Seat Ibiza GTi Turbo - ABF+HX35
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Seat Ibiza GTi Turbo - ABF+HX35
Jedno z trzech aut naszego NOS teamu, warto dodać że najszybsze
MODEL: '97 Seat Ibiza GTi 2.0 16v
SILNIK: seryjny ABF odprężony kanapką, obrobina głowica, nowy rozrząd, Motul 5w50
Plan: Kute korby Integrated Engineering+ARP (kupione), kute tłoki
UKŁAD DOLOTOWY: Holset HX35, wastegate zewnętrzny, screamer pipe, BOV Greddy Type RS, Intercooler chiński 550x230x65, kolektor dolotowy z Audi S2 ucięty o jeden kanał, przepustnica z ABF'a rozwiercona i wypolerowana, MBC properfekt, filtr BMC DIA,
Plan: na razie brak, nie trzeba nic zmieniać
UKŁAD WYDECHOWY: Cały wydech z kwasa by Motowydech - kolektor jak na zdjęciu, DP 2,75" dalej 2,5" na dwóch przelotach
Plan: jest ok pod ten setup
ELEKTRONIKA: wcześniej chip by GTO z wyższą odcinką, aktualnie nowy mapsensor i Ecumaster DETII strojenie by Coobcio
Plan: na razie wszystko się sprawdza
UKŁAD PALIWOWY/ZAPŁON: walbro 255, wtryski 430cc, listwa z Audi TT, nowe przewody NGK
Plan: na dniach zimniejsze świece ZROBIONE - NGK PFR7B i problem z wypadającym zapłonem jak ręką odjął
UKŁAD NAPĘDOWY, KOŁA: Seria, nowe sprzęgło, koła oryginalne 16" + GY Eagle F1
Plan: komplet z VR6 albo spiek i R888
ZAWIESZENIE: Gwint TA Technix
Plan: jakieś rozpórki
UKŁAD HAMULCOWY: Seria tarcze przód 280 mm + ferodo premier, tył seria.
Plan: Lepszy klocek i płyn na wiosnę
BODY: Seria niebita, pomalowana na nowo cała buda oprócz dachu, pocięty zderzak
Plan: zkamuflować cooler
WNĘTRZE: Goła blacha, wszystko wyprute, kubeł Mirco S2, pasy 3pkt. Sparco, kierownica Momo corse, wskaźniki AutoGauge SM PEAK - Boost i EGT, wskaźnik AFR.
Plan: Boczki z plexy, ewentualnie powrót seryjnych
MOC: 278 KM/346 Nm
Plan: ile wyda po zakuciu , ze 300 z małą górką byłoby miło
Samochód jest w Maćka (Jemioł) rękach prawie 2 lata. Projekt początkowo był odchudzony i modowany N/A. Tak się napędzał: w szczytowej formie:
http://www.youtube.com/watch?v=zRy2SutjCBw
Radził sobie bardzo dobrze (moją Astrę chłostał zdrowo), ale apetyt rósł i zapadła decyzja - zaturbiamy. Turbo projekt powstawał dość długo, ponieważ składaliśmy go sami w garażu, najczęściej wieczorami i po szkole. Rodził się w bólach ale wreszcie wyjechał i można auto zaprezentować.
I na koniec zdjęcia (lepsze fotki będą jak się pogoda trafi):
Fotosy z różnych etapów prac:
A tu film przy 0,8 bara, teraz jest 0,95 i auto podaje lepiej
http://www.youtube.com/watch?v=Xs962D_g_nU
Pozdrawiam
MODEL: '97 Seat Ibiza GTi 2.0 16v
SILNIK: seryjny ABF odprężony kanapką, obrobina głowica, nowy rozrząd, Motul 5w50
Plan: Kute korby Integrated Engineering+ARP (kupione), kute tłoki
UKŁAD DOLOTOWY: Holset HX35, wastegate zewnętrzny, screamer pipe, BOV Greddy Type RS, Intercooler chiński 550x230x65, kolektor dolotowy z Audi S2 ucięty o jeden kanał, przepustnica z ABF'a rozwiercona i wypolerowana, MBC properfekt, filtr BMC DIA,
Plan: na razie brak, nie trzeba nic zmieniać
UKŁAD WYDECHOWY: Cały wydech z kwasa by Motowydech - kolektor jak na zdjęciu, DP 2,75" dalej 2,5" na dwóch przelotach
Plan: jest ok pod ten setup
ELEKTRONIKA: wcześniej chip by GTO z wyższą odcinką, aktualnie nowy mapsensor i Ecumaster DETII strojenie by Coobcio
Plan: na razie wszystko się sprawdza
UKŁAD PALIWOWY/ZAPŁON: walbro 255, wtryski 430cc, listwa z Audi TT, nowe przewody NGK
Plan: na dniach zimniejsze świece ZROBIONE - NGK PFR7B i problem z wypadającym zapłonem jak ręką odjął
UKŁAD NAPĘDOWY, KOŁA: Seria, nowe sprzęgło, koła oryginalne 16" + GY Eagle F1
Plan: komplet z VR6 albo spiek i R888
ZAWIESZENIE: Gwint TA Technix
Plan: jakieś rozpórki
UKŁAD HAMULCOWY: Seria tarcze przód 280 mm + ferodo premier, tył seria.
