Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

BMW E60 530D. BMW w turbognoju :D

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

BMW E60 530D. BMW w turbognoju :D

Post autor: matek_p » 2018-11-30, 14:00

No to ten...
Nissanek sprzedany jakieś pół roku temu...
Od tego czasu jestem posiadaczem E60 z silnikiem 3.0d 218hp (obecnie po hamowni 221hp/525Nm) - odkupiona od brata.
E60 od początku tego roku miała niestety dwie przygody:
- problemy ze skrzynią - rozwiązano
- spotkanie z sarną - niestety jeszcze wciąż doprowadzam ją do stanu takiego jakiego bym chciał, muszę poszukać jeszcze maski nowej i będzie malinka.

Brakuje jej po tym ostatnim paru plastików itp ale sukcesywnie dokupuję brakujące elementy :D Poskładam to i będzie dalej cieszyła oko. Samochód jest modelem przedliftowym. Dodane są polifowe lampy przód tył. Zakodowane odprowadzanie do domu światłami, dzienne, lusterko do parkowania i inne pierdołki jakieś jak i dokładane elementy z innego wyposażenia. Ciągle odkrywam coś nowego :mrgreen:
Fotki są kiepskie. Wygrzebałem gdzieś z messengera ;x

Daję wam rozkodowany vin co by całego wyposażenia nie musieć pisać :D

Vehicle information
========================================

Kod: Zaznacz cały

Model: 530D (EUR)
E-F-R series: E60
Series: 5
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M57/T
Displacement: 3.00
Power: 160 (217 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI
Upholstery code: LDRH - LEDER WALKNAPPA/
Prod.date: 2003-07-21
S169	EU3 exhaust emissions standard
S205	Automatic transmission
S217	Active steering
S229	Dynamic Drive
S261	Side airbags for rear passengers
S300	Emergency spare wheel
S302	Alarm system
S356	Climate comfort laminated glass
S403	Glass roof, electrical
S415	Sun-blind, rear
S416	Roller sun visor, rear lateral
S423	Floor mats, velours
S428	Warning triangle and first aid kit
S431	Interior rear-view mirror with auto dip
S438	Fine wood trim
S441	Smoker package
S455	Active seat for driver and passenger
S456	Comfort seat with memory
S494	Seat heating driver/passenger
S496	Seat heating, rear
S502	Headlight cleaning system
S508	Park Distance Control (PDC)
S522	Xenon Light
S534	Automatic air conditioning
S548	Kilometre speedo
S563	Light package
S591	BMW LA wheel, star spoke 124
S606	Navigation system Business
S638	Car telephone Professional
S672	CD changer for 6 CDs
S677	HiFi system Professional DSP
S785	White direction indicator lights
S850	Additional Export tank filling
S851	Language version German
S879	Operating instructions German
S984	Maintenance interval encoding
S993	model year code in VIN

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Może auto już nie japońskie ale dalej zostaje z tym forum i ludźmi tutaj poznanymi :D
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: BMW E60 530D. BMW w turbognoju :D

Post autor: karol282 » 2018-11-30, 20:44

Dobrze wyglądają te lampy polifotwe szczególnie tylne :) Też ujeżdżam turbo gnojówkę 3.0 ale E38, super sprawa na trasy :)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: BMW E60 530D. BMW w turbognoju :D

Post autor: matek_p » 2018-12-03, 09:29

W trasie potrafi być oszczędny nawet. W mieście niestety... swoje spali. Dobrym e38 sam bym pośmigał :D Jak ktoś się nauczy tego auta to nawet obsługa nie wychodzi sporo. Koszt części jedynie nie jest najniższy ale jak nauczysz się pracować z kompem przy tym aucie to przestaje byc problematyczne i nie trzeba się go bać. A używane części też nie są tragicznie drogie.
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: BMW E60 530D. BMW w turbognoju :D

Post autor: karol282 » 2018-12-04, 13:42

Mi E38 w mieście przy tych turbo korkach jakie teraz są w Poznaniu nie przekracza 12.5l jak lecę trasą to najmniej zszedłem do 7.8l ale dziadowałem, zwykle 8.5 w trasie. Z częściami do BMW jest o tyle fajnie że czego byś nie potrzebował to wchodzisz na allegro i jest ;)

Jeździ się bardzo przyjemnie to fakt ale czuć że ta krowa niemal dwie tony waży.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: BMW E60 530D. BMW w turbognoju :D

Post autor: matek_p » 2018-12-04, 13:55

No to Ci powiem że mi w mieście wychodzi 10.5-11 a na trasach minimalne 4.3 :D ale zazwyczaj trasa jest ok 6.7 - 7.5 jakoś. Koła na zime 16x7 225/55 (spalanie podaje na tych kołach). Koła na lato 2*19x8 i 2*19x9.
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: BMW E60 530D. BMW w turbognoju :D

Post autor: karol282 » 2018-12-05, 00:35

Różnica taka że e60 waży 1670kg a e38 1905kg, masz też nowszą skrzynię biegów. I poza tym też mam zrobiony program, teoretycznie powinna palić mniej no ale pali tyle i nic mniej ;) Też podałem dane z jazdy na 16 kołach, nie mam większych na lato, seria balon i w trasie jest genialnie na naszych drogach :)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: BMW E60 530D. BMW w turbognoju :D

Post autor: matek_p » 2018-12-17, 11:03

Ja głównie poruszam się po całkiem spoko drogach więc padło na... 19". Jest M pakiet więc do kompletu co by rasowo wyglądała muszą być koła M5. Póki co zdjęte opony, okazuje się, że felgi są idealnie proste jak zapewniał allegrowicz więc jednak wiara w mówiących prawdę sprzedawców przywrócona :D

Jak dobrze pójdzie to latem będzię tak:
Obrazek

Zobaczymy tylko, czy nie będzie potrzebna jakaś gleba co by dobrze siadło :D
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: BMW E60 530D. BMW w turbognoju :D

Post autor: matek_p » 2019-02-05, 13:11

Mały Up.

