Strona 1 z 8

Opel Astra GSi16v - c20xe+

: 2009-12-14, 22:56
autor: Kenet
Witam, przedstawiam moją Astrę, w sumie nie ma się czym chwalić ale jest to 3cie auto w NOS Team, niedługo będzie najwolniejsze ale co poradzić. Opisuję żeby NOS Team był w komplecie na forum. Auto w moich rękach od 21.09.2008, od tego czasu trochę ją ogarnąłem.

Silnik: C20XE
Zasilanie: PB
Rok produkcji: 1992
Przebieg: 182000km w momencie zakupu (rzeczywisty trudno stwierdzić), teraz stuknęło 200 tys.

Wyposażenie:
Elektryka szyb i lusterek.

Modyfikacje:

Silnik:

Seria, po zakupie wymieniony rozrząd, filtry, pompa wody, kopułka i palec rozdzielacza oraz świece. Głowica coscast by cosworth.
Dolot/wydech:
Seryjna puszka, powietrze z grilla i halogenu. Powercap homemade, kolektor ssący od m2.8 bez TC. Kolektor wydechowy SBD Type A, wydech przelotowy 2,25" z kwasówki.
Elektronika:
Ecumaster DET II
Hamulce:
Przód: tarcze przód 284mm, zaciski Cali Turbo. Tył: seria.
Wnętrze:
Kierownica MOMO Racing Line 35 cm, kubeł Bimarco Expert, pasy 3pkt. 2" Schroth, wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju Auto Gauge SM Warn. Delikatne odelżenie.
Nadwozie/Zwieszenie:
Bilstein B6 + seryjne sprężyny. Rozpórki przód (góra, dół) i tył Wiechers. Z zewnątrz podmęczona seria. Wóz ma kjs'ową przeszłość, tu i tam trzeba coś poprawić.

Plany:
- krótka skrzynia
- odelżenie i upalanie

Zdjęcia (po zakupie): aż się dziwie, że kupiłem
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Sezon 2009:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Aktualne:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Nowy zderzak i koła:
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Po krótce opiszę co działo się z autem odkąd trafiło w moje ręce. Warto zacząc o tego filmu, który pokazuje rodowód mojej Astry: FILM O przeszłości auta dowiedziałem się jak to bywa w takich przypadkach po zakupie, ale nie ucierpiała mocno w rękach poprzedniego właściciela, ba nawet rzekłbym, że dbał, ale głównie o mechanikę. Jedynie lakier zostawił mi w kiepskim stanie. Pełno rys od kamieni i odparzony lakier na masce od reklamowej naklejki.
Tydzień po zakupie, wracałem z wymiany rorządu i byłem o włos od zatarcia silnika, gdyż pękł przewód chłodnicy oleju i auto zgubiło prawie cały olej. Na szczęście MID mnie w porę ostrzegł i nic złego się nie stało. Po tej przygodzie, a także dlatego że lubię wiedzieć czy silnik jest już odpowiednio nagrzany, postanowiłem zainwestować w jakiś monitoring parametrów oleju. Nabyłem taki zestaw:
ObrazekObrazek
Ciśnienie i temperatura oleju z serii SM 52 mm z WARNem. W miarę przyzwoite zegarki w dobrej cenie. Nie obyło się bez problemów, filtr założony na podstawkę był na tyle nisko że walił w wahacz, ale szybko to poprawiłem i teraz jest ok.
Następnie zmieniłem kierownicę na większą niż była, tj. 35 cm Momo Racing line, dołożyłem do kubełka pasy 3 pkt. schroth z el. napinaczem, wymieniłem klocki, tarcze z tyłu, przód jest jeszcze ok. Założyłem solidne rozpórki górne przód/tył, ogarniałem też trochę wygląd auta w międzyczasię, ale tu jest nadal najwięcej do zrobienia (chociaż wyznaje zasadę performance over styling).

W lipcu auto legitymowało się mocą 148 KM i 189 Nm momentu obrotowego. Pozwoliło to uzyskać czas 15.5 na zawodach 1/4 mili na lotnisku w Sochaczewie.
Niezbyt usatysfakcjonowany postanowiłem coś jeszcze poprawić, kupiłem domowej roboty powercap, a niedługo później udało się za śmieszne pieniądze kupić kolektor wydechowy SBD Type A, dedykowany do c20xe. Do kolektora doszedł wydech z kwasa 2,25" na jednym przelotowym tłumiku środkowym i komorowym końcowym. Nie jest tak cicho jak bym chciał najważniejsze, że po tych zmianach parametry znacząco się poprawiły i teraz jest 165 KM i 205 Nm. Wykres przedstawiający serię i obecny setup jest na górze strony.

