Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

2,3LPT Powered by Coobcio - moja kolejna przygoda z Saabem

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2010-05-18, 21:12

To taki power jest z malutkiej GT17 ? no nie moge uwierzyć

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-05-18, 22:02

DiLGT pisze:To taki power jest z malutkiej GT17 ? no nie moge uwierzyć
Magia Saab'a DiLGT:))
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-19, 06:03

NO tak, ale zauwazcie ze SAAB musi dmuchac ponad 1 bar by tyle mieć mocy

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-05-19, 16:21

No coobciu pochwal się co załatwił ci wujek LUKAS :)
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-05-19, 16:28

Hmmm Obstawiam ze coś z gazem związane :mrgreen:

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-05-19, 21:03

pudło-ale limon próbuj dalej :mrgreen:
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-05-19, 21:42

bombel pisze:NO tak, ale zauwazcie ze SAAB musi dmuchac ponad 1 bar by tyle mieć mocy
Tylko że w Saabie na taj malutkiej turbinie 1 bar pojawia się nim silnik osiągnie 2000obr.min :P

Ps. Fabrycznie 2,3 przy doładowaniu 0,45bara ma zaledwie skromne i wstydliwe 170KM a na trasie i tak bardzo sprawnie się porusza :P

Ps. Mega podziękowania dla Wujka Lukasa za to że znalazł mi ten oto piękny wydeszek:

Nie chce mi się wklejać fotek wszytkich od początku tak wiec pozwoliłem sobie zamieścić posta którego pisałem na Saaba Forum a więc:

"No dzisiaj się troszkę działo, dwa auta wystrojone plus mój na LPG + PB :)
Za pierwszym softem udało mi się trafić w docelowy AFR przy WOT - do 4000 przy pełnym booscie mam 12-12,1 a powyżej tych 4000 do odcinki 11-11,1 :) :) :)
Auto podaje z dołu dmucha w granicach 1bara i takie doładowanie trzyma aż do 5000 dalej do 6000 lekki spadek no i od 6000 spada dość mocno...

Tak poza tym wymieniłem wszystkie podciśnienia fi 3,2mm łącznie jakieś 2 metry tego było a na foto poniżej mała część z nich:
Obrazek

A tak poza tym, dzisiejszego dnia zupełnie spontanicznie zapodałem sobie używany z nierdzewki wydech Hirsha o średnicy 70mm to jest 2,8 cala - ale się tranzakcja udała, jeszcze od tego samego pana będę mieć gruby porządny intercooler w pełni zrobiony z aluminium chyba też Hirscha, wydzior prezentuje się następująco:


Środkowy Tłumik
Obrazek

Końcowy tłumik
Obrazek

Rury wydeszku o średnicy fi70mm - przepływu starczy na przynajmniej 500KM a Ja do wakacji nie planuje nawet do tylu dobić tongue
Obrazek

Moje DP 3" z zejściem jak się dzisiaj okazało na 2,5" - które i tak trzeba będzie przerobić na 2,8"
Obrazek

Wejście do nowego wydechu Hirsha puki co jest takie samo jak w serii fi60mm które to też trzeba przerobić jak resztę na 2,8" (70mm)
Obrazek

Na Aucie prezentuje się to następująco - widać że trochę za mało przesunięte do zewnątrz jest końcówka...
Obrazek

A zboku jest całkiem dobrze :smile:
Obrazek

Wydech pochodzi z wersji Kombi i końcówka tłumika nie trafia mi idealnie we wcięcie w zderzaku - czyżby kombi 2002 rok miało inny zderzak jak mój sedan 1998 ??
Tak czy siak sobie to poprawię ale najistotniejsze da mnie jest to, że wydech jest niesamowicie cichy niemalże jak na serii, może na zewnątrz doszło nieco basowego pomruku ale w środku kompletna cisza :silly:

Jutro montaż DP 3" i odrazu przerobienie go żeby zejście było nie jak obecnie z 76mm na 63,5mm(2,5") a na 70mm - to samo od storny Hirsha który ma początek fi 60mm - utnie się to i zapoda 70mm, będzie męsko :evil:

Na chwilę obecną po wsadzeniu tego wydechu i tak poprawiło się trochę powyżej 5000obr.min, auto już tak nie umiera przekraczając te obroty.
Strasznie żałuję że nie sprawdziłem przebiegu ciśnienia doładowania nim wsadziłem ten wydech... "
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-05-19, 22:02

