Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Saab 9-5 Aero

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-07-25, 19:16

marcins pisze:Ok, jest różnica co prawda nie dochodzi do czerwonego, ale mało czasu miałem do testowania... Tzn że apc do wymiany?

Tym sprawdziłeś że masz EVAP skopany przy samym kolektorze dodaj zaworek jednokierunkowy skierowany w strone kolektora na weżyku od EVAP'u i będzie cacy.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-07-25, 22:28

to jest test jednokierunkowego zaworka w EVAPie - ten niebieski przy lewym błotniku zamontowany na plastikowej rurce fi10mm.
Jak po odpięciu górnego węża wyszło że auto lepiej się odpycha to znaczy że zaworek przepuszcza i trzeba go wymienić.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2012-07-25, 22:33

a pod lampą jest jeszcze jeden niebieski zaworek co z nim?
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-07-27, 22:22

Hej hej teraz będę parę dni w Kazimierzu Dolnym i pod Lublinem odpoczywał i ogarniał swoją Zetkę i GTi-R, tak więc mogę zabrać ze sobą sprzęt i możemy jakiś program zrobić do twojej maszyny coby nieco ją ożywić :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2012-07-31, 22:52

Niestety cały weekend byłem we Wrocławiu

Dzięki za podpowiedzi, przed trasą udało mi się ogarnąć doładowanie przez co miałem masę zabawy na drodze :D
Auto naprawdę cieszy, zrobiłem 450km z jednym postojem i wcale nie chciało mi się wysiadać :evil: Ale żeby nie było tak różowo to któryś z czujników abs zaczął szwankować co objawiało się migającymi kontrolkami i dzwiękięm ostrzegawczym (czasem 4x z rzędu a czasem spokój przez 10km) doprowadzało mnie to do szału, ruszanie przewodami, kostkami nie pomogło, więc wymyśliłem, że odłączę jeden z czujników i będzie spokój, przez chwilę pomyślałem, że przechytrzyłem to cholerstwo, ale okazało się że jest odwrotnie, wskazówka od doładowania ledwo co wchodziła na pomarańczowe, więc wolałem już co chwile słyszeć ding-dong :mrgreen:

W drodzę powrotnej trochę się poganiałem z jakimś dziwnie szybkim golfem 3 i jak już się z nim uporałem to przy mocnym przyśpieszaniu coś głośno pier...ło pod maską i zaświeciły się kontrolki, oczywiście pierwsza którą zobaczyłem to ciśnienia oleju a nie zorientowałem się, że zgasł silnik, na luzie doleciałem na stację benzynową, na szczęście okazało się że to tylko rura spadła z intercoolera i po chwili można było jechać, ale emocji miałem już dosyć i dalej jechałem bardzo spokojnie :cool:

Łącznie zrobiłem prawie 1000km i odziwo oleju prawie nie ubyło
Zostało kilka detali do dopieszczenia i chyba pora pomyśleś o jakiejś instalacji LPG :P
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2012-08-01, 15:15

Jak LPG to polecam wizytę w Mławie.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2012-08-02, 11:46

Właśnie tam się wybieram, tylko jeszcze nie wiem czy po drodze nie wstąpic do Coobcia po jakis program, obawiam się że będą marudzili przy adaptacji instalacji żę coś jest zmienione... Może ktos coś podpowie?
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-08-02, 20:36

marcins pisze:Właśnie tam się wybieram, tylko jeszcze nie wiem czy po drodze nie wstąpic do Coobcia po jakis program, obawiam się że będą marudzili przy adaptacji instalacji żę coś jest zmienione... Może ktos coś podpowie?
Rób program a potem na lpg to ci zestroja pod program a nie potem znowu do gazownikow wracać na poprawki i odrazu na odpowiednia moc komponenty zapodasz.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2012-09-09, 22:24

ruszyło sie coś z autem?? :)
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2012-09-13, 20:31

Dawno nic nie pisałem, ale coś tam się dzieje...

Po 2tys. km docierania wymieniłem olej, skrzynia też dostała coś świeżego bo lekko mieć nie będzie :mrgreen:

Obrazek Obrazek

Auto jeździ już na LPG, wreszcie mój portfel trochę odżyje :)
Miał być wcześniej program, ale z różnych powodów nie wyszło :(
Instalacja montowana w Mławie, 2 reduktory + stag 4. Spędziłem w warsztacie prawie cały dzień i muszę przyznać żę bardzo fajna ekipa i jestem bardzo zadowolony z całego przedsięwzięcia. Jeden z właścicieli jeździ nawet takim samym Saabem i mogłem go trochę podpytać jak to jeździ na programie 280KM i czy instalacje da radę, przestrzegał mnie jednynie przed tym, że oryginalne rury nie wytrzymują 1,5 bara i strzelają (4x zmieniał) żeby zaoszczedzić sobie broblemów chyba jeszcze przed programem zmienię na silikonowe.

Auto jak wiadomo nie jest nowe i wychodzą jeszcze jakieś tematy wymagające inwestycji więc trochę ciężko ruszyć z miejsca, okazało się że mam 2 krzywe felgi, 2 opony do wymiany, łożysko mcphersona się zaciera... Ale powoli wszystko się ogarnie ;)

Muszę zrobić jakieś lepsze zdj. a na razie takie jedno jeszcze przed montażem Lpg

Obrazek

I jeszcze jedno z ważniejszych wydarzeń, moja primera zmieniła właściela :|
3 pamiątkowe zdj. szkoda że nie zrobiłem lepszych, ale zabrakło czasu

Obrazek Obrazek Obrazek [/quote]
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-09-13, 21:15

marcins, a za ile ja sprzedales?? obcemu czy z klubu??
Obrazek

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2012-09-13, 21:47

No to poznałeś Jarka :) nie spotkałem jeszcze drugich takich gazowników jak ekipa z Mławy :) a co do zmiany rur dolotowych na silikonowe to przemyśl może najpierw montaż FMIC bo przy atakowaniu okolic 300 koni do może być dobry pomysł, a i rury wtedy już będą inne. Inna sprawa że chyba okolice 280 koni to nie dojdzie do 1,5 bara na silniku 2,3 ciśnienie, ale też dużo mu chyba nie zabraknie. Jarek kiedyś mi mówił że miał program na okolice 300 koni w swoim aero ale nie bardzo to się sprawdzało i włożył słabszy komputer.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2013-06-09, 19:17

Nissan poszedł w dobre ręce w okolice Puław, widziałem go 2tyg temu, w moich rękach taki czysty nigdy nie był Kolega co prawda nie z forum, ale może dołączy... Zapytałem jak się jeździ, czy już jakiegoś kolegę z pasata objechał no to mi odpowiedział, że on tak nie jeździ bo: szkoda opon, sprzęgła, przegubów, silnika.., no cóż Nissan chyba doczekał się emerytury Dużo za auto nie chciałem, bo szyba pęknięta, w zawieszeniu coś się juz odzywało, 2 opony do wymiany, felgi krzywe, ale za to blacharsko i lakierniczo stan prawie odealny. 4350 cena ostateczna, niewiele więcej niż instalacja do Saaba

Wracając do tematu Saaba, w tym roku odpuszczam temat mocy, muszę ogarnąć kilka tematów, także mam troche czasu na przemyślenie,z założenia miało to być seryjne auto rodzinne z małym bonusem, ale tak się chyba nie da
A Jarek naprawdę pozytywnie zakręcony człowiek i widać, że lubi to co robi. Z tego co mi mówił to miał 280KM, ale cały czas coś rozrywało, albo spadała rura z przepustnicy i i sobie darował. Jak testowaliśmy instalacje to prz 230km/h spadła nam rurka z turbiny, za słabo dokręciłem, ale przygoda była... dobrze, że zawsze narzędzia mam w aucie


Pora trochę zaktualizować temat, może za wiele się nie dzieje, ale zawsze coś :) Z dnia na dzień pompa paliwa powiedziała dosyć i teraz jest nóweczka walbro :cool:

A tu taka niespodzianka przy wymianie

Obrazek


Musiałem wymienić 2 opony bo stare były strzasznie wyząbkowane i jeździć się nie dało

Obrazek Obrazek


I takie tam porządki po zimie

Obrazek


A tu mój najnowszy nabytek, mocna konkurencja dla saaba, dosyć długo polowałem, ale fartem się udało, 1240km i jest mój :shock: miał być R32 ale uznałem że poza moim zasięgiem :-/

Obrazek

Nissan czeka na Zimowe wieczory, już prawie przygotowałem mu cieplutki garaż, teraz brak na to czasu :(
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-06-09, 19:22

Hehe to się rodzina autek powiększyła :)
Jak wpadniesz na program to nie wiem co będzie szybsze czy Saab czy ten 200SX, jeszcze zależy co w nim chcesz namodzić :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2013-06-09, 19:26

Zaczynam od wyspawania całego nadwozia i pozbycia się rudej a w między czasie muszę zorganizować coś do napędu bo obecnego silnika nawet nie da się zakręcić rozrusznikiem :mrgreen: prawdopodobnie będzie SR
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-06-09, 19:29

Ja bym zapodał silnik z Saaba i skrzynie biegów z Opla Omegi :)
Silnik kupisz znacznie taniej jak SR20 i jest od niego znacznie wytrzymalszy i wytworzy więcej Nm :)

2,3L z Saaba 9000 i miłej zabawy :)
Chłopaki migiem to załadowali do BMW:
Obrazek

I wydaje mi się że w nissanie nie było by z tym większego problemu - podam ci ktory pin gdzie ma iść i będzie gittara, tylko coś grubiej jak u chłopaków przydało by się osiagnać, Oni na razie mają tylko 375KM i 500Nm:
Obrazek

Ale poprawią co jest do poprawy i robimy 400KM i z 550Nm :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2013-06-14, 21:52

Opcję biorę pod rozwagę, ale silniki saaba brzmią bardziej jak obrabiarka... i nie do końca będzie to nissan ale temat do przemyślenia bo faktycznie sam silnik można kupić dużo taniej jak SR



Dzień pełen wrażeń... Właśnie wróciłem od Coobcia i mimo szczerych chęci pozostaje spory niedosyt, początek zapowiadał się dobrze bo wyszło 235KM/390Nm w serii, ale po ok 5godz. hamowania wyszło 241KM/403Nm, Coobcio robił co mógł, ale nic więcej nie dało się zrobić, turbina nie chciała dmuchać, powietrze w dolocie się gotowało i już... ;(

Obrazek

Obrazek

Jutro wycinam jeszcze jeden katalizator, mam nadzieje że trochę pomoże, koniecznie muszę pomyśleć nad większym intercoolerem i trzeba będzie się spotkać jeszcze raz :) Tym razem nie wracam bez 270KM :-P


Tu mam jeszcze jakieś zdj turbiny, nie wiem czy na ich podstawie można coś powiedzieć, koło kompresji raczej luźno spasowane :-/

Obrazek
Obrazek

Jedyny pocieszający fakt, to taki że silnik się nie rozp... to znaczy że dokręciłem wszystkie śrubki :mrgreen:
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-06-16, 10:55

Tak jest nic się nie rozpadło to dobrze, silniczek cicho i przyjemnie chodzi ale straszne stuki łapał zupełnie jakby miał dół od wolnossaka.
Ale to wszystko przez to że w dolocie ukrop panował...

PS. Kata pierwszego usunąłeś ??
M_Air wzrosło :D ?

