat asfaltowych :P

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-10-17, 22:56

BaSsGrU ja kleiłem auto matą dekarską TYTANa - 110zł i masz matę o wymiarach 0,3x10m
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Bobi_X
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2012-06-18, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobi_X » 2013-11-03, 12:19

Ja u siebie w P11 robiłem tak:
Mata Boll miękka (chyba, nie pamiętam już) na blachę wewnątrz drzwi, nie zdejmowałem szyb, siłowników itp. Nie cała blacha, ale znaczne jej powierzchnie. Dalej, blacha, do której przyczepione są boczek, klamka i inne: oklejona od wewnątrz (ile dałem radę wsadzić tam rękę) i od zewnątrz. Na to wszystko jeszcze srebrna taśma dekarska, szerokość chyba 15 cm Soudal na zakładkę. Tu pierwszy pas przyklejany od dołu, podobnie jak kładzie się papę na dach tylko bez gwoździ ;-)
Kable przykleiłem miejscowo do całości.
To przód.

Z tyłu, ponieważ nie mam głośników w drzwiach pominąłem wyklejanie blachy z klamkami, boczkami, od wewnątrz.

Oczywiście boczki wysmarowałem pastą głuszącą, ale to chyba był kiepski pomysł, bo strasznie śmierdziało przez kilka tygodni.

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2014-05-31, 22:26

W końcu i ja znalazłem odpowiedni czas do wytłumienia drzwi w swojej p11.144.
Jako że w wątku nie ma za wiele fot a mi się parę udało pyknąć, to dorzucę do tematu.
Ja użyłem do tego złotej maty butylowej STP i specjalnej pianki technicznej na boczki od wew.
Efekt naprawdę przerósł moje najśmielsze oczekiwania !
Głośniki już wcześniej wymieniłem wraz z dystansami, więc w tym momencie mogłem bezpośrednio zaobserwować różnicę w ich brzmieniu przed i po wytłumieniu.
Rożnica jest i to olbrzymia ! Strasznie żałuję, że wcześniej się za to nie zabrałem. Jeśli ktoś się waha, czy warto to mówię, że warto.

Wcześniej sądziłem, że sama wymiana głośników i radia będzie wystarczająca. Po wymianie, brak w pełni satysfakcjonujących wyników obarczałem brakiem dodatkowego wzmacniacza. Ale dopiero po aktualnej przeróbce drzwi zrozumiałem w czym tkwił problem.

Aktualny zestaw car audio:
Głośniki: Morel Maximo 6.2 - przód
Hertz DCX690 - tył
Radio: Alpine CDE-112Ri
Maty: STP

Wypatroszone drzwi w trakcie czyszczenia:


Obrazek


W trakcie wyklejania matami:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Boczki podkleiłem tylko wyrywkowo matą bitumiczną, na całość dałem piankę samoprzylepną. Musiałem też przyciąć nieco te styropianowe wypelnienia:


Obrazek

Obrazek

Obrazek
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-06-08, 23:58

voyo, ile tych mat zuzyles na pare drzwi?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2014-06-13, 10:17

Ja w skodzie też wygłuszałem Dynamatami - 2 szt na furtkę bez wewn. części poszycia drzwi - za głośnikiem jedynie- polecam również wygłuszanie.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2014-10-03, 11:54

Zielkq pisze:voyo, ile tych mat zuzyles na pare drzwi?
Poszło mi w sumie na 2 pary drzwi: 5 mat StP Anticor w wymiarze 75cm x 50 cm. No i dodatkowo na to mata piankowa (w jakim wymiarze-nie pamiętam).
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-10-28, 23:12

voyo, Te szarą mate nakleiłeś tylko na zewnątrz na te złotą czy w środku też?
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2014-12-09, 19:24

adrionGT pisze:voyo, Te szarą mate nakleiłeś tylko na zewnątrz na te złotą czy w środku też?
Szara mata , która jest przyklejona do drzwi to seryjny element wnętrza drzwi. Postanowiłem jej nie wyrzucać i wrocila na swoje pierwotne miejsce. U ciebie takiej nie było ?

Tak przekrojowo patrząc od zewnątrz:
blacha na niej mata aluminiowa STP do tego przyklejona seryjna szara mata i już do boczków pianka techniczna.
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-12-09, 20:24

voyo pisze:
adrionGT pisze: napisał/a:
voyo, Te szarą mate nakleiłeś tylko na zewnątrz na te złotą czy w środku też?
Szara mata , która jest przyklejona do drzwi to seryjny element wnętrza drzwi. Postanowiłem jej nie wyrzucać i wrocila na swoje pierwotne miejsce. U ciebie takiej nie było ?
W P11 czegoś takiego nie ma - jest tylko kawałek przyklejonej przeźroczystej folii. Ktoś może potwierdzić, że w innych p11.144 takie coś występuje? ;)

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-12-09, 20:42

Zielkq pisze:Ktoś może potwierdzić, że w innych p11.144 takie coś występuje? ;)
Tak. Bardzo gruba wygłuszająca mata:

Obrazek

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-12-10, 10:55

bombel pisze:
Zielkq pisze:Ktoś może potwierdzić, że w innych p11.144 takie coś występuje? ;)
Tak. Bardzo gruba wygłuszająca mata:

Obrazek
W P11 na miejscu tego jest folia.

[ Dodano: 2014-12-10, 11:12 ]
Taka? http://allegro.pl/stp-anticor-mata-buty ... 84548.html
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2014-12-19, 00:00

[ Dodano: 2014-12-10, 11:12 ]
Taka? http://allegro.pl/stp-anticor-mata-buty ... 84548.html[/quote]

Tak, to jest dokładnie ta mata.

U mnie natomiast nastąpiła pewna zmiana w setupie. Musiałem wymienić radio. I boleśnie na swoich uszach przekonałem się czym się różni radio za siedem stów(parę lat temu) Alpine'a od radia za trzy stówy Kenwooda ( 361SD ). Zależało mi na odtwarzaniu flac i wav.
Kenwood zupełnie sobie jednak nie poradził z udźwignięciem mocy głosników i na nic zdał się tu całkiem rozbudowany EQ. Dźwięk był okrutnie płaski i przekłamany.
Musiałem więc pójść za ciosem i dorzuciłem do zestawu wzmaka. Wyrwałem oldschoolowego Cruncha DS 1004, którego z trudem ale wpasowałem jakoś pod siedzenie pasażera.
No i powiem tak...że na siłę mnie teraz trzeba wyciągać z kabiny. ;-) Już nawet wolniej jeżdzę by jak najdłużej móc się delektować nową jakością soundu.
Jednak co wzmak to wzmak ! Gabarytów nie oszukasz.
Cudownie mi teraz to brzmi i co ciekawe...bez użycia jakiejkolwiek korekcji ;-)
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”