Plan: Lepszy klocek i płyn na wiosnę
BODY: Seria niebita, pomalowana na nowo cała buda oprócz dachu, pocięty zderzak
Plan: zkamuflować cooler
WNĘTRZE: Goła blacha, wszystko wyprute, kubeł Mirco S2, pasy 3pkt. Sparco, kierownica Momo corse, wskaźniki AutoGauge SM PEAK - Boost i EGT, wskaźnik AFR.
Plan: Boczki z plexy, ewentualnie powrót seryjnych
MOC: 278 KM/346 Nm
Plan: ile wyda po zakuciu , ze 300 z małą górką byłoby miło
Samochód jest w Maćka (Jemioł) rękach prawie 2 lata. Projekt początkowo był odchudzony i modowany N/A. Tak się napędzał: w szczytowej formie:
http://www.youtube.com/watch?v=zRy2SutjCBw
Radził sobie bardzo dobrze (moją Astrę chłostał zdrowo), ale apetyt rósł i zapadła decyzja - zaturbiamy. Turbo projekt powstawał dość długo, ponieważ składaliśmy go sami w garażu, najczęściej wieczorami i po szkole. Rodził się w bólach ale wreszcie wyjechał i można auto zaprezentować.
I na koniec zdjęcia (lepsze fotki będą jak się pogoda trafi):
Fotosy z różnych etapów prac:
A tu film przy 0,8 bara, teraz jest 0,95 i auto podaje lepiej
http://www.youtube.com/watch?v=Xs962D_g_nU
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-08-20, 21:27 przez Kenet, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piotrek N15 S
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
No teraz 0.95bara a wynik 278KM to chyba był na 0.8bara, tak? Więcej to już nie dmuchaj ...na seryjnych gratach. Teraz to pewnie okolice 290HP powinno być. I ta turbawka na łożyskach... wstaje z 1000obr wcześniej niż w Żura Primerze
Tak, ten wóz chce jechać Panowie! Evo i STI z rolki wysiada.
Tak, ten wóz chce jechać Panowie! Evo i STI z rolki wysiada.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Auto nie było budowane z myślą o zakrętach, choć i na nich całkiem by sobie poradziło. Gwint jest, mała masa jest. Każdy ma swoje zboczenia
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
No u Żura już sporo poprawiliśmy przez ostatnie dwa dni, szuszarka 0,55 łapie już przy 2700obr.min wiec porównywalnie jak w IBIZIe.
Co do Ibizy to mój 6-rty tak mocny wóz FWD Turbo nie spod stajni nissana i na razie plasuje się na 4 pozycji ale mimo to mojego 225konnego Sunnego VVL objerzdza tak nie miłosiernie że aż brak porównania, po prostu znikający punkt (od III w górę)
Ciekawe jaka by była różnica jakby tak z rolki od 100-110km/h ustawić te Ibize z pewnym srebrnym 500konnym EVO 9 AMS co parę miechów temu był opisywany w GT...
Co do Ibizy to mój 6-rty tak mocny wóz FWD Turbo nie spod stajni nissana i na razie plasuje się na 4 pozycji ale mimo to mojego 225konnego Sunnego VVL objerzdza tak nie miłosiernie że aż brak porównania, po prostu znikający punkt (od III w górę)
Ciekawe jaka by była różnica jakby tak z rolki od 100-110km/h ustawić te Ibize z pewnym srebrnym 500konnym EVO 9 AMS co parę miechów temu był opisywany w GT...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Tam w tej Ibizie jeszcze malutki zapasik paliwa na chilę obecną jest myślę że na 285KM i jakieś 360Nm wystarczy... Tak więc primerze Zura będzie ciężko, zwłaszcza że ma bardzo delikatne tłoki i tak na prawdę nie wiadomo przy ilu się poddają ja obstawiam że na tej turbinie chwilowe 280KM i 400Nm powinni znieść - np. na ja jakąś ćwiarteczkę...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Więcej mocy !
