2,3LPT Powered by Coobcio - moja kolejna przygoda z Saabem
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Tylko że w Saabie na taj malutkiej turbinie 1 bar pojawia się nim silnik osiągnie 2000obr.minbombel pisze:NO tak, ale zauwazcie ze SAAB musi dmuchac ponad 1 bar by tyle mieć mocy
Ps. Fabrycznie 2,3 przy doładowaniu 0,45bara ma zaledwie skromne i wstydliwe 170KM a na trasie i tak bardzo sprawnie się porusza
Ps. Mega podziękowania dla Wujka Lukasa za to że znalazł mi ten oto piękny wydeszek:
Nie chce mi się wklejać fotek wszytkich od początku tak wiec pozwoliłem sobie zamieścić posta którego pisałem na Saaba Forum a więc:
"No dzisiaj się troszkę działo, dwa auta wystrojone plus mój na LPG + PB
Za pierwszym softem udało mi się trafić w docelowy AFR przy WOT - do 4000 przy pełnym booscie mam 12-12,1 a powyżej tych 4000 do odcinki 11-11,1
Auto podaje z dołu dmucha w granicach 1bara i takie doładowanie trzyma aż do 5000 dalej do 6000 lekki spadek no i od 6000 spada dość mocno...
Tak poza tym wymieniłem wszystkie podciśnienia fi 3,2mm łącznie jakieś 2 metry tego było a na foto poniżej mała część z nich:
A tak poza tym, dzisiejszego dnia zupełnie spontanicznie zapodałem sobie używany z nierdzewki wydech Hirsha o średnicy 70mm to jest 2,8 cala - ale się tranzakcja udała, jeszcze od tego samego pana będę mieć gruby porządny intercooler w pełni zrobiony z aluminium chyba też Hirscha, wydzior prezentuje się następująco:
Środkowy Tłumik
Końcowy tłumik
Rury wydeszku o średnicy fi70mm - przepływu starczy na przynajmniej 500KM a Ja do wakacji nie planuje nawet do tylu dobić tongue
Moje DP 3" z zejściem jak się dzisiaj okazało na 2,5" - które i tak trzeba będzie przerobić na 2,8"
Wejście do nowego wydechu Hirsha puki co jest takie samo jak w serii fi60mm które to też trzeba przerobić jak resztę na 2,8" (70mm)
Na Aucie prezentuje się to następująco - widać że trochę za mało przesunięte do zewnątrz jest końcówka...
A zboku jest całkiem dobrze
Wydech pochodzi z wersji Kombi i końcówka tłumika nie trafia mi idealnie we wcięcie w zderzaku - czyżby kombi 2002 rok miało inny zderzak jak mój sedan 1998
Tak czy siak sobie to poprawię ale najistotniejsze da mnie jest to, że wydech jest niesamowicie cichy niemalże jak na serii, może na zewnątrz doszło nieco basowego pomruku ale w środku kompletna cisza :silly:
Jutro montaż DP 3" i odrazu przerobienie go żeby zejście było nie jak obecnie z 76mm na 63,5mm(2,5") a na 70mm - to samo od storny Hirsha który ma początek fi 60mm - utnie się to i zapoda 70mm, będzie męsko
Na chwilę obecną po wsadzeniu tego wydechu i tak poprawiło się trochę powyżej 5000obr.min, auto już tak nie umiera przekraczając te obroty.
Strasznie żałuję że nie sprawdziłem przebiegu ciśnienia doładowania nim wsadziłem ten wydech... "
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Wleciało wreszcie 3 calowe DP i to w mig przy tej okazji odrazu zostało przerobione wyjście na 70mm i tak samo zostało przerobione wejście do Hirscha - teraz jest w pełni wartościowym 2,8 calowcem
O dziwo akustycznie nic się nie zmieniło a po cichu liczyłem że auto nabierze nieco bardziej męskiego rozgłosu no ale jest cicho przyjemnie i dyskretnie
Oto Fotki z montażu:
A tutaj zbliżenie na przerobione przejście:
Na Ulicy czuć sporą różnicę zwłaszcza powyżej tych 5000 obr.min, turbosprężarka zdecydowanie bardziej ochoczo wchodzi na boost, nim się Tronic7 przyzwyczaił do nowych lepszych warunków pracy to parę razy złapałem boost Cuty które mam i tak wysoko ustawione bo na poziomie 1470cfm - okolica 450Nm...
