Modyfikacje układu dolotowego P11
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
jak myslicie, czy zamontowanie w miejscu lewego halogenu jakiegoś wyrzeźbionego lejka, który kończyłby się giętką rurą idącą do góry i sięgającą do otworu przy zbiorniczku wyrównawczym - miało by to jakiś sens? Podczas jazdy powietrze wpadające w lejek leciało by rurą prosto w miejsce gdzie leży stożek.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
Na razie to prowizoryczne rozwiązanie. Samochód w codziennym użyciu i tak z doskoku to wszystko montuje.
Planuje stożek umieśćić pod tym miejscem gdzie jest teraz (zaznaczone na drugim zdjęciu). Montaż prosty, wystarczy tylko rozwiercić otwór i dobrać zestaw rur i łączników.
Zastanawiam sie tylko czy to będzie dobre rozwiązanie w naszym klimacie. Wiadomo, że powietrze dużo chłodniejsze będzie pod błotnikiem niż w komorze silnika, ale jak będzie padać deszcz (nie wspominając juz o śniegu) to jednak spora część wody i wilgoci wyląduje na tym stożku.
na razie jezdze tylko na benzynie i czuć przyrost momentu obrotowego, ale cos do końca zagrało bo na jałowych obrotach wyraźnie przygasa. może przez to, że ten blos jest tylko zatkany a nie podłączony do parownika
Planuje stożek umieśćić pod tym miejscem gdzie jest teraz (zaznaczone na drugim zdjęciu). Montaż prosty, wystarczy tylko rozwiercić otwór i dobrać zestaw rur i łączników.
Zastanawiam sie tylko czy to będzie dobre rozwiązanie w naszym klimacie. Wiadomo, że powietrze dużo chłodniejsze będzie pod błotnikiem niż w komorze silnika, ale jak będzie padać deszcz (nie wspominając juz o śniegu) to jednak spora część wody i wilgoci wyląduje na tym stożku.
na razie jezdze tylko na benzynie i czuć przyrost momentu obrotowego, ale cos do końca zagrało bo na jałowych obrotach wyraźnie przygasa. może przez to, że ten blos jest tylko zatkany a nie podłączony do parownika
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią
Jak jeździsz na benzynie tymczasowo to obowiązkowo blos OUT. On sporo zabiera mocy w porównaniu z wolnym dolotem. Spokojnie pare kucy i moment w całym zakresie odzyskujesz.
Fakt ze blos dużo lepszy od zwykłego miksera ale tak czy inaczej zawęża.
Poza tym ja jeździłem na takim rozwiazaniu jak mowisz, że stożek do nadkola. I mimo iż był bardzo wysoko przy każdym deszczu się "moczył" W lato nie zaszkodzi bo w końcu ile dni pada i szybko schnie. W zime stożek koło aku i większa dziura od spodu jest chłodek i susza.
PS. przewody zapłonowe wziąłeś od STAR-a
Fakt ze blos dużo lepszy od zwykłego miksera ale tak czy inaczej zawęża.
Poza tym ja jeździłem na takim rozwiazaniu jak mowisz, że stożek do nadkola. I mimo iż był bardzo wysoko przy każdym deszczu się "moczył" W lato nie zaszkodzi bo w końcu ile dni pada i szybko schnie. W zime stożek koło aku i większa dziura od spodu jest chłodek i susza.
PS. przewody zapłonowe wziąłeś od STAR-a
Nissan Primera SR20DE+T
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
zakładając filtr stożkowy często pojawiają się kłopoty z wolnymi obrotami. Ja tam uważam że wkładanie stożka w błotnik niewiele daje lepiej go mieć pod maską, czyściej i nie ma różnicy.Hiszpan 207 pisze:Na razie to prowizoryczne rozwiązanie. Samochód w codziennym użyciu i tak z doskoku to wszystko montuje.
Planuje stożek umieśćić pod tym miejscem gdzie jest teraz (zaznaczone na drugim zdjęciu). Montaż prosty, wystarczy tylko rozwiercić otwór i dobrać zestaw rur i łączników.
Zastanawiam sie tylko czy to będzie dobre rozwiązanie w naszym klimacie. Wiadomo, że powietrze dużo chłodniejsze będzie pod błotnikiem niż w komorze silnika, ale jak będzie padać deszcz (nie wspominając juz o śniegu) to jednak spora część wody i wilgoci wyląduje na tym stożku.
na razie jezdze tylko na benzynie i czuć przyrost momentu obrotowego, ale cos do końca zagrało bo na jałowych obrotach wyraźnie przygasa. może przez to, że ten blos jest tylko zatkany a nie podłączony do parownika
Kolego co ty masz za przewody zapłonowe, rzeźba nie z tej ziemi.
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
Pójde za radą Neptune i poprostu pod stożkiem w tym miejscu co jest teraz rozwierce otwornicą otwory i będzię wporządku.
Co do przewodów hehe to historia jest taka, że w poprzednich samochodach z lpg, przewody wymieniałem średnio co 10 miesięcy i to bez różnicy czy takie za 60 zl czy za 190zl. Dlatego jak pół roku temu kupiłem nowe do primery, zrobiłem patent z kilkoma warstwami izolacji elektrycznej, ochronnej przed wilgocią, na to peszel i jeszcze raz elektryczna. jak na razie żadnych przebić. Przyznam że to mały eksperyment z mojej strony i chce sprawdzić ile takie coś mi wytrzyma
Co do przewodów hehe to historia jest taka, że w poprzednich samochodach z lpg, przewody wymieniałem średnio co 10 miesięcy i to bez różnicy czy takie za 60 zl czy za 190zl. Dlatego jak pół roku temu kupiłem nowe do primery, zrobiłem patent z kilkoma warstwami izolacji elektrycznej, ochronnej przed wilgocią, na to peszel i jeszcze raz elektryczna. jak na razie żadnych przebić. Przyznam że to mały eksperyment z mojej strony i chce sprawdzić ile takie coś mi wytrzyma
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
żadnego problemu mieć nie będziesz.
w tej chwili to jeszcze prowizorka ale będzie na rurach i kolankach pcv fi 75mm (średnica zewnętrzna). Średnica wewnątrz to około 72mm. Jak skończe wkleje zdjęcia.
Do tego powinienes miec jeszcze adapter przepływomierz-stożek i dwa filterki na odme. no i troche czasu
w tej chwili to jeszcze prowizorka ale będzie na rurach i kolankach pcv fi 75mm (średnica zewnętrzna). Średnica wewnątrz to około 72mm. Jak skończe wkleje zdjęcia.
Do tego powinienes miec jeszcze adapter przepływomierz-stożek i dwa filterki na odme. no i troche czasu
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
z tego co pamiętam, jak czytałem porady Coobcia, najlepiej sprawuje się dolot pomiedzy fi 70 a 80mm. 90 to moze być juz niepotrzebna przesada, bo średnica zewnetrzna przepustnicy i tak wynosi fi 70mm.
Ja u siebie ten dolot i tak owinę otuliną aby dolot jeszcze bardziej odizolować od ciepłego silnika.
Ja u siebie ten dolot i tak owinę otuliną aby dolot jeszcze bardziej odizolować od ciepłego silnika.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
Witam... odświeżam temat.
Chciałbym zmienić u siebie w P11 2.0 LPG SLX 130KM również dolot cały. Przede wszystkim wypierniczyć ten mikser i wstawić BLOS'a.
Powiedzcie konkretnie jakie rurki najlepiej kupować (chodzi o średnice) i jakie łączniki/reduktory zaczynając od przepustnicy.
Czyli mniej więcej chciałbym tak zaplanować zrobienie układu:
Przepustnica > Fi? Łącznik 120* Fi70 > Rura 10cm > Łącznik Fi 70 > BLOS >Fi 70 Łącznik > rura 10cm >Fi70 Łącznik Fi? > przepływomierz > Stożek
I teraz tak... czy jest sens wkładania rury np. 75 lub 80 jak przepływomierz ma 70 i BLOS też ma 70?.
Pozdro!
Chciałbym zmienić u siebie w P11 2.0 LPG SLX 130KM również dolot cały. Przede wszystkim wypierniczyć ten mikser i wstawić BLOS'a.
Powiedzcie konkretnie jakie rurki najlepiej kupować (chodzi o średnice) i jakie łączniki/reduktory zaczynając od przepustnicy.
Czyli mniej więcej chciałbym tak zaplanować zrobienie układu:
Przepustnica > Fi? Łącznik 120* Fi70 > Rura 10cm > Łącznik Fi 70 > BLOS >Fi 70 Łącznik > rura 10cm >Fi70 Łącznik Fi? > przepływomierz > Stożek
I teraz tak... czy jest sens wkładania rury np. 75 lub 80 jak przepływomierz ma 70 i BLOS też ma 70?.
Pozdro!
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy )
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
Fajnie to wygląda i pewnie efekt też jest nie zły ...
Tylko, że ja chce cały układ od przepustnicy pociągnąć, może to nie jest u mnie koniecznie ale mam kasę do wydania to chciałbym to zrobić... i też sobie zrobię za aku filterek tam jest najchłodniej, aha ODMY zostają ! nie będę używać filterków małych.
Wczoraj miałem zmierzyć suwmiarką przepustnice i przepływomierz ale zapomniałem dzisiaj sobie to zrobię
Tylko, że ja chce cały układ od przepustnicy pociągnąć, może to nie jest u mnie koniecznie ale mam kasę do wydania to chciałbym to zrobić... i też sobie zrobię za aku filterek tam jest najchłodniej, aha ODMY zostają ! nie będę używać filterków małych.
Wczoraj miałem zmierzyć suwmiarką przepustnice i przepływomierz ale zapomniałem dzisiaj sobie to zrobię
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy )
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
Nie wiem czy po zmianie obudowy przepływomierza nie trzeba będzie tego stroić.
Radzę dobrze zmierzyć miejsce na stożek, żeby się zmieścił. Jak nie masz ABSu, to możesz zbiorniczek wyrównawczy przełożyć na drugą stronę i masz więcej miejsca jak u mnie.
Radzę dobrze zmierzyć miejsce na stożek, żeby się zmieścił. Jak nie masz ABSu, to możesz zbiorniczek wyrównawczy przełożyć na drugą stronę i masz więcej miejsca jak u mnie.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Akurat smerowi ja robiłem ten dolot (zresztą "opatentowaną" na forum metodą) i nie powiem, żeby wóz podawał lepiej niż przed stożkiem ale właścicielowi zależało też na ryku spod maski więc cel został osiągnięty... Stożek za aku ciągnie gorące powietrze więc to nie za dobre dla niego miejsce.
Tobie smeru jeszcze powiem, że możesz pokręcić przepływką (np. 90st przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) co by inaczej strumień gazów łapała. Może trochę poprawi.
[ Dodano: 2011-02-24, 21:31 ]
acha, no i strojonko można by wykonać ale AFR wtedy nie sprawdzałem.
Tobie smeru jeszcze powiem, że możesz pokręcić przepływką (np. 90st przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) co by inaczej strumień gazów łapała. Może trochę poprawi.
[ Dodano: 2011-02-24, 21:31 ]
acha, no i strojonko można by wykonać ale AFR wtedy nie sprawdzałem.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Witam wymieniłem sobie układ dolotowy na nowy no i niestety nie trzyma wolnych obrotów. Gdy Go zapale obroty falują aż auto gaśnie... podejrzewam że do regulacji jest przepływomierz ?
Czy można to samemu regulować czy trzeba jechać do "specjalisty" ?
Proszę o szybką odpowiedź.
Czy można to samemu regulować czy trzeba jechać do "specjalisty" ?
Proszę o szybką odpowiedź.
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy )
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
Spróbuj najpierw odłączyć akumulator na noc - niech się komp zresetuje i sam spróbuje dostroić.Qszi pisze:Witam wymieniłem sobie układ dolotowy na nowy no i niestety nie trzyma wolnych obrotów. Gdy Go zapale obroty falują aż auto gaśnie... podejrzewam że do regulacji jest przepływomierz ?
Czy można to samemu regulować czy trzeba jechać do "specjalisty" ?
Proszę o szybką odpowiedź.
Ja nigdy nie miałem takich rewelacji po zmianach dolotu.
Może gdzieś Ci lewe powietrze za przepływką łapie? Rzuć jakieś foto.
Podłączyłem odmy ...
Fotkę zrobię jak przyjadę z pracy;)
Wyraźnie nie trzyma obrotów i dławienie się przy ok. 2200-2500 obrotów.
Ale blosa nie wstawiałem bo jeszcze nie mam... na razie mikser jest włożony... ale to nie powinno w niczym przeszkadzać na oryginale działało bez problemów.
Pozdro!
Fotkę zrobię jak przyjadę z pracy;)
Wyraźnie nie trzyma obrotów i dławienie się przy ok. 2200-2500 obrotów.
Ale blosa nie wstawiałem bo jeszcze nie mam... na razie mikser jest włożony... ale to nie powinno w niczym przeszkadzać na oryginale działało bez problemów.
Pozdro!
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy )
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r