Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Modyfikacje układu dolotowego P11

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

eszi
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-21, 16:44
Lokalizacja: Konstancin City

Modyfikacje układu dolotowego P11

Post autor: eszi » 2009-12-22, 21:12

A o to sprawdzony patent na układ dolotowy i zmianę umiejscowienia zbiorniczka wyrównawczego:
Obrazek

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2009-12-25, 17:20

a gdzie ten zbiorniczek wyrównawczy umiejscowiłeś?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2009-12-26, 00:43

nom... piekna sprawa... ;]

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2009-12-26, 01:35

nom... mam tak samo w p10 na zime, pod spodem otwór fi70 coby z nadkola powietrze ciągnął wykresik bardzo ładny. Mżna by dodatkowo obudować coby na postoju za dużo ciepłego nie ciągnął i byłoby wypaśnie:)
Nissan Primera SR20DE+T

eszi
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-21, 16:44
Lokalizacja: Konstancin City

Post autor: eszi » 2009-12-27, 01:21

Hiszpan 207 pisze:a gdzie ten zbiorniczek wyrównawczy umiejscowiłeś?
Widać na zdjęciu jest pod gumową rurą.

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2009-12-27, 20:04

jak myslicie, czy zamontowanie w miejscu lewego halogenu jakiegoś wyrzeźbionego lejka, który kończyłby się giętką rurą idącą do góry i sięgającą do otworu przy zbiorniczku wyrównawczym - miało by to jakiś sens? Podczas jazdy powietrze wpadające w lejek leciało by rurą prosto w miejsce gdzie leży stożek.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

eszi
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-21, 16:44
Lokalizacja: Konstancin City

Post autor: eszi » 2009-12-27, 20:36

Tak to dobre rozwiązanie jak masz stożek bezpośrednio na przepływce, miałem tak kiedyś ale wolę aby halogen był na swoim miejscu.

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-02-28, 15:02

Na razie to prowizoryczne rozwiązanie. Samochód w codziennym użyciu i tak z doskoku to wszystko montuje.
Planuje stożek umieśćić pod tym miejscem gdzie jest teraz (zaznaczone na drugim zdjęciu). Montaż prosty, wystarczy tylko rozwiercić otwór i dobrać zestaw rur i łączników.

Zastanawiam sie tylko czy to będzie dobre rozwiązanie w naszym klimacie. Wiadomo, że powietrze dużo chłodniejsze będzie pod błotnikiem niż w komorze silnika, ale jak będzie padać deszcz (nie wspominając juz o śniegu) to jednak spora część wody i wilgoci wyląduje na tym stożku.

na razie jezdze tylko na benzynie i czuć przyrost momentu obrotowego, ale cos do końca zagrało bo na jałowych obrotach wyraźnie przygasa. może przez to, że ten blos jest tylko zatkany a nie podłączony do parownika :-/
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2010-03-05, 13:50

Jak jeździsz na benzynie tymczasowo to obowiązkowo blos OUT. On sporo zabiera mocy w porównaniu z wolnym dolotem. Spokojnie pare kucy i moment w całym zakresie odzyskujesz.
Fakt ze blos dużo lepszy od zwykłego miksera ale tak czy inaczej zawęża.

Poza tym ja jeździłem na takim rozwiazaniu jak mowisz, że stożek do nadkola. I mimo iż był bardzo wysoko przy każdym deszczu się "moczył" W lato nie zaszkodzi bo w końcu ile dni pada i szybko schnie. W zime stożek koło aku i większa dziura od spodu jest chłodek i susza.

PS. przewody zapłonowe wziąłeś od STAR-a :mrgreen:
Nissan Primera SR20DE+T

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-03-06, 21:00

przez ostatni tydzien jezdzilem bez blosa i faktycznie lepiej idzie. przyjemnosc z jazdy duzo wieksza.
jeszcze pokombinuje z tym stozkiem pod błotnikiem. może zrobie jakąś zabudowe od dołu
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

eszi
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2009-12-21, 16:44
Lokalizacja: Konstancin City

Post autor: eszi » 2010-03-18, 23:26

Hiszpan 207 pisze:Na razie to prowizoryczne rozwiązanie. Samochód w codziennym użyciu i tak z doskoku to wszystko montuje.
Planuje stożek umieśćić pod tym miejscem gdzie jest teraz (zaznaczone na drugim zdjęciu). Montaż prosty, wystarczy tylko rozwiercić otwór i dobrać zestaw rur i łączników.

Zastanawiam sie tylko czy to będzie dobre rozwiązanie w naszym klimacie. Wiadomo, że powietrze dużo chłodniejsze będzie pod błotnikiem niż w komorze silnika, ale jak będzie padać deszcz (nie wspominając juz o śniegu) to jednak spora część wody i wilgoci wyląduje na tym stożku.

na razie jezdze tylko na benzynie i czuć przyrost momentu obrotowego, ale cos do końca zagrało bo na jałowych obrotach wyraźnie przygasa. może przez to, że ten blos jest tylko zatkany a nie podłączony do parownika :-/
zakładając filtr stożkowy często pojawiają się kłopoty z wolnymi obrotami. Ja tam uważam że wkładanie stożka w błotnik niewiele daje lepiej go mieć pod maską, czyściej i nie ma różnicy.
Kolego co ty masz za przewody zapłonowe, rzeźba nie z tej ziemi.

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-03-19, 07:32

Pójde za radą Neptune i poprostu pod stożkiem w tym miejscu co jest teraz rozwierce otwornicą otwory i będzię wporządku.

Co do przewodów hehe to historia jest taka, że w poprzednich samochodach z lpg, przewody wymieniałem średnio co 10 miesięcy i to bez różnicy czy takie za 60 zl czy za 190zl. Dlatego jak pół roku temu kupiłem nowe do primery, zrobiłem patent z kilkoma warstwami izolacji elektrycznej, ochronnej przed wilgocią, na to peszel i jeszcze raz elektryczna. jak na razie żadnych przebić. Przyznam że to mały eksperyment z mojej strony i chce sprawdzić ile takie coś mi wytrzyma :lol:
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

grc84

Post autor: grc84 » 2010-03-19, 10:43

Jakiej średnicy macie rury dolotowe? Nie ukrywam że sam chciałbym pokombinowac, moje autko to P11 2.0 z gazem sekwencyjnym.
Czy przy zmianie dolotu nie ma problemu z gazem?

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-03-19, 11:07

żadnego problemu mieć nie będziesz.
w tej chwili to jeszcze prowizorka ale będzie na rurach i kolankach pcv fi 75mm (średnica zewnętrzna). Średnica wewnątrz to około 72mm. Jak skończe wkleje zdjęcia.
Do tego powinienes miec jeszcze adapter przepływomierz-stożek i dwa filterki na odme. no i troche czasu ;)
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

grc84

Post autor: grc84 » 2010-03-19, 13:25

Spoko, ja zastanawiałem się nad rurką z PEHD fi 90mm, ale jak wystarczy Fi 75mm to po co przesadzać. Chyba, że będą z tego jakieś korzyści?

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-03-19, 14:16

z tego co pamiętam, jak czytałem porady Coobcia, najlepiej sprawuje się dolot pomiedzy fi 70 a 80mm. 90 to moze być juz niepotrzebna przesada, bo średnica zewnetrzna przepustnicy i tak wynosi fi 70mm.
Ja u siebie ten dolot i tak owinę otuliną aby dolot jeszcze bardziej odizolować od ciepłego silnika.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-19, 15:04

Hiszpan 207 pisze:bo średnica zewnetrzna przepustnicy i tak wynosi fi 70mm.
Seryjna przepustnica w p11 z sr20 ma 70mm? To jest po zewnatrz czy wewnatrz?

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-03-20, 19:56

mieszyłem przepustnice bez suwmiarki, zwykła miarką i wychodzi 70mm na zewnątrz.

Na pierwszym wykorzystana orginalna rura dolotowa.
Na drugim zdjęciu dolot na samym pcv z blosem.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
NOWICJUSZ
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2010-08-08, 15:28
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: NOWICJUSZ » 2010-08-13, 15:26

Pszepraszam a ten mikser to co to jest :-o ??

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-08-13, 16:22


Qszi
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-05-18, 10:19
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: Qszi » 2011-02-22, 16:31

Witam... odświeżam temat.

Chciałbym zmienić u siebie w P11 2.0 LPG SLX 130KM również dolot cały. Przede wszystkim wypierniczyć ten mikser i wstawić BLOS'a.

Powiedzcie konkretnie jakie rurki najlepiej kupować (chodzi o średnice) i jakie łączniki/reduktory zaczynając od przepustnicy.
Czyli mniej więcej chciałbym tak zaplanować zrobienie układu:

Przepustnica > Fi? Łącznik 120* Fi70 > Rura 10cm > Łącznik Fi 70 > BLOS >Fi 70 Łącznik > rura 10cm >Fi70 Łącznik Fi? > przepływomierz > Stożek
:D
I teraz tak... czy jest sens wkładania rury np. 75 lub 80 jak przepływomierz ma 70 i BLOS też ma 70?.

Pozdro!
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy :P)
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2011-02-22, 21:10

Ja mam P11 z sr20de pod maską i u mnie jest to zrobione z rury fi 77mm, kolanka 120*, adaptera do podłączenia do przepływki.
Tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Qszi
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-05-18, 10:19
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: Qszi » 2011-02-23, 14:41

Fajnie to wygląda i pewnie efekt też jest nie zły :D...

Tylko, że ja chce cały układ od przepustnicy pociągnąć, może to nie jest u mnie koniecznie ale mam kasę do wydania to chciałbym to zrobić... i też sobie zrobię za aku filterek tam jest najchłodniej, aha ODMY zostają ! nie będę używać filterków małych.

Wczoraj miałem zmierzyć suwmiarką przepustnice i przepływomierz ale zapomniałem :P dzisiaj sobie to zrobię :D
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy :P)
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2011-02-24, 11:25

Nie wiem czy po zmianie obudowy przepływomierza nie trzeba będzie tego stroić.
Radzę dobrze zmierzyć miejsce na stożek, żeby się zmieścił. Jak nie masz ABSu, to możesz zbiorniczek wyrównawczy przełożyć na drugą stronę i masz więcej miejsca jak u mnie.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Qszi
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-05-18, 10:19
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: Qszi » 2011-02-24, 13:32

A jak bym wstawił stożek w miejsce seryjnego filtru wywalić obudowę całą ? tez trzeba było go stroić ???

A Ty swój stroiłeś ??
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy :P)
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-02-24, 21:30

Akurat smerowi ja robiłem ten dolot (zresztą "opatentowaną" na forum metodą) i nie powiem, żeby wóz podawał lepiej niż przed stożkiem ;-) ale właścicielowi zależało też na ryku spod maski więc cel został osiągnięty... Stożek za aku ciągnie gorące powietrze więc to nie za dobre dla niego miejsce.
Tobie smeru jeszcze powiem, że możesz pokręcić przepływką (np. 90st przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) co by inaczej strumień gazów łapała. Może trochę poprawi.

[ Dodano: 2011-02-24, 21:31 ]
acha, no i strojonko można by wykonać ale AFR wtedy nie sprawdzałem.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Qszi
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-05-18, 10:19
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: Qszi » 2011-03-10, 10:24

Witam wymieniłem sobie układ dolotowy na nowy no i niestety nie trzyma wolnych obrotów. Gdy Go zapale obroty falują aż auto gaśnie... podejrzewam że do regulacji jest przepływomierz ?

Czy można to samemu regulować czy trzeba jechać do "specjalisty" ?

Proszę o szybką odpowiedź.
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy :P)
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-03-10, 12:16

Qszi pisze:Witam wymieniłem sobie układ dolotowy na nowy no i niestety nie trzyma wolnych obrotów. Gdy Go zapale obroty falują aż auto gaśnie... podejrzewam że do regulacji jest przepływomierz ?

Czy można to samemu regulować czy trzeba jechać do "specjalisty" ?

Proszę o szybką odpowiedź.
Spróbuj najpierw odłączyć akumulator na noc - niech się komp zresetuje i sam spróbuje dostroić.
Ja nigdy nie miałem takich rewelacji po zmianach dolotu.
Może gdzieś Ci lewe powietrze za przepływką łapie? Rzuć jakieś foto.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-03-10, 14:12

A odmy podlaczyles czy masz filterek? :->

Qszi
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-05-18, 10:19
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: Qszi » 2011-03-10, 15:41

Podłączyłem odmy ...

Fotkę zrobię jak przyjadę z pracy;)

Wyraźnie nie trzyma obrotów i dławienie się przy ok. 2200-2500 obrotów.

Ale blosa nie wstawiałem bo jeszcze nie mam... na razie mikser jest włożony... ale to nie powinno w niczym przeszkadzać na oryginale działało bez problemów.

Pozdro!
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy :P)
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”