By w pełni wykorzystać potencjał mikrusiej turbinki chciałbym jeszcze wsadzić większy intercooler Hirscha oraz zmienić rurę ssącą na najgrubszą dostępną pochodzacą z Saaba AERO rocznik 2006-2009 a potem już pozostanie kolejna zabawa z większą turbiną TD04-15
A z ciekawostek dodam że po zmianie DP zmniejszyła się temperatura powietrza w dolocie średnio jak zauważyłem o 4 do 7 stopni
O dziwo akustycznie nic się nie zmieniło a po cichu liczyłem że auto nabierze nieco bardziej męskiego rozgłosu no ale jest cicho przyjemnie i dyskretnie
Oto Fotki z montażu:
A tutaj zbliżenie na przerobione przejście:
Na Ulicy czuć sporą różnicę zwłaszcza powyżej tych 5000 obr.min, turbosprężarka zdecydowanie bardziej ochoczo wchodzi na boost, nim się Tronic7 przyzwyczaił do nowych lepszych warunków pracy to parę razy złapałem boost Cuty które mam i tak wysoko ustawione bo na poziomie 1470cfm - okolica 450Nm...
By w pełni wykorzystać potencjał mikrusiej turbinki chciałbym jeszcze wsadzić większy intercooler Hirscha oraz zmienić rurę ssącą na najgrubszą dostępną pochodzacą z Saaba AERO rocznik 2006-2009 a potem już pozostanie kolejna zabawa z większą turbiną TD04-15
A z ciekawostek dodam że po zmianie DP zmniejszyła się temperatura powietrza w dolocie średnio jak zauważyłem o 4 do 7 stopni
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Wóz Shamowany oto wynik moich wypocin 398Nm i marne 221KM:
Jak Z Nm jest okey ale mocy mało, AFR w granicach 11, zapłon na górze 17 stopni tylko że wciąż doładowanie spada przy 6ciu miałem 0,5 bara nie wiem może to wina że powietrze wchodzące do silnika po tym staniu w korku miało ciut ponad 60 stopni
Dodam że od 4500 obr.min elektrozawór sterujący turbo mam ustawiony na 100% a ponadto ręcznie naciągnięty ostro WG...
Tak więc mocy to nie ma na górze zdycha ale przy 1600obr.min mam 300Nm
A przy 2000obr.min jest ich już 385 oczywiście może być więcej
tak czy siak tej małej turbince daje już spokój i wrzucam większą z AERO
Jak Z Nm jest okey ale mocy mało, AFR w granicach 11, zapłon na górze 17 stopni tylko że wciąż doładowanie spada przy 6ciu miałem 0,5 bara nie wiem może to wina że powietrze wchodzące do silnika po tym staniu w korku miało ciut ponad 60 stopni
Dodam że od 4500 obr.min elektrozawór sterujący turbo mam ustawiony na 100% a ponadto ręcznie naciągnięty ostro WG...
Tak więc mocy to nie ma na górze zdycha ale przy 1600obr.min mam 300Nm
A przy 2000obr.min jest ich już 385 oczywiście może być więcej
tak czy siak tej małej turbince daje już spokój i wrzucam większą z AERO
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Kuba i tak się dziwie ze miałes tyle wytrwałosci zeby z tą turbiną modzić jak masz pod reką wiekszą i wieksze mozliwosci Ale wiem że dążysz do ideału z tym co masz a dopiero potem zmieniasz na lepsze
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Moja Benzynówka z namiastką Dieslea w akcji:
http://www.youtube.com/watch?v=03TCA0x1eYc
Thx Limon za Movie
http://www.youtube.com/watch?v=03TCA0x1eYc
Thx Limon za Movie
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Ja sie mogę poswiecic i pokierować jedną
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Tak wiec dawno się tutaj nic nie działo pora odświeżyć temacik
Tak więc saabik miał nie szczelność i szukalismy jej z Coobciem Postawiliśmy na to ze IC puszcza wiec zabraliśmy się dziś ok 23 za wymianę na Hirisch performance
No i okazało się że przyczyną nieszczelności była rura tłocząca powietrze do IC:
Wymieniliśmy na drugą I zabraliśmy się za montaż IC
Porównanie seryjnego IC do Hirisch:
Troszkę z tym roboty było Skończyliśmy niedawno po 1 Hihi
I już na miejscu:
Odczucia są pozytywne temperatura powietrza pokazywała nam 31-35 stopni
