Saab 9-3 1.8t by Toudi, że MEGA AKTUALIZACJA str. 2
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Też miałem dylemat i obawy - no ale u mnie traktor pod maską...auto ponad 2 lata u mnie i nie żałuję,części zawieszenia i hamulcowe pasują od Vectry C/Signum,poza tym bardzo podatne na modowanie i nie powiem żeby były jakoś rzadko spotykane bo widuję dość często na ulicach.Staram się w miarę możliwości sam dłubać przy samochodzie,jedynym problemem na początku był zestaw narzędzi...trzeba było doposażyć warsztat w nasadki typu Torx i imbusy.
Nie wiem czemu, ale z kim nie rozmawiam to mówi: kupiłeś Saab-a przecież to takie nie spotykane, części drogie, ja bym się bał...
Tylko czego się tu bać? Nie mam pojęcia.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
No przyznaje sie bez bicia, nie zrobilem fotek. Ponieważ:
1. Byla sesja wiec byla nauka. Teraz juz zdane.
2. Pogoda nie dopisuje, deszcz, snieg.
3. Na zardzewiałych stalowych felgach prezentuje sie średnio.
4. Nie mam czasu nawet go umyć.
Czekam do wiosny wpadną letnie kapcie, wyjdzie słoneczko to obfotografuje całego
1. Byla sesja wiec byla nauka. Teraz juz zdane.
2. Pogoda nie dopisuje, deszcz, snieg.
3. Na zardzewiałych stalowych felgach prezentuje sie średnio.
4. Nie mam czasu nawet go umyć.
Czekam do wiosny wpadną letnie kapcie, wyjdzie słoneczko to obfotografuje całego
Foty wstawione na photobucked teraz chyba bangla
Ostatnio troszkę porobiłem przy aucie na tył wpadły nowe klocki TRW i przetoczyłem tarcze, do tego nowa końcówka drążka, i dwie tuleje w banany na tył i zbieżność.
Pomalowałem zaciski na żółto do tego czarne klocki i czarne sprężynki.
Oraz założyłem letnie kapciuchy
Oraz Saab-inka dostała takie prezenty
Ostatnio troszkę porobiłem przy aucie na tył wpadły nowe klocki TRW i przetoczyłem tarcze, do tego nowa końcówka drążka, i dwie tuleje w banany na tył i zbieżność.
Pomalowałem zaciski na żółto do tego czarne klocki i czarne sprężynki.
Oraz założyłem letnie kapciuchy
Oraz Saab-inka dostała takie prezenty
Pogoda mi dokucza.. Umyłem, napastowałem i zaczęło padać, ale fotki są
adrionGT,
Co do awaryjności i eksploatacji, na razie mogę powiedzieć niewiele, jednak auto fajnie wyciszone, zawieszenia dość sztywne, jezdzi mi się nim bardzo dobrze, 150KM daje sobie fajnie radę chociaż waży coś ponad 1400kg, ale to pewnie dlatego że, dzięki turbince pełne Nm ma przy 2 tyś obr. Przy mojej jezdzie pali w okolicach 12 litrów gazu na setkę, a jeżdżę dość dynamicznie.
EDIT:
Jest news i to bardzo pozytywny, okazuje się, że ma 195 koni, a nie 150. Ponieważ poprzedni właściciel wgrał program HIRSCH. Napisałem do nich i czekam na odpowiedz.
adrionGT,
Co do awaryjności i eksploatacji, na razie mogę powiedzieć niewiele, jednak auto fajnie wyciszone, zawieszenia dość sztywne, jezdzi mi się nim bardzo dobrze, 150KM daje sobie fajnie radę chociaż waży coś ponad 1400kg, ale to pewnie dlatego że, dzięki turbince pełne Nm ma przy 2 tyś obr. Przy mojej jezdzie pali w okolicach 12 litrów gazu na setkę, a jeżdżę dość dynamicznie.
EDIT:
Jest news i to bardzo pozytywny, okazuje się, że ma 195 koni, a nie 150. Ponieważ poprzedni właściciel wgrał program HIRSCH. Napisałem do nich i czekam na odpowiedz.
No i malina..pisałeś prosto do http://www.hirsch-performance.ch/ ? ja od nich mam ładny certyfikat i naklejkę na osłonie pokrywy zaworów
Nie drażni Ciebie ten telewizor na środku deski który nie ma PL map? Coś chyba kojarzę temat z tym Saabem na bodajże SKP.
Nie drażni Ciebie ten telewizor na środku deski który nie ma PL map? Coś chyba kojarzę temat z tym Saabem na bodajże SKP.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
Ja bym wybrał się na hamownie, żeby zobaczyć co rzeczywiscie i w jakich partiach jest zmienione, bo w twoim przypadku warto, a dowiesz sie co masz aktualnie pod maską
Auto kupiłeś za granicą, tam jest inna mentalność użytkowania aut, jeśli byś kupił w PL już pewnie nie byłbyś tak zadowolony, tu zdarza się to bardzo rzadko, a często nowego nabywce wita szereg niespodzianek
Auto kupiłeś za granicą, tam jest inna mentalność użytkowania aut, jeśli byś kupił w PL już pewnie nie byłbyś tak zadowolony, tu zdarza się to bardzo rzadko, a często nowego nabywce wita szereg niespodzianek
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]
A więc ostatnio było troszkę więcej wolnego czasu, więc troszkę podziałałem przy aucie:
- wymieniłem oliwe, filtry
- przepolerowałem lampy i już nie są żółte
I ogólnie zrobiłem od kupna 4 tysiące i jestem całkiem happy. Spalanie waha się od 12 do 14 litrów gazu na setkę to mnie też zadowala
Mogę powiedzieć że po założeniu pipercrossa, który ma bardzo różne opinie mogę stwierdzić, że na niskich obrotach auto lepiej się zbiera i słychać stanowczo głośniej syk turbiny, która i tak była głośna szukałem czy ktoś czasami nie ukrył gdzieś blow off, ponieważ dosyć ładnie syczy po odpuszczeniu gazu, ale nie ma, po prostu tak słychać oryginalny zawór
Plany:
- przegląd klimatyzacji
- pomalować dokładkę zderzaka przód, tylne lewe drzwi i tylny błotnik
- pomalować/wypolerować pokrywę zaworów
- ogarnąć silnik tzn. umyć komorę z prochu błota i całego syfu ponieważ nie występuje osłona pod silnik i troszkę chlapie
- pomalować jeszcze raz zaciski bo przebija
- wymienić dmuchawę bo piszczy chwilami
- i mam mocną ochotę porządnie wypolerować całe auto tzn. papier wodny i pózniej polerka
- i ostatni na chwilę obecną plan, jezdzić bezawaryjnie
Pogoda dopisywała, była chwila czasu do ogarnąłem auto trochę wypolerowałem iii z nudów i krążenia po okolicy zrobiłem trochę fotek, tu łapcie tylko kilka:
- wymieniłem oliwe, filtry
- przepolerowałem lampy i już nie są żółte
I ogólnie zrobiłem od kupna 4 tysiące i jestem całkiem happy. Spalanie waha się od 12 do 14 litrów gazu na setkę to mnie też zadowala
Mogę powiedzieć że po założeniu pipercrossa, który ma bardzo różne opinie mogę stwierdzić, że na niskich obrotach auto lepiej się zbiera i słychać stanowczo głośniej syk turbiny, która i tak była głośna szukałem czy ktoś czasami nie ukrył gdzieś blow off, ponieważ dosyć ładnie syczy po odpuszczeniu gazu, ale nie ma, po prostu tak słychać oryginalny zawór
Plany:
- przegląd klimatyzacji
