Na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku w Turynie czuli wyraźny niedosyt. W ofercie marki brakowało samochodu o typowo sportowym charakterze. Takiego, który mógłby wyraźnie nawiązać do pięknych czasów, gdy Włosi szczycili się modelem Dino i sportowymi wersjami popularnego Fiata 124.
Szefowie Fiata zagrali ryzykownie, rezygnując ze zlecenia opracowania linii karoserii jednemu ze słynnych włoskich biur projektowych.
Nadwozie modelu Coupe wyszło spod ręki Chrise'a Bangle'a, Amerykanina, który kilka lat później zrewolucjonizował stylizację aut BMW. Ryzyko się opłaciło, Bangle stworzył bowiem niezwykle emocjonujące auto. Niebanalne, dynamiczne, z kilkoma wysmakowanymi detalami nadwozia. Tylko za sam projekt korka wlewu paliwa Bangle mógłby dostać doktorat honoris causa niejednej akademii sztuk pięknych. Za design wnętrza odpowiadali już Włosi, powstało w studiu PINIFARINY.
Tak emocjonujące nadwozie wymagało odpowiedniego napędu.
Z topowego turbodoładowanego, pięciocylindrowego motoru o pojemności 2 litrów udało się wycisnąć 220 KM mocy. W efekcie prędkość maksymalna 250 km/h i czas rozpędzania do setki w 6.5 sekundy. To zapewniło Coupe tytuł najszybszego seryjnie produkowanego Fiata w historii. W historii, bo do dziś nie został pobity.
Dla wszystkich, którzy nie musieli aż tak pędzić, Fiat przygotował Coupe z czterocylindrowymi silnikami 1.8 i 2.0 o mocach 131 - 190 KM. W tym przypadku nie trzeba było się aż tak wykosztować przy zakupie i później na stacji benzynowej. Efekt wizualny pozostawał tak samo mocny. Nie sposób przemknąć tym wozem i pozostać niezauważonym.
Do 2000 roku zbudowano TYLKO 72762 egzemplarze tego pięknego, na wskroś włoskiego samochodu.
Niebawem zdjęcia auta ...
Fiat Coupe
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Przejdź do
- Strefa Ogólna Forum Nissan Zone
- ↳ Gadżety klubowe - czyli co możesz mieć
- ↳ Zniżki dla Klubowiczów
- ↳ Spotkania / Grupy Regionalne
- ↳ Zloty
- ↳ Zlot 2010
- ↳ Zlot 2011
- ↳ Zlot 2012
- ↳ Zlot 2013
- ↳ Zlot 2014
- ↳ Zlot 2015
- ↳ Zlot 2016
- ↳ Zlot 2017
- ↳ Zlot 2018
- ↳ Zlot 2019
- ↳ Zlot 2020
- ↳ Zlot 2022
- ↳ Zlot 2023
- ↳ Performance Garage - czyli jak wzmacniamy swoje auta
- ↳ Układ Wydechowy
- ↳ Zawieszenie i Hamulce
- ↳ Silnik i układ napedowy
- ↳ Elektronika
- ↳ Strefa Off-Road
- ↳ Układ Dolotowy
- ↳ Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."
- ↳ Tuning optyczny
- ↳ Hamownie i spotkania
- ↳ Zaprezentuj Swoje Nismo
- ↳ Inne Marki Aut
- ↳ Administracja Forum
- ↳ Uwagi do Moderatorów
- Strefa Modeli Nissana
- ↳ Almera
- ↳ Silnik
- ↳ Karoseria
- ↳ Elektryka
- ↳ Zawieszenie i Hamulce
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Cube
- ↳ Juke
- ↳ Maxima
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Micra / New Micra
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Murano
- ↳ Zrób to Sam
- ↳ Note
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Pathfinder / Navara
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Patrol
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Primera
- ↳ Silnik
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elektryka
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Hamulce
- ↳ Przeniesienie napędu
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Pulsar
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Qashqai
- ↳ Zrób to Sam
- ↳ Serena / Vanette
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Serie Z, ZX, SX
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Sunny / 100NX
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Terrano
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Tiida
- ↳ Zrób to Sam
- ↳ Tino
- ↳ X-trail
- ↳ Zrób to Sam
- ↳ NV200 / EVALIA
- ↳ Inne Modele
- Strefa Techniczna
- ↳ Eksploatacja pojazdów - porady
- ↳ Warsztaty - polecamy, odradzamy
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Wszystko o autach z LPG
- ↳ Car audio / CB Radio / Navi - porady
- ↳ Car Audio
- ↳ Car PC
- ↳ CB Radio
- ↳ Navi
- ↳ Dział Ubezpieczeniowy
- ↳ Części - gdzie kupić
- ↳ Felgi, Opony i Nakrętki
- ↳ Auto kosmetyka
- ↳ Naprawy blacharsko-lakiernicze
- Strefa Nissan - Sprzedam / Kupię / Zamienię
- ↳ Auto Sprzedam / Zamienię
- ↳ Auto Kupię
- ↳ Części Sprzedam / Zamienię
- ↳ Części Kupię
- ↳ Car Audio / CB Radio / NAVI Sprzedam, Kupię, Zamienię
- ↳ Oddam za darmo