Daihatsu Move "muwik" czyli tico na sterydach :)
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Prace trwają Okazało się, że przyczyną ubywającego oleju i smrody z wydechu jest pieprznięta uszczelka pod głowicą. Potwierdziła się moja teoria, że był zalany jakimś DOKTOREM, ponieważ majonez na korku oleju pojawił się dopiero kiedy porządnie przepłukałem silnik i zalałem normalnym olejem. na razie wyjmuje silnik i rozkręcam, będę patrzył czy ceny część i najważniejsze - ich dostępność pozwolą na mały remont w normalnych pieniądzach Kiedy już motor będzie hulał wsadzam gaz i walcze o rekordy spalania niekoniecznie na drogach..
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Tak popatrzyłem na te zdjęcia i się zacząłem zastanawiać, czy nie wziąłeś lisiego ogonka i nie odciąłeś połowy przodu
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Kurde, tak patrzą na to, to straszne jest to, do jakiego stanu ludzie potrafią doprowadzić auto - Bziuk, nie mówię o Tobie. Mówię o ludziach, którzy nie dbają w ogóle o posiadane auto/auta. A potem kolejni właściciele męczą się z doprowadzaniem auta do stanu używalności.
Po tym, jak ostatnio jeździłem i oglądałem auta dla Vespa, a później dla mojego Ojca to byłem załamany tym, co widziałem. Jedyny wyjątek, gdzie przeżyłem szok to było oglądanie auta dla Ryzykantosa. Właściciel auta powiedział, że nie boi się go sprzedawać i nie ma nic do ukrycia. Jak chcemy, to kładziemy kasę na wachę i jedziemy do Paryża albo Madrytu - on się nie boi, bo wie, że to auto dojedzie i nic się nie wysypie po drodze. Jedyne auto, które widziałem, gdzie wszystko było robione na bieżąco, a nie odkładane na później, bo jeszcze pojeździ.
Po tym, jak ostatnio jeździłem i oglądałem auta dla Vespa, a później dla mojego Ojca to byłem załamany tym, co widziałem. Jedyny wyjątek, gdzie przeżyłem szok to było oglądanie auta dla Ryzykantosa. Właściciel auta powiedział, że nie boi się go sprzedawać i nie ma nic do ukrycia. Jak chcemy, to kładziemy kasę na wachę i jedziemy do Paryża albo Madrytu - on się nie boi, bo wie, że to auto dojedzie i nic się nie wysypie po drodze. Jedyne auto, które widziałem, gdzie wszystko było robione na bieżąco, a nie odkładane na później, bo jeszcze pojeździ.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Szczerze ? Były 3 powody dla których go wziąłem - jest w naprawdę zajebistym stanie blacharskim i oczywiście przez jego oryginalność i idealne wymiary do projektu Wiedziałem, że będą problemy z dostępnością części, z różnymi jajami na które próżno szukać sposobu nawet na japońskich forach, ale jest naprawdę warty tego, żeby mu przywrócić życie Wnętrze rozebrałem w 20 minut.. prostota aż do bólu Sądząc po karcie pojazdu auto miało w miedzyczasie kilku właścicieli i stawiam, że pewnie ktoś zajeżdżał w pizzerii, albo brał na jaja, albo jak pierwsze auto.. u mnie będzie miał dobrze Podtrzymując terminologie zwierzęcą, jest jak szczeniaczek który x-razy zmieniał pana, aż w końcu trafił do domu gdzie będzie mu dobrze
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
faktycznie sprzęgło trochę nalatało ,..
myślę że z pomocą dasz radę zrobić mini remont tego silnika bo dla 3 cylindrów wszystko powinno być wmiarę tanie chodzi mi o panewki pierścienie itp ..
szkoda że na początku nie zrobiło się pomiaru ciśnienia z próba olejową
myślę że z pomocą dasz radę zrobić mini remont tego silnika bo dla 3 cylindrów wszystko powinno być wmiarę tanie chodzi mi o panewki pierścienie itp ..
szkoda że na początku nie zrobiło się pomiaru ciśnienia z próba olejową
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2
Dokładnie to takie nie dorobiony ścigacz ,,,bo słabo się kręci choć zegar w środku do 10 tyś był albo do 9 tyś ...