Wynik przeszedł moje oczekiwania na ten sezon, dlatego do zimy nic grubszego już nie będę modził. Nowa partia zmian dopiero na wiosnę. Głównie walczę o osiągi dlatego chcę włożyc lekki zamach i hybrydę skrzyni d16/f20 o ile coś takiego uda się złożyć. Chciałbym także wsadzić 2 kubeł, wywalić wnętrze i polatać po jakiś pojeżdżawkach i superoesach, ale z racji, że jest to daily driver i nie wiem czy zrealizuję plan ogolenia wnętrza.
To tyle na razie, przedstawiłem w pigułce swoją Astrę, mam nadzieje że ktokolwiek doczyta ten przydługi post do tego miejsca. Do zobaczenia na spotach i pojeżdżawkach w 2010 r.

Wykresy z różnych okresów żywota Astry:
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Pozdrawiam.

: 2009-12-15, 00:27
autor: Piotrek N15 S
Doczytałem :) Powodzenia życzę w dalszych modyfikacjach a z tego miejsca gratuluje tego co już zrobiłeś :D

: 2009-12-15, 07:34
autor: smeru
Do Astry I w hb są fajne małe spojlerki z tyłu na wysokości mocowania wycieraczki - bardzo zmieniają wygląda auta. Do opla to w ogóle jest sporo gadżetów np. soczewki.
Fajna moc - samochód z '92, a wiele obecnie produkowanych takiej nie ma. Niestety jak to opel - niestety golas.

: 2009-12-15, 18:40
autor: bullitt
No też doczytałem do końca :) furka już sprawna??
Całkiem podaje ta asterka, a kenet widzę sekretarzem NOS Teamu zostałeś :)

: 2009-12-15, 19:20
autor: Kenet
smeru pisze:Do Astry I w hb są fajne małe spojlerki z tyłu na wysokości mocowania wycieraczki - bardzo zmieniają wygląda auta. Do opla to w ogóle jest sporo gadżetów np. soczewki.
Agro tuning nigdy nie zagości w moim samochodzie. Skompletuje oryginalny pakiet GSi i to wszystko.
Niestety jak to opel - niestety golas.
Nie bardzo rozumiem? Brak radia i głośników to mój świadomy wybór, jeszcze trochę bardziej planuję ogolić auto. Na szczęście nie ma klimy bo i tak bym wywalił, to samo się tyczy szyberdachu. To auto będzie kiedyś drugim, tylko do zabawy, więc nie potrzeba nic poza fotelem i kierownicą we wnętrzu.

Bullit - jutro powinienem mieć już sprawną przepływkę i liczę, że auto odzyska pełnię sił. Używka 140 zł, a za nową w ASO - 1900 zł :-o

[ Dodano: 2009-12-16, 15:46 ]
Nowa przepływka uzdrowiła mi astrę, czas na jakieś mody teraz, coby postraszyć te Wasze nissany póki nie każdy ma VE pod maską.

: 2009-12-16, 22:21
autor: bodek
moduj, moduj trzeba gonić kolegów z NOS Teamu :P No Asterki GSI zawsze podawały lepiej niż seryjne Sunny GTI i w ogóle to fajne auta są.

: 2009-12-16, 22:29
autor: dylson
Astry gsi to chyba jedne z bardziej niedocenianych gti. Wiele osob mowi, ze to jest be bo to opel itp a tak naprawde to sa to bardzo dobre i bardzo szybkie auta. Najwiecej takich opini da sie slyszec od posiadaczy vw. Nie wiesz jak by wygladal pojedynek z golfem mkIII gti 16v?

: 2009-12-17, 00:36
autor: Kenet
dylson pisze:Nie wiesz jak by wygladal pojedynek z golfem mkIII gti 16v?
Hehe wiem :lol: Ale jeszcze nie miałem przyjemności.

Liczba Asterek GSi upalanych od lat w rajdach mówi sama za siebie, a c20xe to bardzo dobra jednostka. Na ulicy najczęściej można spotkać wersję 8 zaworową z LPG i może dlatego auto nie robi wrażenia na dzisiejszej młodzieży. Ale znawcy tematu potrafią docenić ten model.

Będzie grubsza kasa - będą grubsze mody.

: 2009-12-17, 19:28
autor: bodek
Hehe, Golfa III GTI to i seryjny Sunny GTI by pojechał. Ciężkie te auta i jakoś szału nie robią ale ABF to całkiem podatny na mody silniczek. Po wydechu, dolocie i podstrojeniu okolice 160-170KM są.

Co by nie ujmować Nissanom to mają bardzo dobry stosunek przyrostów do modyfikacji i ich cen. Seria 142-143KM jest podnoszona stosunkowo niewielkim kosztem do ~165KM a czasami okolic 170KM. To okolice 25KM więcej a więc prawie 20% przyrostu.

: 2009-12-18, 00:27
autor: Coobcio
Seryjna Astra GSI, seryjnego sunnego GTI czy almerę zjada bez jęknięcia...

Fabrycznie bardzo udane auto i jak poczytałem w innych projektach podatne na mody.
Co do szkrzyni to farbyczna nie jest zła, ja bym ją zostawił i zainwestował w leciutkie koła, dobrą oponę i poszedł może w wałki - taki stage mi chodzi po głowie co pewna CORSA A miała coś koło 187KM i nieco ponad 208Nm...

Ps. w końcu nie ustawiłeś się z moim czarnym sunnym co Ibiza Jemioła tak mu nakładła :D

: 2009-12-18, 00:44
autor: Kenet
Coobcio pisze:Ps. w końcu nie ustawiłeś się z moim czarnym sunnym co Ibiza Jemioła tak mu nakładła
Dostałbym takie baty, że nie ma to porównanie sensu. Astra po wydechu na gtechu zrobiła 14.912, więc gdzie tu do VE.

Następny krok to lepszy seryjny kolektor. Mam już dwa takie do testów. Co do skrzyni to krótka z lanosa robi mega robotę, na pewno u mnie zagości. Reszta zależy od portfela, jak będzie hajs, będą wałki, arp na korbach itp.

A i tak będę czekał, aż jakieś sunny VE będzie do kupienia.

: 2009-12-18, 01:53
autor: Puchacz
Kenet pisze:więc gdzie tu do VE.
długa droga, ale autko fajne powodzenia w dalszych modach :)

: 2009-12-20, 23:09
autor: Coobcio
Ta z Lanosa fajna i z II można śmiało ruszać :)

: 2009-12-21, 00:52
autor: Kenet
Ta skrzynia super daje radę. Tutaj jest film, trzeci wyścig jadę z kolegą którego astra ma 175KM/202Nm, odcinka 7300 i właśnie ta skrzynia. U mnie odcinka 6800. Różnica ogromna jak widać.
http://www.vimeo.com/6798280
Jeśli do wiosny silnik nie straci kondycji, wejdzie krótsza skrzynia i ecumaster to może 14stkę zrobi, a jak nie to wałki 270/270 z liftem 10.88 mam na oku.

: 2009-12-23, 08:48
autor: xtomek
Dostałbym takie baty, że nie ma to porównanie sensu. Astra po wydechu na gtechu zrobiła 14.912, więc gdzie tu do VE.
A i tak będę czekał, aż jakieś sunny VE będzie do kupienia.
A z rudzielcem na wiosne się scigniesz?

: 2009-12-24, 11:13
autor: Coobcio
O Bardzo fajny pojedynek by był aut o zbliżonych parametrach - takie są najlepsze jak się jedzie, głowa w głowę, tylko walka o zmianę biegu i jak najlepsze ruszenie :D

: 2010-01-06, 19:41
autor: bodek
hehe, skąd ja to znam. Dopóki było sucho to mój Sunny był najwierniejszym sparing partnerem. Dosłownie łeb w łeb :)

: 2010-01-06, 20:21
autor: Kenet
No niestety w tym sezonie za Tobą już nie nadąże :-P

: 2010-01-14, 16:40
autor: MRC
Kenet pisze:A i tak będę czekał, aż jakieś sunny VE będzie do kupienia.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11187634


Były wóz Rossiego się pojawił ;)

: 2010-01-14, 17:16
autor: Kenet
na razie nie mieści się w budżecie. A i parę rzeczy w Astrze zostało do zrobienia ;-)

: 2010-01-18, 16:16
autor: xtomek
No to na pierwsze Ryki zapraszam... :mrgreen: Bo warto się sprawdzić na realnych czasach z fotokomórek. Trochę będzie pod górkę, ale można się przyzwyczaić. ;-)

: 2010-03-25, 14:47
autor: Kenet
Mały update, poczyniłem kolejny krok na drodze tuningu budżetowego.

Zaczęło się od seryjnego kolektora z przepustnicą kontroli trakcji:
Obrazek
Co jest jak widać dużym ograniczeniem dla przepływającego powietrza jeśli porównamy to z tym:
Obrazek
Później mały demontaż:
Obrazek
I 3ech pacjentów mamy jak na dłoni:
Obrazek
A teraz to co najbardziej mnie interesowało:
- Seryjny kolektor m2.5 z TC
ObrazekObrazek
- Kolektor m2.8 bez TC
ObrazekObrazekObrazek

Różnicę widać jak na dłoni. Co ciekawe mam też kolektor bez TC tyle, że z motronica2.5 i na tej samej uszczelce jest tak:
Obrazek

Nie obyło się oczywiście jak to u mnie bez komplikacji na robocie:
Obrazek
Ale dzięki nieocenionej pomocy mojego Dziadka udało się zrobić wszystko na patencie:
Obrazek
Obrazek

Na koniec roboty sypnęło błędem o zbyt niskim napięciu na 4tym wtrysku, ale winny był zgięty pin i szybko to ogarnąłem.

Ogólnie narobiłem się przez tą śrubę bo ciasno pod maską i zdejmowałem kolektor po raz pierwszy.
Co do odczuć to dupohamownia twierdzi, że jest trochę lepiej. Góra się poprawiła. Nie czuć spadku mocy i momentu powyżej 6tys. Ale nie wiem na ile można dupohamowni zaufać, dlatego trzeba się będzie na rolki uderzyć w jakimś dogodnym terminie. Pozdr

: 2010-03-25, 15:18
autor: xtomek
Weź Bullita i podjedzcie do mnie. On wie jak trafić. Obejrzymy, pogadamy, pojeździmy :lol:

: 2010-03-30, 19:47
autor: bodek
Po co ci rolki? Parę startów ze mną wystarczy :) A może i ja bym pojechał na rolki jak byś jednak się zdecydował?

: 2010-03-30, 20:16
autor: xtomek
Mapa przed i zapłon/rozrząd , chyba jednak warto te 50 PLN poświęcić. Poza tym
macie przebiegi momentu i mocy versus obroty. To zawsze warto wiedzieć. Bo bardzo
szybkie może być jeszcze szybciejsze :mrgreen:

: 2010-03-30, 23:51
autor: Kenet
na razie nie ma ecumastera, ale z moim typem zapłonu działa on dobrze, więc wydaje się oczywistym podsumowaniem dotychczasowych modów.

Dzisiaj poganiałem trochę z nissanami i w sumie jest nieźle. Ale trzeba odelżać wóz, będzie lepiej. I na pewno spotkamy się na jakiejś pojeżdżawce ;-)

: 2010-04-03, 22:22
autor: bodek
Kupuj ecu mastra i dokonamy kolejnej modyfikacji bo przy obecnym wejściu w dolot przydało by się coś podstroić. Myślę, że do ugrania jest tyle, że będę porządne bęcki dostawał :-)

: 2010-04-05, 19:22
autor: niebieski708
Sory, że sie wtrące ale ja prawie seryjnym sunnym GTI wciągałem astry GSI jak chciałem. Ale i tak Astra GSi to szybkie auto i napewno lepsze niz pancerwagon :-D

: 2010-04-05, 20:12
autor: Kenet
Widocznie nie trafiłeś na zdrowy egzemplarz ;-) Zanim wejdzie ecumaster chcę odświeżyć zawias i układ kierowniczy.

: 2010-04-06, 19:09
autor: niebieski708
Raczej nie były popsute :) vectre A 2.0 16V (sportowy kolektor, wałki itd 170KM) też łykałem, corsę A 2.0 8V po przeróbkach :D nie spotkałem jeszcze mocniejszego kompakta niż Sunny GTI, wyjatek stanowi 1.6 Vtec 160KM z tym równo jechałem:)