- pomalować dokładkę zderzaka przód, tylne lewe drzwi i tylny błotnik
- pomalować/wypolerować pokrywę zaworów
- ogarnąć silnik tzn. umyć komorę z prochu błota i całego syfu ponieważ nie występuje osłona pod silnik i troszkę chlapie
- pomalować jeszcze raz zaciski bo przebija
- wymienić dmuchawę bo piszczy chwilami
- i mam mocną ochotę porządnie wypolerować całe auto tzn. papier wodny i pózniej polerka
- i ostatni na chwilę obecną plan, jezdzić bezawaryjnie
Pogoda dopisywała, była chwila czasu do ogarnąłem auto trochę wypolerowałem iii z nudów i krążenia po okolicy zrobiłem trochę fotek, tu łapcie tylko kilka:
lukasgt,
Ja mam Vialle LPi znaczy piątą generacje i ona do 50 konia z cylindra ogarnia, więc jest na styk
subbas,
Proszę bardzo fotka silnika
Różnicy w mocy brak bo piąta generacja wiec nawet na gazie jest deczko lepiej, mój na gazie ma już 200kkm pyknięte i jest wszystko dobrze
na razie szukam blacharza, ktoś na parkingu cofną mi w auto i uciekł, lampa, błotnik, zderzak do roboty , ale mam numery policja szuka hamownia jest wciąż ale w planie, auto wciąż jezdzi od kupna 20kkm zrobione i trochę się podziało.
Teraz wszystkie uppy jakie wpadły trochę tego jest kolejności w jakiej wpadały nie zachowam, ale to mało ważne
Wpadły nowe tarcze na przód, nacinane i nawiercane.
Zrobiona regeneracja pompy do gazu warsztat bierze 1000zł ja zrobiłem za 120zł
Setup zima.
Wymieniona piszcząca dmuchawa.
Trochę polerki.
Obszyta gałka i mieszek, oraz pomalowany dekielek od gałki bo był wytarty.
Poprawione zaciski na bardziej żółto
Taki filmik jak się to buja
Zamontowałem CB
Ale podświetlenie nie pasowało więc
Filmik z małej modyfikacji klapy
Światła dzienne
Akcja skórzana tapicerka i piszczący fotel
IC do wymiany, ale jeszcze nie zrealizowane
Trochę jesieni zimą
Trochę zimy, zimą
Nastała światłość xenon w halogeny, znaczy Osram Cool Blue 5000k 70w
Kolejny przegląd
Stłuczka
I reszta fotek
Ja mam Vialle LPi znaczy piątą generacje i ona do 50 konia z cylindra ogarnia, więc jest na styk
subbas,
Proszę bardzo fotka silnika
Różnicy w mocy brak bo piąta generacja wiec nawet na gazie jest deczko lepiej, mój na gazie ma już 200kkm pyknięte i jest wszystko dobrze
na razie szukam blacharza, ktoś na parkingu cofną mi w auto i uciekł, lampa, błotnik, zderzak do roboty , ale mam numery policja szuka hamownia jest wciąż ale w planie, auto wciąż jezdzi od kupna 20kkm zrobione i trochę się podziało.
Teraz wszystkie uppy jakie wpadły trochę tego jest kolejności w jakiej wpadały nie zachowam, ale to mało ważne
Wpadły nowe tarcze na przód, nacinane i nawiercane.
Zrobiona regeneracja pompy do gazu warsztat bierze 1000zł ja zrobiłem za 120zł
Setup zima.
Wymieniona piszcząca dmuchawa.
Trochę polerki.
Obszyta gałka i mieszek, oraz pomalowany dekielek od gałki bo był wytarty.
Poprawione zaciski na bardziej żółto
Taki filmik jak się to buja
Zamontowałem CB
Ale podświetlenie nie pasowało więc
Filmik z małej modyfikacji klapy
Światła dzienne
Akcja skórzana tapicerka i piszczący fotel
IC do wymiany, ale jeszcze nie zrealizowane
Trochę jesieni zimą
Trochę zimy, zimą
Nastała światłość xenon w halogeny, znaczy Osram Cool Blue 5000k 70w
Kolejny przegląd
Stłuczka
I reszta fotek