Maska ogarnięta, wróciła z malowania, wreszcie ten samochód dobrze wygląda :D Czekać jeszcze na lato na duże buty :D

Ogólnie to po aucie nie widać by miało przygodę z sarną.

Obrazek

Obrazek
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: BMW E60 530D. BMW w turbognoju :D

Post autor: matek_p » 2019-03-13, 12:29

Malutki Up. Wiosenne mycie i letni setup.

Obrazek
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: BMW E60 530D. BMW w turbognoju :D

Post autor: matek_p » 2019-05-06, 09:43

Mały up.

- Dystanse na tył 10mm. Poszły na tył ale chyba polecą na przód a na tył dam z 15mm,
- Kodowanko i dokładanie aux,
- Zmiana podświetlenia licznika.

Obrazek


Obrazek
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: BMW E60 530D. BMW w turbognoju :D

Post autor: matek_p » 2019-06-18, 13:44

Mały up :)

Ostatnio borykam się z telepaniem silnika na niskich obrotach tylko i wyłącznie na gorącym silniku. Wymieniłem przepływkę, to był pierwszy trop ponieważ nieco przydymiała i po odpięciu przepływki problem telepania i dymienia ustawał.
No to kolejna diagnoza - wtryski.
Korekcję są ok, no to zrobiłem sobie test przelewowy i na zdjęciu widać, że.. będzie co robić... Eh... No cóż, samochód ma 16 lat, prawie 400 tysięcy przebiegu... Ma prawo :)

Obrazek

Nie ma co się łamać tylko trzeba podwinąć rękawy i robić bo już czeka też olej Castrol Edge 5w30 + filtr + czujnik poziomu oleju do zmiany. Muszę też zapodać sobie dystanse 15mm jednak na tył a te 10mm z tyłu dać na przód. Będą miodzio spasy :twisted:


Pozdro!!

Obrazek
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: BMW E60 530D. BMW w turbognoju :D

Post autor: matek_p » 2019-10-24, 11:53

Drobny up... Sporo czasu się nic nie działo... Wciąż się nie dzieje ale musze coś zapisać :D

Miałem problemy z czujnikami parkowania... Uszkodzone czujniki tył, uwalona wiązka z przodu.
Zrzuciłem zderzaki, sprawdziłem kompem co trzeba, kupiłem, wymieniłem... Śmiga!

Obrazek

Były również polerowane lampy przód. Niestety są już zmęczone wiekiem... Trzeba będzie rozebrać i wyczyścić. Zrobię wtedy jakieś mody lamp by to lepiej wyglądało. Dodatkowo zmienię część oświetlenia na led, jakiś eibach pro kit trzeba zapodać, może spliter na przód... Planów jest dużo. Obecnie walczę z silnikiem a raczej prawdopodobnie przepływomierz + 2 wtryski.

Ostatnia fotka... mały spocik :)

Obrazek
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: BMW E60 530D. BMW w turbognoju :D

Post autor: matek_p » 2019-11-27, 11:23

Mały up.

Problem drgań silnika już znany. Wtrysk do wymiany.
Po czyszczeniu układu wtryskowego oraz nasmarowaniu go objawy ustały. Jest o niebo lepiej, korekcje sie poprawiły ale to takie troszkę oszukiwanie samego siebie. Trzeba wymienić 1-2 wtryski. Się ogarnie. Dodatkowo zbieram graty na przerwę świąteczną. Nowy sterownik świec, przewody podciśnienia FMIC, uszczelka między turbinę a reszta dolotu, "pampers" pod silnik i skrzynię i inne pierdoły. Zacząć i tak trzeba od zimowych opon :lol:

Odpuściłem też LEDy. Wszystkie lampki podświetlenia w samochodzie - drzwi, nóg, wnętrza, tablicy itd zmienione są na tradycyjne ciepłe białe żarówki. Jest ogień, jak to teraz ładnie przygasa i się odpala. Wygląda jakbyś do gablotki/salonki wsiadał. Zamieszczę jakieś zdjęcie jak coś ciekawego cyknę.
Znalazłem w piwnicy brakujące mi w zderzaku tunele prowadzące powietrze na hamulce. Trzeba to też poskładać na dniach. No i wymieniłem wszystkie przewody hamulcowe. W BMW E60 przewody idące na tył są 3 częściowe co ułatwiło zadanie! :D Również zawieszenie przód jest nowe, wahacze wszystkie, łączniki, łożyska z piastami końcówki. Przód idzie jak po sznureczku. Do tego wszystkiego nowy akumulator.

Szykując sobie ostatnio autko na zimę już zauważyłem, że coś nie halo jest maska a przecież niecałe pół roku od malowania. Odbierając od lakiernika wszystko było ok, lustro. Teraz na zdjęciu widać, że czołowa jej część nie jest tak lustrzana jak reszta. Ktoś wie dlaczego tak mogło się stać? Może wystarczy wypolerować to?

Obrazek

Chce się ktoś zamienić za jakiegoś JDM'a fajnego? :D
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Marki Aut”