Szklarnia VQ35DE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Szklarnia VQ35DE
Za namową Bombla założyłem temacik
Następne posty to będzie to mały flashback bo auto już w posiadaniu od kilku miesięcy.
Tytułowa szklarnia to:
Renault Grand Espace 2004
silnik VQ35DE, 245 KM, 330 Nm
kolor chyba nawet taki sam jak Bomblowy
7 foteli.
Wersja wyposażenia Privilege, czyli licha - no najsłabsza jaka była dla 3.5..., ale taką chciałem O tym czemu taką w następnych postach.
Podstawy są - klimatronik, el. szybki, lusterka, czujniki parkowania, deszczu, zmierzchu, szyba atermiczna, itp.
Posiadałem przez wiele lat dwie P11.144, jedna HB druga kombi, obie w SR20DE. Ale przyszedł czas i potrzeba na coś większego... Żona postawiła trudne warunki co do następnego auta (bo w zasadzie ona jeździ szklarnią na codzień):
- ma być pakowny, 7-mio osobowy, ma nie zamulać i ma jeździć nie wolniej niż Primera
Jak widać wybór został mocno ograniczony - na placu boju w finałowej rozgrywce został S-Max i właśnie Espace.
Tak więc na podjeździe zawitał:
A prima kombi wyleciała i na jej miejsce, obok HB, parkuje:
Na pocieszenie w HB został dokończony montaż świeżych sprężyn Eibacha (przód na amorach KYB UltraSr, a tył zwykłe Bilstein B4)
Następne posty to będzie to mały flashback bo auto już w posiadaniu od kilku miesięcy.
Tytułowa szklarnia to:
Renault Grand Espace 2004
silnik VQ35DE, 245 KM, 330 Nm
kolor chyba nawet taki sam jak Bomblowy
7 foteli.
Wersja wyposażenia Privilege, czyli licha - no najsłabsza jaka była dla 3.5..., ale taką chciałem O tym czemu taką w następnych postach.
Podstawy są - klimatronik, el. szybki, lusterka, czujniki parkowania, deszczu, zmierzchu, szyba atermiczna, itp.
Posiadałem przez wiele lat dwie P11.144, jedna HB druga kombi, obie w SR20DE. Ale przyszedł czas i potrzeba na coś większego... Żona postawiła trudne warunki co do następnego auta (bo w zasadzie ona jeździ szklarnią na codzień):
- ma być pakowny, 7-mio osobowy, ma nie zamulać i ma jeździć nie wolniej niż Primera
Jak widać wybór został mocno ograniczony - na placu boju w finałowej rozgrywce został S-Max i właśnie Espace.
Tak więc na podjeździe zawitał:
A prima kombi wyleciała i na jej miejsce, obok HB, parkuje:
Na pocieszenie w HB został dokończony montaż świeżych sprężyn Eibacha (przód na amorach KYB UltraSr, a tył zwykłe Bilstein B4)
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Jaaaa widze ze na zlocie zajezdnie autobusowa trzeba zorganizowac
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
Taa radziejwwl, albo drag taxi
Ta wersja wyposażenia jest najlżejsza?
Ta wersja wyposażenia jest najlżejsza?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Na fotkach to wyposażenia nie widać Ale tutaj w środku ze schowkami zamkniętymi:bombel pisze:DAwaj fotki wnętrza, to porównamy wyposażenie
A tu jak są otwarte pełną paszczą
Tylko nieznacznie, a to pomijalne w sumie - no może poza webasto:).Wiooreck pisze:Ta wersja wyposażenia jest najlżejsza?
Za to taka chuda wersja ma największą ilość schowków - jak widać na foto wyżej. Pięć w kredensie z przodu. Jak dochodzi lepsze radio i navi to środkowy schowek jest nimi zajęty, a wg. mnie jest najbardziej poręczny przy codziennym użytkowaniu. Ja mam zmieniarkę w bagażniku, a schowek pusty.
Poza tym to nie przepadam specjalnie za skórzanymi siedzeniami, a praktycznie każde wyższe wyposażenie już ma skórzane foteliki.
W sumie to co jest to wystarcza na moje potrzeby - no może poza jednym dodatkiem co w sumie chciałem - grzanie siedzonek
Bombel, schowek pod nogami kierowcy odkryłeś? Ja tam trzymam gaśnicę i jedną kamizelkę :
Nie przesadzajmy, aż tak duży nie jestGRZECHu pisze:Wyjechał kejno na miasto a tam coś z tyłu tłucze i tłucze, odwraca się a tam dzieci w tenisa grają
reszte kamizelek dla pozostałch pasażerów autobusu w pozostałych tysiącu pięciuset schowkachkejno pisze:
Bombel, schowek pod nogami kierowcy odkryłeś? Ja tam trzymam gaśnicę i jedną kamizelkę :
Obrazek
czy silniki 3.5 wychodziły tylko z automatem?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
W Espace tak.majchrzok pisze: czy silniki 3.5 wychodziły tylko z automatem?
Jest to ten sam automat co w Maximie A34 - Aisin AW55-50. Stosowany również w Volvo, Saabach i Renault.
[ Dodano: 2014-09-22, 21:09 ]
No to czas na dalszy flashback.
Na start wiadomo: komplet filtrów i wymiana oliwy - poszło to samo co leję do Primy czyli Valvoline SynPower 5w40.
Dygresja: po 7 latach posiadania SR20DE i przebróbowaniu różnych olejów na tym pracuje najmilej i ma ładny rozruch. W moim przypadku najgorszy rozruch był na drogim oleju Liqui Moly 10W60, odgłos panewek...
Co ciekawe filtr oleju w VQ35DE jest również ten sam - tak więc kupowałem od razu wszystkiego po dwa - filtr Knecht i oliwa.