Tak więc saabik miał nie szczelność i szukalismy jej z Coobciem Postawiliśmy na to ze IC puszcza wiec zabraliśmy się dziś ok 23 za wymianę na Hirisch performance
No i okazało się że przyczyną nieszczelności była rura tłocząca powietrze do IC:
Wymieniliśmy na drugą I zabraliśmy się za montaż IC
Porównanie seryjnego IC do Hirisch:
Troszkę z tym roboty było Skończyliśmy niedawno po 1 Hihi
I już na miejscu:
Odczucia są pozytywne temperatura powietrza pokazywała nam 31-35 stopni
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Po tych wszystkich ogarniętych dzisiaj nissankach, przyszła kolej na mojego Schaba
Uff, doczekał się wreszcie wymiany pękniętego węża powietrznego oraz porządnego Intercoolera który jak zauważyłem średnio o ok 10 stopni zmniejszył temperaturę w dolocie i co najważniejsze auto ma jeszcze chęć przyspieszać powyżej tych 4500obr.min - no już nie bawem hamownia, zobaczmy co z tego wyniknie ale jestem dobrej chęci i obstawiam co najmniej 230KM
Ojej jestem taki zmęczony ale spełniony w tym co robię a zwłaszcza po dzisiejszym dniu...
Uff, doczekał się wreszcie wymiany pękniętego węża powietrznego oraz porządnego Intercoolera który jak zauważyłem średnio o ok 10 stopni zmniejszył temperaturę w dolocie i co najważniejsze auto ma jeszcze chęć przyspieszać powyżej tych 4500obr.min - no już nie bawem hamownia, zobaczmy co z tego wyniknie ale jestem dobrej chęci i obstawiam co najmniej 230KM
Ojej jestem taki zmęczony ale spełniony w tym co robię a zwłaszcza po dzisiejszym dniu...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Dzięki CI wielki Limonie za pomoc i podtrzymywanie na duchu już wymiękałem... Hehe
Jest naprawdę przyjemnie a na dziś nadeszła pora pójścia spać
Jest naprawdę przyjemnie a na dziś nadeszła pora pójścia spać
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Dziś cały dzień ogarniałem Zura wóz nie było czasu na Saaba, jutro to samo cały dzień Zura wóz, ciekawe co z tego wyjdzie
[ Dodano: 2010-06-21, 23:13 ]
Sabik po zmianie Intercoolera na chwilę obecną odpycha się następująco:
http://www.youtube.com/watch?v=tx8T1-ZU ... r_embedded
Soft delikatnie poprawiłem, głównie to dolałem paliwa w wprzdziale 1300-3000obr.min, zawór sterujący pracą turbiny pracuje w zakresie 70-95% tak więc to w zasadzie jest maks z seryjnej malusieńkiej turbinki...
[ Dodano: 2010-06-21, 23:13 ]
Sabik po zmianie Intercoolera na chwilę obecną odpycha się następująco:
http://www.youtube.com/watch?v=tx8T1-ZU ... r_embedded
Soft delikatnie poprawiłem, głównie to dolałem paliwa w wprzdziale 1300-3000obr.min, zawór sterujący pracą turbiny pracuje w zakresie 70-95% tak więc to w zasadzie jest maks z seryjnej malusieńkiej turbinki...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
To ja jeszcze zamieszczę filmik z przebiegiem doładowania:
http://www.youtube.com/watch?v=ZapiilWr4Ls
Wóz odpycha się już bardzo przyjemnie
Teraz tylko na hamownię i chyba panie Coobcio przyszedł czas na TD04
http://www.youtube.com/watch?v=ZapiilWr4Ls
Wóz odpycha się już bardzo przyjemnie
Teraz tylko na hamownię i chyba panie Coobcio przyszedł czas na TD04
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Męczy mnie i ogranicza to małe turbo ale chciałem sprawdzić co da się z niej wycisnąć
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Tak więc oto 95% możliwości tej maleńkiej turbinki siedzącej u mnie pod maską w Saabie efekt 241KM i 471Nm:
Next Stage to przejście na bardziej męską turbinę pochodzącą z AERO
Next Stage to przejście na bardziej męską turbinę pochodzącą z AERO
Ostatnio zmieniony 2010-06-29, 10:35 przez Coobcio, łącznie zmieniany 2 razy.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM