Strona 3 z 5

: 2016-01-30, 23:47
autor: Bziuk
Obrazek

Obrazek

Prace trwają :) Okazało się, że przyczyną ubywającego oleju i smrody z wydechu jest pieprznięta uszczelka pod głowicą. Potwierdziła się moja teoria, że był zalany jakimś DOKTOREM, ponieważ majonez na korku oleju pojawił się dopiero kiedy porządnie przepłukałem silnik i zalałem normalnym olejem. na razie wyjmuje silnik i rozkręcam, będę patrzył czy ceny część i najważniejsze - ich dostępność pozwolą na mały remont w normalnych pieniądzach :) Kiedy już motor będzie hulał wsadzam gaz i walcze o rekordy spalania :D niekoniecznie na drogach.. :)

: 2016-01-31, 00:01
autor: janusz
Tak popatrzyłem na te zdjęcia i się zacząłem zastanawiać, czy nie wziąłeś lisiego ogonka i nie odciąłeś połowy przodu :d

: 2016-01-31, 00:05
autor: Ad@mus
popsuł

: 2016-01-31, 00:19
autor: janusz
Kurde, tak patrzą na to, to straszne jest to, do jakiego stanu ludzie potrafią doprowadzić auto - Bziuk, nie mówię o Tobie. Mówię o ludziach, którzy nie dbają w ogóle o posiadane auto/auta. A potem kolejni właściciele męczą się z doprowadzaniem auta do stanu używalności.
Po tym, jak ostatnio jeździłem i oglądałem auta dla Vespa, a później dla mojego Ojca to byłem załamany tym, co widziałem. Jedyny wyjątek, gdzie przeżyłem szok to było oglądanie auta dla Ryzykantosa. Właściciel auta powiedział, że nie boi się go sprzedawać i nie ma nic do ukrycia. Jak chcemy, to kładziemy kasę na wachę i jedziemy do Paryża albo Madrytu - on się nie boi, bo wie, że to auto dojedzie i nic się nie wysypie po drodze. Jedyne auto, które widziałem, gdzie wszystko było robione na bieżąco, a nie odkładane na później, bo jeszcze pojeździ.

: 2016-01-31, 12:02
autor: Bziuk
Szczerze ? Były 3 powody dla których go wziąłem - jest w naprawdę zajebistym stanie blacharskim i oczywiście przez jego oryginalność i idealne wymiary do projektu :) Wiedziałem, że będą problemy z dostępnością części, z różnymi jajami na które próżno szukać sposobu nawet na japońskich forach, ale jest naprawdę warty tego, żeby mu przywrócić życie :) Wnętrze rozebrałem w 20 minut.. prostota aż do bólu :) Sądząc po karcie pojazdu auto miało w miedzyczasie kilku właścicieli i stawiam, że pewnie ktoś zajeżdżał w pizzerii, albo brał na jaja, albo jak pierwsze auto.. u mnie będzie miał dobrze :) Podtrzymując terminologie zwierzęcą, jest jak szczeniaczek który x-razy zmieniał pana, aż w końcu trafił do domu gdzie będzie mu dobrze :)

: 2016-01-31, 12:07
autor: bombel
Widziałem takiego na żywo :D Stał obok Matiza, który przy nim był ogromny :D

: 2016-02-02, 22:42
autor: Bziuk
No i motor wyciągnięty, skrzynia zdjęta. Teraz tylko wziąć się za motor i zobaczyć co tam słychać wewnątrz serducha :)

Sory za jakość zdjęć - robione wiertarką :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2016-02-02, 23:24
autor: Ad@mus
jaki spiek:D radzikowski ? :D

: 2016-02-03, 11:55
autor: tofu
faktycznie sprzęgło trochę nalatało ,..

myślę że z pomocą dasz radę zrobić mini remont tego silnika bo dla 3 cylindrów wszystko powinno być wmiarę tanie chodzi mi o panewki pierścienie itp ..

szkoda że na początku nie zrobiło się pomiaru ciśnienia z próba olejową

: 2016-02-03, 14:22
autor: Ad@mus
ten silnik miesci się na taborecie, normalne motory to na paletach w garażu stoja :)
jakie to słodkie :D

: 2016-02-03, 23:46
autor: tofu
Dokładnie to takie nie dorobiony ścigacz ,,,bo słabo się kręci choć zegar w środku do 10 tyś był albo do 9 tyś ...

wiec na bogato ,,

plan jest taki by to jednak ratować

jak to mówią pomożemy ...

jak dla mnie --- jeśli wał i panweki gł i korb nie są bardzo wyj2#$@ to polerka wału + nominalne

gładzie cyl do sprawdzenia jeśli nie ma żadnych rys itp to próbować dać nominalne algo doszlifować nadwymiar i próbować to docierać

bo ten silnik nie stukał wiec wał i korby powinny być ok wiec nawet można by zaryzykować dać nowe pierścienie i ew uszczelniacze i powinno grać ale można się bawić ,,wspólną wiedzą i doświadczeniem to ogarniemy ,,,

: 2016-02-03, 23:49
autor: Bziuk
dokładnie :) Rozbierzemy i złożymy jak należy :)

: 2016-02-04, 00:08
autor: tofu
Dokładnie
PiVerko flaszeczka i wiedza będzie każdy coś dołoży i będzie żyło ..

: 2016-03-26, 22:34
autor: majchrzok
i co? działa czy nie działa ?

: 2016-03-27, 01:17
autor: Bziuk
włożony do auta po remoncie, ale nie chce gadać jak należy... Ja się poddałem i oddałem do szpeca, który też mnie już przeklina przez niego ;P Będzie żył tylko trzeba dopieścić :)

: 2016-03-27, 12:38
autor: majchrzok
może maly swap na ga16? :mrgreen:

: 2016-03-27, 12:55
autor: Pawel18PL
1.0 turbo z charade aż się prosi :D

: 2016-03-27, 13:44
autor: adrionGT
Fajowy taki mały dupowozik :mrgreen: tu jest trochę większy http://olx.pl/oferta/japonski-daihatsu- ... 178d0dbe13 :-D

: 2016-03-27, 15:38
autor: PrzeRuSco
Tą większą wersję widziałem niedawno pod moim blokiem i zastanawiałem się jak może być jeszcze mniejsza

: 2016-03-27, 20:37
autor: Bziuk
a myślicie, ze nie rozważałem różnych opcji na swapa ?:P Jest jeden problem.. nic sie tam nie zmieści. ten śmieszny motor który sam przenosiłem ledwo się mieści, a co dopiero jakieś GA16.. Była wersja 0.7 turbo chyba tego z 4x4.. pomarzyć można :D

Co do Gran Move .. przecież to już normalne auto jest :D I jak dla mnie jest paskudny.. w sumie muwik też urodą nie grzeszy, ale ma to coś :D

: 2016-03-27, 23:40
autor: tofu
ma TO COŚ // Rozśmiesza każdego ..

fajny jest takim pojebanym autkiem można śmigać na co dzień ,

: 2016-03-29, 08:45
autor: DubSon
Pawel18PL pisze:1.0 turbo z charade aż się prosi
x2 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 2016-03-29, 19:09
autor: Xor
0.7 turbo w sumie był fajniejszy. JC-DET (bo tak się nazywał) występował w Storii X4 i oczywiście jak zawsze wyłącznie w Japonii :( Katalogowo 120 koni, choć niektóre źródła donoszą że z fabryki wyjeżdżało ich trochę więcej. Sam samochodzik oczywiście miał napęd na 4 koła i do tego 2 aktywne dyfry.

Osobiście nie słyszałem żeby występował w Muwiku, a przynajmniej nie fabrycznie :P

: 2016-03-29, 21:46
autor: Bziuk
o kurde, mamy na forum szpeca od DajHajsu :D Teraz muszę uważać , żeby jakiejś gafy nie strzelić przy opisywaniu muwika :D

: 2016-03-30, 16:13
autor: Xor
Za szpeca się nie uważam :mrgreen: Po prostu mam, używam i się cieszę.
Na pewno wyciągnąłem z Daihatsu przynajmniej jeden silnik mniej niż Ty :mrgreen:

: 2016-04-23, 20:16
autor: Bziuk
o wielką sztuką nie jest :D Ale złożyć i włożyć tak, żeby to to jeździło to inna bajka..


-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

I like to move it MOVE IT !

Jeździ !

Bez jaj się nie obyło ale muwik wrócił do żywych i ma się dobrze, śmiem twierdzić, że tak dobrze to od 1998 nie miał :D

Do rzeczy:

Silnik wyremontowany. Dostał nowe pierścionki, panewki główne i korbowodowe, obrobione gniazda zaworowe, ogarnięta głowica. Generalnie to ostatni szlif silnika. Całość of kors poskładana na nowych uszczelkach, simeringach itp. Poduchy silnika zregenerowałem klejem do szyb, ale było zbyt hardcorowo i musiałem w końcu nawiercać :P Zalany Venolem 5W40 na odpał, pochodził te 4 godziny, zlany i zalany póki co motulem 10W60 :) (wiem- hardcorowo). Oprócz tego nowe świeczki, wszystkie filtry, termostat, i co najważniejsze - SPRZĘGŁO kompletne na które polowałem ponad miesiąc.. W połączeniu ze świeżym olejem w skrzyni jest cacy w końcu :)

Najgorzej było z dostępnością częśći do DajHajsu.. NIGDZIE nie było NIC, ale cierpliwość opłaca i w końcu dostałem w jednym miejscu wszystko co potrzebowałem:)

Kiedy już silnik był ogarnięty, wsadzony, zalany.. nie chciał gadać. Wylądował u mojego szpeca bo kręcenie zapłonem i sprawdzenie wszystkiego co potrafiłem we własnym zakresie nie pomogło. Sprawdzenie rozrządu, wszystkich nastawów, błądzenie po manualach, powtarzanie tych samych czynności przez 3 różnych mechaników i.. dalej pyta. Ledwo palił, nie wkręcał się na obroty. Padła decyzja o wyjściu aparatem poza fabryczną fasolkę. zagadał, lecz AFR przy pełnym bucie na poziomie 14,7 lekko mnie przerażał. Brzeszczot w ręce, dalsze cięcie aparatu, przestawienie o pare stopni pomogło. AFR w okolicach 12,5 -13 przy gazie w podłodze i odrazu lepiej :) Spalanie w mieście spadło z okolic 8 litrów na 6,5.

To tyle, czas na fotki :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I najlepsze - zestawienie go z innymi "normalnymi" samochodami :D

Obrazek

I taki mały bajer do projektu :)

Obrazek



a brzmi to mniej więcej tak ( sory za jakość - nagrywane płaską 10 :P)

https://www.youtube.com/watch?v=4ySRFB1 ... e=youtu.be

: 2016-04-23, 21:04
autor: bombel
Klakson :pada:

: 2016-04-23, 21:33
autor: janusz
Klakson mistrzostwo :d Musze pomyśleć o takim czymś do siebie.

BTW. Podziękowania za krótką pogawędkę ;p

: 2016-04-23, 22:26
autor: Bziuk
uznajmy, że wszystko poniżej 2 h to "krótka pogawędka" :D Uwierzcie, że na żywo klakson naprawdę zabija.. :P

: 2016-04-23, 23:47
autor: Ad@mus
Bziuk, pochwal się wszystkim na jakiej oliwie to lata :D