wiec na bogato ,,
plan jest taki by to jednak ratować
jak to mówią pomożemy ...
jak dla mnie --- jeśli wał i panweki gł i korb nie są bardzo wyj2#$@ to polerka wału + nominalne
gładzie cyl do sprawdzenia jeśli nie ma żadnych rys itp to próbować dać nominalne algo doszlifować nadwymiar i próbować to docierać
bo ten silnik nie stukał wiec wał i korby powinny być ok wiec nawet można by zaryzykować dać nowe pierścienie i ew uszczelniacze i powinno grać ale można się bawić ,,wspólną wiedzą i doświadczeniem to ogarniemy ,,,
wiec na bogato ,,
plan jest taki by to jednak ratować
jak to mówią pomożemy ...
jak dla mnie --- jeśli wał i panweki gł i korb nie są bardzo wyj2#$@ to polerka wału + nominalne
gładzie cyl do sprawdzenia jeśli nie ma żadnych rys itp to próbować dać nominalne algo doszlifować nadwymiar i próbować to docierać
bo ten silnik nie stukał wiec wał i korby powinny być ok wiec nawet można by zaryzykować dać nowe pierścienie i ew uszczelniacze i powinno grać ale można się bawić ,,wspólną wiedzą i doświadczeniem to ogarniemy ,,,
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2
i co? działa czy nie działa ?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
może maly swap na ga16?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
1.0 turbo z charade aż się prosi
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Fajowy taki mały dupowozik tu jest trochę większy http://olx.pl/oferta/japonski-daihatsu- ... 178d0dbe13
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20
a myślicie, ze nie rozważałem różnych opcji na swapa ?:P Jest jeden problem.. nic sie tam nie zmieści. ten śmieszny motor który sam przenosiłem ledwo się mieści, a co dopiero jakieś GA16.. Była wersja 0.7 turbo chyba tego z 4x4.. pomarzyć można
Co do Gran Move .. przecież to już normalne auto jest I jak dla mnie jest paskudny.. w sumie muwik też urodą nie grzeszy, ale ma to coś
Co do Gran Move .. przecież to już normalne auto jest I jak dla mnie jest paskudny.. w sumie muwik też urodą nie grzeszy, ale ma to coś
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
0.7 turbo w sumie był fajniejszy. JC-DET (bo tak się nazywał) występował w Storii X4 i oczywiście jak zawsze wyłącznie w Japonii Katalogowo 120 koni, choć niektóre źródła donoszą że z fabryki wyjeżdżało ich trochę więcej. Sam samochodzik oczywiście miał napęd na 4 koła i do tego 2 aktywne dyfry.
Osobiście nie słyszałem żeby występował w Muwiku, a przynajmniej nie fabrycznie
Osobiście nie słyszałem żeby występował w Muwiku, a przynajmniej nie fabrycznie
było: N15 Sedan 1.4
jest: Daihatsu Storia M111S
jest: Daihatsu Storia M111S
o wielką sztuką nie jest Ale złożyć i włożyć tak, żeby to to jeździło to inna bajka..
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
I like to move it MOVE IT !
Jeździ !
Bez jaj się nie obyło ale muwik wrócił do żywych i ma się dobrze, śmiem twierdzić, że tak dobrze to od 1998 nie miał
Do rzeczy:
Silnik wyremontowany. Dostał nowe pierścionki, panewki główne i korbowodowe, obrobione gniazda zaworowe, ogarnięta głowica. Generalnie to ostatni szlif silnika. Całość of kors poskładana na nowych uszczelkach, simeringach itp. Poduchy silnika zregenerowałem klejem do szyb, ale było zbyt hardcorowo i musiałem w końcu nawiercać Zalany Venolem 5W40 na odpał, pochodził te 4 godziny, zlany i zalany póki co motulem 10W60 (wiem- hardcorowo). Oprócz tego nowe świeczki, wszystkie filtry, termostat, i co najważniejsze - SPRZĘGŁO kompletne na które polowałem ponad miesiąc.. W połączeniu ze świeżym olejem w skrzyni jest cacy w końcu
Najgorzej było z dostępnością częśći do DajHajsu.. NIGDZIE nie było NIC, ale cierpliwość opłaca i w końcu dostałem w jednym miejscu wszystko co potrzebowałem:)
Kiedy już silnik był ogarnięty, wsadzony, zalany.. nie chciał gadać. Wylądował u mojego szpeca bo kręcenie zapłonem i sprawdzenie wszystkiego co potrafiłem we własnym zakresie nie pomogło. Sprawdzenie rozrządu, wszystkich nastawów, błądzenie po manualach, powtarzanie tych samych czynności przez 3 różnych mechaników i.. dalej pyta. Ledwo palił, nie wkręcał się na obroty. Padła decyzja o wyjściu aparatem poza fabryczną fasolkę. zagadał, lecz AFR przy pełnym bucie na poziomie 14,7 lekko mnie przerażał. Brzeszczot w ręce, dalsze cięcie aparatu, przestawienie o pare stopni pomogło. AFR w okolicach 12,5 -13 przy gazie w podłodze i odrazu lepiej Spalanie w mieście spadło z okolic 8 litrów na 6,5.
To tyle, czas na fotki
I najlepsze - zestawienie go z innymi "normalnymi" samochodami
I taki mały bajer do projektu
a brzmi to mniej więcej tak ( sory za jakość - nagrywane płaską 10 )
https://www.youtube.com/watch?v=4ySRFB1 ... e=youtu.be
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
I like to move it MOVE IT !
Jeździ !
Bez jaj się nie obyło ale muwik wrócił do żywych i ma się dobrze, śmiem twierdzić, że tak dobrze to od 1998 nie miał
Do rzeczy:
Silnik wyremontowany. Dostał nowe pierścionki, panewki główne i korbowodowe, obrobione gniazda zaworowe, ogarnięta głowica. Generalnie to ostatni szlif silnika. Całość of kors poskładana na nowych uszczelkach, simeringach itp. Poduchy silnika zregenerowałem klejem do szyb, ale było zbyt hardcorowo i musiałem w końcu nawiercać Zalany Venolem 5W40 na odpał, pochodził te 4 godziny, zlany i zalany póki co motulem 10W60 (wiem- hardcorowo). Oprócz tego nowe świeczki, wszystkie filtry, termostat, i co najważniejsze - SPRZĘGŁO kompletne na które polowałem ponad miesiąc.. W połączeniu ze świeżym olejem w skrzyni jest cacy w końcu
Najgorzej było z dostępnością częśći do DajHajsu.. NIGDZIE nie było NIC, ale cierpliwość opłaca i w końcu dostałem w jednym miejscu wszystko co potrzebowałem:)
Kiedy już silnik był ogarnięty, wsadzony, zalany.. nie chciał gadać. Wylądował u mojego szpeca bo kręcenie zapłonem i sprawdzenie wszystkiego co potrafiłem we własnym zakresie nie pomogło. Sprawdzenie rozrządu, wszystkich nastawów, błądzenie po manualach, powtarzanie tych samych czynności przez 3 różnych mechaników i.. dalej pyta. Ledwo palił, nie wkręcał się na obroty. Padła decyzja o wyjściu aparatem poza fabryczną fasolkę. zagadał, lecz AFR przy pełnym bucie na poziomie 14,7 lekko mnie przerażał. Brzeszczot w ręce, dalsze cięcie aparatu, przestawienie o pare stopni pomogło. AFR w okolicach 12,5 -13 przy gazie w podłodze i odrazu lepiej Spalanie w mieście spadło z okolic 8 litrów na 6,5.
To tyle, czas na fotki
I najlepsze - zestawienie go z innymi "normalnymi" samochodami
I taki mały bajer do projektu
a brzmi to mniej więcej tak ( sory za jakość - nagrywane płaską 10 )
https://www.youtube.com/watch?v=4ySRFB1 ... e=youtu.be
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Klakson mistrzostwo Musze pomyśleć o takim czymś do siebie.
BTW. Podziękowania za krótką pogawędkę
BTW. Podziękowania za krótką pogawędkę
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_