Jeździłem dzisiaj i naprawdę wydech mega cichy prawie jak seria :mrgreen: No i saab-ik zaczyna podawać już konkretnie ;-) No i ten podtlenek lpg :lol:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-05-20, 10:55

Wleciało wreszcie 3 calowe DP i to w mig przy tej okazji odrazu zostało przerobione wyjście na 70mm i tak samo zostało przerobione wejście do Hirscha - teraz jest w pełni wartościowym 2,8 calowcem :)

O dziwo akustycznie nic się nie zmieniło a po cichu liczyłem że auto nabierze nieco bardziej męskiego rozgłosu no ale jest cicho przyjemnie i dyskretnie :)

Oto Fotki z montażu:
Obrazek

A tutaj zbliżenie na przerobione przejście:
Obrazek

Na Ulicy czuć sporą różnicę zwłaszcza powyżej tych 5000 obr.min, turbosprężarka zdecydowanie bardziej ochoczo wchodzi na boost, nim się Tronic7 przyzwyczaił do nowych lepszych warunków pracy to parę razy złapałem boost Cuty które mam i tak wysoko ustawione bo na poziomie 1470cfm - okolica 450Nm... :P

By w pełni wykorzystać potencjał mikrusiej turbinki chciałbym jeszcze wsadzić większy intercooler Hirscha oraz zmienić rurę ssącą na najgrubszą dostępną pochodzacą z Saaba AERO rocznik 2006-2009 a potem już pozostanie kolejna zabawa z większą turbiną TD04-15 :D :D :D

A z ciekawostek dodam że po zmianie DP zmniejszyła się temperatura powietrza w dolocie średnio jak zauważyłem o 4 do 7 stopni !!
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-05-20, 20:43

No i jak Kuba ? co tam ciekawego na hamowni wyszło 8-) ?
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-05-20, 22:26

Wóz Shamowany oto wynik moich wypocin 398Nm i marne 221KM:
Obrazek

Jak Z Nm jest okey ale mocy mało, AFR w granicach 11, zapłon na górze 17 stopni tylko że wciąż doładowanie spada przy 6ciu miałem 0,5 bara nie wiem może to wina że powietrze wchodzące do silnika po tym staniu w korku miało ciut ponad 60 stopni ??

Dodam że od 4500 obr.min elektrozawór sterujący turbo mam ustawiony na 100% a ponadto ręcznie naciągnięty ostro WG...

Tak więc mocy to nie ma na górze zdycha ale przy 1600obr.min mam 300Nm :)
A przy 2000obr.min jest ich już 385 oczywiście może być więcej :P

tak czy siak tej małej turbince daje już spokój i wrzucam większą z AERO :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-05-20, 22:57

Kuba i tak się dziwie ze miałes tyle wytrwałosci zeby z tą turbiną modzić jak masz pod reką wiekszą i wieksze mozliwosci :) Ale wiem że dążysz do ideału z tym co masz a dopiero potem zmieniasz na lepsze :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Kenet
fanatyk nissana
Posty: 369
Rejestracja: 2009-12-09, 22:00
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów

Post autor: Kenet » 2010-05-20, 23:18

Kurde wykres jakby diesla po obrotach rozciągnąć. Dobry na dupowoza sprzęt.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-05-21, 23:56

Moja Benzynówka z namiastką Dieslea w akcji:
http://www.youtube.com/watch?v=03TCA0x1eYc
Thx Limon za Movie :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2010-05-22, 12:08

Wczoraj jeździłem, wrażenie fajne, bo auto ciągnie z samego dołu :) Podoba mi się ten patent, że na wyświetlaczu masz te wszystkie parametry. Fajnie by było coś takiego mieć w Primerze ;)

Zabezpieczenie przed stukiem też konkret....czekamy więc na walbro i dalsze mody :D
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-05-22, 23:14

Walbro już siedzi ;) Od Wczoraj ;) Wóz podstrojony i juz podaje pięknie :-D Nie ma za co Coobcio dziękować ;)

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-05-23, 23:37

Coobcio.... musisz chyba sobie jakiegoś klona walnąć albo 2. Fur szybkich masz w cholerę i wypadałoby wszystkie na Zlocie zaprezentować :-)
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-05-24, 07:01

Ja sie mogę poswiecic i pokierować jedną ;) :evil:
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-06-19, 00:59

Tak wiec dawno się tutaj nic nie działo pora odświeżyć temacik  :smile:
Tak więc saabik miał nie szczelność i szukalismy jej z Coobciem ;) Postawiliśmy na to ze IC puszcza wiec zabraliśmy się dziś ok 23 za wymianę na Hirisch performance  :wink:
No i okazało się że przyczyną nieszczelności była rura tłocząca powietrze do IC:
Obrazek
Obrazek
Wymieniliśmy na drugą ;) I zabraliśmy się za montaż IC :)
Porównanie seryjnego IC do Hirisch:
Obrazek
Obrazek
Troszkę z tym roboty było :) Skończyliśmy niedawno po 1 :) Hihi
Obrazek
I już na miejscu:
Obrazek
Odczucia są pozytywne temperatura powietrza pokazywała nam 31-35 stopni ;)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-19, 01:13

Po tych wszystkich ogarniętych dzisiaj nissankach, przyszła kolej na mojego Schaba :)

Uff, doczekał się wreszcie wymiany pękniętego węża powietrznego oraz porządnego Intercoolera który jak zauważyłem średnio o ok 10 stopni zmniejszył temperaturę w dolocie i co najważniejsze auto ma jeszcze chęć przyspieszać powyżej tych 4500obr.min - no już nie bawem hamownia, zobaczmy co z tego wyniknie ale jestem dobrej chęci i obstawiam co najmniej 230KM :D

Ojej jestem taki zmęczony ale spełniony w tym co robię a zwłaszcza po dzisiejszym dniu...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-06-19, 01:15

Widzisz dobrze że Cie namówiłem na wymiane tego IC :-D

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-19, 01:29

Dzięki CI wielki Limonie za pomoc i podtrzymywanie na duchu już wymiękałem... Hehe
Jest naprawdę przyjemnie a na dziś nadeszła pora pójścia spać :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-06-20, 07:56

podstroiłeś saaba już na HIRSCH IC??ciekawe co to wniesie?
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-20, 21:38

Dziś cały dzień ogarniałem Zura wóz nie było czasu na Saaba, jutro to samo cały dzień Zura wóz, ciekawe co z tego wyjdzie :P

[ Dodano: 2010-06-21, 23:13 ]
Sabik po zmianie Intercoolera na chwilę obecną odpycha się następująco:
http://www.youtube.com/watch?v=tx8T1-ZU ... r_embedded

Soft delikatnie poprawiłem, głównie to dolałem paliwa w wprzdziale 1300-3000obr.min, zawór sterujący pracą turbiny pracuje w zakresie 70-95% tak więc to w zasadzie jest maks z seryjnej malusieńkiej turbinki...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-06-21, 23:25

To ja jeszcze zamieszczę filmik z przebiegiem doładowania:
http://www.youtube.com/watch?v=ZapiilWr4Ls
Wóz odpycha się już bardzo przyjemnie :mrgreen:
Teraz tylko na hamownię i chyba panie Coobcio przyszedł czas na TD04 :lol:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-21, 23:56

Męczy mnie i ogranicza to małe turbo ale chciałem sprawdzić co da się z niej wycisnąć :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
zuru82
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2010-01-02, 13:06
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: zuru82 » 2010-06-22, 11:15

No no, jak widąć większy IC sporo obniża temp. powietrza :) Powinien teraz ładnie latać, bez nieszczelności i z nowym ickiem :D

P.S
U siebie też musze kiedys IC wielki wsadzić, bo ten mój to takie soft turbo było ;)
Kupię auto z SR20VE na pokładzie :)

Awatar użytkownika
scribler
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2010-01-31, 21:24
Lokalizacja: Warszawa - Włochy

Post autor: scribler » 2010-06-22, 18:54

No rób rób dalej wóz żeby almera Ci na ogonie nie siedziała, no wiesz co wstyd :P

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-06-28, 21:09

Coobcio pochwal sie wynikiem jakim uzyskałeś z tej małej turbinki jaką jest gt17 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-28, 21:14

Tak więc oto 95% możliwości tej maleńkiej turbinki siedzącej u mnie pod maską w Saabie efekt 241KM i 471Nm:
Obrazek

Next Stage to przejście na bardziej męską turbinę pochodzącą z AERO :D :D :D
Ostatnio zmieniony 2010-06-29, 10:35 przez Coobcio, łącznie zmieniany 2 razy.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Marki Aut”