Następnie olej w skrzyni biegów - sama wymiana łatwa, ale u mnie doszła konieczność wymiany elektrozaworów w skrzyni. To jest niestety z serii 'ten typ tak ma'. Dużo pomocy na forach Maximy Szerzej dla chętnych tutaj
Kolejną rzeczą ze standardów to wymiana świeczek. Tyle że w tym silniku nie jest to takie trywialne jak w SR20DE... Najpierw zobrazuję sytuację którą widać pod maską:
Po zdjęciu osłony nadal nie jest lepiej ale widać gdzie będą pierwsze trzy świece:
Aby dobrać się do następnych trzech trzeba: odkręcić wlot powietrza kabinowego, odkręcić zbiorniczki chłodziwa i płynu hamulcowego,
trzeba zwalać kolektor dolotowy i trochę dolotu zluzować. Wtedy już tylko cewki i świeczki Ogólnie mało miejsca ciasno itp. - w insrukcji serwisowej polecają opuścić silnik - ale da się bez.
Taki widok po uzyskaniu dostępu:
I upragnione świeczki, według serwisówki mają starczać na 170 kkm.
cdn.
I teraz dopiero zaczynają się fajniejsze rzeczy
Trzeba było zmienić heble na przodzie. Nie zastanawiając się zbytnio zdecydowałem się na sprawdzony w primie zestaw EBC, czyli poszły tarcze EBC 324 mm oraz klocki EBC Red Stuff
i foto:
Opony też już się nie nadawały do niczego dlatego weszły świeże TOYO Proxes T1 Sport - i od razu znacząco poprawił się start, nie zrwya aż tak przyczepności
Ale nadal auto nie prowadzi się tak jak powinno ... cdn.
[ Dodano: 2014-10-09, 22:43 ]
... i mały ciąg dalszy.
W razie co to miejsce na IC jest :
W związku z tym iż w Espacach sprężyny mają co robić (waga) to przy starszych często zdaża się, że pękają sprężyny w nieciekawym miejscu co może mieć niefajne skutki - z najgorszych scenariuszów opisywanych na forach to klapnięcie auta + przecięcie opony + przecięcie przewodu hamulcowego. Oprócz tego nie prowadzi się za fajnie, a ja przyzwyczajony do Eibacha w P11 . Tak więc postanowiłem wymienić sprężyny przed wojażami wakacyjnymi.
Rozmyślając trochę co zróbić już prawie zamówiłem zestaw H&R... ale jednak po rozmowie z żoną zostało, że do tego auta to idziemy w komfort, a nie w srogi beton i że jak kupię sobie G35 albo G37 zamiast P11 to wtedy Tym sposobem wszedł nowy zestaw sprężyn KYB.
Ku mojemu zaskoczeniu auto zaczęło się lepiej prowadzić, no powiedzmy przyzwoicie jak na gabaryt. Fot nie ma.
A tu nieśpieszne przygotowania do sezonu zimowego, nowy felunek czekający na opony zimowe:
Trzeba było zmienić heble na przodzie. Nie zastanawiając się zbytnio zdecydowałem się na sprawdzony w primie zestaw EBC, czyli poszły tarcze EBC 324 mm oraz klocki EBC Red Stuff
i foto:
Opony też już się nie nadawały do niczego dlatego weszły świeże TOYO Proxes T1 Sport - i od razu znacząco poprawił się start, nie zrwya aż tak przyczepności
Ale nadal auto nie prowadzi się tak jak powinno ... cdn.
[ Dodano: 2014-10-09, 22:43 ]
... i mały ciąg dalszy.
W razie co to miejsce na IC jest :
W związku z tym iż w Espacach sprężyny mają co robić (waga) to przy starszych często zdaża się, że pękają sprężyny w nieciekawym miejscu co może mieć niefajne skutki - z najgorszych scenariuszów opisywanych na forach to klapnięcie auta + przecięcie opony + przecięcie przewodu hamulcowego. Oprócz tego nie prowadzi się za fajnie, a ja przyzwyczajony do Eibacha w P11 . Tak więc postanowiłem wymienić sprężyny przed wojażami wakacyjnymi.
Rozmyślając trochę co zróbić już prawie zamówiłem zestaw H&R... ale jednak po rozmowie z żoną zostało, że do tego auta to idziemy w komfort, a nie w srogi beton i że jak kupię sobie G35 albo G37 zamiast P11 to wtedy Tym sposobem wszedł nowy zestaw sprężyn KYB.
Ku mojemu zaskoczeniu auto zaczęło się lepiej prowadzić, no powiedzmy przyzwoicie jak na gabaryt. Fot nie ma.
A tu nieśpieszne przygotowania do sezonu zimowego, nowy felunek czekający na opony zimowe:
Filmu całego nie widziałem, ale na podstawie tego trailera myślę, że za długiego żywota w filmie to on nie miał
A tymczasem, do Nissana wleciało nowe oświetlenie wewnętrzne z tytułu poprzepalania się paru żarówek :
[ Dodano: 2015-04-22, 13:32 ]
I z ciekawośći jednak wizyta na hamowni, z takim fabrycznym wynikiem:
Jedynie minimalnie, ale już nie potrzeba w nim wyżej fabrycznie ma prześwit 17,5 cm. I nie to było intencjąGRZECHu pisze:Podniosła się szklarnia na nowych sprężynach?
A tymczasem, do Nissana wleciało nowe oświetlenie wewnętrzne z tytułu poprzepalania się paru żarówek :
[ Dodano: 2015-04-22, 13:32 ]
I z ciekawośći jednak wizyta na hamowni, z takim fabrycznym wynikiem: