Francuski hot hatch
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Francuski hot hatch
Ostatnimi czasy szukałem samochodu z myślą o pojeżdżawkach i track dayach.
Miałem kilka typów, ale kolega podsunął mi pomysł kupna 306 gti-6. Trafiła się niezła sztuka ze zdrowym motorem i budą więc postanowiłem kupić
A więc jest to Peugeot 306 gti-6 z 97r. seryjnie 167KM z 2 litrów oraz z fabrycznie montowaną skrzynią 6-biegową.
Samochód podatny na mody, dobrze prowadzący się z dobrymi hamulcami już w serii, dający mega fun z jazdy
Aktualny spec:
Przebieg 209k
171 KM
205 Nm
1060kg
SILNIK:
- XU10J4RS po remoncie, zalany Millersem CFS 5w40 NT
Plan: remap
UKŁAD DOLOTOWY:
- seria, jedynie bawełniany wkład.
UKŁAD WYDECHOWY:
- Przelot z kwasówki 2,25"
UKŁAD NAPĘDOWY:
- Szpera Quaife
ZAWIESZENIE:
- sprężyny eibach + KYB AGX
- rozpurka sparco
UKŁAD HAMULCOWY:
- Przód: tracze nacinane speedmax + Mintex M1155
- Tył: gładkie ferodo + Mintex M1144
- Płyn: Millers Performance 5.1
FELGI:
- Seria 15" Speedline
- 15" OZ Superturismo GT
Z ZEWNĄTRZ:
- seria
ŚRODEK:
- wybebeszone, wywalona klima.
- dodatkowy wskaźnik temp. oleju
- shift light
Miałem kilka typów, ale kolega podsunął mi pomysł kupna 306 gti-6. Trafiła się niezła sztuka ze zdrowym motorem i budą więc postanowiłem kupić
A więc jest to Peugeot 306 gti-6 z 97r. seryjnie 167KM z 2 litrów oraz z fabrycznie montowaną skrzynią 6-biegową.
Samochód podatny na mody, dobrze prowadzący się z dobrymi hamulcami już w serii, dający mega fun z jazdy
Aktualny spec:
Przebieg 209k
171 KM
205 Nm
1060kg
SILNIK:
- XU10J4RS po remoncie, zalany Millersem CFS 5w40 NT
Plan: remap
UKŁAD DOLOTOWY:
- seria, jedynie bawełniany wkład.
UKŁAD WYDECHOWY:
- Przelot z kwasówki 2,25"
UKŁAD NAPĘDOWY:
- Szpera Quaife
ZAWIESZENIE:
- sprężyny eibach + KYB AGX
- rozpurka sparco
UKŁAD HAMULCOWY:
- Przód: tracze nacinane speedmax + Mintex M1155
- Tył: gładkie ferodo + Mintex M1144
- Płyn: Millers Performance 5.1
FELGI:
- Seria 15" Speedline
- 15" OZ Superturismo GT
Z ZEWNĄTRZ:
- seria
ŚRODEK:
- wybebeszone, wywalona klima.
- dodatkowy wskaźnik temp. oleju
- shift light
Ostatnio zmieniony 2017-08-08, 20:11 przez tumba, łącznie zmieniany 11 razy.
Świetny HH. Sam się zastanawiałem nad zakupem. Zwróć uwagę na stan tylnej belki - typowa bolączka 306
Mój Sunny N14 GTi -> viewtopic.php?t=18906
Co tu sie oszukiwać chyba każdy kto jakiś czas temu "siedzący w temacie" polował na HH miał na celowniku GTi6 Oczywiście też brałem takie autko pod uwagę ale nic ciekawego nie było... a pozatym troche sie bałem, że francus i takie głupoty Ogólnie bezawarjności i miłeg użytkowania bo zapewne takie bedzie
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+
OCTAVIA 1RS oem+
Onboard kiedyś się nakręci, chociaż w środku jest bardzo cicho (seria dolot) - plan na to pewien już jest Co do Autka to na razie się go uczę i poznaję, ale mega mi się podoba jazda nim. Niezłą robotę robi szpera
Też miałem różne zdanie o francuzach, praktycznie wszystko działa bez zarzutu Na pewno dużym plusem jest buda - naprawdę bardzo zdrowa. Sunny czy Almery z taką budą nie znajdzie niestety.
Silnik ciągnie ładnie do końca i jest też bardziej podatny na mody od SR. Chociaż koledzy stwierdzili, ze Nissan ma ładniejszy dźwięk Pierwszy i drugi bieg, może mogły by być troszkę krótsze ale i tak odpycha się ładnie. Nadrabia momentem.
Ogólnie Autko bardzo na plus, chociaż wiadomo swoje lata ma i na pewno będzie wymagało czasem uwagi, tym bardziej, że lekko traktowane nie było i nie będzie
Motule to pozostałość po poprzednim właścicielu. Pewnie do wywalenia:)
Edit: Zważyłem dziś puga - 1120kg z 1/4 baku, także po wybebeszeniu niskie 1000kg pewnie do osiągnięcia
Też miałem różne zdanie o francuzach, praktycznie wszystko działa bez zarzutu Na pewno dużym plusem jest buda - naprawdę bardzo zdrowa. Sunny czy Almery z taką budą nie znajdzie niestety.
Silnik ciągnie ładnie do końca i jest też bardziej podatny na mody od SR. Chociaż koledzy stwierdzili, ze Nissan ma ładniejszy dźwięk Pierwszy i drugi bieg, może mogły by być troszkę krótsze ale i tak odpycha się ładnie. Nadrabia momentem.
Ogólnie Autko bardzo na plus, chociaż wiadomo swoje lata ma i na pewno będzie wymagało czasem uwagi, tym bardziej, że lekko traktowane nie było i nie będzie
Motule to pozostałość po poprzednim właścicielu. Pewnie do wywalenia:)
Edit: Zważyłem dziś puga - 1120kg z 1/4 baku, także po wybebeszeniu niskie 1000kg pewnie do osiągnięcia
Jak będzie trochę czasu to porobię zdjęcia. W serii gti-6 nie występowały ze szperą. Poprzedni właściciel uzbroił puga w szperę. Jest to szpera typu torsen.
[ Dodano: 2016-02-13, 14:15 ]
Kilka lepszych fotek
Link: https://goo.gl/photos/sDTzWZPAHTxEyfZo8
"Motulów" już nie ma, zresztą jeżeli chodzi o płyny ustrojowe to miejsce Motula wypełni Millers Za wiele na razie się nie dzieje z PUGiem - puki co zbieram potrzebne rzeczy do przygotowania do sezonu
[ Dodano: 2016-02-13, 14:15 ]
Kilka lepszych fotek
Link: https://goo.gl/photos/sDTzWZPAHTxEyfZo8
"Motulów" już nie ma, zresztą jeżeli chodzi o płyny ustrojowe to miejsce Motula wypełni Millers Za wiele na razie się nie dzieje z PUGiem - puki co zbieram potrzebne rzeczy do przygotowania do sezonu
Ostatnio zmieniony 2016-02-13, 15:17 przez tumba, łącznie zmieniany 1 raz.
Nagrywane telefonem, ale coś tam widać. W sumie bez spiny także spokojnie idzie urwać jeszcze trochę z czasu tutaj pewnie wysokie 7sec
https://youtu.be/PYLCn9m6M54
Edit:
Czas na małą aktualizację:
Na wiosnę auto zostało przeglądnięte i otrzymało wszystkie nowe płyny, itp.
Do silnika zalałem Millersa 5w40 z serii CFS Motorsport, płyn hamulcowy Millersa dot 5.1 z kolei do skrzyni zalałem zalecanego Totala 75w80, zastępując Motula 75w140 competition, który się nie nadaje do skrzyni Peugeota...
W dolot wleciał bawełniany wkład. Dodatkowo ogarnąłem kilka pierdół z elektryką
Następnie przyszedł czas na środek. Wleciały kubły + pasy, kierownica z nabą i przedłużeniem naby.
Pozycja za kierownicą teraz jest idealna Waga po wybebeszeniu - 1060kg.
Dodatkowo drugi komplet felg oraz pas na przednią szybę co by słonko nie raziło za bardzo:
No i nadszedł czas na pierwsze treningi:
Po tych kilku miesiącach mogę powiedzieć, że jestem mega zadowolony z Puga. Zdrowy, dobrze skręca i jest przewidywalny. Teraz wywalam kata i w najbliższym czasie będzie remap - powinno być jeszcze lepiej
Ps. Mam nadzieję, że widać zdjęcia...
https://youtu.be/PYLCn9m6M54
Edit:
Czas na małą aktualizację:
Na wiosnę auto zostało przeglądnięte i otrzymało wszystkie nowe płyny, itp.
Do silnika zalałem Millersa 5w40 z serii CFS Motorsport, płyn hamulcowy Millersa dot 5.1 z kolei do skrzyni zalałem zalecanego Totala 75w80, zastępując Motula 75w140 competition, który się nie nadaje do skrzyni Peugeota...
W dolot wleciał bawełniany wkład. Dodatkowo ogarnąłem kilka pierdół z elektryką
Następnie przyszedł czas na środek. Wleciały kubły + pasy, kierownica z nabą i przedłużeniem naby.
Pozycja za kierownicą teraz jest idealna Waga po wybebeszeniu - 1060kg.
Dodatkowo drugi komplet felg oraz pas na przednią szybę co by słonko nie raziło za bardzo:
No i nadszedł czas na pierwsze treningi:
Po tych kilku miesiącach mogę powiedzieć, że jestem mega zadowolony z Puga. Zdrowy, dobrze skręca i jest przewidywalny. Teraz wywalam kata i w najbliższym czasie będzie remap - powinno być jeszcze lepiej
Ps. Mam nadzieję, że widać zdjęcia...
Ostatnio zmieniony 2016-08-14, 13:35 przez tumba, łącznie zmieniany 1 raz.
- sliwka1232
- fanatyk nissana
- Posty: 359
- Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
- Lokalizacja: Przeworsk
Sparingu bym nie odmówił, ale na Dolny Śląsk się nie wybieram tym samochodem:)
Poprawiony wydech:
https://www.youtube.com/watch?v=WUtMdnq ... e=youtu.be
Teraz jest przyjemnie dla ucha niestety jakość nagrania trochę słaba.
Poprawiony wydech:
https://www.youtube.com/watch?v=WUtMdnq ... e=youtu.be
Teraz jest przyjemnie dla ucha niestety jakość nagrania trochę słaba.
Wczoraj zaliczony kolejny rally sprint, niestety z przygodami także wynik słaby, ale przynajmniej po testowałem nowe ustawienie geometrii zawieszenia - przód poszedł w rozbieżność.
Onboard:
https://www.youtube.com/watch?v=Q4TI-2Q ... e=youtu.be
Update (09.05.2017):
Za wiele się z autem ostatnio nie działo. Do środka wleciał dodatkowy wskaźnik temp. oleju oraz shift light.
Przy okazji montażu czujnika, silnik został zalany nowym Millersem CFS 5w40 NT.
Udało się również wyeliminować problem z szarpaniem auta na niskich obrotach - okazało się, ze był wyciągnięty czujnik temp powietrza dolotowego z przepustnicy i sobie po prostu wisiał...
Po za tym udało mi się wystartować w tym roku w dwóch Super sprintach w Biłgoraju - 1 i 2 miejsce w generalce
Onboardy + film z zewnątrz:
https://www.youtube.com/watch?v=_GU3xj1P9vs
https://www.youtube.com/watch?v=5bweci_Nc9c&t
https://www.youtube.com/watch?v=RkiREzT5oLw
Onboard:
https://www.youtube.com/watch?v=Q4TI-2Q ... e=youtu.be
Update (09.05.2017):
Za wiele się z autem ostatnio nie działo. Do środka wleciał dodatkowy wskaźnik temp. oleju oraz shift light.
Przy okazji montażu czujnika, silnik został zalany nowym Millersem CFS 5w40 NT.
Udało się również wyeliminować problem z szarpaniem auta na niskich obrotach - okazało się, ze był wyciągnięty czujnik temp powietrza dolotowego z przepustnicy i sobie po prostu wisiał...
Po za tym udało mi się wystartować w tym roku w dwóch Super sprintach w Biłgoraju - 1 i 2 miejsce w generalce
Onboardy + film z zewnątrz:
https://www.youtube.com/watch?v=_GU3xj1P9vs
https://www.youtube.com/watch?v=5bweci_Nc9c&t
https://www.youtube.com/watch?v=RkiREzT5oLw
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 81
- Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
filmiki czadowe, też bym chciał umieć tak jeździć, z ciekawości zapytam jak się spisuje auto ?
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 81
- Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
teraz to awaria nawet w nowych są normalne A skoro taka drobnostka tylko a ogólnie auto wszystko znosi to super.tumba pisze:Dzięki, ale jeszcze sporo do poprawy jest
A peugeot spisuje się bardzo dobrze. Jestem z niego mega zadowolony. Bardzo trwałe i wdzięczne auto do upalania. Przytrafiła się w sumie tylko jedna awaria - pękł króciec od nagrzewnicy, ale to mogło się przytrafić w każdym 20 letnim aucie.
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558
26.05.2017
Tydzień temu w końcu udało mi się odwiedzić Kielce. Było gorąco, sporo samochodów. Ogólnie udany trening, bez większych przygód Poniżej onboard + film z zewnątrz:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
https://www.youtube.com/w...outu.be&t=4m53s
Aktualizacja, 23.08.2017
Od Kielc auto przejechało jeszcze KJS w Stalowej Woli. Później był czas na drobne zmiany:
Peugeot otrzymał nowe hamulce - przód Mintex M1155, tył M1144 + przegląd ogólny hamulców.
Oprócz tego nowe opony - Race GC mieszanka średnia + miękka. W Sobotę pierwsze testy na Kielcach nowego zestawu
Po za tym nastąpiła drobna zmiana wizualna , zdjęcia w linku:
https://goo.gl/photos/PWghJ5Fr56JQF1Yc6
Aktualizacja, 29.08.2017:
Kielce przebiegły ze zmienną pogodą, przez co nie udało się za wiele potestować nowych opon.
Niestety udało się przeprowadzić tylko 4 przejazdy punktowane, z czego dwa po suchym.
Generalnie jazda po deszczu na Kielcach to ciekawe doświadczenie
Dla zainteresowanych filmiki z ostatniego SuperOES-u:
Relacja z zewnątrz:
https://www.youtube.com/watch?v=lKj5dFkxuHM
Onboard po mokrym:
https://www.youtube.com/watch?v=md0y0sNdtDo
Onboard po suchym:
https://youtu.be/WbP7G_CWU2E
Up [27.12.2017]
W końcu mam trochę czasu więc będzie mała aktualizacja:
Sezon został zakończony na finałowej rundzie SuperOesu w Kielcach. Nie obyło się bez przygód.
Niestety pogoda znowu spłatała figle i było mokro praktycznie przez całe zawody.
Całą imprezę jechałem na semi-slickach więc o szybkiej jeździe nie było mowy, do tego doszedł mój pierwszy dzwon - na szczęście bardzo lekki i po za zderzakiem i błotnikiem nic nie ucierpiało.
Onboard poniżej (dla niecierpliwych - można patrzeć od 2:10):
https://www.youtube.com/watch?v=yiXQ2PI ... e=youtu.be
Wcześniej udało się również pojechać dosyć szybki KJS:
https://www.youtube.com/watch?v=2MZ5qp2tKk4
Rok kończymy pozytywnie, Plan na samochód jest, tak więc teraz lekka przebudowa
Up [02.03.2018]
Coś tam się dzieje:
Tydzień temu w końcu udało mi się odwiedzić Kielce. Było gorąco, sporo samochodów. Ogólnie udany trening, bez większych przygód Poniżej onboard + film z zewnątrz:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
https://www.youtube.com/w...outu.be&t=4m53s
Aktualizacja, 23.08.2017
Od Kielc auto przejechało jeszcze KJS w Stalowej Woli. Później był czas na drobne zmiany:
Peugeot otrzymał nowe hamulce - przód Mintex M1155, tył M1144 + przegląd ogólny hamulców.
Oprócz tego nowe opony - Race GC mieszanka średnia + miękka. W Sobotę pierwsze testy na Kielcach nowego zestawu
Po za tym nastąpiła drobna zmiana wizualna , zdjęcia w linku:
https://goo.gl/photos/PWghJ5Fr56JQF1Yc6
Aktualizacja, 29.08.2017:
Kielce przebiegły ze zmienną pogodą, przez co nie udało się za wiele potestować nowych opon.
Niestety udało się przeprowadzić tylko 4 przejazdy punktowane, z czego dwa po suchym.
Generalnie jazda po deszczu na Kielcach to ciekawe doświadczenie
Dla zainteresowanych filmiki z ostatniego SuperOES-u:
Relacja z zewnątrz:
https://www.youtube.com/watch?v=lKj5dFkxuHM
Onboard po mokrym:
https://www.youtube.com/watch?v=md0y0sNdtDo
Onboard po suchym:
https://youtu.be/WbP7G_CWU2E
Up [27.12.2017]
W końcu mam trochę czasu więc będzie mała aktualizacja:
Sezon został zakończony na finałowej rundzie SuperOesu w Kielcach. Nie obyło się bez przygód.
Niestety pogoda znowu spłatała figle i było mokro praktycznie przez całe zawody.
Całą imprezę jechałem na semi-slickach więc o szybkiej jeździe nie było mowy, do tego doszedł mój pierwszy dzwon - na szczęście bardzo lekki i po za zderzakiem i błotnikiem nic nie ucierpiało.
Onboard poniżej (dla niecierpliwych - można patrzeć od 2:10):
https://www.youtube.com/watch?v=yiXQ2PI ... e=youtu.be
Wcześniej udało się również pojechać dosyć szybki KJS:
https://www.youtube.com/watch?v=2MZ5qp2tKk4
Rok kończymy pozytywnie, Plan na samochód jest, tak więc teraz lekka przebudowa
Up [02.03.2018]
Coś tam się dzieje: