Strona 1 z 6

Budujemy dolot.

: 2012-01-18, 23:55
autor: zuh
Siemacie.
Chce zrobić nowy dolot do swojej p11stki 2.0 (przed liftem) ale mam pare pytań. Jeżeli możecie i się wam chce coś napisać to byłbym wdzięczny.
1) Jaki filtr zastosować? Jaka firma? Suchy czy mokry?
2) Gdzie umieścić filtr? Za lewym reflektorem czy może w nadkolu?( a może inne miejsce?)
- jeśłi w nadkolu to jak zabazpieczyć go przed wodą jak w kałuże wiade
- jeśli za lampą to skąd doprowadzić nawiew zimnego powietrza?
3) Prowadzić od przepustnicy czy zostawić gumowy przewód (któy łączy przepustnice z przepływką)?
4) Jakiej średnicy użyć rury?
5) Co to jest ta pucha? (foto) Jest podłączona od dołu do przewodu dolotowego
6) Po co jest ten wycior? Znajduje się w przewodzie odmy
7) Gdzie jest tłumik szmerów?

: 2012-01-19, 00:04
autor: Jarzyn
5) tłumik szmerów ssania

: 2012-01-19, 00:12
autor: Pawel18PL
1) stożek dobrej marki fujita, K&N,
2)Oryginalne miejsce puszki(jeśli w nadkolu to istnieją hydroshields zabezpieczające przed wodą
3)Zostaw seryjną gumę
4)Do stożka zakupisz adapter na przepływomierz fi 70-80 jakoś i takiej średnicy kup łącznik jakiś jacky czy coś podobnego i na to stożek
5)Tłumik pojemnościowy dba o to by niutków dołem było więcej
7) tłumik wyciszający dolot + patrz pkt 5

: 2012-01-19, 00:40
autor: zuh
Fotek zapomniałem dodać ;/
Obrazek

Ta już raczej nie potrzebna ale.....
Obrazek

[ Dodano: 2012-01-19, 01:07 ]
Pewnie mówi wam coś takiego jak "parówa" może ktoś napisać co to jest?

: 2012-01-19, 03:34
autor: KTR
parówa to szeroki dolot, w dolocie Nissana musi być przepływka której nie potrzeba np do H, przykładowo jak wygląda to D serii :)
Obrazek

pozdro

: 2012-01-19, 08:32
autor: Ryba
zuh pisze:Fotek zapomniałem dodać ;/
[url=http://c.wrzuta.pl/wm13362/318365af0017bb214f175645/1]Obrazek[/url]

Ta już raczej nie potrzebna ale.....
[url=http://c.wrzuta.pl/wm4917/f8447a5e00245 ... 7012012713]Obrazek[/url]

[ Dodano: 2012-01-19, 01:07 ]
Pewnie mówi wam coś takiego jak "parówa" może ktoś napisać co to jest?
Tłumik szmerów można jak najbardziej wywalić i zatkać jakiejś odpowiedniej wielkości denkiem jego wejście do dolotu

Jeśli mógłbym Ci coś podpowiedzieć, to najlepiej aby mimo wszystko odma była w dolocie :)

: 2012-01-19, 10:49
autor: BaSsGrU
A co do paruwy czy to cos daje ?

: 2012-01-19, 13:00
autor: Modzelitto
zuh pisze:Ta już raczej nie potrzebna ale.....
Właśnie ,,ta" najbardziej wpływa na pojemność dolotu. Jak to usuniesz stracisz kilka dobrych Nm. Potwierdzone kilkakrotnie, np. u PumyRST, Coobcia itp.

: 2012-01-19, 13:13
autor: wod2u
Modzelitto pisze:
zuh pisze:Ta już raczej nie potrzebna ale.....
Właśnie ,,ta" najbardziej wpływa na pojemność dolotu. Jak to usuniesz stracisz kilka dobrych Nm. Potwierdzone kilkakrotnie, np. u PumyRST, Coobcia itp.
Czyli chcąc zmienić standardową plastykową rurę dolotową (tą prowadzącą do standardowej puszki filtra pow.) na szerszą, należy zostawić oryginalny tłumik szmerów i połączyć go z nową, szerszą rurą, tak?

: 2012-01-19, 13:18
autor: Modzelitto
Nie. Mówię tu o przypadku, gdy zostawiamy seryjną rurę.
Chyba, że wchodzimy grubiej i dajemy szerszą rurę, przepływkę, przepustnicę itp. Tylko wtedy trzeba stroić...

: 2012-01-19, 15:52
autor: zuh
Ryba pisze:Jeśli mógłbym Ci coś podpowiedzieć, to najlepiej aby mimo wszystko odma była w dolocie :)
Pewnie że mógłbyś ;] Więc odma zostanie w dolocie.... a ten wycior? Po co on tam jest? Bo chyba po coś jest, no chyba że kominiarz zostawił :P :P A moze to jakiegoś rodzaju filtr?

Modzelitto, czyli jak przepływke chce zostawić oryginalną i przepustnicy zmieniał nie będe, to lepiej jest zostawić oryginalną rure z tłumikim i dalej puścić nową rure do stożka niż od przepustnicy prowadzić nowy dolot. Dobrze rozumiem?

: 2012-01-22, 13:22
autor: Seba WWA
Zgodzę się co do tłumika szmerów, ja u siebie zdemontowałem i zaślepiłem zaślepka o odpowiedniej średnicy, efekt taki że przy 3 tyś jedyne co wzrosło to poziom hałasu i faktycznie czuć było spadek mocy.

: 2012-01-22, 14:21
autor: Chochlik
Co do odm i gdzie ją wpiąć to polecam: http://www.sr20-forum.com/information-l ... ition.html
fajnie wyjaśnione, zalety/wady każdego rozwiązania.

I jakby ktoś na temat turbo potrzebował: http://www.sr20-forum.com/information-l ... ition.html

: 2012-12-15, 08:48
autor: Ad@mus
podepne sie pod temat
podpowie ktos jak nalepiej w qg18de zrobic dolot?? wykorzystam w/w informacje ale mam jeszcze pytanie o przepustnice i przeplywke-chce je wymienic na fi60 z tym ze nie chce kombinowac za duzo ze swiniakami
elektronika ma zostac seryjna-wiec z czego co zalozyc

: 2012-12-15, 12:41
autor: Mas
Ad@mus pisze:podepne sie pod temat
podpowie ktos jak nalepiej w qg18de zrobic dolot?? wykorzystam w/w informacje ale mam jeszcze pytanie o przepustnice i przeplywke-chce je wymienic na fi60 z tym ze nie chce kombinowac za duzo ze swiniakami
elektronika ma zostac seryjna-wiec z czego co zalozyc
Poczytaj mój temat Mas N16 i jak coś pytaj - przez ostatnie lata przerobiłem większość dostępnych opcji dla QG18DE 8-)

: 2012-12-16, 21:46
autor: Ad@mus
to jeszcze takie pytanie
tansza simota czy drozsza fujita?? a moze KN??
jaki stozek juz mieliscie i jakie opinie na ich temat macie??

: 2012-12-16, 22:00
autor: BeNeK
Ad@mus,
Fujita :) Z tego co wiem to opracowana przez Kultową firmę Apexi
Osobiście mam i polecam ;)

: 2012-12-16, 22:39
autor: Ad@mus
w czym się ta jakoś czuje?? ma wiekszy luz przeplywu?? lepsze filtrowanie?? czy ogólem idzie o jakość namacalną??

: 2012-12-17, 09:02
autor: SPOKOjny
Ja tam na simote nie narzekam,jeżdzę od ponad roku w różnych samochodach i wszystko z nią ok a i cena przystępna ;-)

: 2012-12-17, 11:32
autor: Ryba
Fujita ma ,moim zdaniem, najlepszy stosunek ceny do jakości. Cechuje się łatwością w konserwacji a co za tym idzie - będzie spełniał swoją rolę dłużej niż filtry z niższej półki.
Na Simote również nie mogę narzekać choć po roku użytkowania zauważyłem nalot rdzy na "rusztowaniu" membrany filtrującej.

Wszystko zależy od kieszeni :)

: 2012-12-17, 11:46
autor: rz
80zł za Simotę a 250zl za Fujitę to różnica jest znaczna a i na Simotę nie narzekałem :)
Inna sprawą jest, że Fujita pod maską brzmi dumniej ;) Tak czy inaczej polecam Simotę. Stosunek jakość/cena na wysokim poziomie.

pzdr
rz

: 2012-12-17, 18:51
autor: dylson
Simota jest suchym filtrem jak fujita?