Ps. Wpadaj 29.06.2013 na Saabowy Dyno Day :P
Obrazek
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2013-06-16, 15:19

600x300x76mm zmieszczę taki fmic bez strasznej rzeźby?
Katalizator jeszcze siedzi, ale spoko spoko to jego ostatnie chwile ;-)
Ta turbina trochę mnie wk bo po znajomości robiona, kasa też nie mała... i taka kupa, ale trzeba mieć trochę doświadczenia żeby wiedzieć czego wymagać, przyda się na przyszłość

Jak się wyrobię z wozem to wpadam obowiązkowo :)
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2013-06-22, 20:50

a miało być cicho i seryjnie :) hehe wynik chyba i tak nie jest zły jak na początek ;-)
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2013-06-23, 15:12

No właśnie k miało być bez żadnej rzeźby, w miarę seryjnie cicho, komfortowo... a katalizatory już wycięte 2, mega fmic już czeka... podwyższam sobie poprzeczkę przed 200sx-em ;) ale jeśli chodzi o dźwięk to nic się nie zmieniło
Wynik słabutki, ale się poprawi
Ale wkleiłem wykres.... bez rpm :-|

Pisz lepiej co wymyśliłeś dla Siebie, ma być z T :-P
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2013-06-23, 22:14

No z ta poprzeczką to może być różnie jak wjedziesz w SX :mrgreen: Lepiej sie zbieraj i zakładaj mu temat :-P A ja to moge sobie planować... maga krucho z robotą, jakoś sie nie moge niestety ogarnąć... Plany moje słyszałeś ;-) Korci Saabina ale raczej dam sobie na razie spokój... Ogólnie fajnie było by spróbować czegoś innego niż FWD ;-) ale niestety wszystko zależy od $. Sorki za ot ;-)
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2013-06-24, 10:29

Spoko jakoś wszystko się wyprostuje ;)
A tematu na razie nie zakładam bo nic się nie dzieje z s13, stoi w garażu i czeka na nowy garaż bo jakoś nie mam sumienia go pod chmurkę wystawiać :)
Ogólnie jest w mega dobrym stanie, aż byłem w szoku, pod spodem wygląda dużo lepiej niż moja 5 lat młodsza primera...
Zanim wezmę się za Sxa muszę jeszcze znaleźć budę p10 i przerzuć graty z 4x4 żeby się nie zmarnowała
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-06-26, 09:56

Jak tam przygotowania do Dyno Day ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2013-06-26, 13:03

Jak na razie jestem w d... :mrgreen:
Ale dzisiaj noc posiedzę i zobaczymy co mi się uda, w cholerę roboty z tym, i jeszcze jeden reduktor od gazu mam tak zamontowany, że nie mogę cofnąć skraplacza klimy bo przewody przeszkadzają...
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2013-06-28, 12:01

I co bedzie jutro powtórka z rozrywki :oops: ??
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-06-30, 07:10

Chłopak nie wpadł :D
Ps. Dla zachęcenia, zobacz po dołożeniu FMICA 600x300mm co mogę zrobić ze słabszą konfiguracją od twojej tzn. na seryjnej turbince z AERO (TD04HL-15T):
Obrazek
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2013-06-30, 07:48

:mrgreen: hehe to teraz pewnie ruszyłeś gula Marcinowi :-P ale podobno walczy z Sabiną i nie wieże, że jakoś za niedługo nie pojawi sie tu konkretny wykres :)
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
marcins
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marcins » 2013-06-30, 22:14

Coobcio nawet nie myśl że odpuszczam czy coś podobnego :-P
Prace trwają a że działam w godznoach 19-1 to się nie wyrobiłem, jak skończę to się pochwalę swoją rzeźbą a na razie ujeżdżam yarisa 1,0 :evil:

P.S.
Chcę taki sam wykres, mam nadzieje że turbina pozwoli :)
viewtopic.php?t=8957
s13 SR20DET w budowie...

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2013-07-01, 00:11

Powodzenia w montażu czekam na jakieś fotograficzne efekty, może w przypływie weny i gotówki też pokuszę się o FMIC w przyszłości.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Marki Aut”