Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Fiat Coupe

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Fiat Coupe

Post autor: B 52 » 2012-06-19, 13:16

Na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku w Turynie czuli wyraźny niedosyt. W ofercie marki brakowało samochodu o typowo sportowym charakterze. Takiego, który mógłby wyraźnie nawiązać do pięknych czasów, gdy Włosi szczycili się modelem Dino i sportowymi wersjami popularnego Fiata 124.

Szefowie Fiata zagrali ryzykownie, rezygnując ze zlecenia opracowania linii karoserii jednemu ze słynnych włoskich biur projektowych.
Nadwozie modelu Coupe wyszło spod ręki Chrise'a Bangle'a, Amerykanina, który kilka lat później zrewolucjonizował stylizację aut BMW. Ryzyko się opłaciło, Bangle stworzył bowiem niezwykle emocjonujące auto. Niebanalne, dynamiczne, z kilkoma wysmakowanymi detalami nadwozia. Tylko za sam projekt korka wlewu paliwa Bangle mógłby dostać doktorat honoris causa niejednej akademii sztuk pięknych. Za design wnętrza odpowiadali już Włosi, powstało w studiu PINIFARINY.

Tak emocjonujące nadwozie wymagało odpowiedniego napędu.
Z topowego turbodoładowanego, pięciocylindrowego motoru o pojemności 2 litrów udało się wycisnąć 220 KM mocy. W efekcie prędkość maksymalna 250 km/h i czas rozpędzania do setki w 6.5 sekundy. To zapewniło Coupe tytuł najszybszego seryjnie produkowanego Fiata w historii. W historii, bo do dziś nie został pobity.
Dla wszystkich, którzy nie musieli aż tak pędzić, Fiat przygotował Coupe z czterocylindrowymi silnikami 1.8 i 2.0 o mocach 131 - 190 KM. W tym przypadku nie trzeba było się aż tak wykosztować przy zakupie i później na stacji benzynowej. Efekt wizualny pozostawał tak samo mocny. Nie sposób przemknąć tym wozem i pozostać niezauważonym.

Do 2000 roku zbudowano TYLKO 72762 egzemplarze tego pięknego, na wskroś włoskiego samochodu.


Niebawem zdjęcia auta ... :-)
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Marki Aut”