: 2012-12-17, 19:45
autor: polo33
simote trzeba oliwić

: 2012-12-18, 21:52
autor: Ad@mus
o takie opinie mi chodzilo:)

: 2012-12-18, 23:44
autor: polo33
Ja mam w primce simotke i nie narzekam :) Co do jakości jest na prawde spoko w porównaniu do K&N którego użytkowałem w poprzednim aucie.

: 2013-04-12, 21:45
autor: garygary
Coś od siebie dorzucę do tematu, bo kiedyś szukałem szukałem i znaleźć nie mogłem... Niech będzie dla "potomnych"

U mnie na wtrysk nie dało się założyć żadnego kolanka, kombinacja była, generalnie ze 3 zmiany koncepcji. Od początku była kibelrura oczywiście :mrgreen: głównie kombinowałem z wyjściem z wtrysku( rant za niski żeby złapać cybantem) dorabiałem blaszki kleiłem silikonem do wstawiania szyb, ostatecznie skończyłem na obudowie monowtrysku od VW golfa :razz: z gumową uszczelką zmniejszającą średnice obudowy czyli coś takiego:
Obrazek

Dalej jak wiadomo kibelrura (fi 75 albo 80) do aku, stożek w obudowie.

Po drodze było trochę kłopotów z przydławianiem się nissana od 3-4 tys. obr. ale przeszło mu ;) podejrzewam że, bardziej to kwestia poduszek silnika niż dolotu.

Tak to wygląda teraz

Obrazek

[ Dodano: 2013-04-12, 22:47 ]
Kwestia podciśnień hmmm... u mnie każde ma jakieś swoje miesce pod kopułą :-/

: 2014-01-01, 21:04
autor: zuh
Troche odkopie temat. Było pisane, że wywalenie tłumika szmerów pogorszy moment.
Dzisiaj zaglądałem do mojej primery po lifcie i coś mi tam brakowało. Otworzyłem maskę w primerze przed liftem i mnie olśniło. W P11.144 nie ma tłumika szmerów. Chyba, że jest gdzieś schowany.
Dlaczego po lifcie zrezygnowano z tłumika szmerów?

: 2014-01-01, 21:11
autor: janusz
Zuh w polifcie tłumik jest w nadkolu. Natomiast jeśli chodzi Ci o ten przyczepiany do rury, która idzie od filtra powietrza do przepustnicy to nie wszystkie egzemplarze to miały - jedne tak inne nie.

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... r_cleaner/

: 2014-01-02, 10:47
autor: wod2u
zuh, a kolektor ssący jest taki sam w obu autach? Bo jak kiedyś porównywałem zdjęcia to wyglądało, że ssący w P11.144 jest inny niż w P11/P11GT.
Wg mnie to nie jest tak, że przy tym samym ssącym może być dolot z tłumikiem albo bez, raczej jest tak, że z jednym kolektorem był tłumik, z innym nie. Bo wtedy całościowo to inny dolot, inna pojemność, inaczej wyglądają w nim zjawiska falowe.

: 2014-01-02, 11:11
autor: Kwietas
A ja się pozwolę podpiąć pod temat z pytaniem o swój dolot. Wygląda na to, że już 4 lata tak śmiga i jest git. Filtr mam wrzucony w nadkole, od spodu poprzez szpary plastików go widać. Dodatkowo jest osłonięty jakąś siatką, zapewne jakimś rain schieldem. Wszyscy polecają zmienić układ dolotu, by filtr był gdzieś pod maską, a z nadkola pociągnąć sam nadmuch, dlatego się pytam, co można zrobić, lub czy warto zmieniać położenie stożka? Wiem, że chyba w zeszłym roku komuś wpadła woda przez tak umiejscowiony dolot i silnik powiedział "pa pa" i tego się trochę obawiam. Jednak staram się wszystkie kałuże omijać :mrgreen:
N00bowskie pytanie, czy możliwe jest, że przez stożek obroty na jałowym mogą raz falować, a raz nie?