Kółka to jak przyjdzie lato to pewno jakieś R888 wjedzie tak więc problemów z trakcją nie będzie.
Na chwilę obecną do 100km/h ibiza idzie mniej więcej jak moje sunny GTi które nie ma problemów z trakcją a setkę robi w ok 5,5 sek...
Za to powyżej 100km/h jest mega przepaść, tak więc nic dziwnego że blisko 400konne Subaru Sti czy EVO 7,8,9,10 zostają w tyle za tą Ibizką...
Oczywiście mowa o jeździe z rolki czyli w takich trasowych sytuacjach
No i turbo daję ta ogromną przewagę że można sobie dawkować moc, ograniczać ją na niskich biegach a np. na III full boost = pełny ogień...
Kółka to jak przyjdzie lato to pewno jakieś R888 wjedzie tak więc problemów z trakcją nie będzie.
Na chwilę obecną do 100km/h ibiza idzie mniej więcej jak moje sunny GTi które nie ma problemów z trakcją a setkę robi w ok 5,5 sek...
Za to powyżej 100km/h jest mega przepaść, tak więc nic dziwnego że blisko 400konne Subaru Sti czy EVO 7,8,9,10 zostają w tyle za tą Ibizką...
Oczywiście mowa o jeździe z rolki czyli w takich trasowych sytuacjach
No i turbo daję ta ogromną przewagę że można sobie dawkować moc, ograniczać ją na niskich biegach a np. na III full boost = pełny ogień...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
z tego co pamiętam chłopaki którzy do mnie wpadali ABF-ami do wystrojenia to wsadzali do nich sprzęgła z VR6 średnica 240mm, w organiku wytrzymuje ok. 440Nm i to przy wozach co warzą po 1400kg tak więc u ciebie dźwignie więcej sporo
[ Dodano: 2010-01-10, 20:21 ]
Co do spieka to ludzie latają nie narzekają ale ja odradzam...
- małe przebiegi znosi
- bardzo obciąża skrzynie i poduszki silnika
- upierdliwe w jeździe codziennej głownie podczas stania w korkach
[ Dodano: 2010-01-10, 20:21 ]
Co do spieka to ludzie latają nie narzekają ale ja odradzam...
- małe przebiegi znosi
- bardzo obciąża skrzynie i poduszki silnika
- upierdliwe w jeździe codziennej głownie podczas stania w korkach
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
no nie zle to jedzie ...ale na filmiku nie widac zeby lepiej od twojego sunnego Coobcio ...ale skoro porownywales to nic innego ci nie pozostalo zeby zrobic jakiegos sr20vet ...bron honor nismo ...nie bedzie cie przeciez jakis niemiec czy tam hiszpan na cwiartke robil ... p.s kiedys mnie taka dziewczyna z pracy taka ibizka lyknela ...nawet nie probowalem jej gonic ...taka ibiza wazy chyba mniej niz sunny co
Co do masy to jest chyba trochę lżejsza, bo np. od Astry mniejsza ale Jemioł swojej nie ważył. Ten film to jest któryś z początkowych stage'y, później auto jechało jeszcze lepiej. Im szybiej tym większa różnica, a wskazówka pnie się w górę ochoczo.
Właśnie poduszki podobno lecą pierwsze, a seryjne sprzęgło daje radę. Ibiza jest lekka, a sprzęgło w dobrej kondycji przyjmowało turbo. Jak się podda to pewnie trzeba będzie ten set z VR6 zastosować.
Właśnie poduszki podobno lecą pierwsze, a seryjne sprzęgło daje radę. Ibiza jest lekka, a sprzęgło w dobrej kondycji przyjmowało turbo. Jak się podda to pewnie trzeba będzie ten set z VR6 zastosować.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
no brałem się i wiem co mówię hehe od 100km/h to ibiza mnie wciąga strasznie...
SR20VET to w jakimś czterołapie pewno zrobię
SR20VET to w jakimś czterołapie pewno zrobię
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM